[Deel 2] MacRider Cup 2012, Wie doet er mee?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 18:26

Maya ik heb niet meegedaan....ik heb geen talent en paardlief ook niet :D

connepon85

Re: [Deel 2] MacRider Cup 2012, Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 18:54

Maya, ik heb begrepen dat er na de 16e 20 doorgaan per klasse, ongeacht uit welke regio je komt. Je rijdt dus tegen iedereen. Die opzet hebben ze dus iets gewijzigd. (als ik het goed begrepen heb tenminste!)

En ik heb ook alleen maar goede ervaringen, maar misschien ben ik gekleurd doordat ik de uitslagen van de MacRider Cup op Paard&Lifestyle zet en omdat ik zelf geselecteerd ben.

Espoir_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 22:01

Hayka, hoe weet je die tijd nou? Ik kan het nergens vinden?

romygic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 22:04

ze veranderen de opzet wel vaker zo ineens.... Staat wel een globaal schema op de site Espoir ik denk dat ze dat bedoeld misschien..

romygic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 22:05

Ik kan verder ook geen lijst vinden.. O listiglistje ik heb ff je filmpje bekeken maar ik vind jullie juist een hele leuke combinatie hoor!!
Laatst bijgewerkt door romygic op 23-05-12 22:08, in het totaal 1 keer bewerkt

anais96

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 22:06

Ik ga mij afmelden voor de mac. Ik zou een kwartiertje rijden met 5 andere mensen. Dan kun je niet veel beoordelen. Ook zaten we al met probleem met vervoer want degene die de vrachtwagen rijdt kan helaas niet en anders wordt het zo'n gedoe dusja... En het is toch beter om ons op het ttc te focussen omdat ik daar nu meer aan heb :)
Toch wel balen als je zo lang hebt gewacht en je dan eindelijk mag maargoed :') prioriteiten stellen zullen we maar zeggen :)

connepon85

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 22:50

Zondag kreeg iedereen die door was te horen hoe laat ze moesten rijden op het moment dat ze de gegevens door moesten geven. Ik krijg overigens binnenkort de startlijst en dan zet ik die online.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 23:08

@listiglistje; Jij hebt wel talent een een heel leuk paardje!!!! Je doet het zo goed op wedstrijden, dus niet te onzeker zijn he!!! Dat ben ik wel....

@Connepon, ik dacht dat ze per groep selecteerde, ik wist niet dat het over de hele L groep ging. Maar dat maakt niet uit...

@Espoir. Na mijn aanmelding dat ik de 16e deel zou nemen, kreeg ik een emailbevestiging met tijdstip van Luc. Vandaar dat ik mijn tijd weet.

Verder houdt ik me niet zo bezig met alle regels en richtlijnen van de MC. Ik hoor wel wanneer ik waar moet zijn en ik doe mijn best. Ik verwacht er weinig van want er doen zoveel goede mee......

connepon85

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 23:50

Ik wist het eerst ook niet, vandaar dat ik braaf tabellen per regio had gemaakt :+ Nu kan dat dus samengevoegd worden. Op zich wel eerlijker. Voor hetzelfde geld zit je in een hele sterke regio, of bijvoorbeeld een mindere regio. Uiteindelijk willen ze de beste overhouden en dan kun je beter alles bij elkaar voegen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 00:06

klopt helemaal....

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 17:10

connepon85 schreef:
40 Euro is inderdaad erg duur, maar er zullen toch wel meerdere stallen in die omgeving zijn?

Trouwens... al zou ik door zijn, dan zou ik er ook nog wel dure stalling voor over hebben. En ook een grote reisafstand. Ik begrijp het persoonlijk niet zo erg als mensen vanwege de afstand niet heengaan. Je moet er toch wel wat voor over hebben.. ?

Ik vind dat ook een beetje banketstaaf tegenover de organisatie. Dan word je boven andere ruiters gekozen en dan ga je niet heen. Als je nu al iets anders belangrijks had gepland, dan kan dat gebeuren. Maar om reisafstand en een stal van 40 euro? Dan ga je 1 keer niet starten op een lokale wedstrijd en dan heb je dat geld er ook weer uit. Maar goed, iedereen is daar natuurlijk weer anders in. :+

Oke, nu grijp ik even in.... (en ik houd me nog fors in)... >;)

"je moet er wel iets voor over hebben"..... Hoe durf je het hier te plaatsen!

"Wij" zijn inderdaad door. Met de hoogst haalbare beoordeling en ik acht het niet onwaarschijnlijk dat we de finale nog zouden winnen ook.
Maar ik ben niet helemaal gek.
Om die finale te winnen moet ik meermaals naar de andere kant van de wereld met een relatief jong paard, dat moeilijk reist.
Ik ben best bereid om voor een finale eenmalig naar CH Hoofddorp of CHIO Rotterdam te reizen (het ging immers om een evenement van allure), maar ga zeker geen 3x keer op en neer voor zoiets onzekers.

En dat is voor mij best een tegenvaller. Ik had me hier iets héél anders bij voorgesteld.
Het prijzenpakket voor de "winnaar" mag dan fors zijn, maar alleen voor de km-kosten ben ik 6 x 247 km = 1482 km onderweg.....
En de ANWB kostenplanner geeft mij een km prijs van 1.07 per kilometer (zonder trailer) wat neerkomt op een minimale kostenpost van EUR 1.585,74.

En dat noem jij de moeite niet waard? en dan woon ik nog lang niet in Delfzijl of zo.
3 uur en 34 minuten voor een enkele reis (zonder vertraging of rekening houdend met "kostbare lading" en bijbehorend voorzichtig rijden)
Dat houdt dus in dat ik op de zaterdag meer dan 7 uur aan het rijden ben, en op zondag nogmaals dezelfde rit van meer dan 7 uur..... Dat verzin je toch niet?

Voor dat geld (en bijkomende kosten, plus tijdverlies) kan ik me bij elke willekeurige zadelboer goedkoper een zadel laten aanmeten en nog privélessen nemen bij Alex van Silfhout op de koop toe. Kan ik zelfs een willekeurige andere instructeur kiezen.

En denk je nu echt dat dit paard het tweede weekend gaat winnen als hij twee keer zo lang op en neer moet?
Dat verliest mijn "topper" bij voorbaat al van die "tobber" van naast de manege.
Zelfs de grote jongens in de GP zouden hun paarden nooit zo twee dagen achter elkaar belasten.
Het is eigenlijk meer dan jammer dat de KNHS zijn/haar goedkeuring heeft gegeven aan een dergelijk vaag "dieronvriendelijk" opgezet evenement.

En het dan banketstaaf noemen tegenover de organisatie als je "niet komt".
Als er iets banketstaaf is, is het wel dat gesol met die finaledatums en -locaties.
Iedereen van boven de grote rivieren heeft nu volledig zinloos meegedaan aan de voorselecties. Echt zinloos.

En wat was nu het probleem geweest om de regionale selecties ook in de regio te verrijden?
Helemaal niks. Dat had probleemloos gekund.
Zelfs op de mooiste accomodaties in de betreffende regio!
Dan hadden de twee volgende ronden voor mijn part centraal landelijk verreden kunnen worden. In twee weekenden.... op een plaats met allure!

Nee Macrider heeft het niet helemaal begrepen als het om diervriendelijkheid gaat.
Ik hoop echt dat de Macrider zadels beter en met meer zorg worden aangemeten bij de cliënten dan de finale bij deze deelnemers. Want dit knelt. Enorm.

Alle mensen van dichtbij die wel gaan wens ik bij dezen veel succes. *\o/*
De grote tegenstanders van over-ver komen niet opdagen. U wint reglementair met 3-0. Voor wat het waard is.
Het idee en de intenties zijn goed, maar veel meer ook niet...
Een gemiste kans noem ik zoiets. Niet voor "ons", maar vooral voor Macrider |(

Anthonia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 17:47

ik moest wel een beetje lachen om jouw verhaal icm jouw onderschrift :')

Hanne52

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 18:19

Ik moet er ook wel om lachen :)
6 x 247 km is idd wel veel en ik zou ook maar 4x die afstand rijden en 1x overnachten in het kwartfinale/ halvefinale weekend. En ik denk dat het redelijk ver gaat om nu al aan te nemen dat je de finale wel zou kunnen winnen. Nu stel je eigenlijk dat iedereen die mee gaat doen aan de volgende rondes en verderkomt, alleen maar zo ver komt omdat jij niet meedoet omdat het tever weg is.....(alleen natuurlijk in de klasse waar jij in door bent. Welke is dat eigenlijk? Dan kunnen de andere ruiters in die klasse tenminste weer een beetje hoop hebben dat ze nog een kans maken ;)).
Ik heb al vaker gezegd, dat, zodra je in hogere/subtop wedstrijden 'mag' rijden, je bijna iederweekend heel veel km rijdt. En dat wacht er niet zo'n prijs aan het eind van de dag, maar hoogstens, als je al zover komt dat je in de prijzen valt, een voedingssupplement dat je nooit aan je paard gaat geven. En soms, als je veel geluk hebt een geldpris van 35 of 25 euro... En dat alleen maar om naam te maken, zodat je klanten krijgt die bij je zouden willen lessen.. Dan is het toch veel leuker om een kans te hebben de Macridercup te winnen?? En als je vindt dat je grote kans maakt te winnen, zou ik die kans grijpen!! Naamsbekendheid is geld waard in het paardenwereldje

connepon85

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 22:14

Nou CGJ12, ik vind dat je wel erg over de kook reageert. Althans, zo komt het op mij over (berichten via het internet kunnen natuurlijk altijd anders geïnterpreteerd worden)

Als je denkt dat je toch wel zou winnen, dan heb je les gehad, een mooi zadel en naamsbekendheid. Zou ik dan toch maar aan mee gaan doen.

Trouwens, je rekent nu alle reisafstand mee, terwijl je alleen de kilometers van deze regionale selectie moet rekenen. Dan gaat het om 450 km in totaal, maar de regionale selectie had ook heel goed in noord-holland kunnen plaatsvinden. Had je alsnog op veel kilometers gezeten! Dus het gaat mogelijk om een verschil van 200 kilometer?

En ja, ik vind dat niet leuk voor de organisatie én voor de deelnemers die niet door zijn gegaan omdat ze voor jou hebben gekozen. Misschien hebben ze wel heel erg getwijfeld en had iemand anders wel heel graag die 200 km extra er voor over gehad.

VINJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 22:18

is toch leuk dat jij er dan wel heel zeker van bent dat je de finale kunt winnen.. vooral gezien je onderschrift ;)

voor de rest heb je natuurlijk wel een punt en ben ik het met je eens..

VINJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 22:19

en ben hetmet connepon helemaal eens!

connepon85

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 22:22

*\o/*

Hanne52

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 22:24

Ik ook :) ( ben het eens met connepon!)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 23:17

idem, en 1 euro benzine geld is wel heel erg veel... Ik zou willend dat mijn baas dat zou betalen... Dan heb je een mooi maandinkomen... helaas wordt er nog steeds 0,19 cent gehanteerd ;)

Ik snap best dat mensen mee doen en niet verwachten geselecteerd te worden, maar je moet wel nadenken als je ergens aan mee doet dat je er misschien ook iets minder leuks voor moet doen.

Maar ik snap het wel hoor.... Ook de veranderingen e.d. Maar goed misschien ben ik te gemakkelijk en vind ik veel goed. Ik begrijp best dat het voor de organisatie heel moeilijk is om het goed te regelen. Dit is de eerste keer en mensen maken gewoon fouten en ze zijn ook afhankelijk van anderen.. Zoals de KNHS die een datum voor de regionale selectie niet goedkeurt, terwijl je eerst wel goedkeuring had.

En over de opmerking dieronvriendelijk wil ik nog wel melden dat de belasting in mijn ogen wel mee valt hoor. Je kunt daar zelf maatregelen in treffen zoals overnachting boeken.. Ook de subtop maakt lange dagen en veel reizen en belasten hun paarden ook wel meer als wij dat doen. Het is in mijn ogen een kwestie van optrainen en afbouwen... En ja wat doe je als je naar een wedstrijd gaat ergens in het buitenland is omdat je geselecteerd wordt voor het A kader? Afmelden omdat een reis naar Spanje of America toch wel belastend is?

Ik begrijp echt wel de frustratie van het wijzigen en de lange afstand, maar het is niet het einde van de wereld.

VINJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 23:21

hayka schreef:
En over de opmerking dieronvriendelijk wil ik nog wel melden dat de belasting in mijn ogen wel mee valt hoor. Je kunt daar zelf maatregelen in treffen zoals overnachting boeken.. Ook de subtop maakt lange dagen en veel reizen en belasten hun paarden ook wel meer als wij dat doen. Het is in mijn ogen een kwestie van optrainen en afbouwen... En ja wat doe je als je naar een wedstrijd gaat ergens in het buitenland is omdat je geselecteerd wordt voor het A kader? Afmelden omdat een reis naar Spanje of America toch wel belastend is?

Ik begrijp echt wel de frustratie van het wijzigen en de lange afstand, maar het is niet het einde van de wereld.

_/-\o_

_O-

romygic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 23:43

Ik heb me wel gelijk aangemeld maar nog geen lijst met starttijden gehad.. Zijn er meer mensen die nog geen tijden hebben dan? Anders wacht ik het nog gewoon rustig ff af, heb nog wel alle tijd..

connepon85

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 09:18

Ik denk dat alleen dat de mensen van de laatste selectierondes hun tijd hebben gekregen. Ik verwacht volgende week wel een startlijst te ontvangen.

Hebbesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 09:40

Ik moet 2 juni. Ik ben benieuwd maar weet nu totaal niet wat ik kan verwachten

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 11:21

Afgezien van de reacties hierboven vraag ik mij nog steeds af waarom Macrider zoveel tijd, geld en moeite steekt in dit initiatief (waarvoor chapeau!), maar het dan zo zwak afwerkt voor de deelnemers. Ik mag toch aannemen dat Macrider hier goed over heeft nagedacht? Marketingtechnisch vast en zeker, maar inhoudelijk begin ik me dit toch echt af te vragen. Je moet bijvoorbeeld ook nooit zélf deel gaan uitmaken van de selectie-commissie, hoe goed je dat wellicht ook kunt. In ieder geval nooit openlijk... :=

De voorselecties
De voorselecties heb ik best positief ervaren. :j
Maar het feit dat de voorselecties na een aantal selectieplaatsen van opzet werden gewijzigd zegt al iets over de zeer matige voorbereiding van Macrider.
Opeens van 20 minuten naar 15 minuten. Waarom dan geen 2 minuten? Een kenner ziet het binnen één rondje. Zo moeilijk is dat toch niet? :7
En wijs dan ook duidelijk alleen de échte talenten door en niet de knoeiers uit medelijden ook. Wees dan gelijk eerlijk en doe het ook echt goed.
Dat scheelt weer een hele hoop CO2 (voor wie daar nog om geeft).

Een deelnamereglement met meer hiaten dan gaten in het geheugen van mijn oma.
Wel of geen wedstrijdkleding? Het bleef nog vager dan vaag. Vragen, vragen en vragen.
Met meerdere paarden deelnemen? Zeg het maar.
Is de daadwerkelijke klassering van belang? Welnee. Alleen indicatief :+

De uitslagen
Tja, wat moet ik daar nog over zeggen. De Macrider-site bleef akelig stil. Alleen met behulp van Bokt kon je via een linkje naar Paardenlifestyle her en der wat verdwaalde uitslagen vinden. Zo moeilijk was dat toch niet om die even op de Macrider-site te vermelden? Het gaat Macrider toch juist om de marketing van het merk Macrider?
Als je Erik de Zwart kunt inhuren als voice-over in je promo-video lijkt het me ook niet onoverkomelijk om een PR-mannetje/vrouwtje plus script-kiddie die uitslagen even met zoet verslagje op de site te laten vermelden. En meld dan ook eerlijk wie net met de hakken over de sloot door is, en wie met vlag-en-wimpel. Een beetje transparantie kan toch geen kwaad? Over gemiste kansen had ik het al eerder gehad geloof ik.

De finales
De datums voor de finale werden vervolgens wel gepubliceerd op de Macrider-site (1 weekend met 3 dagen starts), waarop ik gelijk de volgende dag met mijn werkgever overlegd heb om mijn werkzaamheden te verplaatsen.
Blijkt twee dagen later de hele zwik gewoon weer verplaatst te zijn.... |o
Ik kan toch niet met mijn werkgever aan de gang blijven? Doe het dan gewoon in één keer goed! Dan heb je over de invulling van die finales toch gewoon niet nágedacht en bevestig je toch gewoon mijn vermoedens?

De kosten
Het gaat mij helemaal niet om de kosten. Welnee. Die heb ik opgesomd ter illustratie en om even flauw te doen (wél realiteit overigens).
Wij gaan vaker naar Uden, Roosendaal, Bergen op Zoom of Schaijk. Waar je inderdaad bij de Subtop voedingssupplementen wint die je nooit voert. Niet omdat het spul niet werkt, maar omdat voluit op de verpakking staat dat het spul op de dopingslijst staat..... 8)7
Het gaat mij met name om de logistiek dat "we" twee dagen achtereen moeten rijden op een datum die relatief kort van te voren wordt gemeld. Had dit vóór opzet van de gehele competitie in december nou even op de Macrider-site gemeld. Dan had iedereen hier van tevoren rekening mee kunnen houden. Dan had ik zeker weten een ander paard ingeschreven. Eentje die gemakkelijker reist en ervarener is.... En een oplossing gezocht voor de verzorging van mijn andere paarden. Een dag lukt nog wel, maar twee achter elkaar? Dan komen die paarden van vrijdag tot maandag dus niet uit hun box. Leuk.
Als het nu gewoon over meerdere dagen/weekenden gespreid werd hadden wij het vast geprobeerd.
Ook als de finale in Antwerpen, of Maastricht was verreden. Rio-de-Janeiro vind ik dan weer wel net iets te ver maar dat is nu niet aan de orde. Ik heb nota bene de normale wedstrijdagenda voor dit paard na het surrogaat NK van maart in Brummen speciaal aangepast op de deelname aan de Macrider finales in de zomer. Zo'n finale op een nog veel fraaier evenement dan het doodsaaie NK leek mij namelijk compleet vét (lol). Voor mijn paard dan. Mij raakt het niet.
Beticht mij er dan ook niet van dat ik "er niks voor over heb". Ik wil alleen voorkomen dat mijn paard stuk gaat voordat hij écht belangrijke wedstrijden kan lopen. Voor mijn part met iemand anders op zijn rug.
De naamsbekendheid van mij is namelijk totaal ondergeschikt aan de naamsbekendheid van mijn paarden. Mijn paarden gaan altijd voor. Als ik zonodig bekend wil worden zijn daar wel andere manieren voor.

Annulering
En mijn annulering kost zeker niemand anders een startplek. Dat is een non-argument. Het systeem van Macrider is namelijk gestoeld op het doorverwijzen van de talenten. Niet op aantallen. Dat blijkt ook wel uit het feit dat men overal -met de roze bril op- twee of zelfs drie combinaties doorverwees, terwijl de promo-video het had over één, of soms twee.....

Oke, iemand nog peultjes? Wie hapt? *-:)

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 11:26

Tja, je hebt echt wel gelijk!

Voor mij is het om de hoek maar als ik met mijn jonge paard had meegedaan en ik moest naar Drenthe, dan had ik dat niet gedaan!

Ik moet wel hard lachen om je supplementenverhaal!

Ik vind Rio overigens wel een goede doelstelling :P