Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
nathalie16 schreef:Hier ben ik het ook niet mee eens hoor.
Waarom zou je er niet aan mee moeten dan als je weet dat je paard moeite heeft op dit niveau?
Welke niveau is dat dan wel? Want ik kan je zo een aantal paarden noemen die het erg leuk zullen gaan doen in de dressuur sport, maar wat ze niet willen zien op de Pavo Cup (schrijf je trouwens met een P, niet met en B)
Ze willen namelijk voorbeen gooiers zien. Paarden die van achter goed meekomen zien ze al een stuk minder graag. Tuurlijk zullen er uitzonderingen zijn, die buitenwegen gelaten.
nico1982 schreef:wat mij opviel was de opgericht gereden paarden en dan ook echt opgericht lopen,veel show maken, ik vond dat wel een beetje veel voor de 4-jarigen, maar het zijn wel de paarden die bij de eerste vijf eindigen op de selectiedagen!
Citaat:Nou, ik denk niet dat een paard Z niveau hoeft te hebben hoor. Maar ze willen alleen maar "spectaculaire" voorbeengooiers zien en heel veel verder dan hun neus lang is kijken ze niet. Want er word 'In de strengen' wel een heel stoer verhaal geschreven over 4-jarige paarden die zich wel iets moeten dragen, maar dat er lang niet zo veel van verlangd word bla bla bla. En dat het niet perfect hoeft te zijn, en dat ze met GOEDE basis gangen genoeg nemen als hij maar fijn in de hand loopt dit en dat. Maar dat is allemaal fijne theorie. Maar in de praktijk zoeken ze heel andere paarden.
trudydejong schreef:Ze willen namelijk voorbeen gooiers zien. Paarden die van achter goed meekomen zien ze al een stuk minder graag. Tuurlijk zullen er uitzonderingen zijn, die buitenwegen gelaten.
nathalie16 schreef:Citaat:Nou, ik denk niet dat een paard Z niveau hoeft te hebben hoor. Maar ze willen alleen maar "spectaculaire" voorbeengooiers zien en heel veel verder dan hun neus lang is kijken ze niet. Want er word 'In de strengen' wel een heel stoer verhaal geschreven over 4-jarige paarden die zich wel iets moeten dragen, maar dat er lang niet zo veel van verlangd word bla bla bla. En dat het niet perfect hoeft te zijn, en dat ze met GOEDE basis gangen genoeg nemen als hij maar fijn in de hand loopt dit en dat. Maar dat is allemaal fijne theorie. Maar in de praktijk zoeken ze heel andere paarden.
Dat vind ik ook niet, ze kijken gewoon naar de bewegingen van het paard en de gangen en bij de 5 jarige willen ze wel een beetje oprichting, maar ze kijken door een hoop dingen wel heen hoor. De mijnes was heel kijkerig en heeft ook niet een super voorbeen, maar ik ben toch ook door..
nico1982 schreef:ik mag het niet zeggen, maar inderdaad "naam" hebben lijkt wel voordeel te hebben op Pavo...
Wanted2003 schreef:Nou, ik denk niet dat een paard Z niveau hoeft te hebben hoor. Maar ze willen alleen maar "spectaculaire" voorbeengooiers zien en heel veel verder dan hun neus lang is kijken ze niet. Want er word 'In de strengen' wel een heel stoer verhaal geschreven over 4-jarige paarden die zich wel iets moeten dragen, maar dat er lang niet zo veel van verlangd word bla bla bla. En dat het niet perfect hoeft te zijn, en dat ze met GOEDE basis gangen genoeg nemen als hij maar fijn in de hand loopt dit en dat. Maar dat is allemaal fijne theorie. Maar in de praktijk zoeken ze heel andere paarden.
vossie schreef:nico1982 schreef:ik mag het niet zeggen, maar inderdaad "naam" hebben lijkt wel voordeel te hebben op Pavo...
Das niet alleen bij de pavo
VValar schreef:Daar ben ik het toch niet helemaal met je mee eens. Van wat ik gezien heb laten ze de paarden met de meeste kwaliteit op dat moment door. Paarden die van voor een hoop doen en achter weinig gedragenheid en snelheid tonen, komen echt niet door!
Als je echt fijn door de (pavo) ring wilt komen met je jonge paard, dan lukt dat echt niet wanneer de basis niet enigszins voor elkaar is. Veel paarden die je in de halve finale terug ziet, lopen netjes in de oprichting zonder een hoop ruk en pluk werk -uitzonderingen daar gelaten- Maar over het algemeen vind ik het niveau van paarden en ruiters echt niet tegenvallen in zo'n halve finale. Doe het ze maar eens na
VValar schreef:Nee dat begrijp ik ook weer niet Trudy. Je komt heel veel paarden tegen die het in de wedstrijden echt goed doen, maar in de pavo niet eens door de voorrondes komen. Dat is toch jammer. Imo zou een goed sportpaard ook wel herkent mogen worden op de pavo cup. En dan heb ik het niet over een paard die braaf zijn oefeningen loopt en daarom zijn puntjes scoort in de wedstrijden. Maar als een paard echt fijn door zijn lichaam kan bewegen, met goed ondertredend achterbeen en een fijne lichaamshouding, weliswaar niet zo spectaculair, maar wel goed bewerkbaar. Die zouden ze ook wel eens mogen erkennen! (haha mijn frustratie komt even doorschemeren)
esch schreef:ben ik toch blij dat ik met mijn ster merrie die tevens voorlopig keur is mee ga doen.
VValar schreef:Je komt heel veel paarden tegen die het in de wedstrijden echt goed doen, maar in de pavo niet eens door de voorrondes komen. Dat is toch jammer. Imo zou een goed sportpaard ook wel herkent mogen worden op de pavo cup. En dan heb ik het niet over een paard die braaf zijn oefeningen loopt en daarom zijn puntjes scoort in de wedstrijden. Maar als een paard echt fijn door zijn lichaam kan bewegen, met goed ondertredend achterbeen en een fijne lichaamshouding, weliswaar niet zo spectaculair, maar wel goed bewerkbaar. Die zouden ze ook wel eens mogen erkennen! (haha mijn frustratie komt even doorschemeren)
Wanted2003 schreef:Jammer voor het paard, vaak worden er dus dingen gevraagd waar die nog helemaal niet aan toe is. Neem bijvoorbeeld een paard als Ucelli T. Momenteel een top-paard.