Even op de voorpagina kijken welke sporten er zijn is niet zo moeilijk. En als iedereen het 10x blijft vragen wordt het een beetje vermoeiend voor de rest.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Spirit schreef:SplashIsLief schreef:Ik ging altijd zo ver mogelijk onder water zwemmen dus mijn onderwatertechniek is goedDus ik had met je mee moeten zwemmen Lis
Zou gezellig zijn geweest.
Haha, ik ben echt slecht trouwens. Ik durfde al niet het water in te duiken, dus ik zou toch niet zo ver gekomen zijn vrees ik.
furious schreef:Wat is nu weer Pelota en Jeu de Paume
SplashIsLief schreef:Spirit schreef:
Zou gezellig zijn geweest.
Haha, ik ben echt slecht trouwens. Ik durfde al niet het water in te duiken, dus ik zou toch niet zo ver gekomen zijn vrees ik.
Ik durfde dat wel, met het resultaat dat mijn broekje regelmatig op mijn knieën hing
Jiwa schreef:furious schreef:Wat is nu weer Pelota en Jeu de Paume
'Jeu de paume (Frans voor "spel met de handpalm") is een Franse balsport waaruit het tennis is ontstaan. Oorspronkelijk werd het, zoals bij volleybal, met blote handen gespeeld. Later gebruikte men een slaghout en uiteindelijk een racket.'
en
'Pelota vasca ('Baskisch pelottespel') is een spel dat lijkt op het Friese kaatsen. Het principe van het spel is dat twee spelers, of twee teams van elk twee spelers, elkaar een bal van ongeveer 5 centimeter doorsnede via een muur toespelen. Pelota vasca wordt gespeeld met de blote hand, met een racket (Pala of paleta) of met een cesta, een kleine gebogen mand aan een handschoen. '
Aldus wikipedia... klinkt als niet meer van deze tijd inderdaad