Pavo Cup 2007

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

_thunder_

Re: Pavo Cup 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 22:23

Ja, dat klopt. Dat is de Rhodium.

Ik hoop dat ik het druk krijg in Ermelo Knipoog

Marielle88

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 22:48

je stond ook nog in de strengen met een foto thunder!

Zeabiscuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 07:21

Citaat:
Ik heb me ingeschreven voor a.s. zaterdag in de Beemster. Maar eens zien of dat wel doorgaat met dit geweldige weer....

Daar zijn we trouwens zaterdag ook!

Hoop dat het weer beetje meezit. het lijkt wel of het niet meer stopt met regenen Verdrietig

celano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 07:43

celano schreef:
Ik ben gister in de Beemster gaan kijken. Uiteraard een paar fijne paarden gezien en de rijderij van de meeste mensen viel me ook niet tegen.

Alleen bij 50% van de paaarden dacht ik echt 'wat doet die hier?'. Heel gewone paarden. Daar hoeft op zich niks mis mee te zijn om voor jezelf lekker in een paar jaar mee naar de Z te hobbelen, maar in de Pavo Cup zoeken ze dressuurpaarden met takt, balans, lossigheid en schwung. Ik verbaasde me echt over al die gewone beesten. Strak, achter wijd gaan, slechte aanleuning, kracht missen, afdruk missen, geen lengte hebben, De bodem was inderdaad niet prettig, maar een goeie wordt er door de jury dan ook wel uitgepikt.

Mensen kunnen het niet met me eens zijn, maar de scores spreken voor zich denk ik.

En meedoen voor de ervaring? Dan kun je toch ook gewoon L gaan rijden met je vier- of vijfjarige?

Maar goed, ook fijne paarden gezien dus leuk dagje gehad.

Sorry dat ik mezelf quote, maar ik ben benieuwd of anderen deze groep paarden ook bekeken hebben of op andere selecties hetzelfde gevoel hadden?
Laatst bijgewerkt door celano op 24-07-07 08:16, in het totaal 1 keer bewerkt

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 07:53

_thunder_ schreef:
Rijd er nog iemand mee in exloo?

Ja

Abrahams

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 08:09

KarinvdM schreef:
_thunder_ schreef:

Ja

Moet wel goedkomen met Winston denk ik (neem aan dat je met hem gaat?)? Is een gaaf paard.

Dutchy1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 08:18

ik vind de pavo cup alleen maar trek en schop spelletjes.. ze kijken naar hoe goed je rijd en hoe goed je paard zich onder het zadel laat bewerken.. maar als ze met inrijden alleen maar lopen te trekken.. worden die jonge paarden ook niet beter van

utjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 08:19

Dutchy1989 schreef:
ik vind de pavo cup alleen maar trek en schop spelletjes.. ze kijken naar hoe goed je rijd en hoe goed je paard zich onder het zadel laat bewerken.. maar als ze met inrijden alleen maar lopen te trekken.. worden die jonge paarden ook niet beter van

Ik zit er altijd nog zelf op Knipoog dus geen trek en schop spelletje!

celano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 08:21

Dutchy, heb je een Pavo Cup bekeken?

Er staat een jury niet kijkt hoe goed je rijdt, maar hoe goed je paard loopt. Die trek- en schopspelletjes zoals jij ze noemt zijn er inderdaad bij de mindere ruiters met mindere paarden (waar er dus helaas veel; van zijn). Maar dat verschilt echt niet van een doorsnee dag op een dressuurwedstrijd.

Een Pavo-jury zoekt een lichtvoetig, fijn gereden paard en niet eentje weaar de kop op getrokken is. Als je een dagje gaat zitten kijken zou je dat weten.

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 08:22

Dutchy1989 schreef:

Daar horen ze ook naar te kijken.... Hoe het paard zich laat bewerken, wat het vermogen is van het paard en uiteraard wordt er ook een beetje stuurmanskunsten van de ruiter verwacht. Wat er in de losrij ring gebeurt kunnen ze niet mee beoordelen omdat ze dat gewoon niet zien. Dat ziet een jury ook niet als jij een wedstrijd hebt.

Dutchy1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 08:33

ja natuurlijk zijn er wel ruiters die geen trek en schop spelletjes spelen. maar 9 van de 10 wel.. en hoeveel paarden die op de pavo cup hebben gelopen zie je later terug in de hogere dressuur sport... laat ik het zo zeggen HEEL weinig.. en van vind ik jammer.. er zin zo veel goede sport paarden die op zoon jonge leeftijd al kapot gereden worden.

celano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 08:39

Dutchy1989 schreef:
ja natuurlijk zijn er wel ruiters die geen trek en schop spelletjes spelen. maar 9 van de 10 wel.. en hoeveel paarden die op de pavo cup hebben gelopen zie je later terug in de hogere dressuur sport... laat ik het zo zeggen HEEL weinig.. en van vind ik jammer.. er zin zo veel goede sport paarden die op zoon jonge leeftijd al kapot gereden worden.

Het is gewoon niet waar wat je zegt! Mag ik vragen naar welke voorselecties je bent gaan kijken?

En bovendien: hoeveel paarden die nu in de B / L lopen zien we straks terug in de hogere sport? Ik denk dat jij iets hebt horen zeggen en daar nu je eigen verhaal van maakt. De meeste talentvolle paarden staan volgens mij bij goede ruiters die er zuinig op zijn. En daar past Pavo Cup rijden best bij.

Pur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 09:33

KarinvdM schreef:
_thunder_ schreef:

Ja

Haha!

Abrahams

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 10:14

celano schreef:
Dutchy1989 schreef:

Het is gewoon niet waar wat je zegt! Mag ik vragen naar welke voorselecties je bent gaan kijken?

En bovendien: hoeveel paarden die nu in de B / L lopen zien we straks terug in de hogere sport? Ik denk dat jij iets hebt horen zeggen en daar nu je eigen verhaal van maakt. De meeste talentvolle paarden staan volgens mij bij goede ruiters die er zuinig op zijn. En daar past Pavo Cup rijden best bij.

Naar mijn idee worden er tijdens de Pavo geen onredelijke eisen gesteld aan een 4 of 5 jarig paard. Het is niet zo dat er allerlei technische hoogstandjes van die paarden worden verwacht. Ze moeten gewoon correct worden voorgesteld, fijn door hun lijf kunnen lopen, op eigen benen en goed bewerkbaar zijn in het algemeen. Bij de vierjarigen vragen ze dan een stukje wijken en bij de vijfjarigen schouderbinnen. Zie niet in waarom ze dan kapot gereden zouden worden door mee te doen aan de Pavo. Veel mensen doen ook mee voor de ervaring. Het is tijdens zo'n voorselectie toch weer veel drukker qua mensen en voor jonge paarden is er toch meer te zien dan tijdens een normaal wedstrijdje. Daar is toch niets mis mee? En inderdaad, hoeveel paarden uit de basissport zie je later nog terug in de sport? Kijk maar eens een dagje op een willekeurig wedstrijdterrein en hoe sommige paarden daar worden voorgesteld. Dat komt dan toch in principe op hetzelfde neer volgens jouw beredenering?

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 13:45

Ergens kan ik het wel eens zijn met Dutchy, het is nu eenmaal wel zo dat de paarden waar bijvoorbeeld een Hans Peter Minderhoud op rijd al vanaf hun 3e jaar sinds zij zadelmak zijn in een veel sneller tempo bereden worden dan de hobby-matige ruiter. Denk dat die paarden veel sneller, veel meer kunnen dan onze paardjes. Dat is dus ook de reden dat die paarden véél meer bespiering hebben dan de gemiddelde deelnemer van een pavo cup. Wij zijn gewoon veel zuiniger met de paarden.

Jammer voor het paard, vaak worden er dus dingen gevraagd waar die nog helemaal niet aan toe is. Neem bijvoorbeeld een paard als Ucelli T. Momenteel een top-paard. Maar ga me afvragen waar die is wanneer die een jaar of 8/9 is. Denk niet in de topsport, gewoonweg omdat die dan kapot is, omdat die op deze jonge leeftijd teveel moet.

nathalie16

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 14:04

iK vind dit ook niet helemaal waar. Het ene paard kan op een bepaalde leeftijd al veel meer aan dan een ander paard en ze hebben nu toch ook regels voor jonge paarden, dus dat kapot rijden zal ook moeilijker gaan. Voor de pavo cup moet je gewoon een paard hebben dat fijn kan bewegen, als je een paard hebt die nog veel moeite heeft om op dit niveau te lopen moet je er ook niet aan mee doen vind ik..

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 14:06

Wanted2003 schreef:
Neem bijvoorbeeld een paard als Ucelli T. Momenteel een top-paard. Maar ga me afvragen waar die is wanneer die een jaar of 8/9 is. Denk niet in de topsport, gewoonweg omdat die dan kapot is, omdat die op deze jonge leeftijd teveel moet.

Dat is wel heel erg speculeren

Kit_for_ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 14:10

_thunder_ schreef:

Jep! Een 5 jarige Gribaldi.

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 14:10

Het is maar een voorbeeld, maar ik kan weinig pavo-toppers/winnaars bedenken die nu hoog in de sport lopen

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 14:11

nathalie16 schreef:
iK vind dit ook niet helemaal waar. Het ene paard kan op een bepaalde leeftijd al veel meer aan dan een ander paard en ze hebben nu toch ook regels voor jonge paarden, dus dat kapot rijden zal ook moeilijker gaan. Voor de pavo cup moet je gewoon een paard hebben dat fijn kan bewegen, als je een paard hebt die nog veel moeite heeft om op dit niveau te lopen moet je er ook niet aan mee doen vind ik..

Die regels zijn voor de wedstrijden, veel pavo-paarden lopen nu (nog) geen wedstrijden. Met de pavo hebben die regels niks te doen

Pur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 14:12

Kit_for_ever schreef:
_thunder_ schreef:

Jep! Een 5 jarige Gribaldi.

gezellig ik rij met een 5 jarige negro merrie mee

Trudy_dJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 14:16

nathalie16 schreef:

Hier ben ik het ook niet mee eens hoor.
Waarom zou je er niet aan mee moeten dan als je weet dat je paard moeite heeft op dit niveau?
Welke niveau is dat dan wel? Want ik kan je zo een aantal paarden noemen die het erg leuk zullen gaan doen in de dressuur sport, maar wat ze niet willen zien op de Pavo Cup (schrijf je trouwens met een P, niet met en B)

Ze willen namelijk voorbeen gooiers zien. Paarden die van achter goed meekomen zien ze al een stuk minder graag. Tuurlijk zullen er uitzonderingen zijn, die buitenwegen gelaten.

nathalie16

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 14:17

Wanted2003 schreef:
Het is maar een voorbeeld, maar ik kan weinig pavo-toppers/winnaars bedenken die nu hoog in de sport lopen

van Anne van de Uijtert Lucky times heet die toch, loopt Grand Prix, maar verder zijn er ook weinig pavo toppers die Grand Prix lopen..

Pur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 14:19

er zijn wel meer pavo-cup paarden die nu nog goed presterem:

- krack C

- Salo (van Lynne Maas)

- Uranium (van Lynne maas)

- Polansky

nathalie16

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 14:20

Hier ben ik het ook niet mee eens hoor.
Waarom zou je er niet aan mee moeten dan als je weet dat je paard moeite heeft op dit niveau?
Welke niveau is dat dan wel? Want ik kan je zo een aantal paarden noemen die het erg leuk zullen gaan doen in de dressuur sport, maar wat ze niet willen zien op de Pavo Cup (schrijf je trouwens met een P, niet met en B)

Ze willen namelijk voorbeen gooiers zien. Paarden die van achter goed meekomen zien ze al een stuk minder graag. Tuurlijk zullen er uitzonderingen zijn, die buitenwegen gelaten.[/quote]
Ja daar heb je gelijk mee, maar veel vinden dat de paarden op de pavo cup al op Z niveau lopen, dat zijn er ook een hoop, maar als jou paard als 4 jarige nog niet toe is aan een Pavo Cup moet je ook niet meedoen..