[Deel 2] MacRider Cup 2012, Wie doet er mee?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 14:12

@ kara ik snap je helemaal hoor

@ Zooist je bent wel opstandig kijk ik ken aantal mensen die hebben paarden onder hun kont van 80.000 euro of meer (nee niet cleo :D ) die mensen hebben een sponsering als Macrider helemaal niet nodig, toch doet er eentje mee en die gaat ongetwijfeld er doorheen komen.

Mooi paard mooie ruiter mooie combinatie maar hebben ze het nodig :n zowel financieel niet en ook niet als talent.

Macrider het begin, begon anders het was iets voor de "mindere" ruiter of de goede ruiter met mindere paard.
Maar ik volgens mij gaan er geen kansloze paarden door zijn allemaal iets wat het al doet of iets wat potentie heeft.

Niet dat ik het erg vind, maar het beginbeleid is gewoon niet meer zoals ze begonnen :D

nouja wat een bericht snappen jullie wat ik nog bedoel :D

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 14:13

Het is niet persoonlijk :(:)

Maar wel een keuze van jou om die bewuste trainer te nemen. Ook jouw accomodatie en wel of geen groom is toch jouw keuze?

Waarom zou iemand anders het aangeboden krijgen? Ik denk dat iedereen die wat wil bereiken in paardenland knetterhard moet werken om daar te komen. Misschien hebben die net wat andere keuzes gemaakt waardoor het lijkt (voor buitenstaanders) dat alles aangewaaid komt? Maar vergis je daar niet in hoor! :n

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 14:15

tita schreef:
@
@ Zooist je bent wel opstandig kijk ik ken aantal mensen die hebben paarden onder hun kont van 80.000 euro of meer (nee niet cleo :D ) die mensen hebben een sponsering als Macrider helemaal niet nodig, toch doet er eentje mee en die gaat ongetwijfeld er doorheen komen.

Misschien hebben die het juist wel nodig. Die hebben al zoveel uitgegeven.....

Ik heb ook een duur paard onder mijn kont, maar dat was tie niet toen ik hem kocht of fokte....
Dat is tie geworden door de jaren heen, door training en de prestaties.

Misschien dat ik wat fel overkom, maar ik word er zo simpel van dat er altijd maar gewezen wordt naar mensen die beter presteren of beter materiaal hebben.

Alles heeft een keerzijde.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 14:16

Iemand die uit een rijk nest komt of iemand die voor een grote handelsstal rijdt, krijgt andere paarden onder zijn kont :j

Maar goed een gewone simpele dressuurproef is ook persoonlijk en dat is de macrider ook om nou een lelijk en slechte ruiter te gaan sponseren omdat ze het toch wel redelijk doen is geen reclame

Kun je beter een mooi plaatje sponseren die het nu al goed doet en dadelijk beter, dat is reclame :D

tita

Re: [Deel 2] MacRider Cup 2012, Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 14:16

De lijst van Quote 500 heeft dat niet nodig zooist geloof me maar

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 14:18

tita schreef:

Dat is een ander verhaal. Maar ik ken geen mensen die daarop staan.
Volgens mij staat alleen Anky daarin toch?
Doet zij ook mee? :')

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 14:22

Zooist schreef:
tita schreef:

Dat is een ander verhaal. Maar ik ken geen mensen die daarop staan.
Volgens mij staat alleen Anky daarin toch?
Doet zij ook mee? :')

grapjas... volgens mij

ik ken er genoeg en dan nog een zwikkie die er net niet in staan maar toch altijd nog slordige paar miljoen hebben of zeer vermogend zijn.

Maar goed dat maakt alles niet uit toch......zij beslissen en als simpele ruiter heb je de kans om op te geven het hoeft niet.
Ik ben gegaan voor de ervaring wat wel raar vind is dat ik 5x goed heb, dan denk ik wat heeft de rest ....

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 14:27

Waar het mij om gaat dat als iemand naamsbekendheid heeft of krijgt, dat er dan gelijk een stempel op gezet wordt. Je bent bekend, je hebt een duur paard, je koopt een vrachtwagen dus je hebt geen sponsoring nodig want je naam staat in de boekjes dus je bent al binnen......

Als iemand na jaren hard werken op een stal, een eigen stal opstart en zich 24/7 de blubbers werkt, mag die dan niet meer meedoen?

Hanne52

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 14:30

Zonder een ruiter goed te kennen, zou ik nooit durven zeggen dat een ruiter alles gemakkelijk aangeboden krijgt.
Ik ken er genoeg die heel hard werken om 1 of 2 paarden te kunnen rijden. Ze gaan nooit op vakantie, ze werken zoveel mogelijk in hun vrije tijd op stal om lessen van goede/top-instructeurs te verdienen.

Ik kan Macrider ook begrijpen dat zij hun naam/sponsoring aan echt hele goede ruiters willen hangen. Het kost hen ontzettend veel geld om zoveel ruiters te willen helpen.

Ik blijf de Macridercupvolgen, want ik ben blij met dit initiatief! En dat er wel eens iets 'misgaat' bij de verkiezing van de beste in een groep, dat is toch normaal bij een jury-sport. Datmaken we toch iedere week op wedstrijd mee.

Hanne52

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 14:31

Zooist schreef:
Waar het mij om gaat dat als iemand naamsbekendheid heeft of krijgt, dat er dan gelijk een stempel op gezet wordt. Je bent bekend, je hebt een duur paard, je koopt een vrachtwagen dus je hebt geen sponsoring nodig want je naam staat in de boekjes dus je bent al binnen......

Als iemand na jaren hard werken op een stal, een eigen stal opstart en zich 24/7 de blubbers werkt, mag die dan niet meer meedoen?

Ben het helemaal met je eens! Er zijn gewoon teveel vooroordelen....

kara

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 14:44

Maar dan moet er nog wel iets bij gezegd worden en dat is dat mensen met dat mindere paard niet altijd minder hard werken, dan die topruiter
je kan niet in iemands portemonnee kijken
Anderen laten er net zo veel voor staan

En de kwaliteit zo toch echt zijn om een iets minder paard met begeleiding naar een zeer goed paard te maken, dan zet macrider zich echt op de kaart

Een goed paard verkoopt zich zelf en daaraan zie niet direct het werk van macrider af, ik zeg dus niet makkelijker of iets

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 14:47

Ik lees even mee, stalgenootje van me doet hier aan mee :j

Hanne52

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 15:05

Dan krijgen we weer de discussie: wat is een goed paard en dan: welk paard laat zich alleen niet zo goed zien, omdat de ruiter het er nog niet 'uit kan rijden'?
Macrider wil voor iedere dressuurklasse 1ruiter kiezen, dus dan moeten er gewoon erg veel afvallen. En om de naam Macrider meer bekendheid te geven, moet iedere ruiter gewoon bovenin mee kunnen rijden

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 15:08

En niet daar naar toe moeten groeien!

kara

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 15:17

dan vraag je toch gewoon een fotoshoot met Madeleine Wiite, wordt toch al gesponserd
en heeft het niveau
Als het toch niet gaat om de ontwikkeling van het talent naar een bepaald niveau :)

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 15:47

Hanne, dan heeft MacRider toch niet zo'n goede kijk op talent. Hier is iemand geselecteerd in het Z die met 180 punten thuis komt van concours. Noem ik niet echt bovenaan mee rijden. En aangezien Zooist zegt dat ze op zoek zijn naar iemand die niet meer hoeft te groeien daarin, is dat wel een beetje raar toch?

Verder vind ik het gewoon ontzettend slecht dat ze dingen veranderen terwijl het evenement al begonnen was. De openingspost moet namelijk even gewijzigd worden. Er staat dat er vier regionale selecties zouden zijn, echter is dat nu nog maar 1 ( als ik moet geloven wat op hun site staat ).

Ook al organiseer je zoiets voor het eerst, dat mag gewoon niet. Er gaan overal en altijd, bij elk evenement waar dan ook, dingen fout in de organisatie/achter de schermen. Het verschil is alleen dat je daar als deelnemer of wat dan ook vaak niks van mee krijgt, en hier ondervinden heel veel mensen gewoon hinder van! Ik kan me er ontzettend aan storen dat mensen roepen: 'ach het is de eerste keer, dan gaan er nu eenmaal dingen fout'. Ik weet zeker dat als ik, Marketing en Communicatie Sportevenementenorganisatie student, zo een evenement zou organiseren, ik het niet zou halen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 15:54

Wat een haat en nijd hier zeg...
Sundral: het kan niet altijd goed gaan, toch?
Maar as usual gunt men elkaar het licht in de ogen niet.
*weet weer waarom ik geen dressuur start*

romygic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 16:29

Ik denk dat er zeker meer mensen balen van hoe ze de regionale selecties ineens veranderd hebben!! Geef je gelijk Sundral. En ja natuurlijk moet je er wat voor over hebben maar ze doen nu heel anders dan ze gezegt hadden. Ik denk zeker dat er mensen zijn die dan misschien niet mee hadden gedaan als ze dit geweten hadden.. Waaronder ikzelf misschien.. Moet ook eerlijk zeggen dat ik hoop dat ze niet alleen de stalruiters eruit pikken voor een volgende ronde..

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 17:00

Zooist: Er zijn ook heel erg veel stalruiters door. Die zitten bijna 8 uur op een paard per dag en verdienen er hun geld mee. Anderen hebben daar het talent of mogelijkheden niet voor, dus die moeten het doen met ander werk en de paardensport als hobby erbij naast doen. Daar is alleen al een heel groot verschil in en net daar zit het verschil tussen amateur en prof in, imo.

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 17:29

Maar waarom zou een stalruiter dan niet de kans mogen krijgen om zelf naar de top te groeien. Omdat tie 80 uur in de week gekozen heeft om met paarden te werken?

Ik vind het gewoon jammer dat nu er eindelijk iets is dat er dan weer zo over gemiept word.

Aan de andere kant, iedereen kent MacRider en dat is denk ik een van de hoofddoelen van dit hele gebeuren.

Hanne52

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 17:52

Sundral schreef:
Hanne, dan heeft MacRider toch niet zo'n goede kijk op talent. Hier is iemand geselecteerd in het Z die met 180 punten thuis komt van concours. Noem ik niet echt bovenaan mee rijden. En aangezien Zooist zegt dat ze op zoek zijn naar iemand die niet meer hoeft te groeien daarin, is dat wel een beetje raar toch?

Verder vind ik het gewoon ontzettend slecht dat ze dingen veranderen terwijl het evenement al begonnen was. De openingspost moet namelijk even gewijzigd worden. Er staat dat er vier regionale selecties zouden zijn, echter is dat nu nog maar 1 ( als ik moet geloven wat op hun site staat ).

Ook al organiseer je zoiets voor het eerst, dat mag gewoon niet. Er gaan overal en altijd, bij elk evenement waar dan ook, dingen fout in de organisatie/achter de schermen. Het verschil is alleen dat je daar als deelnemer of wat dan ook vaak niks van mee krijgt, en hier ondervinden heel veel mensen gewoon hinder van! Ik kan me er ontzettend aan storen dat mensen roepen: 'ach het is de eerste keer, dan gaan er nu eenmaal dingen fout'. Ik weet zeker dat als ik, Marketing en Communicatie Sportevenementenorganisatie student, zo een evenement zou organiseren, ik het niet zou halen.

Misschien wil dat paard in de ring op wedstrijd niet zo goed lopen en hebben ze gezien dat het talent bij de ruiter er zeker is om dat paard beter te laten gaan. Ook A en B-kaderleden rijden niet iedere wedstrijd boven de 65 of 70% :)

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 19:09

Ja maar je zegt zelf dat ze opzoek zijn naar iemand die al bovenaan mee doet, zodat ze er niet teveel werk aan hebben. Je spreekt jezelf nogal tegen op dat punt. Misschien vindt je de MacRider Cup daarom wel zo fantastisch, die spreekt zichzelf ook tegen.

Met de A en B kaderleden bedoel je de junioren en young riders mag ik hopen. Ben benieuwd of je daar wel eens bent wezen kijken, schrijven of jureren. Lees eens verslagen van die wedstrijden, feedbacks van juryleden. Het niveau daar is ook niet fantastisch, op een enkeling na natuurlijk. Ik zat er zelf bij dat juryleden zeiden: "Als dit onze toekomstige top is, moet er nog heel wat gebeuren". Ik praat nu even vanuit de junioren en young riders he, de senioren even daargelaten aangezien die zich volgens mij al hebben bewezen.

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 19:13

stef schreef:
Wat een haat en nijd hier zeg...
Sundral: het kan niet altijd goed gaan, toch?
Maar as usual gunt men elkaar het licht in de ogen niet.
*weet weer waarom ik geen dressuur start*

Haat en nijd??? Ik zeg gewoon waar het op staat en nee tuurlijk kan het niet altijd goed gaan. Maar dat
ik al een mailtje krijg met de vraag of ik bij de volgende selectieronde wil komen kijken, terwijl ik zelf 27 mei nog sta ingeschreven bij de eerste selectie, vind ik behoorlijk slordig. Wie weet wordt ik zelf wel geselecteerd? Beetje apart!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 19:17

Alleen al de afgunst dat er iemand door is die op wedstrijd geen 180 rijdt. Nou en? Vandaag reed ze kennelijk wel goed

Hanne52

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 19:49

Sundral schreef:
Ja maar je zegt zelf dat ze opzoek zijn naar iemand die al bovenaan mee doet, zodat ze er niet teveel werk aan hebben. Je spreekt jezelf nogal tegen op dat punt. Misschien vindt je de MacRider Cup daarom wel zo fantastisch, die spreekt zichzelf ook tegen.

Met de A en B kaderleden bedoel je de junioren en young riders mag ik hopen. Ben benieuwd of je daar wel eens bent wezen kijken, schrijven of jureren. Lees eens verslagen van die wedstrijden, feedbacks van juryleden. Het niveau daar is ook niet fantastisch, op een enkeling na natuurlijk. Ik zat er zelf bij dat juryleden zeiden: "Als dit onze toekomstige top is, moet er nog heel wat gebeuren". Ik praat nu even vanuit de junioren en young riders he, de senioren even daargelaten aangezien die zich volgens mij al hebben bewezen.

Ik heb niet gezegd dat iemand al bovenaan mee moet doen, maar dat diegene wel zn punten zal moeten rijden om in de picture te staan, op welk niveau dan ook.
En of ik wel eens kijk bij junioren en youg riders? Ik ben zelfs bij de europese kampioenschappen YR en Junioren wezen kijken in Duitsland ( op de Schafhof, van de familie Rath...) en ik ben bijna ieder weekend op subtop en andere wedstrijden . Afgelopen weekend in Kootwijk, volgend weekeinde weer in Ermelo bij de 3e selectie voor het kampioenschap outdoor enz. enz. ....(dat zijn dan idd de senioren...) en ook de senioren hebben zich zeker niet altijd al bewezen. Daar rijden ook meisjes en jongens mee die nog junioren en YR starten en zich steeds weer een stukje verder omhoogwerken tussen de 'oude rotten' ( met respect...)
Laatst bijgewerkt door Hanne52 op 14-05-12 19:52, in het totaal 1 keer bewerkt