Horse Event 2009

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lady1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 13:46

Weet iemand watvoor ras dat grote zwarte paard was tijdens het rassen defile in de BIT piste (nee niet die friesen, hiih)Stond weer eens niet op te letten....

Was van een stal uit Bathmen, vond het een erg mooi dier namelijk!

Verder heb ik het erg naar mijn zin gehad, heb overal lekker gekeken, sommige dingen waren anders dna verwacht maar ach kan gebeuren.
Had nog ff willen mennen maar daar warne de tijden verandert, dus ik zat ernaast te kakken.

Eind show vond ik een klapper, echt supergaaf!!
Trick rinding idem dito, super gaaf!!
Schrok me wel kapot toen die ouwe onderuit ging, gelukkig leek er niks aan de hand te zijn....

Ben weer 2,5 kilo kokos koekjes rijker en een emmer!

Mijn dochter heeft een ROS halster gewonnen, ook helemaal blij!

En bedankt voor de mooie Boer zoekt vrouw shoppers! Hartstikke handy!!!

Rennie89

Re: Horse Event 2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 13:47

Bedoel je Orlbaldo? Ik heb een foto van hem in mijn fototopic staan

Lady1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 13:50

Ik zat er net naar te kijken
Ja die was het!!
Groninger dus

Wauw ik vind hem echt super!
Wat een poten heeft dat dier! (zijn toch geen beentjes meer he...hihi)

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 13:58

Dat is inderdaad Orbaldo II, hij staat hier in Bathmen bij www.stal-littink.nl
Zal hem zo even vertellen dat hij knap gevonden wordt :))

Lady1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 14:13

Heul knap ja! Voor mij echt een paard met een grote WAUW factor
(vind het nu jammer dat ik geen merrie heb...)

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 14:17

Die was inderdaad om te kwijlen :~ Doe mij ook zo'n knapperd :D

hexodrien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 14:25

Citaat:
Kan iemand wat vertellen over hoe de freestyle competitie ging? Zaten daar trouwens ook bokkers tussen? Iemand nog foto's gemaakt?

Ik heb aan de freestyle competitie meegedaan, er was iemand afgevallen en werd dinsdag gebeld of ik mee wilde doen. Heb nog wel even getwijfeld omdat ik me er moeilijk een competitie bij kon voorstellen. Uiteindelijk besloten om toch mee te doen, voornamelijk voor de ervaring.

Ik was niet door naar het middagprogramma (aan de ene kant wel jammer maar aangezien ik niet heel handig ben met de dubbele lijnen vond ik het niet zo erg) maar vond het wel een leuke ervaring! Heb fijn met het paardje gewerkt, en kon met vrij kleine hulpen duidelijk maken wat ze moest doen. De reden dat ik niet door was, was dat ik mijn lijnen niet altijd netjes opgerold hield (klopt) en omdat mijn paardje zo snel goed aan de hulpen was had ik de bewegingen nog meer kunnen afbouwen en minder hoeven lopen (klopt ook). Ze vonden wel dat ik duidelijk was naar het paard en dat het paard goed op mij reageerde. Degene die uiteindelijk gewonnen heeft vond ik een terechte winnaar. Er werd gelet op contact maken met het paard, inschatten van het paard (gevoeligheidscirkels), rust, houding, positie en techniek. Heb wel een paar foto's maar staan nog niet op de computer.

Heeft er nog iemand van hier het loswerken gezien? ben wel benieuwd hoe het over kwam bij het publiek.

Chernique

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 15:19

Ik ben gister ook geweest! :D
Heb echt geweldige dingen gezien!

Vooral de show van Jean Francois pignon was erg leuk om te zien! :D
Heb natuurlijk ook weer veeeeeel te veel gekocht.. :o :o

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 15:31

astridelise

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 15:31

Chernique, mocht jij niet meedoen met het stuntteam. Ik zie jou regelmatig als een rodeoruiter voor bij komen?

Cupido11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 16:35

Heeey !!
Ik ben zaterdag heen geweest en ik vond het GEWELDIG !!!!
reken maar dat ik er volgend jaar ook ben (L)(L)

tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 16:43

heej,
je kon aan prijsvragen mee doen wie heeft er een link van de sites?
ik kan het namelijk nergens vinden :o

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 17:16

hexodrien schreef:
Citaat:
Kan iemand wat vertellen over hoe de freestyle competitie ging? Zaten daar trouwens ook bokkers tussen? Iemand nog foto's gemaakt?

Ik heb aan de freestyle competitie meegedaan, er was iemand afgevallen en werd dinsdag gebeld of ik mee wilde doen. Heb nog wel even getwijfeld omdat ik me er moeilijk een competitie bij kon voorstellen. Uiteindelijk besloten om toch mee te doen, voornamelijk voor de ervaring.

Ik was niet door naar het middagprogramma (aan de ene kant wel jammer maar aangezien ik niet heel handig ben met de dubbele lijnen vond ik het niet zo erg) maar vond het wel een leuke ervaring! Heb fijn met het paardje gewerkt, en kon met vrij kleine hulpen duidelijk maken wat ze moest doen. De reden dat ik niet door was, was dat ik mijn lijnen niet altijd netjes opgerold hield (klopt) en omdat mijn paardje zo snel goed aan de hulpen was had ik de bewegingen nog meer kunnen afbouwen en minder hoeven lopen (klopt ook). Ze vonden wel dat ik duidelijk was naar het paard en dat het paard goed op mij reageerde. Degene die uiteindelijk gewonnen heeft vond ik een terechte winnaar. Er werd gelet op contact maken met het paard, inschatten van het paard (gevoeligheidscirkels), rust, houding, positie en techniek. Heb wel een paar foto's maar staan nog niet op de computer.

Heeft er nog iemand van hier het loswerken gezien? ben wel benieuwd hoe het over kwam bij het publiek.

Ha, leuk om je verslagje te lezen. Ik was erg benieuwd hoe dat gegaan was.

En waren het getrainde of ongetrainde paarden? En moest je dan met z'n 3en om de beurt met hetzelfde paard werken? Want dan maakt het toch wel verschil wie er als eerste aan de beurt is, zeker als het ongetrainde paarden waren.

hexodrien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 17:49

Het waren schoolpaarden van Deurne. Ze hadden allemaal al eens eerder losgewerkt maar er was wel een groot verschil tussen de paarden. Er waren 9 verschillende, dus iedereen had een ander paard, je mocht een briefje trekken en daar stond de naam van het paard op. Er werden steeds drie paarden naar de ring gebracht en dan werd verteld hoe het paard heette en mocht degene die dat paard had de ring in.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 18:46

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 19:06

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 19:09

Laura82 schreef:
Ik ben ook net weer terug. We wilden eigenlijk nog voor de laatste show blijven (Pignon) maar ik had het helemaal gehad :o Zoveel indrukken!!

Trouwens, op het parkeerterrein (vlak bij de ingang) en soms ook op het terrein hing een ontzettende stank die ik niet kon thuisbrengen. Iemand enig idee wat dat was? Werd er helemaal een beetje naar van...

Heb ik (zondag) ook een keer geroken, was in het primeval welness centre toen dacht ik... bah

Chernique

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 19:12

astridelise schreef:
Chernique, mocht jij niet meedoen met het stuntteam. Ik zie jou regelmatig als een rodeoruiter voor bij komen?

Hahahaha! :=
Naja, ik was niet uitgenodigd! :o

Kim90

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 19:20

xFioon schreef:
Laura82 schreef:
Ik ben ook net weer terug. We wilden eigenlijk nog voor de laatste show blijven (Pignon) maar ik had het helemaal gehad :o Zoveel indrukken!!

Trouwens, op het parkeerterrein (vlak bij de ingang) en soms ook op het terrein hing een ontzettende stank die ik niet kon thuisbrengen. Iemand enig idee wat dat was? Werd er helemaal een beetje naar van...

Heb ik (zondag) ook een keer geroken, was in het primeval welness centre toen dacht ik... bah

kon misschien komen van die hal waar die paardenlongen continu opgeblazen werden en ontlucht, daar lagen ook trouwens paardendarmen in een bak.. ik ging er zowat van mn stokkie van :r

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 19:43

Je had inderdaad dat er soms behoorlijk onbeleefd werd gedaan door stanthouders. Vond het ook een beetje jammer dat ik niet serieus genomen werd bij de WoW stand. Heb alle begrip dat het druk was, maar je kan ook op een andere manier met een eventuele klant omgaan.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 19:49

CaPrIoLe`79 schreef:
Erg boeiend hoor, het `wilde beest` temmen. Dat ze dat ergens achteraf in een bijring hadden gedaan, ipv in de hoofdring, waar je na die dure kaartjes toch wel iets interessants verwacht. :roll:
Maar die fransman was natuurlijk geweldig!

Ik vond het geweldig om naar Javi te kijken, en de tribunes waren bomvol dus vele deelden die mening!
Mensen zaten echt ademloos te kijken en ik vond het echt geweldig hoe het Annemarie lukte om 1 hoefje uit te krabben.
Heb echt veel bewondering voor Annemarie en haar team.

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 19:59

Remy schreef:
Ik vond het jammer dat je nergens (tenminste ik heb ze niet gezien) van die proefzakjes met muesli kon meekrijgen :o Ik vind het altijd leuk om eens een ander product te proberen maar nu moest je de zakjes laten afvullen of zo kopen voor een paar euro. Tikt toch wel aan als je wat verschillende soorten wilt proberen.

Verder vond ik de organisatie prima, en de inhoud van de clinics waren geen rocket science, maar dat was juist leuk omdat wij met ons gezinnetje waren. Mijn man die gek is van onze eigen paarden (en helemaal verliefd is geworden op één van die noord-zweedse paarden), vond het ook interessant en goed te volgen en dat zegt wel wat :Y) .
Kortom, ook voor de leken en kinderen was het een leuke familiedag :j

Vond ik ook! Andere jaren kreeg ik altijd heel veel soorten voer, nu heb ik 1 zakje gekregen in de stand van vereniging eigen paard omdat ik daar lid van was...

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 20:11

Ben ook gister geweest dus,
vond het wel weer leuk, heb alleen deze keer niet zoveel gezien. Andere jaren ging ik in mijn eentje dus kon ik heen waar ik wilde, en dit jaar was ik met mijn zus (wel gezelliger met 2) maar dan zie je toch minder... :P

nog een paar bokkers gezien in de boktlounge, zag ze net al langskomen in het topic, geloof dat ik Potverdikkie, bel91, marcella, joliinee en ladylaura heb gezien als ik het goed heb onthouden haha

Vond vooral de show van de future guys en natuurlijk pignon erg mooi. Heb ook nog gekeken bij eventing, endurance, Javi, stresstraining, mennen, vrijheidsdressuur en vast nog wel meer wat ik even vergeten ben.

Om even mijn mening te geven over Javi:
Ik vind dat er super gewerkt is met Javi, en dat ze heel blij mogen zijn met dit resultaat. Iedereen hier kan wel roepen dat het geen druk paard was, maar vergeet niet dat Annemarie weet hoe ze het beste met paarden als deze om kan gaan, en als je een paard dus goed benaderd en al zoveel ervaring heb zal het ook beter gaan. Ik denk dat als een van jullie (de mensen met de grote mond hier die roepen dat het een mak paard is) de roundpen in waren gegaan dat het heel anders was afgelopen...
Ik vind het knap dat het zo goed ging en als jullie wat meer spectakel wilden helaas,...
maar dat vind ik niet eerlijk tegenover het paard. Annemarie had Javi best kunnen opfokken, maar dat was de bedoeling helemaal niet...

heb me dit jaar ingehouden met shoppen :D heb een pad van de vereniging eigen paard gekocht en een tube zalf van de groene os. :P

duurde wel lang voor ik weer thuis was zeg... wat een ramp weer dat OV :P was 10.15 op station en kon toen nog naar me eigen paard :=

SDE

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 20:23

Wat ik nog vergeten te melden was maar zeker ook super vond: "2 handen, 16 benen".
Knappe prestaties van die man, zeker wat die toonde in de Bit-piste. En stilstaan was stilstaan voor dat 4-span, daar kan ik nog wat van leren, dat lukt me nog niet met 1 paard voor de koets.

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 20:29

was dat die met die kleine ponys? 3 shimmels en 1 vos?