Paardenvierdaagse Epe! Ik ben al aan het aftellen!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

JoyCiej007

Re: Paardenvierdaagse Epe! Ik ben al aan het aftellen!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 11:59

Lijkt mij ook dat dat idd niet zomaar kan......... bovendien moet het paard dan ook nog eens redelijk op conditie zijn en het ook maar allemaal aan kunnen.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 12:03

Mijn paard is een niet al te goede conditie (ze kan een rit van 2 uur aan hoor), want ze is nog niet al te lang "in bedrijf", maar ik hou daar dan ook rekening mee. Lekker stukken stappen ertussen door.
Dan houd ze het prima vol.
Als ik merk dat dag 2 al wat zwaarder wordt, dan laat ik haar bv de 3de dag lekker staan. (en neem ik mijn reserve mee ;)

Maar ik zou bang zijn (als ik haar zou uitlenen) dat een ander haar in 1 dag helemaal leeg zou rijden, maar wel 4 dagen zou willen uitrijden, zonder naar haar te kijken.

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-10 16:45

Joram schreef:
Wat zijn de ervaringen met de weitjes bij Jagtlust.
Moet je er van uit gaan wat bij te moeten voeren met hooi ?

Het hangt er een beetje vanaf waar je paard komt te staan. ALs je paard direct achter (eigenlijk voor) de boerderij staat is het gras kort. In de grote weide staat wel goed gras geloof ik.
Ik kan Henk wel even vragen hoe hij het dit jaar doet met extra hooi voeren ;)

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-10 16:59

OH JA!
Maandag was mijn lief mee naar stal, hij heeft niks met paarden! Aaide hij zomaar mn paard :o "Mooi dier" zei hij :D "ik heb geen verstand van paarden, maar ik vind m mooi". (ikke trots) Ik was mijn rijlaarzen vergeten dus ik moest iets lenen. Kon ik Jodphers lenen met chaps. "die zijn leuk!!" hoorde ik mijn lief ineens zeggen :wow: "mooi zadel "hoorde ik kort daarna "is ie van jouw?" (ja, die had van de winter 3 maanden in huis gelegen! Maar dat vertelde ik er natuurlijk niet bij!!)
Tjong, wat gebeurd hier allemaal! Hij aait een paard, hij zegt dat ie mooi is, hij vind paarden spullen mooi...????

Thuis gekomen vraagt hij aan mij af die schoenen en die lappen niet iets voor mij zijn! Doet de PC aan en gaat op zoek naar schoenen en beenbeschermers (hihiiii! kwam hij paarden beenbeschermers tegen :') )
Gisteren hebben we samen naar jodphers gekeken en chaps uitgezocht! Vonden we nog chaps voor 5 euro "doe die er ook maar bij" zei hij. Daarna vroeg hij of ik nog handschoentjes moest hebben! Euh... dat is niet mijn ding, kunnen we beter springteugels nemen, die glijden niet zo als ze nat worden. "doe die er ook maar bij dan!" Nah ja zeg!

We hebben dus alles besteld! Krijg ik al vast voor mijn verjaardag zodat ik het met de 4daagse allemaal lekker kan gebruiken :):)
Gut! Hij verbaast me weer!!

Vandaag heb ik ook mijn kieffer hoofdstel , vliegendeken en zweetdeken binnen gekregen! Ook voor de 4daagse! Is wel al gebruikt maar dat maakt mij niet uit :+
Nu het paard nog goed krijgen... Ik mocht in de bak wel rijden van de smid. Dus dat heb ik even gedaan en het ging fantastisch!!! Ze gaat steeds meer vooruit!
Die reserve hittepetit heb ik ook gedaan! Ging ook perfect!

Was voor mij dus weer een fijne dag :o

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 17:45

Zo, je hebt een hele uitzet bijelkaar geschraapt zeg! Ik had alleen een halsterhoofdstel en een bontje voor op het zadel gekocht, dacht ik, maar de 'verkoopster' wenst niet te leveren en ook m'n geld niet terug te storten, fijn he?

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 17:56

konijn schreef:
Helaas hebben wegen ziekte en blessures een aantal combinaties zich af moeten melden.
Wij willen ze graag heel veel sterkt wensen en tevens aangeven dat wij om deze reden nog een aantal plekken vrij hebben op onze unieke mincamping.

Gezellige plek voor paard & mens tijdens de 4daagse!

Net als het afgelopen jaar toveren wij ons erf tijdens de 4daagse graag weer om tot "minicamping" voor mens en paard. Wij bevinden ons 3.5 km van het startterrein. Voor de paarden hebben we ruime/veilige paddocks/landjes en voor de ruiters en menners is er voldoende kampeermogelijkheid. Vanuit je tent of caravan heb je altijd uitzicht op je eigen paard. Ook is er een ruime buitenbak aanwezig een spuitplaats voor de paarden. Tijdens het rijden wordt je paddock verschoond en bij terigkeer kan je aanschuiven voor een heerlijke maaltijd. Ook voor de paarden is er voldoende ruw en indien gewenst krachtvoer aanwezig. Voor het begin van iedere rit is er de mogelijkheid om bij ons heerlijk te ontbijten.
Sanitaire voorziening en kantine/tent zijn aanwezig! Koffie en thee staan (gratis) klaar.

Kleinschalig & gezellig!

Voor meer info graag even per PB, dan geven we graag alle mogelijkheden door.

Marloes & Patrick, Epe

hey, jij had mij net gemaild :j

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-10 21:03

mysa schreef:
Zo, je hebt een hele uitzet bijelkaar geschraapt zeg! Ik had alleen een halsterhoofdstel en een bontje voor op het zadel gekocht, dacht ik, maar de 'verkoopster' wenst niet te leveren en ook m'n geld niet terug te storten, fijn he?

Nou dat is lekker dan! Zo kan ik ook wel lucht verkopen.. Ongelovelijk! Waar halen ze het vandaan?

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 21:05

Ja, ik baal ook echt als een dinges, heb een mod gepb't erover, hoop dat die er iets mee kan.

Carolien007

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 21:51

Kom ik vandaag op stal, staat pony al mooi op de ijzers. Wist wel dat ze deze week ijzers zou krijgen, maar niet vandaag al. Dus wij zijn er nu ook helemaal klaar voor.

LisaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 22:19

Kijk Carolien, das nou nog eens handig!!!!

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 23:14

kreeg net mail. Het wordt allemaal erug krap maaaaar het wagentje wordt opgehaald en ik kan het dinsdag 8 juni ophalen om 12 uur! Dus echt last minute..... Rij met een spik en span nieuwe sulky dus.
Nu Boobs nog weer heel en dan kunnen we toch nog mee doen.

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 07:12

Suzan, dat is fijn , maar echt nipt op tijd. Zorg je dat je pas gaat rijden als alles goed past? Tuig aan kar en andersom?
Veel menplezier! Ik zie je graag langskomen bij mijn kampeerplekje.

Carolien: zo merk je dat er nog heel wat nodig is goed de 4-daagses mee te kunnen doen.

Gisteren kwam de tandarts op stal, collectief de voorrijkosten op ons genomen. Fralla bleek 20(?!) gaten in haar wangen te hebben van de haken aan haar kiezen. Ik heb aan haar niets gemerkt met eten.
Er was ook nog een wolfskies die er direct uitmoest. Ze schoot naar boven als die greaakt werd; pijn dus heel veel pijn.
Arme meidje van me!
Misschien dat het steigeren voor de kar nu over is?

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 07:28

zo Sandrina,... goed dat de tandarts kwam dus. Hopelijk zal het stijgeren nu ook minder worden.

Ik ga eerst in de wei mennen totdat het goed voelt en zit. Als dat inhoud dat we dinsdag niet kunnen rijden,... dan niet,.... of een halve route oid ;) Alles voor Boobs ;)

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 08:53

Suzan_bobar schreef:
zo Sandrina,... goed dat de tandarts kwam dus. Hopelijk zal het stijgeren nu ook minder worden.

Ik ga eerst in de wei mennen totdat het goed voelt en zit. Als dat inhoud dat we dinsdag niet kunnen rijden,... dan niet,.... of een halve route oid ;) Alles voor Boobs ;)

Ja goed dat de tandarts kwam.
Ik bedoel dat je goed je tuig moet aanpassen aan de wagen. Ik heb ervaren dat elk tuig anders op elke andere wagen zit.
Daarom moet je ook extra goed opletten als je je tuig of wagen hebt uitgeleend of er niets anders is geworden van lengte. Je moet alles tóch goed nakijken, ook na het poetsen!
Ik kijk altijd kritisch naar de eerste rit hoe alles zich verhoudt. Jammer dat je de wagen niet een dagje eerder krijgt. Dan kan je nog een proefritje maken.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 09:22

ik moet de hoefsmid nog bellen om gil op de ijzers te laten zetten :')
maar voor de rest zijn we er nu helemaal klaar voor...
afgezien van de vraag met welk zadel ik ga rijden :')

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 09:25

Sandrina schreef:
Suzan_bobar schreef:

Ja goed dat de tandarts kwam.
Ik bedoel dat je goed je tuig moet aanpassen aan de wagen. Ik heb ervaren dat elk tuig anders op elke andere wagen zit.
Daarom moet je ook extra goed opletten als je je tuig of wagen hebt uitgeleend of er niets anders is geworden van lengte. Je moet alles tóch goed nakijken, ook na het poetsen!
Ik kijk altijd kritisch naar de eerste rit hoe alles zich verhoudt. Jammer dat je de wagen niet een dagje eerder krijgt. Dan kan je nog een proefritje maken.

Jeps klopt. Ik moet er toch mee bezig helemaal met een sulky. Wil toch proberen deze zo goed mogelijk in balans te krijgen. De eerste rit zal niet helemaal optimaal zijn,.... maar we gaan wel ons best doen. De strengen en lichtogen zullen wel verandert moeten worden denk ik,... Ik moet nog even een koppelstuk halen om van strop naar D-ring te gaan en een veiligheidsdriehoek. Die is volgens mij verplicht toch???
Hoefsmid heb ik al gehad, dat doe ik liever niet zo kort van te voren. Vanaaf ga ik weer naar Boobs,... ik hoop zo dat ie beter loopt,.... Duimen jullie met mij mee?

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 09:37

we zullen duimen!!

ik heb de hoefsmid vorig jaar op maandag laten komen :')
was helemaal vergeten dat de epense die week al was...
ik dacht een maand later _O- :')

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 09:47

Suzan: ja veiligheidsdriehoek is verplicht; heb hem alleen op de koets niet op de sulky :o
wat bedoel je met strop en D-ring?

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 11:01

Sandrina schreef:
Suzan: ja veiligheidsdriehoek is verplicht; heb hem alleen op de koets niet op de sulky :o

Gevonden.

Afbeelding
Deze heb ik nodig. Dan doe je je strop erom en dan kun je gewoon met veiligheidssluitingen mennen. Vind ik zelf wel zo fijn namelijk ;) Een strop zit zo strak om de zweng.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 11:09

Fijn dat je kar op laaste minuut toch optijd binnen komt :) Klinkt goed de weidegang bij Jagtlust.

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 12:15

Suzan_bobar schreef:
Sandrina schreef:

Gevonden.

Afbeelding
Deze heb ik nodig. Dan doe je je strop erom en dan kun je gewoon met veiligheidssluitingen mennen. Vind ik zelf wel zo fijn namelijk ;) Een strop zit zo strak om de zweng.

Oh bedoel je dat ding. Ik weet niet goed daarmee te werken, maar als jij het kunt prima!

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 12:45

De EPER POST is Binnen!!

nobbygaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 12:49

Jammer dat ik dit jaar het boekje misloop |( . Hopelijk kan ik er volgend jaar ook weer naar uitkijken. Dinsdag kom ik jullie samen met mijn dochtertje aanmoedigen bij de start- en finisch en vrijdagavond komen mijn vriend, dochtertje en ik kijken wat voor orginele creatie's er nu weer gemaakt zijn.

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 13:17

daarmee kan ik met veiligheidsknippen rijden. Dat vind ik veiliger. Las alleen dat ze vrij zwaar zijn dus ik ga nog ff googlen naar andere opties....

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-10 15:21

Ik heb de papieren binnen van de 4daagse!!!
nu ga ik ze snel doorlezen :~