Horse Event 2009

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

jameyskatje

Re: Horse Event 2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 12:17

anky heb ik gemist. waar en hoelaat was dat dan??

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 12:29

Remy schreef:
Zamora schreef:
Als er nog mensen langs de Rocky Mountain Horses komen, ff zwaaien he :')

Hé, was jij dat? Ik heb nog even met je staan babbelen (over dat Rocky Mountain paard dat in het nieuws was geweest ivm die scheiding)

Prachtig paardje hadden jullie mee, ik miste jullie alleen bij het rassendefilé?

dankjewel hihi dat is mijn dekhengst Sam :D
Maar je hebt niet met mij gesproken toen, heb het gesprek wel opgevangen trouwens :)

Ik heb bewust niet mee gedaan omdat Sam nog maar zo kort in Nederland is en dit zijn eerste evenement en wou het even bekijken allemaal hoe het ging. Hij was wel super braaf! Dus ben helemaal trots op hem :D

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 12:30

Nou ik was echt niet dol op die fransoos, wat een arrogante kwast zeg. Ik heb die paarden zo'n 90% van de tijd oren plat in de nek en staart zwiepend gezien, jaa echt geweldig hoor. Tuurlijk het zag er gaaf uit allemaal, maar ik ben toch benieuwd hoe hij ze dat allemaal heeft geleerd, want zo vriendelijk zag het er echt niet uit, als ze niet luisterden kregen ze gerust met de zweep tegen hun gezicht, misschien niet hard, maar toch.
Vrijdag en zaterdag zag het er beter uit als zondag bij hem.

Vond het wel zielig dat dat paard van de Future Guys is gevallen, maar hij stond toch mooi weer op met z'n 28 jaar, oude bok en dan nog zo rondcrossen. Helemaal super.

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 12:35

jameyskatje schreef:
anky heb ik gemist. waar en hoelaat was dat dan??

Dat was iig zaterdag in de BIT piste... rond 15.00 meende ik?

Smartiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 12:39

rockwitch schreef:
Nou ik was echt niet dol op die fransoos, wat een arrogante kwast zeg. Ik heb die paarden zo'n 90% van de tijd oren plat in de nek en staart zwiepend gezien, jaa echt geweldig hoor. Tuurlijk het zag er gaaf uit allemaal, maar ik ben toch benieuwd hoe hij ze dat allemaal heeft geleerd, want zo vriendelijk zag het er echt niet uit, als ze niet luisterden kregen ze gerust met de zweep tegen hun gezicht, misschien niet hard, maar toch.

Ik vind dit een beetje kort door de bocht, om al die gedragingen zo te interpreteren. Dan had je naar zijn clinic moeten gaan, eerder op de dag. Daar gaf hij uitleg over zijn trainingsmethoden, en wat het betekende dat die paarden hun oren in hun nek hebben. :)

Fantabulouss

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 12:40

rockwitch schreef:
Tuurlijk het zag er gaaf uit allemaal, maar ik ben toch benieuwd hoe hij ze dat allemaal heeft geleerd, want zo vriendelijk zag het er echt niet uit, als ze niet luisterden kregen ze gerust met de zweep tegen hun gezicht, misschien niet hard, maar toch.
Hij heeft een clinic gegeven over hoe hij het ze allemaal aanleert ;) had je daar naartoe moeten gaan...

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 12:44

ow wat jammer om half 3 waren wij daar weg gegaan, wat dom zeg.

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 12:46

Evelienepien schreef:
DL_ schreef:
fijn dat je het naar je zien hebt gehad evelienepien! Kwam jij achter Von aan de losrijring in stappen aan de hand?

Ja, heb je me gezien dan?

Jep, ik liep toen ook op het losrijterrein, heb toen nog ff met von staan buurten. Met mn mooi blauwe HE polo aan :+

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 12:46

Die clinic kon ik helaas niet bij zijn, kunnen jullie er wat over vertellen?

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 12:48

iemand zij ook dat het personeel daar arrogant was..zelf ook mee eens. Was zelf standhouder en 2 mensen van het personeel vonden het nodig grapjes te maken over het eten van paarden en vonden zichzelf uiterst grappig! Mij heb je er niet mee, maar meneer lag helemaal in een deuk van zichzelf. :roll: Beetje kinderachtig.

Fantabulouss

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 12:51

Ik vond die meiden bij het parkeerterrein ook arrogant ze keken je niet eens aan als ze wat tegen je zeiden ... en stonden echt vet sjacherijnig te kijken..snap wel dat parkeerhulp zijn niet zo leuk is , maar toch ze hadden wel wat vrolijker kunnen kijken :)
Verder heb ik neit echt last gehad van vervelend personeel :)

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 12:57

Ik vond het jammer dat je nergens (tenminste ik heb ze niet gezien) van die proefzakjes met muesli kon meekrijgen :o Ik vind het altijd leuk om eens een ander product te proberen maar nu moest je de zakjes laten afvullen of zo kopen voor een paar euro. Tikt toch wel aan als je wat verschillende soorten wilt proberen.

Verder vond ik de organisatie prima, en de inhoud van de clinics waren geen rocket science, maar dat was juist leuk omdat wij met ons gezinnetje waren. Mijn man die gek is van onze eigen paarden (en helemaal verliefd is geworden op één van die noord-zweedse paarden), vond het ook interessant en goed te volgen en dat zegt wel wat :Y) .
Kortom, ook voor de leken en kinderen was het een leuke familiedag :j

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 13:01

ow dan komt het dus niet omdat ze een marokkaan en hoofddoekkie zagen. ze waren over het algemeen arrogant haha.

de inhoud van de clinics vond ik idd ook goed. idd ook te volgen voor mensen met minder verstand ervan. en toch wel leerzaam/bevestigend voor anderen.

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 13:03

0ojannekeo0 schreef:
Motje11 schreef:
Hoe was de Bokt-act van Stable Enable? En de freestyle competitie? Ik ben er nieuwsgierig naar maar heb er nog weinig over gelezen...

Heel leuk! Heb er stukjes van gezien vanuit de stand.

Had deze combi's ookal op andere evenementen gezien dus kende het al wel.

Is dit alles? ;) :D

Kan iemand wat vertellen over hoe de freestyle competitie ging? Zaten daar trouwens ook bokkers tussen? Iemand nog foto's gemaakt?

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 13:05

Ik heb trouwens wel heel fijne ervaringen gehad met het personeel.
De dame bij de deelnemersingang bood aan op Otto te passen zodat ik onbezorgd de andere show's kon bekijken.
De mensen bij de MenSport piste waren ook heel aardig en behulpzaam, de HAS-leerlingen, de omroepster en de ringmeester. Super gewerkt allemaal!

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 13:11

de omroepster noemde allemaal verkeerde info betreft de Rocky Mountain Horse, ze noemde het de mountain pony en de reden niet mee volgens haar omdat we het niet aandurfden tussen al die andere paarden te rijden :roll: beetje jammer want er klopt dus van alle info helemaal niks..

Iris1702

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 13:16

Ik ben gister ook naar Horse Event geweest.
Helaas was het voor mij een telleurstelling vergeleken met vorig jaar vond ik het erg tegenvallen.

Vorig jaar heb ik de hele dag naar alle shows en clinics gekeken in de bit piste.
Dit jaar waren er maar weinig dingen die ik me echt intresseerde en een beetje meer van hetzelfde. Helaas liep het programma in de ochtend een beetje uit door een ongeval maar daardoor moest ik kiezen tussen 2 clinics die ik wel graag wilde zien maar goed dit kan gebeuren.

Ook sloot het programma in de Bit piste niet aan waardoor er veel gaten vielen tussen de shows.

Vond het ook erg jammer dat de muziek van de jongriders verkeerd ging en dat de paarden zo onrustig waren maar ook dit kan gebeuren.

De Show van dhr Pignon had ik graag willen zien maar die was zo laat op de dag dat daar niet meer op heb gewacht (was er al om 10.00 en ik vond het erg koud) Vorig jaar waren de topshows op betere tijden geprogrammeerd en op verschillende plekken uitgevoerd zodat je meerdere kansen had om het te zien. Ik heb zijn binnen clinic wel kunnen zien.

Het eten en drinken was erg duur.

En vlak voordat ik naar huis ging viel er door de harde wind een hek om boven op het hoofd van een jong meisje... Erg sneu om te zien... Gelukkig was ze er bijna onderuit toen het hek viel want anders had ze er helemaal onder gelegen.

Vond wel de simulator erg intressant maar helaas was het iedere keer te druk. Had het graag een keer geprobeerd.

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 13:25

Zamora schreef:
de omroepster noemde allemaal verkeerde info betreft de Rocky Mountain Horse, ze noemde het de mountain pony en de reden niet mee volgens haar omdat we het niet aandurfden tussen al die andere paarden te rijden :roll: beetje jammer want er klopt dus van alle info helemaal niks..

Sorry, maar hier wil ik even op reageren.
Als de info niet klopt had je zelf informatie bij de omroepers in moeten leveren, net zoals vrijwel ieder ander ras heeft gedaan. Ieder ras heeft de keus gekregen zelf info aan te leveren bij de omroeper, het evt. zelf te vertellen (in geval van de fokkerijwereld) of om gewoon de standaard informatie te laten voorlezen door de omroeper. Tja, als jullie er dan voor kiezen niets aan te leveren gaat inderdaad de omroeper zelf iets vertellen, aangezien zij er niet zoveel van af weten als de mensen van de rassen zelf, heb je dan een kans dat er fouten insluipen ja. Beetje eigen verantwoordelijkheid dus.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 13:30

Ik heb 2 zoutblokken (10 kilo en 5 kilo) gekregen!
De 5 kilo kreeg ik voor de paarden hier.

Toen ik deze ging halen, heb ikeen boekje van de HACH meegenomen, van potverdikkie @ bokt..

Toen heeft deze beste man mij gratis 2 10 kilo likstenen aangeboden!
Heb er een aangenomen, deze is naar moniek gegaan (10 kilo) en zelf een 5 kilosteen meegenomen!!

Dus over de standhouders... niets te klagen!

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 13:33

DL_ schreef:
Zamora schreef:

Sorry, maar hier wil ik even op reageren.
Als de info niet klopt had je zelf informatie bij de omroepers in moeten leveren, net zoals vrijwel ieder ander ras heeft gedaan. Ieder ras heeft de keus gekregen zelf info aan te leveren bij de omroeper, het evt. zelf te vertellen (in geval van de fokkerijwereld) of om gewoon de standaard informatie te laten voorlezen door de omroeper. Tja, als jullie er dan voor kiezen niets aan te leveren gaat inderdaad de omroeper zelf iets vertellen, aangezien zij er niet zoveel van af weten als de mensen van de rassen zelf, heb je dan een kans dat er fouten insluipen ja. Beetje eigen verantwoordelijkheid dus.

Wij reden niet mee en de reden is opgegeven aan iemand van de organisatie. We hebben ons opgegeven als Rocky Mountain Horse en we waren niet de enige die niet meereden, wat ze wel zeiden dus het is niet ons probleem dat ze het verkeerd omroepen vind ik in dit geval.

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 13:35

Júllie zijn er toch ter promotie van het ras, de omroeper niet :D

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 13:38

dus die mogen dan gewoon maar oproepen wat ze willen? :D Doe het goed of doe het niet in dat geval, zeker als alles wel correct is doorgegeven of zeg ik nou echt wat stoms?
Daarbij stond er ook verkeerde info in het programmaboekje, hele andere site en e-mailadres dan opgegeven is. Dus snap niet waar ze alle info vandaan halen :D

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 13:39

Remy schreef:
Ik vond het jammer dat je nergens (tenminste ik heb ze niet gezien) van die proefzakjes met muesli kon meekrijgen :o :j

Van de fibra waren ze zakjes all-in-one aan het uitdelen.

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 13:42

ja die heb ik ook meegenomen :D Mijn paard vond het heerlijk
:)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 13:45