Paardenvierdaagse Epe! Ik ben al aan het aftellen!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 20:27

Josfoto schreef:
Muzefee schreef:
Zoals het er uitziet heb ik alle 4 de dagen tijd om foto's te maken!

Mochten er speciale verzoeken zijn kan je een berichtje sturen. :D

Hoi Jody
eindelijk een fotograaf erbij :D Wordt het toch nog gezellig :D
Heb je trouwens volgende week ook vrij?
http://www.onderdekastanje.nl/4daagse een thuiswedstrijd :9

Precies! :D Jij weet er vast ook wel de mooie plekjes te vinden. :))

Denk dat volgende week niks wordt, maar wie weet kan het nog een dag, of 2.

En ga jij nog naar Zorgvlied in september? :P

Josfoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 20:36

De routes van Epe kan ik al dromen. En idd ik weet wel mooie plekken. :D
Volgende week is een heel nieuwe 4daagse. Heb de route deels verkend.
Zorgvlied heb ik ook in mn agenda. Persoonlijk vind ik Zorgvlied mooier; de herfstkleuren zijn al waarneembaar.

Muzefee

Re: Paardenvierdaagse Epe! Ik ben al aan het aftellen!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 20:43

Oké dan, kijk da's handig! :D Maar zal even zien, Kootwijk wordt zeker geen 4 dagen, max. 2 dagen.

Josfoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 20:48

Muzefee schreef:
Oké dan, kijk da's handig! :D Maar zal even zien, Kootwijk wordt zeker geen 4 dagen, max. 2 dagen.

zien de deelnemers eindelijk weer een ander fotograaf; mij kunnen ze al uit tekenen?

Volgende week 2 dagen ok ;)

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 20:51

Jah precies. _O-

Nee Kootwijk is ook een stukje verder, tevens Loenen waar ik heen ga in Juli, ook 2 van de 3 dagen (3e dag kan ik ook niet). Epe is korterbij en Zorgvlied is zowaar een thuis'wedstrijd'.

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-10 13:08

Hoe gaat het met de trainingen en met de gezondheid van de paarden?
Alles nog onder controle?
Nieuwe karren, tuigen en trailers allemaal al binnen?

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 13:31

donderdag rit van bijna 2 uur gemaakt, vrijdag vrij, zaterdag longeren, gister rit van 1,5 uur, vandaag dressuurles, morgen longeren, woensdag vrij....
onze training verloopt volgens planning hoor :D

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 16:34

Mensen mijn excuses; ben erg druk geweest afgelopen dagen/weken, o.a. met een nieuwe weide vinden voor m'n kleine Switch, maar gelukkig is dat nu helemaal opgelost en konden we toch nog de wei huren naast waar de rest v/d pony's staan; lekker makkelijk dus en even dichtbij; de straat uit en de hoek om, letterlijk nog geen 2 min. lopen ;)

Ot loopt momenteel echt super, en dat blijft ze gewoon vasthouden. Loopt heerlijk nageeflijk constant wel eigenlijk, zelfs in de galop.
Nieuwe wagen is helaas nog steeds niet binnen :( zou nu vóór het eind v/d maand wel klaar moeten zijn werd mij verteld. Pff wordt al wel weer ongeduldig hoor....

No_No; hoe is 't nu met jou 4daagse paardje? Liep weer goed toch?

Heb even vluchtig bijgelezen, zal straks nog wel reageren op iedereen.

Hier is de hoefsmid ook geweest afgelopen vrijdag; heeft goed naar Ot gekeken en de binnenkant v/d hoeven wat bijgevijld, verder stond ze nog prima. Was bang dat ze toch wel iets te kort stond ondanks dat ik afgelopen maanden veel berm mee pak waar het maar kan, maar volgens de hoefsmid kon het echt nog prima en had ze gelukkig geen ijzers nodig :)
Wel is er nog steeds het probleem met de singelwondjes..... vooral aan 1 kant wordt het soms steeds groter, beetje vleeswond-achtig :( en echt níets helpt, maakt niet uit hoeveel bondjes ik er om heen gooi of wat voor bontjes, of hoe ik de singel ook verstel, hoe strak of hoe los ik alles doe.
Misschien toch maar dat wol proberen waar jullie het over hadden? We hebben er al honderden euro's tegenaan gesmeten maar 't houdt maar niet op....

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 16:49

Wat balen zeg Joyciej. Het zal erom gaan of mijn wagen voor de 4 daagse klaar is,... heb de 4 daagse al een beetje uit mn hoofd gezet,... Baal echt enorm maar jah. Ik fiets met Boobs en longeer hem. Hopelijk is de wagen er op tijd en kunnen we een ritje mee rijden,....

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 17:06

Achja, had eerlijk gezegd ook niet anders verwacht. Met ophalen v/d leenwagen werd gezegd dat het hoogstwaarschijnlijk wel eind week 19 klaar zou zijn; dat was niet eind afgelopen week maar die week daarvoor....

maargoed, mijn geduld wordt weer danig op de proef gesteld.

Suzan wat jammer zeg, duim echt heel hard mee voor je! Zou ontzettend graag jou met Bobar voor de wagen zien langskomen tijdens Epe, ben echt super benieuwd naar dat gave beest!

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 17:21

ik kan altijd ff tijdens een fiets ritje langs komen waaien. Kan ik jou shettebol ook ontmoeten hahahaha. Ik hoop het ook en er wordt momenteel aan een constructie gedacht om het wagentje op te halen als de NL inmporteur die kant op gaat zodat het er misschien toch op tijd is....
En anders is het pech hebben en moet ik de routes fietsen... Mag dat ook? Hahaha

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-10 20:58

Jeetje, wat is dat toch met die karren?! Ik kan me voorstellen dat jullie er ongeduldig van worden hoor..

Mijn paardje... Ik wilde gisteren weer gaan rijden, had ze haar ijzer los :( ! Tja.. gezien dat ijzer van haar probleemvoetje is kon ik dus niks. Smid moet er dus weer bij komen! Ik hoop dat het goed opgelost kan worden (het probleem is dat er maar 2 nagels aan 1 kant in kan).
Mocht het niet goed gaan dan is er wel een reserve paardje. Dit is een hittepetit waar ik 2 keer op gereden heb. Om de 4daagse op haar te rijden...? Ik weet het niet... Gisteren heb ik haar dus weer even gepakt. Het ging beter dan de vorige keer! Ze is namelijk een STER in het STERRENKIJKEN (Op haar papier staat vaak XX en OX, dus heel vreemd is het niet :D) , maar......dit keer was ze redelijk nagevelijk! Als ze nagevelijk wordt begint ze toch hoog op te gooien! Dat ben ik niet gewend :o dus kan ik de draf moeilijk uitzitten :+ Verder heeft ze nogal last van bakkabouters :Y)

Ik hoop maar dat mn paardje kan lopen, het gaat zo lekker de laatste tijd. Ze is ook blij als ze mij ziet aankomen! Dat is wel wederzijds :o Zelfs mijn vriend (die niks met paarden heeft) vindt haar leuk! Hij aait haar zelfs ;) :j Ik heb heb kieffer hoofdstel voor haar gekocht, een zweetdeken en een vliegendeken, speciaal voor de 4daagse. Als het goed is komt het morgen binnen :))

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 23:08

He bah No_No, dat is balen!! weet je al wanneer de smid komt en je meer kan vertellen?? Altijd erg vervelend als er nog net ijzers onder kunnen, en ze die er dan weer aftrappen, dan is het nog maar hopen of er nog weer nagels in kunnen. Houdt je ons op de hoogte??

Nou over die karren.......... pfff kost heel wat gedoe, geduld en stress...

maaaaaaaaaaaaaaaaaaaaar: ik heb toch echt goed nieuws te melden!!!!
*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*
net toch echt een mailtje binnengekregen met de officiele mededeling dat het transport v/d wagens gepland staat voor eind deze week!!!

Betekent uiterlijk volgende week hier neem ik aan!!!!!

:D :D :D :D :D :D

Pfff en nou maar hopen dat het dan echt klaar is, en alles precies zoals ik wil en heb besteld.

Lady1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 23:41

Jap gaat ook lekker weer.

Na wat been en zadel perikelen lijkt alles nu de goede kant op de te gaan
We hebben een ander zadel en hij loopt weer zalig!
De komende weken ga ik hem nog en beetje bijschaffen qua conditie en dan zijn we er klaar voor.

Iemand nog tips voor dingen die je echt NIET mag vergeten, maar je dus wel vaak vergeet???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 23:47

Liksteen ;)

Tobbe gaat ook erg goed behalve dat hij last heeft van wat gevoelig hoeven. Ga komende 2 weken rustiger aan doen en dan moet zeker goed komen, hij staat nu ook 24h in de wei wat ook erg goed is voor zijn hoeven.

Lady1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 08:07

Drom neem ik mijn hoefschoenen mee en ga ik hem deze week nog ff goed vijlen verder blijf ik er vanaf!

Ow ook niet vergeten mee te nemen ,VIJL!

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 09:06

antivliegen spul, zonnebrand (ga er vanuit dat we het dit jaar wel nodig hebben :D ), extra halster, extra singel, extra teugel.. je weet maar nooit.

ik ga dit jaar weer zonder ijzers, en ook zonder hoefschoenen proberen. Ik heb heel veel over de weg gereden, dus Zoëys hoeven zijn aardig gehard. ze brokkelen ook helemaal niet meer (wat vorig jaar nog wel was omdat toen nog nagelgaten moesten uitgroeien). er zit alleen middenvoor een dun scheurtje, maar dat kan geen kwaad volgens de smid. Vijl gaat ook zeker mee iig. Ik probeer ze mooi afgerond te houden zodat er geen haaltjes in komen. Verder voer ik nu al extra bij, extra muesli voor de conditie, en ook wat biotine voor de hoeven, en Calmer voor de zenuwen. (zoey is een neurootje).

michele

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 09:22

juval schreef:
antivliegen spul, zonnebrand (ga er vanuit dat we het dit jaar wel nodig hebben :D ), extra halster, extra singel, extra teugel.. je weet maar nooit.

ik ga dit jaar weer zonder ijzers, en ook zonder hoefschoenen proberen. Ik heb heel veel over de weg gereden, dus Zoëys hoeven zijn aardig gehard. ze brokkelen ook helemaal niet meer (wat vorig jaar nog wel was omdat toen nog nagelgaten moesten uitgroeien). er zit alleen middenvoor een dun scheurtje, maar dat kan geen kwaad volgens de smid. Vijl gaat ook zeker mee iig. Ik probeer ze mooi afgerond te houden zodat er geen haaltjes in komen. Verder voer ik nu al extra bij, extra muesli voor de conditie, en ook wat biotine voor de hoeven, en Calmer voor de zenuwen. (zoey is een neurootje).

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 09:25

Ik ga vanmiddag met Jolanda al he tnodige klaar zetten. Vooral zoveel te doen, omdat Epe als eerste in het jaar is; voor de volgende ritten staat vaak de zooi nog klaar ;)

Roxatte

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 09:30

JoyCiej007 schreef:
maaaaaaaaaaaaaaaaaaaaar: ik heb toch echt goed nieuws te melden!!!!
*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*
net toch echt een mailtje binnengekregen met de officiele mededeling dat het transport v/d wagens gepland staat voor eind deze week!!!

Betekent uiterlijk volgende week hier neem ik aan!!!!!

:D :D :D :D :D :D

Pfff en nou maar hopen dat het dan echt klaar is, en alles precies zoals ik wil en heb besteld.

Dat is goed nieuws; als de wagens eind deze week op transport gaan moet het gek gaan als ze niet begin volgende week binnen komen en dan maar hopen dat het helemaal naar je zin is +:)+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 10:59

En anders is altijd wel die bus er wel weer meer paardenspullen die ook best wel goedkope spullen heeft :)
antivliegen spul verwacht ik niet nodig te hebben, er zijn daar zoveel paarden die de vliegje lekker vinden }>

JoyCie,
Echt fijn dat je wagen op tijd binnen komt :D Wordt straks dubbel genieten !

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-10 11:01

@ JoyCiej007
Eindelijk! Hij is vast extra mooi geworden :D

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-10 11:05

Wie staan er bij Henk op de camping?
Daar ben ik wel benieuwd naar! morgen gaan we weer draden spannen voor de 4daagse landjes

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 11:06

Ik sta daar, althans mijn paardje (vanaf 's maandags).
Ikzelf ga elke dag naar huis.

michele

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 11:06

No_No schreef:
Wie staan er bij Henk op de camping?
Daar ben ik wel benieuwd naar! morgen gaan we weer draden spannen voor de 4daagse landjes

ik sta thuis, sorry :D