[Deel 2] MacRider Cup 2012, Wie doet er mee?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anthonia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 17:07

S__L schreef:
Had t ook wel hueeeeeeeeel raar gevonden als jij niet door was!! Top hoor, gefeliciteerd!

:))

Gefeliciteeerd!

snoeppig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 18:11

Fijn dat jullie zo'n vertrouwen in ons hebben ;)

romy46

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 20:00

gefeliciteerd!!! *\o/*

connepon85

Re: [Deel 2] MacRider Cup 2012, Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 23:32

Gefeliciteerd :)!!!

Arielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 23:37

Ik heb me ook ingeschreven voor 2 juni Berkel-Enschot in het L met Doe Maar.

VINJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 20:58

ik ook arielle! :) zag dat je vandaag goed had gereden in riel?? Gefeliciteerd!

Arielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 21:12

Ja nouja het ging nog niet helemaal vlekkeloos, maar vooral 1e jury was er helemaal weg van haha.
Hij moet gewoon nog veel leren, vind het allemaal nog heel spannend.
Maar dankjewel! Moest jij ook of niet? (in het L1?)

VINJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 21:22

aah jammer dat het voor je eigen gevoel dan wat minder ging, maar ach als je de jury dan mee hebt is dat alleen maar mooi!!;)
jaa tis nog een jonkie he, dan mag dat hihi! ;)
jaa heb ook gereden, maar dat had ik beter niet kunnen doen.. lag niet aan mezelf en al helemaaaaal niet aan me paard, maar lees anders maar even in topic van kring oirschot hihi! ;)

kara

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 11:53

Ik doe komende donderdag mee, spannend
Weet iemand hoeveel van te voren de startlijsten online komen?

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 11:55

Meestal een dag of 3 van te voren

Wij zijn zaterdag geweest in Sliedrecht en niet door, was beetje raar want ik zat in de laatste groep waren maar met 2-tjes en in de groep daarvoor was al iemand door dus in feite reden we voor noppes.
Overigens mochten wel ook maar 5 min rijden groep daarvoor reed met 7 man ruim 30 min

Maakt allemaal niet uit ging enkel om te kijken hoe mijn gup het deed, op vreemd terrein met bak en kantine spiegels en partytent ....

Maar volgend jaar zal ik zeker niet meer mee doen :D

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 11:56

Trouwens zijn er ook mensen die redelijk matig en slecht op protecol hadden, bij mij was enkel 5x goed en 2x redelijk aan gestreept

kara

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 12:15

een vraagje als ik jullie reacties zo lees, zijn de meningen best verdeeld over
de macrider cup, zouden jullie het andeen aanraden mee te doen?
Anders gezegd zou je volgend jaar weer mee doen, als het niet is voor de ervaring voor een jong best, maar gewoon om te kijken waar je staat?

Ik ga ook met een wat jonger dier, die de hele winter niet op conours is geweest dus een mooie training om weer van huis af te zijn.

Overigens verbaasd me best dat er een heel aantal professionals/ semi-professionals mee doen. Tuurlijk zijn die getalenteerd, want ik kan me niet voorstellen dat als je geen talent je hebt je dan fulltime in de paarden gaat en op concours bovenaan staat.

Het zou zo leuk zijn als er eens een test/clinic/talentenjacht is die enkel is opengesteld voor amateurs en echt gericht zijn om die groep naar een hoger niveau te tillen.
De goeie die vaak al goeie begeleiding hebben komen altijd weer vooraan te staan wat ik soms best lastig vind.

Nog een vraag waarop wordt dan beoordeeld als er matig slecht of redelijk staat? Wel l** dat je op voorhand weet dat je niet door bent en je dus voor niks een rondje rijdt en ze dus ook redelijk snel met je groepje klaar zijn, geef dan op z'n minst nog begeleiding waar je wat aan hebt

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 12:20

:n ik zou niet meer mee doen, op zicht kwa talent kansloos :D kom er eerlijk voor uit.
En werd gezegd dat de mensen die doorgaan zelf kunde moeten hebben maar over algemeen zijn het toch de mooie voorbeenzwaaiers die doorgaan.

romy46

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 12:58

de startlijst voor komende week staat op de site!

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 13:00

kara schreef:
een vraagje als ik jullie reacties zo lees, zijn de meningen best verdeeld over
de macrider cup, zouden jullie het andeen aanraden mee te doen?
Anders gezegd zou je volgend jaar weer mee doen, als het niet is voor de ervaring voor een jong best, maar gewoon om te kijken waar je staat?

Ik ga ook met een wat jonger dier, die de hele winter niet op conours is geweest dus een mooie training om weer van huis af te zijn.

Overigens verbaasd me best dat er een heel aantal professionals/ semi-professionals mee doen. Tuurlijk zijn die getalenteerd, want ik kan me niet voorstellen dat als je geen talent je hebt je dan fulltime in de paarden gaat en op concours bovenaan staat.

Het zou zo leuk zijn als er eens een test/clinic/talentenjacht is die enkel is opengesteld voor amateurs en echt gericht zijn om die groep naar een hoger niveau te tillen.
De goeie die vaak al goeie begeleiding hebben komen altijd weer vooraan te staan wat ik soms best lastig vind.

Nog een vraag waarop wordt dan beoordeeld als er matig slecht of redelijk staat? Wel l** dat je op voorhand weet dat je niet door bent en je dus voor niks een rondje rijdt en ze dus ook redelijk snel met je groepje klaar zijn, geef dan op z'n minst nog begeleiding waar je wat aan hebt

Helemaal met je eens, ik doe om die reden niet weer mee. Ook niet met een jong beest :n

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 13:06

En wie is dan de amateur en wie de prof of semi-prof?

kara

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 13:11

Kan me voorstellen dat als er bijv een criteria is dat je in de afgelopen 5 jaar meer dan 3 paarden naar de Z hebt gereden, je meer in de richting van prof kan denken. Logisch als die dan een L paard goed kan voorstellen en je daar mee selecteert

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 13:16

kara schreef:
Kan me voorstellen dat als er bijv een criteria is dat je in de afgelopen 5 jaar meer dan 3 paarden naar de Z hebt gereden, je meer in de richting van prof kan denken. Logisch als die dan een L paard goed kan voorstellen en je daar mee selecteert

Dat vind ik dus echt flauwekul.
Ik ben zeker geen prof. Zelfs geen semi-prof. Heb wel 3 paarden naar het Z gereden.
Kwestie van keuzes maken.

En waarom zou ik een L paard goed voor kunnen stellen?
Ik ben blij dat ik erop blijf zitten :')

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 13:18

Mensen die thuis een handelsstal, trainingsstal of zo hebben, noem ik al snel professioneel. Zitten over het algemeen meer op paarden dan iemand die er 1 heeft..

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 13:19

Ook dat is een keuze!

kara

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 13:35

Ik gooide ook met m'n eigen naamkaartje.

Zelf heb ik ook meerdere paarden naar de Z gereden, maar heb geen handelsstal. Vandaar dat ik aangaf om het misschien een idee te laten zijn om er ook nog een periode aan toe te voegen.

Persoonlijk ben ik ook blij als ik normaal een L proef door kan sturen en ik blijf zitten.
Maar het voelt wel moeilijk dat je als je bij een bekende ruiter wil lessen, dat dat lastig is omdat zij aan hun tijden denken en niet aan mensen die fulltime werken en paardrijden voor de hobby. en werken om de hobby te betalen. Alsof je geld niet goed genoeg is.

En dan ook zo'n selectie als de macrider komen toch bepaalde mensen boven drijven, dat is zonde van zo'n hele selectie. Met een eenvoudiger dier en met zelf voldoende doorzettingskracht en misschien minder talent moet je er toch ook kunnen komen, dat mag ook wel eens beloond worden juist door dit soort initiatieven

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 13:45

kara schreef:
Maar het voelt wel moeilijk dat je als je bij een bekende ruiter wil lessen, dat dat lastig is omdat zij aan hun tijden denken en niet aan mensen die fulltime werken en paardrijden voor de hobby. en werken om de hobby te betalen. Alsof je geld niet goed genoeg is.

Dat probleem herken ik echt niet. En ik werk ook fulltime. Je kan ook in de avonden of weekenden terecht. Waar een wil is, is een weg.

kara schreef:
Met een eenvoudiger dier en met zelf voldoende doorzettingskracht en misschien minder talent moet je er toch ook kunnen komen, dat mag ook wel eens beloond worden juist door dit soort initiatieven

Het is een talentenjacht. Een de keuze voor een eenvoudiger dier is een keuze die zelf gemaakt is. Iemand die echt verder wil komen, doorzettingsvermogen heeft en een beetje talent kan zelf bepalen wat voor dier er meegenomen of aangeschaft wordt. Om een plaatje compleet te maken zal je daar dus ook rekening mee moeten houden.

En er zijn zat eenvoudige dieren door die bereden worden door ruiters met (enigzins) talent en doorzettingsvermogen. Maar zoals bij alles (wedstrijden en shows) moet er altijd iets gezocht worden om naar te wijzen......

En dat is dan naar de mensen die echt serieus bezig zijn en alles op alles gezet hebben om een kwalititatief goed paard te kunnen rijden, kopen of fokken.
Juist zij, die er echt verder in willen komen, verdienen het om die extra begeleiding te krijgen. Zij, die er alles voor laten, 100 uur in de week werken om het allemaal te kunnen bekostigen en zelden aan zichzelf denken.

Hebbesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 13:50

Ik moet tegen Jose van haaren en Joyce van Opbergen (die dacht ik op een andere locatie al door was?) Dan weet ik ook wel dat ik totaal gene kans maak.

Wat staat er precies op het protecol waar je op wordt beoordeeld?

kara

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 13:59

Dat ben ik niet met je eens, mijn wil is er absoluut wel
Alleen wordt echt wel bemoeilijkt door tijdsplanning, ik kan niet altijd vrij nemen voor les.
Mijn trainer moet in het weekend vaak op concours etc en 's avonds geeft hij maartot een x tijd les.

Maar misschien les ik dan wel bij een ander persoon. Vraagje bij wie les jij?

Ik kan me eerlijk gezegd wel een beetje boos maken over hoe jij het zegt, voel me daarin aangesproken. Ik zet alles opzij voor m'n paarden, om te trainen en ze het beste van het beste te geven. Ik wil ook heel graag alleen als ik dan zie dat er mensen worden geselcteerd die voor mijn gevoel dingen makkelijker aangeboden krijgen voelt dat moeilijk.
Ik heb niet een super de luxe accomodatie, ik heb geen groom, ik doe alles zelf. Maar de beloning in de vorm van waardering in zo'n macrider cup zou gewoon de slagroom op de taart zijn. Gek
he als je je zo uitslooft dat je ook waardering wil krijgen.

En toch al zou ik geselecteerd worden en er komt iemand met een ander paard die keihard werkt om alles te bereiken dan gun ik het die meer dan mezelf.

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 14:10

Het zijn echt niet alleen maar de mensen met alles binnen handbereik die door zijn hoor, heb er nu toch al een paar gezien die echt geen heel bijzonder paard hebben etc. En andersom is ook niet iedereen met een goed paard door.

Ze zoeken een bepaald plaatje en ook niet iedereen met een goed paard en hoog wedstrijd niveau voldoet hier aan.