VOLG: The Miracle Pony named Lotje

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ScarOfWars

Re: VOLG: The Miracle Pony named Lotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 20:00

Ah die foto's zijn weer super leuk! En ja, ik geniet ook van haar lollige acties. Het brengt altijd weer een glimlach op mijn gezicht! :D

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 21:46

Haha geweldig die foto's :') :D alles voor wat lekkers!

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-20 22:53

ScarOfWars schreef:
Ah die foto's zijn weer super leuk! En ja, ik geniet ook van haar lollige acties. Het brengt altijd weer een glimlach op mijn gezicht! :D

Ik ben blij om het te horen! *\o/*

Coconut schreef:
Haha geweldig die foto's :') :D alles voor wat lekkers!

Zeker weten! :D

Ik heb gevonden hoe het lukt om iets wazig te maken in een filmpje. Het is nog even bezig met laden en dan ga ik het posten! Spannend *\o/*

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-20 23:22

*\o/* *\o/* *\o/*

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 23:34

Oh!! Wat een aandoenlijk filmpje <3
Wat een band tussen jou en Lotje! <3

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-20 17:56

Coconut schreef:
Oh!! Wat een aandoenlijk filmpje <3
Wat een band tussen jou en Lotje! <3

Heel lief! Dankjewel <3

Vandaag nog maar even een 7km wandeling gemaakt samen met mijn moeder, vriend en de hond. Je weet maar nooit wanneer alles op slot gaat.

Afbeelding

Afbeelding
Eventjes een gras/rust pauze, ze ligt wel lekker volgens vriendlief :D
Afbeelding

Felien_Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 12:42

Elke dag er heen geweest nog of niet? :D

Ga je dat straks niet weer erg missen?
En is je vriend meegekomen met jou? Of wonen jullie normaal gewoon verder uit elkaar?

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-20 13:26

Felien_Kyra schreef:
Elke dag er heen geweest nog of niet? :D

Ga je dat straks niet weer erg missen?
En is je vriend meegekomen met jou? Of wonen jullie normaal gewoon verder uit elkaar?

Bijna elke dag *\o/* Ik denk dat ik het zeker zal missen. Maar ik heb voor het weekend te horen gekregen dat mijn school de rest van het schooljaar dicht blijft. Dus ik kan nog heel lang hier blijven :o

Mijn vriend en ik wonen samen in Gent, maar hij is gewoon Nederlander en zijn woonplaats was een dorpje naast die van mij. Doordat hij in de binnenvaart werkt en steeds 1 week weg is en 1 week thuis, maakt het niet uit waar hij woont. Want het schip kan overal liggen tussen Amsterdam-Rotterdam-Antwerpen.

En aangezien we beiden niet vast wilden zitten in BE, hebben we besloten om samen weer naar onze ouders te gaan tot de grenzen weer open gaan.

Riel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 22:20

De foto's zien er allemaal top uit! Ontzettend veel plezier gewenst samen met je lieve Lotje <3

Wat betekent deze maatregel voor je studie?

Ik wens jullie allemaal ontzettend veel gezondheid toe. (altijd het allerbelangrijkste)

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 22:41

Oh heerlijke foto's en filmpje..

Die close up van dr snoet <3 <3 <3

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-20 12:36

Riel schreef:
De foto's zien er allemaal top uit! Ontzettend veel plezier gewenst samen met je lieve Lotje <3

Wat betekent deze maatregel voor je studie?

Ik wens jullie allemaal ontzettend veel gezondheid toe. (altijd het allerbelangrijkste)

Dankjewel Riel! Jij ook gezond blijven! <3
Ik heb gisteren een update van school gehad. Ze hebben verschillende scenario's om de examens door te laten gaan als de grens van België bijvoorbeeld tot na 1 juni of 15 juni, etc. dicht blijft. We hebben gegarandeerd vrij tussen 4 juli en 10 augustus. Dus dat is fijn om op te kunnen rekenen.

Punz schreef:
Oh heerlijke foto's en filmpje..

Die close up van dr snoet <3 <3 <3

Ja lief he! <3

Ik heb trouwens een nieuw projectje :D .
[UK] [DIGI] Digital Painting of The Miracle Pony Lotje

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-20 17:23

Mijn projectje is zo goed als af!

En nog wat leuke foto's van gisteren :D
Afbeelding

Altijd zoeken naar snoepjes :')
Afbeelding

<3
Afbeelding

En een blooper := ik ben haar aan het leren om een kus te geven, en soms landt het in mijn nek wat erg kriebelt :o
Afbeelding

Hier doet ze twee kunstjes tegelijk met de hoop dat ze sowieso een snoepje krijgt :')
Afbeelding

Hoe gaat het met jullie? Komen jullie de isolatie een beetje door?
Naast school probeer ik mijn verveling tegen te houden door Lotje, een thuis sport challenge met mijn familie aangezien de fitness dicht in en mijn schilder projectje die ik heb gemaakt.
De verveling is zo erg dat ik ben begonnen met het leren hoe ik een rubik's cube moet oplossen. Maar dat is ook al bijna gelukt :')

ScarOfWars

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 17:53

Leuke foto's weer!

Hier eigenlijk geen thuis isolatie gehad omdat ik gewoon moest werken, nou had ik donderdag mijn laatste werkdag, dus ik ben benieuwd hoe ik het ga vinden!

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-20 20:47

ScarOfWars schreef:
Leuke foto's weer!

Hier eigenlijk geen thuis isolatie gehad omdat ik gewoon moest werken, nou had ik donderdag mijn laatste werkdag, dus ik ben benieuwd hoe ik het ga vinden!

Toch wel fijn denk ik dat je gewoon mag/mocht blijven werken. Wat voor werk doe/deed je? :)

ScarOfWars

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 20:52

emilyslaluna schreef:
ScarOfWars schreef:
Leuke foto's weer!

Toch wel fijn denk ik dat je gewoon mag/mocht blijven werken. Wat voor werk doe/deed je? :)

Ik werkte in de retail, bij de Big Bazar. Opzich was het wel fijn on niet thuis te zitten, maar aan de andere kant was het ook weer apart. Je weet nooit met wat voor klanten je te maken krijgt en sommigen hielden zich ook niet aan de 1.5m Dus tja.
Het was een beetje van beide kanten zeg maar.

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-20 17:52

ScarOfWars schreef:
Ik werkte in de retail, bij de Big Bazar. Opzich was het wel fijn on niet thuis te zitten, maar aan de andere kant was het ook weer apart. Je weet nooit met wat voor klanten je te maken krijgt en sommigen hielden zich ook niet aan de 1.5m Dus tja.
Het was een beetje van beide kanten zeg maar.

Ik snap zeker dat het lastig is. Mijn schoonzusje werkt bij de AH achter te kassa en zelfs met die plexiglazen schermen zijn er mensen die er gewoon langs proberen te duiken om iets te zeggen. Erg vervelend allemaal...

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-20 18:00

Weer een update voor de liefhebbers :D

Hier gaat alles goed. Gisteren mochten de paarden voor het eerst dit jaar weer op een stuk gras. En dat was zeker genieten voor ze! *\o/* Voor mij was het iets minder, want Lotje had 0.0 aandacht voor mij. De hele tijd terwijl ze in de bak stonden deze winter, kwam ze meteen naar me toe als ze me zag en wilde ze alleen maar knuffelen. Gisteren helemaal niks, nada, noppes... ;(
Ach, ik snap het zeker wel! Ik zou ook volop voor de grasjes kiezen denk ik :o .
Afbeelding

Vandaag hebben we heerlijk gewandeld met mijn schoonmoeder :D <3
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hoe gaat het met jullie?
Ik weet niet of jullie het hebben gezien, maar ik heb mijn schilderij bijgewerkt in dit topic :D

Ik heb er nog een gemaakt, maar ik weet niet of er echt animo voor is om het te zien. De bovenstaande is niet echt hot geweest :')

darkangel23

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 18:42

Ik snap Lotje ook wel, als ze voor het eerst weer op gras staat. Maar voor jou natuurlijk wat minder leuk dat ze opeens nul aandacht voor je heeft. Ik kan niet in je andere topic reageren, maar vind je digitale tekening heel mooi geworden.

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-20 13:31

darkangel23 schreef:
Ik snap Lotje ook wel, als ze voor het eerst weer op gras staat. Maar voor jou natuurlijk wat minder leuk dat ze opeens nul aandacht voor je heeft. Ik kan niet in je andere topic reageren, maar vind je digitale tekening heel mooi geworden.

Ik geef haar ook groot gelijk hoor! :j
Heel erg bedankt! :D

Gisteren was ik enkel van plan om even een koekje te geven aan Lot, maar toen ik op stal kwam zag ik dat ze het toch wel warm had met dit weer terwijl ze nog bezig is met verharen. Dus ben ik maar flink gaan poetsen met de poetsblok om wat haren eraf te krijgen. Vervolgens lekker afgesponsd zodat ze toch wat lekkerder weer de wei op kon :o .
Afbeelding

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 15:10

Ik was je topic even kwijt :=
Wat ziet Lotje er toch goed uit <3 !
Lekker gepoetst en gesopt in het zonnetje, heerlijk hoor!

Geniet van je lange weekend! {:}

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 23:01

Oh, wat een heerlijke foto's weer!
Heb genoten van de snoepjes foto's. Heerlijk genieten van elkaar!!

En tja.
Er gaat vervolgens niets boven gras natuurlijk!!

Heb je tekening gezien! Respect!! Zou willen dat ik dit zo kon!

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-20 19:03

Coconut schreef:
Ik was je topic even kwijt :=
Wat ziet Lotje er toch goed uit <3 !
Lekker gepoetst en gesopt in het zonnetje, heerlijk hoor!

Geniet van je lange weekend! {:}

Oh nee dat kan echt niet hoor :P Leuk dat je er weer bij bent! :D Hoe gaat het met je pols?

Punz schreef:
Oh, wat een heerlijke foto's weer!
Heb genoten van de snoepjes foto's. Heerlijk genieten van elkaar!!

En tja.
Er gaat vervolgens niets boven gras natuurlijk!!

Heb je tekening gezien! Respect!! Zou willen dat ik dit zo kon!

We genieten zeker weten! :j En dankjewel! :D Ik ben stiekem ook wel verrast met de resultaten. Al is het wel jammer dat er niet veel reacties/feedback op die topics komen. :o Toch vind ik het erg leuk om te doen!

Ik heb twee vraagjes voor jullie :D
1. Heeft er iemand behoefte aan zo'n tekening die ik heb gemaakt, maar dan van hun eigen paard? Het is puur om te oefenen voor mij, natuurlijk helemaal kosteloos. :j Als iemand dat wel leuk lijkt dan kunnen we samen een fijne foto uitzoeken :D .

2. Ik zit een beetje in dubio. Vorige week heb ik gemerkt dat Lotje tijdens het stilstaan haar linker voorbeen grotendeels ontlast. Ze staat er wel op maar met het meeste gewicht op de andere benen. Ik kan met 1 vinger er tegenaan tikken en dan knikt het meteen naar voren. Ook houdt ze het niet lang vol als ik haar been rechts voor op til. Dit is een teken voor mij dat ze toch ongemak heeft.
Het lastige is dat ze 100% zuiver loopt. Ik heb haar zelfs aan de longe gedaan om te zien hoe het gaat aangezien cirkels/bochten normaal voor haar moeilijk zijn. Ze is erg vlot, ook in de wei. Op wandeling loopt ze (vooral op de terugweg) flink door en het liefst draaft ze aan.
Wat moet ik hiermee doen? Aan de ene kant krijg ik het idee dat ze zo fit is dat ze eigenlijk meer kan dan hier en daar een wandeling. Ik denk dat ze misschien meer struikelt omdat ze haar benen niet meer goed optilt door luiheid. Benen goed optillen is toch niet nodig in de wei. Hierdoor krijg ik toch weer de neiging om haar wat op te pakken en weer onder het zadel/barebackpad op pad te gaan.
Maar aan de ander kant knaagt het aan mij dat ze dat been niet helemaal belast. Ook heb ik nog een beetje angst van onze val. Geen angst voor mijzelf maar eerder dat ik het niet los kan laten dat het niet was gebeurd als ik er niet op had gezeten.

Ik twijfel heel erg. Stalgenoten zeggen dat ze zo fit is (de fitste van stal terwijl ze veruit de oudste is) dat ze wel meer actieve dingen zou kunnen doen. En rust roest, daar men ik mee eens. Maar tegelijkertijd ben ik bang dat ze door meer belasting misschien meer problemen zal krijgen.

Wat denken jullie? Haar gewoon op de wei laten met hier en daar wandelingen aan de hand of toch hier en daar wat actievere dingen doen?

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 19:50

Lief dat je het vraagt! Mijn pols is weer helemaal oke :) .

Ik zou gewoon kijken naar wat Lotje leuk vindt en hoe ze erbij staat de volgende dag na wat intensiever werk.

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-20 21:05

Coconut schreef:
Lief dat je het vraagt! Mijn pols is weer helemaal oke :) .

Ik zou gewoon kijken naar wat Lotje leuk vindt en hoe ze erbij staat de volgende dag na wat intensiever werk.

Super om te horen!

Inmiddels heb ik Lotje zowel op het harde als zachte gelongeerd en ze is gewoon zuiver. Inmiddels steunt ze wat normaler op het been dus denk ik dat het niet echt iets ernstig was.
Ik heb ook mijn DA gesproken en wat betreft het actieve werk, het is gewoon aan te raden. We zien inderdaad vanzelf of iets te veel is.
Al mijn redenen ertegen zitten vooral tussen mijn oren. Ik ben gerustgesteld dat ik niet te groot ben en dat ik dus gewoon kan gaan rijden :o.

Dusssss, met de schop onder mijn kont die ik heb gekregen hebben we vanavond ons eerste ritje gemaakt! Het ging onwijs goed. Ze liep de hele tijd enthusiast met haar oortjes naar voren <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 21:42

Wat heerlijk!!! :D