Horse Event 2009

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

SDE

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 20:31

xFioon schreef:
was dat die met die kleine ponys? 3 shimmels en 1 vos?

Klopt.
Vrijdags te zien in de Paardrijpiste, maar die was eigenlijk te klein daarvoor.
Zaterdags in de Bit-piste. Eerst met 3 witte en 1 vos voor het dressuurgedeelte, en tijdens voorstelling even 1 witte gewisseld met een andere vos voor het crossgedeelte tussen de vuilnisbakken door.

Lady1969

Re: Horse Event 2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 20:33

Die he bik ook gezien in de menspiste.

Wat kunnen die kleintjes scheuren zeg en idd HO is ook echt HO

Respect hoor!

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 20:49

die heb ik ook gezien! wat een geweldige ponys waren dat haha

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 21:14

Dat meen je niet, mijn paard is niet moeilijk met ontwormen. Ik was helemaal blij met die pillen, ben dus verkeerd geinformeerd. Heb nog een wkartier met die man staan praten :=, wat een tegenvaller!. Wist dat het op recept was, maar dacht dat deze om te testen waren en daadwerkelijk ook zouden ontwormen.. haha
claud31 schreef:
Bedoel je die tabletten?
Daar zit geen ontworming in,is alleen om te proberen of je paard de smaak lust,anders moet je bij pasta blijven
Gratis ontworming mag niet uitgedeeld worden,omdat het op recept moet

Noah2006 schreef:
Ik ben ook gister geweest, was een leuke dag! Ik heb voor het eerst gement, dat was erg pittig. Ik reed bijna een paar bomen omver, omdat ik te zacht met de teugel stuurde. Op een paard stuur ik meer met benen en zit, wel even anders als je erachter zit :D. De clinic van Lammert vond ik erg goed, die man is lekker nuchter en weet veel goede informatie te geven om in de praktijk toe te passen. Heb een dvd van hem gekocht. Jean Francios Pignon (goed geschreven?! ;) ) vond ik ook goed om te zien, maar wel echt een showmannetje. Vooral dat hij voor zijn boek 50 euro durfte te vragen := en beweerde dat dit paard in de show bijna niet bereden was. (do not try at home! haha).
De standhouders waren bij een aantal stands id niet erg behulpzaam. Wel een gratis ontwormingskuur gekregen, toch weer het kaartje eruit haha.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 21:21

Weet niet of die fjord van mij voor de 2de keer in die tabletten zal trappen, want hij zat wel gekke bekken te trekken. :+

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 21:28

haha en er zat niet eens ontwormingsspul in.. ik heb ze vanmiddag al door het groenvoer gedaan. Hij at ze in 1 keer op, later las ik pas dat ze niet werkten |(

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 21:45

Die van mij heeft ze gewoon als snoepje uit de hand gekregen. En ja een fjord die doe eerst happen en dan pas denken smaak het of niet :+

Smartiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 22:25

Ezumii schreef:
Die clinic kon ik helaas niet bij zijn, kunnen jullie er wat over vertellen?

Ik heb ook de helft gemist hoor, ik vond het ook best lastig. Maar er werden vragen aan hem gesteld. Hij vertelde onder andere hoe hij zijn paarden trainde om niet van de zweep weg te lopen, maar er juist naar toe te gaan. Hij vertelde erg consequent te zijn in zijn training, niet alleen in de piste, ook in de dagelijkse omgang 'traint' hij zijn paarden. Verder werd er toen inderdaad de vraag gesteld hoe het kwam dat de paarden hun oren in hun nek deden. Als je goed keek, gebeurd dit alleen tijdens een 'opdracht' of een spelletje. Hij vertelde dat dit ook met spel te maken had, maar ook met onderwerping. Het is in deze context geen teken van boos of angstig zijn.
Maar ik weet niet alles meer, als iemand me hier kan aanvullen, graag :)

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 22:27

trouwens, bij de nhcircels was een stand met allerlei bitloze hoofdstellen.
van wie was dat? is er ook een webshop? vond ze er erg mooi uitzien

Smartiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 22:39

jameyskatje schreef:
trouwens, bij de nhcircels was een stand met allerlei bitloze hoofdstellen.
van wie was dat? is er ook een webshop? vond ze er erg mooi uitzien

Dat was de stand van Emiel Voest, hij heeft ook een webwinkel op zijn website: www.emielvoest.nl

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 22:59

ok hartstikke bedankt!
het donkerbruine hoofdstel dat ik zag staat er niet op. maar er staan wel leren teugels met klip op, die zoek ik al zo lang!

aliealieJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 10:39

Wij zijn zondag heen geweest en we vonden het een erg leuke en leerzame dag. Vooral 's middags de clinic over zijgangen vond ik erg interessant en haar aanwijzigingen vond ik ook kraakhelder, daar hou ik van. Voor de rest vond ik een aantal standhouders wel heel vriendelijk zoals bij Hartog, maar bij Hippo vond ik de kassa-meneer erg arrogant terwijl ik het niet kan helpen dat als ik voor 50 euro wat koop, en hij zestig aanslaat, ik daar toch wat van zeg. Bovendien zag ik bij Eurostar mijn winterjas van vorig jaar nu voor zelfs 20 euro meer hangen als vorig jaar.(nee niet het nieuwe model maar exact het oude!)
Bij de clinic overgewicht bij paarden heb ik nog zo'n meetlint gekocht waarmee je het gewicht van je paard redelijkerwijs kunt bepalen.
Kortom leuke dag, maar vanuit het noorden van Friesland wel 2x3 uren rijden, gelukkig was het zeker de moeite waard!

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 10:46

Wat vonden jullie van de Gelderse paarden die een show gaven? :D Deden heel wat bokkers aan mee :j

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 11:01

Iemand hier toavallig zaterdag nog een flyer aangenomen van een klein meisje (4jr) met lange blonde staart en koeienlaarsjes aan? :+
Mijn dochtertje wilde graag haar oma der flyers uitdelen zaterdag, klein boekwerkje met producten die ze maakt (naambordjes etc) :D

Le_Chat_Noir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 12:15

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 12:42

Noah2006 schreef:
Ik ben ook gister geweest, was een leuke dag! Ik heb voor het eerst gement, dat was erg pittig. Ik reed bijna een paar bomen omver, omdat ik te zacht met de teugel stuurde. Op een paard stuur ik meer met benen en zit, wel even anders als je erachter zit :D. De clinic van Lammert vond ik erg goed, die man is lekker nuchter en weet veel goede informatie te geven om in de praktijk toe te passen. Heb een dvd van hem gekocht. Jean Francios Pignon (goed geschreven?! ;) ) vond ik ook goed om te zien, maar wel echt een showmannetje. Vooral dat hij voor zijn boek 50 euro durfte te vragen := en beweerde dat dit paard in de show bijna niet bereden was. (do not try at home! haha).
De standhouders waren bij een aantal stands id niet erg behulpzaam. Wel een gratis ontwormingskuur gekregen, toch weer het kaartje eruit haha.

Over de prijzen verbaas ik me niet meer, als je 2,50 voor een blikje fris betaalt. Of 3,50 voor een broodje unox.

AnkeFoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 13:05

Ja idd, prijzen van eten en drinken blijven hoog, maakt niet uit bij welk evenement je bent..

Vond iedereen trouwens die omroepster van het rassendefile op zondag ook zo grappig, ik heb me een paar keer in een deuk gelegen daar! :')

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 13:28

Ja zei doet dat elk jaar. Ik lig altijd in een deuk om die vrouw.

Jammer dat ik de clinic van Pignon gemist hebt. Vond de show echt helemaal geweldig. Had er graag wat meer over gehoord in de clinic.

AnkeFoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 13:39

Ik heb jean francois ook gemist, maar expres. Hij kwam pas aan het eind van de dag en ik was er al vanaf het begin. Ik dacht ook, ik ga betijds weg zodat ik de weg-rij-drukte voor ben!

En ik moest nog het hardst lachen om wat die omroepster zei over het Noord-Zweeds paard: "sommige mensen houden van een paard met een volle, ronde kont, nou dames en heren; van deze kont ken je dromen!" _O-

HorseRunner

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 14:49

Ja ben dit jaar voor het eerst geweest. Samen met AnkeFoto. En ik heb echt genoten!
Echt voor herhaling vatbaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 17:16

Pletje123 schreef:
Wat vonden jullie van de Gelderse paarden die een show gaven? :D Deden heel wat bokkers aan mee :j

De show zaterdag of zondag? Met die van zaterdag heb ik allemaal even staan kletsen bij ontvangst en na de show.

__Martine__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 17:20

SDE schreef:
Wat ik nog vergeten te melden was maar zeker ook super vond: "2 handen, 16 benen".
Knappe prestaties van die man, zeker wat die toonde in de Bit-piste. En stilstaan was stilstaan voor dat 4-span, daar kan ik nog wat van leren, dat lukt me nog niet met 1 paard voor de koets.

Dat vond ik inderdaad ook heel erg leuk. Hij vertelde ook zo leuk over z'n pony's! :j

Ik vond de tribunes heel irritant aan de lange zijde, je zat constant tegen vlaggen aan te kijken. ;( Vond ze aan de korte zijde beter.

SuperSuup

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 11:51

Op www.imadia.nl staan de eerste fotos online van HE
Op www.oypo.nl/imadia staan alle fotos van het rassendefile van alle 3 de dagen

(officiele fotograven van Horse Event)

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 11:53

0ojannekeo0 schreef:
Pletje123 schreef:

De show zaterdag of zondag? Met die van zaterdag heb ik allemaal even staan kletsen bij ontvangst en na de show.

Ze waren er op alle dagen ( zie ook artikel In de Strengen :) ). Helaas heb ik ze niet kunnen zien ivm het feit dat ik op het laatst niet meer kon. Dus was ik benieuwd wat jullie ervan vinden :)

Het was ter promotie van het Gelders paard namelijk ;)

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 11:56

prachtige foto's!