Paardenvierdaagse Epe! Ik ben al aan het aftellen!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

JoyCiej007

Re: Paardenvierdaagse Epe! Ik ben al aan het aftellen!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 19:46

ehm......... vorig jaar ging 't wel redelijk goed eigenlijk met de wc's, soms was er wel een vrij lange rij maar meestal verspreidde zich dat wel.

Weet wel dat na het rijden iedereen graag wil douchen, en dat het dan soms erg druk kan zijn, helemaal als iedereen natgeregend is, onder de modder zit of als het juist heel warm is geweest. Weet ook nog wel dat Henk vorig jaar nog heel veel bezig is geweest met het warme water wat steeds op was.

Ik heb er vorig jaar niet hoeven te douchen; had het 'geluk' *ahum* dat ik midden in de 4daagse een tentamen had in Groningen..... volgens mij op de 2e dag. Ben 's avonds door m'n groom weggebracht naar de bushalte in Epe, en toen met de trein naar Grunn gegaan. Daar héeeeerlijk gedoucht en ook heerlijk in m'n eigen, 2persoons comfortabele bedje geslapen. Wat een verademing!
Arme Mirjam had volgende dag een stijve nek van de kou en nattigheid van die nacht......

Dit jaar tijdens Epe geen tentamen. Maar als de nood echt hoog is, ik heb ook een tante Oene zitten :P

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 19:53

Ik heb een giga woning naast het startterrein, dus volgens mij heb ik HELEMAAL niets te klagen :D

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 19:56

jajaja, altijd baas boven baas he :')

Komen we gewoon allemaal massaal bij jou douchen als 't bij Henk weer eens spits-uur is! _O- :')
(en pas op want Boob die neem ik zo mee hoor in een onbewaakt moment)

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 19:58

Hahaha die staat veilig aan de andere kant van epe ;) hahahaha de weides zijn net ingezaait en dus nog onbruikbaar ;) Verder is een omheining ook geen overbodige luxe whahahaha

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 19:59

;( en ik had nog zó gehoopt om met een nieuw paardje thuis te komen..............

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 20:40

Hahahahaha ;)
Je mag hem misschien wel ff aaien :-P hahahahahaha

zou je Ot willen ruilen tegen die draak van mij ja?! hahahaha je weet nog niet half wat je zegt ;)

Daarbij is hij nu nog kreupel dus of je daar blij van moet worden???

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-10 21:09

Alwiene schreef:
Waar ik nou wel nieuwsgierig naar ben, er staan ZOVEEL mensen op Jagtlust, terwijl het maar een kleine camping is, hoe is dat dan geregeld met sanitair enzo? :=

Ze hebben een ruime mesthoop O:)

Nee, er komen naar mijn weten extra toiletten.

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 21:19

No_No schreef:
Alwiene schreef:
Waar ik nou wel nieuwsgierig naar ben, er staan ZOVEEL mensen op Jagtlust, terwijl het maar een kleine camping is, hoe is dat dan geregeld met sanitair enzo? :=

Ze hebben een ruime mesthoop O:)

Nee, er komen naar mijn weten extra toiletten.

Euhm eentje maar hoor, op de paardenwei.
Er zijn twee douches. en daar ook twee toiletten.
Tip: Als douchen geen haast heeft; douche in de ochtend, dan hoef je niet te wachten.

LisaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 21:47

[quote=]Euhm eentje maar hoor, op de paardenwei.
Tip: Als douchen geen haast heeft; douche in de ochtend, dan hoef je niet te wachten.[/quote]

Haha, nu dus wel :P :P

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 22:01

LisaB schreef:
Tip: Als douchen geen haast heeft; douche in de ochtend, dan hoef je niet te wachten.

Haha, nu dus wel :P :P[/quote]

Wat bedoel je daarmee? Dat extra toilet komt er al 6 jaar.

LisaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 22:05

Sandrina schreef:
LisaB schreef:

Haha, nu dus wel :P :P

Wat bedoel je daarmee? Dat extra toilet komt er al 6 jaar.[/quote]

Omdat je de tip gegeven hebt gaat nu iedereen 's morgens douchen en dus moet je wachten!!
Was gewoon een grapje :D

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 22:25

Sandrina schreef:

Wel vroeg in de ochtend dan; volgens mij stonden er rond een uurtje of 11 vaak ook wel wat mensen 'in de rij'.
Of midden in de nacht/heel laat op de avond; hahaha dan zie je daar bijna niemand meer :o

@ Suzan: Ot ruilen........... pff dát ligt wel gevoelig ja :o zoals 't er nu uitziet kan ik haar zelfs niet overkopen, ook niet als het hele spul weg moet, dan moet ik alles in 1x kopen :7
Nee dat beestje is voor mij echt goud waard, dat heb ik niet snel.

Boobs is leuk voor erbij :D (oh dat klinkt ook weer zo ehm, l*llig maar zo bedoel ik het niet hoor, hahaha, maar Ot hoort gewoon bij mij, al twijfel ik daar weleens sterk aan, maar dat is de volgende dag zo weer over <3 ) mis het rijden ohz. wel een beetje, haha. Al zijn de grote pony's/paarden wel weer even wennen hoor.... heb jarenlang voornamelijk van die héle grote KWPN'ers gereden, maar nu moest ik al heel erg wennen aan Fralla, die was groooooooooooooooooooooooooot! :+

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 22:31

Hahahaha dan heb ik geluk. Boobs wordt niet meer bereden ;) Dat kan niet meer ivm zijn rug.

Ik denk dat ik begrijp wat jij met Ot hebt. dat heb ik met Boobs. Soms heb je van die momenten dat je denkt, wat moet ik met hem?? Maar ja, dan kom je een dag later en dan weet je het weer,.... Op het moment zit ik ook in een periode van wat moet ik toch met je?? Echt zo'n zucht periode en kopzorg periode,... we komen er vast wel weer door, zoals altijd ;)

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 22:37

Ja dat wist ik, maar hij staat ook supergaaf voor de wagen :D
En ik denk dat iedereen dat wel heeft hoor, periode's van ups en downs. Het is soms even moeilijk, maar meestal kom je er wel weer uit. Als de echte klik er niet is voel je dat volgens mij ook vrij snel aan, tenminste, ik wel.

Ja klopt, zo'n gevoel inderdaad. Paar jaar geleden liep alles met Ot zó kl*te dat ik er gewoon helemaal niet meer normaal mee kon rijden; er viel geen land meer mee te bezeilen, was ontzettend sterk en naaide er constant tussen uit, heel wat gevaarlijke situaties. Heb echt vanalles geprobeerd, maar ieder ritje dat ik me voornam dat we nou eens gewoon rustig, ontspannen gingen rijden, draaide uit op grote conflicten. Gevolg; ik chagarijnig en gefrustreerd bij thuiskomst, en Ot ook helemaal over de zeik. En die periode duurde best lang, had er echt helemaal geen lol meer in.

Heb haar toen een vrij lange tijd stilgezet en heb hulp gezocht. 2 maanden later, na veel oefenen en trainen en basiswerk, werden we 1e in onze klasse in Voorst, onze eerste buitenwedstrijd, en ook nog eens algemeen dagkampioen.

Ze heeft nog steeds haar ups en downs, en ik ook, maar over het algemeen loopt ze de afgelopen maanden sinds de winter en sinds dat havergedoe weer zó verschrikkelijk lekker, zo heeft ze nog nooit gelopen.

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 22:41

Tja, bij ons is een stukje vertrouwen in elkaar weg,... en dat komen we steeds tegen. Ik vertrouw hem niet, waardoor hij het gevoel heeft er alleen voor te staan en onzeker wordt,.... Dat is best heel moeilijk,.... We hebben gewoon veel meegemaakt met zn 2en al en heel veel downs gehad die de ups nog een beetje drukken. Het mennen gaf eindelijk weer ff dat gevoel van jahoe, nu weet ik weer waarom ik hem heb gekocht ;) Ik hoop echt dat ie snel weer beter is en dat de volgende keer weer beter gaat met het mennen,.....

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 22:44

Dat heb ik met Sun ook hoor, de ene x verwens ik haar naar de slacht (als ik weer eens in de sloot sta of als ze heeft besloten geen stap meer te verzetten).
Maar op avonden zoals vanavond, heerlijk door het bos, geen gedoe en zelfs zonder grote problemen over het spoor heen .... dan denk ik: wat een tof paard heb ik, heerlijk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 23:00

Wat zijn de ervaringen met de weitjes bij Jagtlust.
Moet je er van uit gaan wat bij te moeten voeren met hooi ?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 23:06

Er zijn verschillende soorten weilanden.
Ik heb een schrale gevraagd, omdat de mijne heel snel bevangen staat.

Er staat in elke grote wei (die onderverdeeld is in kleinere stukjes) een grote baal hooi waar je zelf mag afpakken om je paard bij te voeren (wat vaak ook bij de weides met "lang" gras wel na 2 dagen moet).

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 23:07

Joram:
zo stond Ot er vorig jaar bij bij Henk:
Afbeelding
Afbeelding

Meer dan genoeg gras dus, en mooie lange stroken, genoeg ruimte en eten. Hoe het nu is weet ik niet. Het gras was toen natuurlijk wel een beetje stengelig, en misschien niet meer zo voedzaam. Ot viel zienderogen af, was al erg slank door de training, maar is tijdens de vierdaagse ook veel afgevallen. Heb er dan toen ook zoveel mogelijk voer (krachtvoer en muesli) ingestauwd, maar mevrouw wilde maar met mondjesmaat eten, igg niet genoeg vond ik...... Ze was niet echt mager toen ze terug kwam, maar toch wel een beetje aan de schrale kant. Is ze al wel eens eerder geweest, toen zag je wel echt haar ruggengraat een beetje.... terwijl ze altijd toch wel vrij veel bijgevoerd krijgt, ook thuis omdat ze veel werk verzet.

Ik ga dit jaar dus maar proberen om haar hooi bij te voeren, naast het gras en het voer, voor buikvulling dat ze niet ál te veel afvalt.
dit was volgens mij vorig jaar op dag 2:
Afbeelding

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 23:12

Suzan: niet leuk nee, snap wel wat je bedoeld, dan heeft dat een wisselwerking op elkaar en daar kom je soms moeilijk uit. Misschien een idee om het even rustig aan te doen en gewoon lekker wat aantutten, wandelen, grondwerken enzo?

Merk nu pas achteraf dat ik dat ook wel had, met dat vertrouwen. Als Ot heet was en sterk, en ging vastpakken op het bit etc. dan ging ik ook vasthouden want wist gewoon dat als ik ook maar iets losliet, dat ze dan ging en dat ik haar niet meer terug kon krijgen. Dat gebeurd dan ook gewoon. Zo zijn we vorig jaar ook de 4daagse doorgekomen; sommige momenten waren gewoon echt rampzalig, heb me soms echt kapot geergerd en raak dan zelf ook opgefokt.

Maar nu zij rustiger en ontspannender is, ben ik dat ook, en andersom als ik dat ben is zij dat ook. Dat merk ik zelf, en Mirjam merkt het ook duidelijk. Ik durf haar nu weer meer los te laten, omdat ik weet dat ze zelf ook het bit los laat en áls ik haar eens lekker laat gaan of meer ruimte geef dan neemt ze die als ik het wil of zeg, maar krijg ik haar ook wel weer goed terug.

Uiteraard heb ik niet de illusie dat dat op de vierdaagse nog zo zal zijn; ze raakt gewoon heel opgefokt van andere paarden en aanspanningen, vooral als ze ergens achter moet blijven.

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 23:15

Ik heb nu een MOET teutel en keutel periode, vanwege zijn been en ga dus wat stap grondwerk doen met hem. Gisteren al wat gewandelt aan de hand. Baal dan wel van alles grrrr,... wil misschien wat parelli ofzo met hem gaan doen om weer een wat vetere verstandshouding te krijgen, alleen heb ik daar zelf niet zo het geduld voor,... ;) Pony lijkt op de baas hahaha

skvetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 23:42

Even een vraagje hier.....
Ik zit onverwacht zonder vervoer voor mijn paard (IJslander) tijdens de paardenvierdaagse. Het zou gaan om een retour rit Voorschoten-Epe of eventueel om een enkele reis Epe-Voorschoten.

Is er hier toevallig iemand die uit de buurt van Voorschoten komt of er praktisch langs rijd en misschien een plekje over heeft in de trailer? Mijn paard is zeer sociaal naar andere paarden.
Uiteraard zal ik de onkosten vergoeden.

Kan je me helpen of weet je iemand? Zou je dan een PB naar me willen sturen?
Vast bedankt!
Tamara

boschhoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 08:51

Help!!!!!

Heeft een van julli een idee waar ik voor de 4 daagse nog een paard kan huren? Mijn vriendin haar paard is kreupel en kan niet meer mee! Kunnen we ergens daar in de buurt een paard huren?
Alie Beunk is ook al voor ons aan het zoeken... Wie heeft een idee???

gr ilse

konijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 10:46

Helaas hebben wegen ziekte en blessures een aantal combinaties zich af moeten melden.
Wij willen ze graag heel veel sterkt wensen en tevens aangeven dat wij om deze reden nog een aantal plekken vrij hebben op onze unieke mincamping.

Gezellige plek voor paard & mens tijdens de 4daagse!

Net als het afgelopen jaar toveren wij ons erf tijdens de 4daagse graag weer om tot "minicamping" voor mens en paard. Wij bevinden ons 3.5 km van het startterrein. Voor de paarden hebben we ruime/veilige paddocks/landjes en voor de ruiters en menners is er voldoende kampeermogelijkheid. Vanuit je tent of caravan heb je altijd uitzicht op je eigen paard. Ook is er een ruime buitenbak aanwezig een spuitplaats voor de paarden. Tijdens het rijden wordt je paddock verschoond en bij terigkeer kan je aanschuiven voor een heerlijke maaltijd. Ook voor de paarden is er voldoende ruw en indien gewenst krachtvoer aanwezig. Voor het begin van iedere rit is er de mogelijkheid om bij ons heerlijk te ontbijten.
Sanitaire voorziening en kantine/tent zijn aanwezig! Koffie en thee staan (gratis) klaar.

Kleinschalig & gezellig!

Voor meer info graag even per PB, dan geven we graag alle mogelijkheden door.

Marloes & Patrick, Epe

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 11:49

boschhoeve schreef:
Help!!!!!

Heeft een van julli een idee waar ik voor de 4 daagse nog een paard kan huren? Mijn vriendin haar paard is kreupel en kan niet meer mee! Kunnen we ergens daar in de buurt een paard huren?
Alie Beunk is ook al voor ons aan het zoeken... Wie heeft een idee???

gr ilse

Elk jaar zijn er wel mensen die een huurpaard zoeken, maar dat is (helemaal?) niet te krijgen.
Veel verhuurders lenen hun paard alleen uit tijdens een door hun begeleide rit.
Veel mensen zitten er niet op te wachten hun paard uit te lenen aan een vreemde voor 4 dagen.
(ik iig zou het niet doen, je weet niet hoe die mensen rijden, of het klikt met je paard en als eigenaar ben je er wel verantwoordelijk voor als degene eraf zou vallen oid).

Als je al een paard zou kunnen huren, moet je er wel aan denken dat de kosten heel erg oplopen.
Je moet al snel denken aan 12,50-17,50 per uur.