Ik hoop dat ik het druk krijg in Ermelo
Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Citaat:Ik heb me ingeschreven voor a.s. zaterdag in de Beemster. Maar eens zien of dat wel doorgaat met dit geweldige weer....
celano schreef:Ik ben gister in de Beemster gaan kijken. Uiteraard een paar fijne paarden gezien en de rijderij van de meeste mensen viel me ook niet tegen.
Alleen bij 50% van de paaarden dacht ik echt 'wat doet die hier?'. Heel gewone paarden. Daar hoeft op zich niks mis mee te zijn om voor jezelf lekker in een paar jaar mee naar de Z te hobbelen, maar in de Pavo Cup zoeken ze dressuurpaarden met takt, balans, lossigheid en schwung. Ik verbaasde me echt over al die gewone beesten. Strak, achter wijd gaan, slechte aanleuning, kracht missen, afdruk missen, geen lengte hebben, De bodem was inderdaad niet prettig, maar een goeie wordt er door de jury dan ook wel uitgepikt.
Mensen kunnen het niet met me eens zijn, maar de scores spreken voor zich denk ik.
En meedoen voor de ervaring? Dan kun je toch ook gewoon L gaan rijden met je vier- of vijfjarige?
Maar goed, ook fijne paarden gezien dus leuk dagje gehad.
_thunder_ schreef:Rijd er nog iemand mee in exloo?
KarinvdM schreef:_thunder_ schreef:Rijd er nog iemand mee in exloo?
Dutchy1989 schreef:ik vind de pavo cup alleen maar trek en schop spelletjes.. ze kijken naar hoe goed je rijd en hoe goed je paard zich onder het zadel laat bewerken.. maar als ze met inrijden alleen maar lopen te trekken.. worden die jonge paarden ook niet beter van
dus geen trek en schop spelletje! Dutchy1989 schreef:ik vind de pavo cup alleen maar trek en schop spelletjes.. ze kijken naar hoe goed je rijd en hoe goed je paard zich onder het zadel laat bewerken.. maar als ze met inrijden alleen maar lopen te trekken.. worden die jonge paarden ook niet beter van
Dutchy1989 schreef:ja natuurlijk zijn er wel ruiters die geen trek en schop spelletjes spelen. maar 9 van de 10 wel.. en hoeveel paarden die op de pavo cup hebben gelopen zie je later terug in de hogere dressuur sport... laat ik het zo zeggen HEEL weinig.. en van vind ik jammer.. er zin zo veel goede sport paarden die op zoon jonge leeftijd al kapot gereden worden.
KarinvdM schreef:_thunder_ schreef:Rijd er nog iemand mee in exloo?
celano schreef:Dutchy1989 schreef:ja natuurlijk zijn er wel ruiters die geen trek en schop spelletjes spelen. maar 9 van de 10 wel.. en hoeveel paarden die op de pavo cup hebben gelopen zie je later terug in de hogere dressuur sport... laat ik het zo zeggen HEEL weinig.. en van vind ik jammer.. er zin zo veel goede sport paarden die op zoon jonge leeftijd al kapot gereden worden.
Het is gewoon niet waar wat je zegt! Mag ik vragen naar welke voorselecties je bent gaan kijken?
En bovendien: hoeveel paarden die nu in de B / L lopen zien we straks terug in de hogere sport? Ik denk dat jij iets hebt horen zeggen en daar nu je eigen verhaal van maakt. De meeste talentvolle paarden staan volgens mij bij goede ruiters die er zuinig op zijn. En daar past Pavo Cup rijden best bij.
Wanted2003 schreef:Neem bijvoorbeeld een paard als Ucelli T. Momenteel een top-paard. Maar ga me afvragen waar die is wanneer die een jaar of 8/9 is. Denk niet in de topsport, gewoonweg omdat die dan kapot is, omdat die op deze jonge leeftijd teveel moet.
_thunder_ schreef:Rijd er nog iemand mee in exloo?
nathalie16 schreef:iK vind dit ook niet helemaal waar. Het ene paard kan op een bepaalde leeftijd al veel meer aan dan een ander paard en ze hebben nu toch ook regels voor jonge paarden, dus dat kapot rijden zal ook moeilijker gaan. Voor de pavo cup moet je gewoon een paard hebben dat fijn kan bewegen, als je een paard hebt die nog veel moeite heeft om op dit niveau te lopen moet je er ook niet aan mee doen vind ik..
Kit_for_ever schreef:_thunder_ schreef:Rijd er nog iemand mee in exloo?
Jep! Een 5 jarige Gribaldi.
nathalie16 schreef:iK vind dit ook niet helemaal waar. Het ene paard kan op een bepaalde leeftijd al veel meer aan dan een ander paard en ze hebben nu toch ook regels voor jonge paarden, dus dat kapot rijden zal ook moeilijker gaan. Voor de pavo cup moet je gewoon een paard hebben dat fijn kan bewegen, als je een paard hebt die nog veel moeite heeft om op dit niveau te lopen moet je er ook niet aan mee doen vind ik..
Wanted2003 schreef:Het is maar een voorbeeld, maar ik kan weinig pavo-toppers/winnaars bedenken die nu hoog in de sport lopen