Horse Event 2009

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Eline

Re: Horse Event 2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 12:56

Ik heb van die proeftabletten meegenomen, maar ergens in een tas gestopt en ik heb werkelijkwaar geen flauw idee waar ze gebleven zijn :+ Ik was wel nieuwsgierig of ze erin zou trappen, wormenspuiten zijn niet zo haar hobby.

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 12:59

Eline schreef:
Ik heb van die proeftabletten meegenomen, maar ergens in een tas gestopt en ik heb werkelijkwaar geen flauw idee waar ze gebleven zijn :+ Ik was wel nieuwsgierig of ze erin zou trappen, wormenspuiten zijn niet zo haar hobby.

Ik heb ze ook meegenomen, wij hebben gelukkig nooit problemen met de wormkuren erin te krijgen :=

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 13:00

Ik heb ze niet meegenomen, mijn paard kan ik gewoon terwijl hij los in de wei staat een wormenkuur geven.

Arno24

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 13:02

Ik heb alle standjes e.d. zoveel mogelijk vermeden. Als je met 2 camera's in je hand loopt is het niet grappig als ze ook nog foldertjes e.d. proberen toe te stoppen :+

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 13:31

Ik had me erg verheugd op de simulator maar dat viel me echt ontzettend tegen. Ik had gedacht/gehoopt dat deze ALLES zou registereren wat je deed en je dus heel duidelijk een beeld kreeg van de hulpen die je gaf, maar dat was niet het geval.
Er moet nog een verbeterde versie komen dus ;)

Voor wat betreft Javi, heb het alleen zaterdag gezien maar kreeg eerlijk gezegd de indruk dat het paardje ongelooflijk veel pijn aan de benen had en daarom amper wilde lopen. Later werd ook gezegd dat er een dierenarts naar de sprong moest kijken. Zien jullie Javi thuis op de wei wel draven of galopperen en is dat dan zonder kreupelen?

slokkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 16:35

Allereerst, Bokt bedankt voor het attent maken.
Moet zeggen voor herhaling vatbaar.

Zaterdag met de trein er 3.5 uur over gedaan heen en 3 uur terug.
Daar sta je dan met een big smile……. Gelukkig hou ik van reizen.
Iedereen in een lange rij voor de ingang, al waren er liefhebbers die een eigen visie hadden op wat het einde er van was.
Het gemiddelde van Nederland is gelukkig geen buitensluiting van equus beoefenaars.

Javi gezien, zag er mijn eerste dag niet echt gelukkig uit maar duidelijk wel een positief verschil tussen de twee dagen.
Verder moet je niet verder kijken dan de behandelingsmethode die er gedemonstreerd wordt.
Zou het bijna kinderen zichtbaar willen laten testen.
Elk hulpstuk per stuk de stal in brengen en om doen versus alles snel in de stal kwakken, om en rijden.
Jong geleerd..

Een gedeelte longeren meegepikt en Dhr Haanstra de vriendelijkste uitbrander horen geven ooit.
Misschien durf ik volgende keer nog te vragen hoe het verschil is te zien tussen niet kunnen en niet willen.

Geleerd wat een scheef paard is (allert gehouden door een vleug musk en mieren) en hoe er naar te handelen.
De anatomiehal bezocht, na zoveel wanhoop gezien toch een weer boek over paardenziektes aangeschaft.
En een broodje worst gehaald, je krijgt toch honger na het ruiken van zoveel soepbeenderen.

Mevr. Van Grunven’s demo met een leerling gevolgd.
Dat me nu al helpt (zelfs bij een onbedoelde actie moet er een reactie komen, duidelijkheid) en (wil je versnellen moet je voor eerst geven)

De NH longeer demo’s leken me meer hoe ze de paarden voorwaarts konden krijgen dan om werkelijk een klik te vinden.
Op zondag liep er zelfs een dame rond alsof ze een spelletje “ik ga je pakken” met een kleuter was aan het spelen.
Het leek me dat het paard ook niet wist wie de kleuter was.

Duidelijker was Dhr Voest in de bit ring, zelfs zo duidelijk dat het paard waar hij mee werkte de volgende dag toch aan een touwtje is gehouden.
Voor hem was tijdsdruk de grote killer en gegeven meer had ie hem beslist zaterdag wel rustig bij hem gekregen.
Vond het geheel er ook positief uit zien.(2x)

Dan de western acrobatiek, genoten.
Duidelijk geen Anky.

De Fransman.
In een woord, geweldig!
Dat ie heel NH, klassiek rijden en clicker training kan samenvoegen tot dit.
Maakt dan niet meer uit of ie er uit ziet als een circusartiest.
Met het verschil van een leeuwenkooi, zou ie zijn paarden werkelijk mishandelen waren ze rechtsomkeert de bossen in verdwenen.

Tip voor mezelf:
Niet te vrekkig zijn en volgende keer de clinics plannen met een progamma van 3.50.
Dat scheelt tijd.

En de Bokt-stand nog bedankt voor de stickers
:wave:

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 17:46

horseyfries schreef:
Voor wat betreft Javi, heb het alleen zaterdag gezien maar kreeg eerlijk gezegd de indruk dat het paardje ongelooflijk veel pijn aan de benen had en daarom amper wilde lopen. Later werd ook gezegd dat er een dierenarts naar de sprong moest kijken. Zien jullie Javi thuis op de wei wel draven of galopperen en is dat dan zonder kreupelen?

Javi is idd heel erg kreupel, daardoor staat ze nu ook bij Annemarie om verder getraind te worden zodat er op een veilige manier een VA bij kan komen. Dat gaat nu niet, en dat vinden we zelf ook erg, want we willen natuurlijk absoluut niet dat ze pijn heeft. Maar helaas accepteerd madam geen veearts of hoefsmid, anders was ze allang behandeld.

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 18:41

Misschien een rare opmerking. Maar waarom ga je met een paard die pijn in zijn benen heeft naar Horse Event waar veel stress is om drie dagen clinics te geven :?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 18:44

Dat is inderdaad een goeie vraag, waarom vervoer je een erg kreupel paard. Zelfs buiten de stress maar goed zal wel een reden voor geweest zijn. Wel raar dat alleen horseyfries het opmerkte

Hopelijk kan ze snel nagezien worden dat ze dan ook behandeld kan worden

x_tico

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 18:54

ladyisabelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 18:58

Wie heeft er foto's van Jody van Gerwen en Sietse, die een springclinic gaven met Sven Harmsen? Op zaterdag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 19:00

Eleonoor schreef:
Misschien een rare opmerking. Maar waarom ga je met een paard die pijn in zijn benen heeft naar Horse Event waar veel stress is om drie dagen clinics te geven :?

Hij trok zich weinig van de omgeving aan, ik had ook niet echt het idee dat hij gestresst was..
Heb je javi zelf gezien?

Ik hoop dat ze zsm met hem naar de DA kunnen..

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 19:04

Marjoow schreef:
Afbeelding
O:)

Zo een heb ik er ook! :D

Afbeelding

:')

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 21:20

Okay............ daar gaan we weer...
Javi heeft al vanaf dat ze bij ons kwam een dikke sprong. Inderdaad, geen enkele DA of hoefsmid kan aan haar achterbenen komen. Sederen lukte ook niet, daar geen enkele DA de kans kreeg de naald in haar te steken. Pasta's werkte onvoldoende.
Daarnaast heeft Javi zeer vaak de eigenschap om niet mee te willen lopen. Als ze op het land stond, en we haar naar binnen wilden halen, had ze er een stevig handje van om stokstijf te blijven staan, en soms na 20 minuten uiteindelijk met een schepje voer voor haar neus mee lokken, snapte ze dan dat ze naar voren moest lopen. Met een beetje pech draaide ze zich radicaal om en zette het op een rennen.

Ja, ze is kreupel. Maar niet zo extreem, doch wel heel vervelend voor haar, en ik hoop dat het team van Annemarie het voorelkaar krijgt dat ze naar de hoefsmid kan. Het kan ook een hoefzweer zijn waar ze last van heeft, of hoefrot. Als je een jaar lang niet aan de hoeven kunt komen kun je je wel enigszins bedenken hoe de hoeven eruit zien.

Verder zou ik het prettiger vinden dat er nu opgehouden werd met speculaties over Javi te maken. Als jullie vragen hebben, prima, ik beantwoord ze graag, heb ik geen problemen mee hoor :D

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 21:34

Ik denk niet dat we deze discussie nu opnieuw moeten gaan voeren dus het zou fijn zijn als er niet verder op Javi wordt ingegaan.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 21:41

Die discussie hoeft idd niet weer gevoerd te worden, maar er mag best iets over Javi gezegd worden toch? Wat mensen er van vonden ofzo, maar niet weer de vraag waarom haar daarheen, want die hebben we genoeg gehad.

Overigens moest Javi zowiezo vervoerd worden, want ze zou toch naar Annemarie gaan, en op zich was het denk ik vooral dat ze soms korte draaien moest maken waar ze last van had, want daarna toen ze terug naar stal ging liep ze beter.

Tamara21

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 21:41

Volgens mij (kan me vergissen hoor) ging het erom dat Javi op Horse-Event werd behandeld door Annemarie van Toorn..
Ik ben zondag geweeste en kan niet anders zeggen dat Javi het supergoed deed..
Ze was heel braaf en deed geen poging om gemeen te zijn..
Dan kon zelfs een hoefje uitkrabben!!!!

Wat ik wel een beetje overdreven vond was toen de show afgelopen was er mensen kwamen aangerend van: Aan de kan, aan de kant gevaarlijk paard..
Beestje liep keurig mee met die mensen maar goed hun zullen het wel beter weten..

Voor de rest was Horse-Event weer errug leuk en gezellig..
En leerzaam natuurlijk!!!
Volgend jaar zeker weer haha..

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 21:44

haha ze liep idd keurig mee maar die achterkant is echt levensgevaarlijk als ze het in haar koppie krijgt. En de voorkant trouwens ook.

Tamara21

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 21:45

rockwitch schreef:
haha ze liep idd keurig mee maar die achterkant is echt levensgevaarlijk als ze het in haar koppie krijgt. En de voorkant trouwens ook.

Geloof ik ook wel hoor.. ;)
Maar ze ziet er echt zo lief en schattig uit, dat je haast niet kan geloven dat ze kwaad zou doen.. :o :+

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 21:46

neej idd ik kan me voorstellen dat mensen dat denken. Maar als je haar beter kent zie je ook haar andere kant en dan is ze ineens niet meer zo lief en schattig.
Maar zoals ze dit weekend was en dan vooral zondag, was ze echt geweldig lief.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 22:08

Natuurlijk mag er over Javi gesproken worden, maar de discussie of Javi nu wel of niet mee had moeten doen met HE is inmiddels geweest, Javi heeft meegedaan, het ging erg goed en er is niks meer aan te veranderen, daarom hebben die discussies nu ook geen zin meer.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 22:10

nee idd ben ik het volkomen mee eens.
Was trouwens erg leuk om jou weer te zien Storm.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 22:14

Vond ik ook Rockwitch!
Vond het sowieso erg leuk om een hoop bokkers te ontmoeten, het is zo leuk om te zien welke gezichten achter de namen zitten.
Het trouwens ook heel gezellig met Horseydude gekletst :)

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 22:16

En ik vond het ook erg leuk weer ff te babbelen met je. Al hebben we het niet meer over de sokken gehad!