Pavo Cup 2007

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Wanted2003

Re: Pavo Cup 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 14:21

Dat zijn er dus +/- 5 van de hoeveel...?

Pur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 14:23

dat zijn een aantal voorbeelden, er zullen er ast nog veel emer zijn

Pur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 14:23

ook newton (voormalig grand prix paard van jose kouwenhoven heeft pavo gelopen)

nico1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 14:24

wat mij opviel was de opgericht gereden paarden en dan ook echt opgericht lopen,veel show maken, ik vond dat wel een beetje veel voor de 4-jarigen, maar het zijn wel de paarden die bij de eerste vijf eindigen op de selectiedagen!

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 14:26

nathalie16 schreef:
Hier ben ik het ook niet mee eens hoor.
Waarom zou je er niet aan mee moeten dan als je weet dat je paard moeite heeft op dit niveau?
Welke niveau is dat dan wel? Want ik kan je zo een aantal paarden noemen die het erg leuk zullen gaan doen in de dressuur sport, maar wat ze niet willen zien op de Pavo Cup (schrijf je trouwens met een P, niet met en B)

Ze willen namelijk voorbeen gooiers zien. Paarden die van achter goed meekomen zien ze al een stuk minder graag. Tuurlijk zullen er uitzonderingen zijn, die buitenwegen gelaten.

Ja daar heb je gelijk mee, maar veel vinden dat de paarden op de pavo cup al op Z niveau lopen, dat zijn er ook een hoop, maar als jou paard als 4 jarige nog niet toe is aan een Pavo Cup moet je ook niet meedoen..[/quote]

Nou, ik denk niet dat een paard Z niveau hoeft te hebben hoor. Maar ze willen alleen maar "spectaculaire" voorbeengooiers zien en heel veel verder dan hun neus lang is kijken ze niet. Want er word 'In de strengen' wel een heel stoer verhaal geschreven over 4-jarige paarden die zich wel iets moeten dragen, maar dat er lang niet zo veel van verlangd word bla bla bla. En dat het niet perfect hoeft te zijn, en dat ze met GOEDE basis gangen genoeg nemen als hij maar fijn in de hand loopt dit en dat. Maar dat is allemaal fijne theorie. Maar in de praktijk zoeken ze heel andere paarden.

Trudy_dJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 14:26

nico1982 schreef:
wat mij opviel was de opgericht gereden paarden en dan ook echt opgericht lopen,veel show maken, ik vond dat wel een beetje veel voor de 4-jarigen, maar het zijn wel de paarden die bij de eerste vijf eindigen op de selectiedagen!

Ja klopt, en dat is wat ze willen zien.
Snap jij het nog?!?!
Nou sorry, maar ik niet. Laat een 4-jarige eerst eens zorgen dat deze lekker ontspannen over de rug gereden kan worden ipv sporen er in en omhoog die oprichting!

Pur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 14:28

bij veel jonge paarden wordt helaas idd de basis overgeslagen en meteen de oprichting er in getrokken aan de voorkant en ondergeschopt met een paar wielen.

nathalie16

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 14:30

Citaat:
Nou, ik denk niet dat een paard Z niveau hoeft te hebben hoor. Maar ze willen alleen maar "spectaculaire" voorbeengooiers zien en heel veel verder dan hun neus lang is kijken ze niet. Want er word 'In de strengen' wel een heel stoer verhaal geschreven over 4-jarige paarden die zich wel iets moeten dragen, maar dat er lang niet zo veel van verlangd word bla bla bla. En dat het niet perfect hoeft te zijn, en dat ze met GOEDE basis gangen genoeg nemen als hij maar fijn in de hand loopt dit en dat. Maar dat is allemaal fijne theorie. Maar in de praktijk zoeken ze heel andere paarden.

Dat vind ik ook niet, ze kijken gewoon naar de bewegingen van het paard en de gangen en bij de 5 jarige willen ze wel een beetje oprichting, maar ze kijken door een hoop dingen wel heen hoor. De mijnes was heel kijkerig en heeft ook niet een super voorbeen, maar ik ben toch ook door..

nico1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 14:32

ik hoop dan ook maar, dat de professionals, dat zijn toch de meesten die meedoen aan de pavo en bovenin eindigen, hun paard thuis anders rijden dan in de ring.... want anders gaat dat ten koste van hun dure paard Pling

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 14:34

trudydejong schreef:
Ze willen namelijk voorbeen gooiers zien. Paarden die van achter goed meekomen zien ze al een stuk minder graag. Tuurlijk zullen er uitzonderingen zijn, die buitenwegen gelaten.

Daar ben ik het toch niet helemaal met je mee eens. Van wat ik gezien heb laten ze de paarden met de meeste kwaliteit op dat moment door. Paarden die van voor een hoop doen en achter weinig gedragenheid en snelheid tonen, komen echt niet door!

Als je echt fijn door de (pavo) ring wilt komen met je jonge paard, dan lukt dat echt niet wanneer de basis niet enigszins voor elkaar is. Veel paarden die je in de halve finale terug ziet, lopen netjes in de oprichting zonder een hoop ruk en pluk werk -uitzonderingen daar gelaten- Maar over het algemeen vind ik het niveau van paarden en ruiters echt niet tegenvallen in zo'n halve finale. Doe het ze maar eens na Knipoog

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 14:34

nathalie16 schreef:
Citaat:

Dat vind ik ook niet, ze kijken gewoon naar de bewegingen van het paard en de gangen en bij de 5 jarige willen ze wel een beetje oprichting, maar ze kijken door een hoop dingen wel heen hoor. De mijnes was heel kijkerig en heeft ook niet een super voorbeen, maar ik ben toch ook door..

Ja helaas kijken ze door een hoop dingen heen. Ik heb in Luttenberg een paard gezien van een bekend dekstation die tegen ALLES in verzet kwam, bij het wijken sprong die aan in galop, bij middendraf sprong die aan in galop, in zon beetje alle hoeken sprong die weg en hij heeft het hele terrein bij elkaar gekrijst. Kortom hij heeft geen fiets van het alles wat gevraagd werd laten zien. Maar het was idd wel een spectaculair paard. Naar mijn mening nogal onlogisch en onterecht dat zon paard toch door is

nico1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 14:38

ik mag het niet zeggen, maar inderdaad "naam" hebben lijkt wel voordeel te hebben op Pavo...

db1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 14:39

nico1982 schreef:
ik mag het niet zeggen, maar inderdaad "naam" hebben lijkt wel voordeel te hebben op Pavo...

Das niet alleen bij de pavo Knipoog

danifur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 14:41

Wanted2003 schreef:

Inderdaad! Ik had ook precies gehoord zoals jij het nu zegt. Maar in de praktijk zijn ze toch een stuk strenger als ze zich voordoen en willen ze idd voorbeengooiers zien.

nico1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 14:42

vossie schreef:
nico1982 schreef:

Das niet alleen bij de pavo Knipoog

haha, ja inderdaad Knipoog

Trudy_dJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 14:43

VValar schreef:
Daar ben ik het toch niet helemaal met je mee eens. Van wat ik gezien heb laten ze de paarden met de meeste kwaliteit op dat moment door. Paarden die van voor een hoop doen en achter weinig gedragenheid en snelheid tonen, komen echt niet door!

Als je echt fijn door de (pavo) ring wilt komen met je jonge paard, dan lukt dat echt niet wanneer de basis niet enigszins voor elkaar is. Veel paarden die je in de halve finale terug ziet, lopen netjes in de oprichting zonder een hoop ruk en pluk werk -uitzonderingen daar gelaten- Maar over het algemeen vind ik het niveau van paarden en ruiters echt niet tegenvallen in zo'n halve finale. Doe het ze maar eens na Knipoog

Ow, de paarden die door komen vind ik alleen maar super hoor. (ik doe het ze zeker niet zomaar na!!)
Ze zullen vast wel goed kunnen bewegen. Maar ik kom er ook een aantal tegen op wedstrijden, die op 4-jarige leeftijd echt super presteren en super makkelijk bewegen en echt een hoop staaltje talent hebben, maar echt niet door de voorronde's komen.
Ja, dat snap ik dan echt niet.

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 15:08

Nee dat begrijp ik ook weer niet Trudy. Je komt heel veel paarden tegen die het in de wedstrijden echt goed doen, maar in de pavo niet eens door de voorrondes komen. Dat is toch jammer. Imo zou een goed sportpaard ook wel herkent mogen worden op de pavo cup. En dan heb ik het niet over een paard die braaf zijn oefeningen loopt en daarom zijn puntjes scoort in de wedstrijden. Maar als een paard echt fijn door zijn lichaam kan bewegen, met goed ondertredend achterbeen en een fijne lichaamshouding, weliswaar niet zo spectaculair, maar wel goed bewerkbaar. Die zouden ze ook wel eens mogen erkennen! (haha mijn frustratie komt even doorschemeren)

Trudy_dJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 15:35

Ik heb het in mijn geval niet eens over Veraine hoor, maar ik bedoelde bijvoorbeeld het paard van Zooist: Whatnow.
Wat die presteerd op wedstrijden, dat doet een "gewone" 4 jarige hem echt niet na!

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 15:44

Ik ben het met jullie eens, het zou een kunst zijn van de pavo-jurys om de echte sportpaarden eruit te halen, spectaculaire gangen of niet. En als ik dan lees 'In de Strengen' dat ze ook op zoek zijn naar paarden goed voor de fokkerij, dan denk ik; waarom laat je dan ook uberhaupt ruinen door gaan?

Pur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 15:46

ben ik toch blij dat ik met mijn ster merrie die tevens voorlopig keur is mee ga doen.

nathalie16

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 16:45

VValar schreef:
Nee dat begrijp ik ook weer niet Trudy. Je komt heel veel paarden tegen die het in de wedstrijden echt goed doen, maar in de pavo niet eens door de voorrondes komen. Dat is toch jammer. Imo zou een goed sportpaard ook wel herkent mogen worden op de pavo cup. En dan heb ik het niet over een paard die braaf zijn oefeningen loopt en daarom zijn puntjes scoort in de wedstrijden. Maar als een paard echt fijn door zijn lichaam kan bewegen, met goed ondertredend achterbeen en een fijne lichaamshouding, weliswaar niet zo spectaculair, maar wel goed bewerkbaar. Die zouden ze ook wel eens mogen erkennen! (haha mijn frustratie komt even doorschemeren)

Dat is ook vaak zo. Vorig jaar kwam ik ook niet door, terwijl mijn paard alle klasses heel makkelijk doorloopt met veel prijzen en goede punten, mag ook elk jaar naar de Gelderse kampioenschappen. Nu ben ik toevallig wel door bij de Pavo, maar ik heb toch liever een fijn sportpaard dan een Pavo-topper!

Trudy_dJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 17:01

esch schreef:
ben ik toch blij dat ik met mijn ster merrie die tevens voorlopig keur is mee ga doen.

Haha, hebben ze bij Veraine toch niet goed op het papier gelet.... Knipoog

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 17:53

VValar schreef:
Je komt heel veel paarden tegen die het in de wedstrijden echt goed doen, maar in de pavo niet eens door de voorrondes komen. Dat is toch jammer. Imo zou een goed sportpaard ook wel herkent mogen worden op de pavo cup. En dan heb ik het niet over een paard die braaf zijn oefeningen loopt en daarom zijn puntjes scoort in de wedstrijden. Maar als een paard echt fijn door zijn lichaam kan bewegen, met goed ondertredend achterbeen en een fijne lichaamshouding, weliswaar niet zo spectaculair, maar wel goed bewerkbaar. Die zouden ze ook wel eens mogen erkennen! (haha mijn frustratie komt even doorschemeren)

Hier ben ik het dus totaal niet mee eens.
Ik heb een superfijn paard gehad, liep elk seizoen met gemak een klasse uit.
Moest altijd een maandje thuisblijven omdat ik aan mijn wp zat, en ben in elke klasse die ik ermee gestart heb kk geworden, en naar de regio geweest.
Maar toch was dit paard totaal niet geschikt voor de pavo!
Ik zou er nog geen 60 punten mee gehaald hebben Bloos
Laatst bijgewerkt door asjemenou op 24-07-07 17:59, in het totaal 1 keer bewerkt

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 17:56

Wanted2003 schreef:
Jammer voor het paard, vaak worden er dus dingen gevraagd waar die nog helemaal niet aan toe is. Neem bijvoorbeeld een paard als Ucelli T. Momenteel een top-paard.

Ik denk dat ik een paar bladzijdes van de Paardenkrant enzo heb overgeslagen, want wat heeft Ucelli T als drie en vierjarige allemaal wel niet gelopen dan???

nathalie16

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 17:57

hey dat heb ik niet geschreven he, alleen op gereageerd Knipoog