[WN] SWRN 12 t/m 18 September 2011 Dutch Westernriding Festival

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

melissa_b

Re: SWRN 12 t/m 18 September 2011 Dutch Westernriding Festival

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 21:40

Weet iemand wie die meneer is die rechts in het beeld te zien is?

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 21:42

Je bedoeld die met die hoed? :+

melissa_b

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 21:47

jaaaa niet diegen die op het paard zat, maar op de kruk

Wat doen deze mensen met die kleine ponys!? Heeft toch niets met western te maken!
En wat een kleding hebben ze aan! Zeker zo tijdens de stal uit mesten weggeplukt, bah!

Freckles

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 22:52

MissPK schreef:
Vrachtwagens zijn de grootste idioten op de weg, denken dat zij de regels uitmaken omdat ze iets moeten vervoeren :roll:
Ze kunnen beter eens wat meer op het overige verkeer gaan letten kunnen ze een hoop leed mee besparen...

Hier wil ik wel even op reageren ben zelf jarenlang vrachtwagenchauffeuse geweest en weet dus drommels goed wat er speelt op de weg
Mensen in luxe auto denken er niet bij na dat wij veel gewicht hebben en niet zomaar op de rem kunnen en dat wij tijd nodig hebben om op gang te komen en wij denken niet dat wij de macht hebben op de weg we dragen zeker veel verantwoording zo wel voor ons zelf als voor onze medeweggebruikers maar wat te denken van onze baas we hebben wel voor meer dan 100.000,00 euro aan auto bij ons en daar komt oplegger en lading nog bij denken jullie nu echt dat daar roekeloos mee omgesprongen word
En daarbij heb ik ook zelf ervaring met trailer en paard rijden dus ben van alle markten thuis

fique

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 23:47

weet t niet hoor maar volgens mij is dit topic over een wedstrijd en niet over het rijgedrag van vrachtwagenchauffeurs!! doe dat lekker in een ander topic!

Pintopini

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 00:11

wil wel even een opmerking maken over vrachtwagens, als jij ook netjes rijd heb je gemmiddeld geen last, wel vind ik persoonlijk dat ze erg dicht op elkaar rijden, in collone en kan geen auto tussen, in mijn ogen bumperkleven, maar zo gaat al decennia's dus als je er niet tegen kan niet tussen rijden!! Ik spreek het niet goed, ik hou er niet van maar als zoiets bij mij gebeurt of iets meer gas of juist iets minder en ze laten passeren! En ja er zitten altijd wel rotte appels tussen, maar die zitten er ook in het gewone verkeer ertussen!!!!!

Maar over het NK, ja het was in het begin zoeken maar weet nog mijn eerste keer kijken in Marienheem en was dat ook voor mij! En alle begin is moeilijk is wennen, merk wel dat ze willen maar soms toch tegen dingen aanlopen! Al doende leert men! Ik weet het niet maar liep het het eerste jaar in Marienheem ook gelijk perfect?? Ik ben er toen niet geweest, maar als dat wel het geval was ja dan heeft de organisatie steken laten vallen!
Qua stallen, meerdere mest plekken (incl kruiwagen en mestvork) en water plekken, en gelijk goed water, niet 5 min voordat je een emmer vol hebt. Ja OK een bezem zou wel prettig zijn!!!
En ook bij de inrij bak wordt er goed opgelet op een vlotte doorstroom.

Okl vind ik het geweldig dat we meer keus hebben qua eten, je kan lekkere broodjes of een salade halen qua lunch, verschillende keuses qua avondeten. Ja niet voor een prikkie maar goede prijs, kwaliteit/hoeveelheid, gezien.

En een negatief punt! dat er uiteindelijk toch gerookt mag worden in het strodorp en horeca gelegenheid naast de inrijbak ( en ik ben een roker en vind gewoon buiten roken normaal).

Kayila

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 08:14

Zo gister avondje op de bank met vrienden heerlijk NK gedaan! Zo waren we er toch een beetje bij.
Op zich nette proeven gezien maar ook aanfuitingen, en natuurlijk geen inrijden gezien dus echt mening erover kon ik niet vormen. Het ziet er wel onwijs leuk uit daar in Den Haag, nette omroep stem, goed te volgen!!

Wat ik me toch afvroeg en waar ik mij dan weer vreselijk aan irriteer...
Dan ga je met je stamboek minipaardjes een demo doen...op het NK....en dan doen je gewoon beejte heen en weer rennen in je stalkloffie?? Sorry hoor maar kleed de mensen in dezelfde nette keuring kleding en maak een beetje reclame voor je stamboek, wat een ZOOTJE was dat! En het had erg leuk kunnen zijn, die tandem menner bv keurig in de kleding leuk de paardejs erbij....
Zonde zonde zonde!

romeorowan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 08:39

Klopt het dat de uitslagen van woensdag (en donderdag) nog niet online staan? Ik kan het in ieder geval nergens vinden en ben toch wel nieuwsgierig.

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 08:47

Ik vind het super dat er bij de inrijhal een bord staat dat je alleen met showlegal tack mag rijden!

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 09:36

Hey ze hebben een full screen functie erin gezet. Goed hoor +:)+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 11:27

Weet iemand het programma voor vanavond? Er zijn namelijk 2 verschillende versies := In de ene staat dat de reining na de avondpauze begint (dus zo rond 19u30 geloof ik) maar degene die ik heb (uit het magazine) zegt dat om 21u15 de Barrelrace begint en daarna pas de reining?

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 11:28

De laatste denk ik. Want om half 8 beginnen eerst de DSBA onderdelen :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 11:32

Oh mooi zo! Dan hebben we vanavond nog even de tijd om daar naartoe te komen. Thanks!

saxtrail

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 11:36

nsba !!! colin toch!!!!

flashyjac

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 11:40

Hmm ja in het magazine (http://www.e-pages.dk/graphicart/32/) staat 21.15u. als tijd aangegeven met achtereenvolgens een show van de Future Guys, de Barrelrace Trophy Open en dan de Reining Trophy, maar in het programma voor de bezoekers (http://www.westerntoday.nl/gfx/programm ... uithof.pdf) staan eerst beide Reining Trophies, dan de Future Guys en dan de Barrelrace Open. In het Uithof programma http://www.westerntoday.nl/gfx/programmauithof.pdf staat Barrelrace ook als laatste.
Maar als om half 8 de NSBA start, dan zal het sowieso niet eerder dan een uur of 8/half 9 worden, lijkt me.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 11:41

saxtrail schreef:
nsba !!! colin toch!!!!

Oh sorry :o :D

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 11:45

Volgens de speaker net inderdaad eerst NSBA en dan Reining :j

catalyst1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 12:12

he gatver,ik krijg spontaan hartkloppingen.Ik moet vanavond rijden en ben dus ook van 21.15 uit gegaan.Nu staat dat ook in de mail die we ls deelnemer hebben ontvangen,dus ga er vanuit dat die tijd klopt.

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 12:13

Anders even bellen Catalist!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 12:27

catalyst1 schreef:
he gatver,ik krijg spontaan hartkloppingen.Ik moet vanavond rijden en ben dus ook van 21.15 uit gegaan.Nu staat dat ook in de mail die we ls deelnemer hebben ontvangen,dus ga er vanuit dat die tijd klopt.

Oh jeetje wat vervelend voor je! Hopelijk loopt het allemaal lekker uit of klopt de aangegeven tijd gewoon. Welk startnummer heb je? Alvast onwijs veel succes, geniet ervan!

romeorowan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 16:52

en nu wordt er net omgeroepen dat het mogelijk om 19.00 uur start.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 16:54

Dat meen je niet :oo

Stippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 17:26

er word hier gezegd tegen de deelnemers dat ze er van uit moeten gaan gaat ze ruim een uur eerder moeten starten dan dat aangegeven is in het programma (wat hier uitgedeeld word)

QueenD

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 17:56

MissPK schreef:
Vrachtwagens zijn de grootste idioten op de weg, denken dat zij de regels uitmaken omdat ze iets moeten vervoeren :roll:
Ze kunnen beter eens wat meer op het overige verkeer gaan letten kunnen ze een hoop leed mee besparen...

MissPK ik zou je van harte willen uitnodigen om eens een dagje aan de bijrijderskant te gaan zitten en alleen maar kijken wat er zoal op die fantastische wegen gebeurt. Wij moeten immers alle kanten in de gaten houden dat er geen idioten tussendoor vliegen die zo nodig even nog de afslag moeten nemen en ga zo maar door. Effe nog 1 tippie: zorg dat je als (luxe) automobilist(e) nooit tussen twee vrachtwagens in blijft hangen (je word dan nagenoeg niet gezien).

catalyst1, zorg voordat je met een trailer de weg op gaat dat je de route kent, langleve internet, pas je aan op de weg en rijdt niet te krampachtig en vooral goed om je heen kijken zo kan je diverse situaties voorkomen en zorg voor een juiste combi auto/trailer. Helaas zie ik tegenwoordig teveel foute combinaties rijden (bijvb Berlingo X twee-paards trailer).

Ja ook ik zit al 17 jaar op de vrachtwagen en heb menig ongeluk kunnen voorkomen, het mooie van dit vak is dat je precies kan zien wat mede-automobilisten van plan zijn te gaan doen :+ .
Je weet het he ???? Zonder Transport Geen NK !!!!!

MVG, Saskia

Nu even on-topic graag. Weet iemand of je soms parkeergeld moet betalen ? zoja hoeveel ?? Dan kom ik morgen eens effe kijken daar :j .

Stippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 18:20

nee geen parkeergeld, wel druk met parkeren, vooral soms lastig met de trailers.