Wie nog meer debuut in de B in 2013 met hun jonkie ???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Malou9

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 15:31

jes_sam schreef:
Sharon95; Ja ik snap het ook wel hoor en als ik de eigenaren was geweest had ik het ook gedaan. Het ging op zich wel goed maar het duurde elke keer even voordat ze lekker over haar rug liep en dan nog was het vaak net niet dan wel zeg maar. Ik heb geen foto van der onder het zadel ofzo, heb deze wel gevonden!
[ Afbeelding ]

Malou9; Leuk filmpje, lekker relaxed! Gewoon weer wat spieren opbouwen :D

Yess dat is ook de bedoeling, lekker spiertjes opbouwen en trainen. Is al vanaf september onder het zadel, maar iedere keer maar 1 a 2 keer per week. Hoop dat het nu meer opschiet in de zomer met meer training.

aansprekend hoofdje hierboven trouwens zeg :)

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 15:56

Pattypaard schreef:
Inderdaad vervelend en zeker omdat we nog niet weten wat het is. Ergens hoop ik dat het geen carpaal tunnel syndroom is, maar aan de andere kant weten we dan wel wat het is en kunnen we er iets aan doen (opereren). Al sta ik daar ook niet om te springen ;).

Hoe ging het met je jonkie SteffiiY?

Wat vervelend gretoes! Hopelijk blijft ze nu wel goed :).

Fijn dat ze zo de vrachtwagen ingaat Nivada! Dan zal ze er vast wel zin in hebben gehad :D

Gisteren heeft een stalgenootje die van mij gereden. Leek me iets verstandiger. Moet zeggen, ging prima! Ze heeft er niet lang opgezeten maar haar wel lekker bezig gehouden. Soms nemen we met rijden wat wijken, schoudervoor en schouderbuiten mee en dat pakte ze gisteren heel fijn aan! Leuk om te zien :D.

Mwah ging niet zo goed, is eigenlijk de eerste keer dat ik haar heb dat het niet lekker ging.
Ze was erg gespannen, zag overal bakkabouters..

SteffiiY

Re: Wie nog meer debuut in de B in 2013 met hun jonkie ???

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 15:57

Met wat voor bitje rijden jullie je jonkie?
Ik ga vanavond even naar de paardenwinkel voor een groter bit, deze is net iets te klein geworden.

KimE

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 16:08

Marinke en Pattypaard beterschap!

Clinic lijkt me leuk, maar ik ben afhankelijk van een aantal dingen dus dat zal altijd onder voorbehoud zijn :)

SteffieY, ik rijd 'mijn' jonkie met een Sprenger K&K aurigan bitje. Deze hing nog in de schuur van de eigenaar en ik ben er blij mee :)
Gisteren ging het bij mij ook niet zo goed, het weer speelde ook wel mee. Ik had les in de stromende regen en nog een reden, maar die vertel ik alleen via pb :)

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 16:14

Ja mijne was denk ook heet door het weer, het waaide enorm dus iedere keer als er een rukwind kwam spurtte ze weg.

Ik rijd haar nu met een dubbel gebroken D-trens.. Twijfel om eens een appelbitje te proberen.

Malou9

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 16:16

Bitten zijn wij ook mee aan het 'klooien' wegens hoofdschudden. We hebben nu een dik enkel gebroken bit. Dit gaat beter maar misschien dat wij nog een dubbelgebroken willen proberen

KimE

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 16:17

Ja die wind he, niet handig met zo'n jonkie. Er staat hier een prachtige heg om de bak heen, maar die blaadjes ritselen ook als een malle. En dat is eng :+
Heb je niemand die nog een bitje heeft liggen om te proberen SteffiiY?

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 16:18

Ja ik ben er ook mee aan het stoeien.
reed eerst met een dubbel gebroken watertrens, maar ik had het idee dat de draaiende ringen haar niet lekker zaten. toen poos goed gegaan met een D trensje dubbelgebroken.
Maar ze lijkt nu toch weer last er mee te hebben, ze doet helaas sinds 1.5 week ook lastig met het bit indoen waar normaal geen last van heeft.

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 16:31

Jammer dat het niet zo fijn ging. Misschien tandarts een even laten checken op haken?
Die van mij heb ik een tijdje geleden ook laten doen. Dacht dat ze nog nergens last van had maar de tandarts zei dat ze toch flinke haken had. Dat wou ik natuurlijk zelf ook even voelen en ben blij dat ik dat toen gedaan heb!

Ik rij mijne op een redelijk dunne enkelgebroken waterstrens. Reed eerst met een dikke dubbelgebroken en heb ook nog een dikke enkelgebroken bustrenst gehad maar die bleek te dik voor haar mond te zijn.

jes_sam: Jammer dat het niet bleek te werken met het paardje dat je reed maar wat leuk dat je iets anders krijgt om te rijden! Aansprekend hoofdje!

Sharona95

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 16:40

Leuke pony jes_sam!!

Het filmpje ziet er ontspannen uit hoor! En SteffiiY, ik heb een dubbelgebroken bustrens, en dan zo'n appelbitje! het is een heel licht bitje en hij loopt er heel fijn op, ik had eerst een enkelgebroken maar op deze is hij nog zachter in zijn mond!

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 16:41

Beterschap Patty en Marinke, niet lekker hoor wel willen maar niet kunnen.

Hier ook weer back on track, vandaag Gurbe voor eerst weer écht gereden. Afgelopen twee maanden vanwege weer, nat, glad bevroren ondergrond niet echt veel kunnen doen (heb alleen weide / buitenbak), dus hij had winterrust.
Ging erg goed, zijn lastige puntje, direct op de eerste hulp in galop aanspringen ging gewoon goed op beide handen. Niet versnellen, niet erin "vallen" Ging gewoon goed. Helemaal trotst dus. Hij vindt het nog wel lastig om goede, constante aanleuding te houden in galop, maar ach als je 3,5 bent en bijna twee maanden hebt stil gestaan dan mag dat;-)

Wel leuk nieuws trouwens, vorige week bericht gehad van een bokker, zijn blijkt Gurbe te kennen en heeft destijds zelfs de hengst (zijn vader) mogen uitzoeken. Heb van haar wat filmpjes gekregen van Gur als kleine guppie, erg gaaf dus!

Wat bitten betreft, ik rijdt Gurbe trouwens op een dubbel gebroken watertrens van robart (mondstukje kan draaien). Loopt hij prima op.

jes_sam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 16:47

Ja het is een erg leuke pony, heel lief, werkwillend en meegaand. Vind het ook erg leuk dat ik op die pony mag rijden! Ze is soms alleen iets onzeker onder het zadel maar daar ben ik wel aan gewend Bright heeft dat ook erg sterk. (Bright is mijn eigen :+)

Fijn Risje dat het zo goed ging zeg! Inderdaad die aanleuning komt vanzelf wel. Wat leuk dat je filmpjes hebt! Dat is altijd leuk om te zien. Zo heb ik ook via bokt de fokker van mijn eigen gevonden en foto's gekregen van hem als veulen. Zo leuk!

Mijn eigen reed ik ook op een dubbelgebroken bustrens. (Bright is 5) Die werd te klein en heb een dubbel gebroken D-trens. Maar heb daar nog niet mee gereden alleen gelongeerd.

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 17:15

Saga heeft een dubbelgebroken K&K bitje van 18 mm. Hij heeft heel smal bekje, dus moest een maatje 12 hebben. Erg lastig te vinden!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 19:18

Hier een 18 mm enkelgebroken watertrens van Aurigan. 12,5 cm.

Janine001

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 19:32

Easy heeft een dubbelgebroken watertrens van 13cm

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 19:53

Klinkt fijn, Aukelizzy. Op naar de kampioenschappen :D

Ik rijd nu met dit bitje:
http://www.divoza.com/collectie/paard/h ... brass.html

Op een simpele, dubbelgebroken watertrens loopt ze ook fijn.

Esta is sinds maandag af en toe wat aan het hoesten. Vandaag zou de dierenarts sowieso al voor een ander paard komen, dus ik heb gister ook meteen even een afspraak gemaakt. Ze oogt verder wel gewoon fit, maar een paard hoort natuurlijk absoluut niet te hoesten.

Ik mag haar in principe wel gewoon rijden van de dierenarts (als ze tijdens het rijden niet hoest), maar ik mag haar niet in het zweet werken. Ze heeft een kuur voor tien dagen gekregen (Equipulmin), als het hoesten daarna niet verdwenen is, moet ik weer bellen.

Ik heb Esta sinds zondag al niet meer gereden, wel heb ik dinsdagavond nog op het paard van een stalgenootje gereden. Ook wel eens leuk voor de ervaring, een heel ander type paard :)

Baal stiekem wel een beetje dat we nu even stilstaan, het ging net zo lekker :o

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 20:03

Oh Patty beterschap! Ergens wel fijn als je weet wat het is maar een operatie zit je natuurlijk ook niet helemaal op te wachten! :(:)
Hebben wij elkaar trouwens niet eens gemeet een aantal jaar terug nog bij Laurens van Lieren tijdens het CHIO? O:) *In je profiel gespiekt en vooral de foto's van de tijd met Nike komen me erg bekend voor haha!* Weet nog dat jij (als het klopt :') ) toen net een nieuwe agenda voor je opleiding had en Laurens die nog gesigneerd had. :P

Minder dat Esta wat hoest.. :(:) Ff rustig aan doen en afwachten?

Risje wat leuk is dat zeg!! :D
Hoe gaat het verder met je IJsco's? :)

Jes_sam, ergens wel jammer als het toch niet helemaal loopt als je gehoopt had maar zo te horen staat er al weer een hele gave nieuwe op je te wachten! En daarbij moeten paard en ruiter ook klikken natuurlijk, succes als je er voor de eerste keer weer op gaat! :D

Die van mij loopt op een enkel gebroken dikkere bustrens (niet super super dik maar wel dikker). Doet ie het verder prima op. :)

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 21:17

Fijn dat jullie weer aan de slag kunnen risje! Die aanleuning komt vanzelf wel, niet alles kan ineens goed.
Altijd leuk om veulenfilmpjes/foto's te krijgen!

Vervelend dat je paard aan het hoesten is Yelly, hopelijk is het snel over!

Dankje Marinke! Haha helaas ben ik dat niet geweest. Nog nooit Laurens van dichtbij gezien haha :P. En volgens mij ook nooit bij het CHIO in Rotterdam geweest maar daar kan ik misschien per ongeluk met school een keer geweest zijn. Heb jij misschien ooit bij een verzorgmiepjes topic gezeten? In de tijd van Nike was ik daar wel actief namelijk.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 22:09

tandarts kan het niet zijn. ze is in december uitgebreid geweest :(

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 22:10

Ik start over een maandje in de B want heb net me startpas:)
Mijn jonkie is bijna 4 jaartjes oud!!Xx

Janine001

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 23:25

Ik ga denk ik ook binnenkort maar even de startpas aanvragen. En dan gewoon rustig wat wedstrijdjes starten. Maar eerst moet de galop nog wat beter :P

Dieselpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 23:34

Aangezien hier allemaal bokkers zitten met ervaring met hun jonge paardje, kom ik hier gewoon even binnen vallen :D

Mijn paardje wordt in mei alweer 5. We zijn 1,5 jaar geleden rustig aan begonnen (toen kocht ik m al zadelmak). Sinds afgelopen september zijn we mee gaan doen met wedstrijdjes. Eerst bij ons op stal, later buiten de deur. Ik vind het hartstikke leuk, maar mijn zenuwpeesje wordt zo vreselijk gespannen!
Dat begint dus al als hij de trailer ziet: mesten!!! Dan op de trailer met de klep dicht: schrapen, hinniken. Dit gaat zo de weg nog even door tot we ongeveer 60km/u rijden. Dan is het weer weg. Eenmaal aangekomen op het nieuwe terrein begint meneer weer met schrapen. Als ik dan weer terug kom van het aanmelden, betalen en bakkie koffie, moet ik m eruit halen om eerst maar even een rondje (of 2) te lopen. Uiteraard ligt er onwijs veel mest in die trailer, want je bent gespannen...of niet ;)
Met het inrijden gaat het vaak nog wel. Dan zijn er nog andere paarden bij, dus vindt ie het niet zo spannend. Maar dan...alleen in de bak! Hij vindt het heel leuk, maar zo spannend! Het is een tuigpaard dat echt van showen houdt. Hij zet z'n nek erop en begint te lopen. We kunnen nog wel stap/draf/galop, maar alles gaat in 1 tempo: snel. Mijn hand volgen? Absoluut niet!!!
Ik word er onderhand moedeloos van, want al zijn we op 1 locatie, beide ringen zijn spannend en dus gebeurt het bovenstaande bij beide proefjes. Ik probeer hem altijd goed bij me te houden, kort en blijven vragen. Zelf heb ik niet veel last van spanning (vind ik ;). Ik krijg ook van de jury te horen dat ze het goed vinden dat ik zo rustig blijf. Maar.....hoe moet ik dit nu met hem oplossen??? Ik vraag me echt af of dit ooit goed gaat komen...

zilverkenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 12:48

Ik kan ook weer rijden nu! Super leuk, want ik zat al een paar weken met kriebels om er weer op te mogen. De bak is nu lekker ontdooit en op wat plassen na is hij dus weer helemaal klaar om in te rijden! Ik merk wel dat ze moeite heeft met die plassen, want de bodem is nog een beetje los en dat in combinatie met die plassen vindt ze toch wel erg lastig. Met mijn oude paard had ik daar nooit last van, maar misschien dat Bolero over een tijdje wel wat meer balans heeft enzo en dan wel gewoon lekker door kan lopen in de modder.
Dat van die wind is trouwens herkenbaar haha!

Ik rijd trouwens met een myler bit. Niet om een speciale reden trouwens hoor. Ik vind het gewoon een fijn bit en die had ik nog, dus daarom gebruik ik hem nu voor haar. Ik heb ook wel eens een keer met een normale dubbelgebroken bustrens gereden om te kijken hoe ze daarop reageert, maar dat ging ook prima :).

Voor degenen die dit weekend nog gaan starten (weet niet of dat het geval is): succes!
Ik heb geen tijd om nu alles bij te gaan lezen, want ik ben bij mijn vriend en die wordt niet zo blij als ik nu heel lang op bokt ga zitten haha.

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 14:54

@dieselpaard:
Heb je ook wel eens geprobeerd gewoon met hem te rijden op een andere locatie?
Wellicht zou het helpen als je regelmatig ergens anders rijdt zonder ook nog de spanning van een wedstrijd te hebben?
En indien je de mogelijkheid hebt proberen er elke keer iets bij te nemen, keer invlechten, keer iemand proefje laten lezen, en zo opbouwen. Zou dat iets zijn?

@marinke:
Met Reisa gaat het super, ze is enorm vooruit gegaan sinds ze op de huidige stal staat. Zowel lichamelijk als in haar koppie. Ze wordt in mei drie en keer soms haast niet wachten om met haar aan de slag te gaan. Maar goed, gezien haar achtergrond en omdat het zowiezo goed is laat ik haar nog minimaal een jaar, anderhalf doorgroeien voordat dat zover is. Ze mag nu soms wel mee wandelen, even los in de bak, poetsen, vaststaan aan een touwtje, allemaal geen probleem. Eigenlijk is er maar 1 ding wat ze echt dood en doodeng vindt en dat is als ze haar jaarlijkse enting krijgt.

Heb een super veearts hoor, die mag haar aaien, chip uitlezen, wat dan ook is geen probleem, maar zodra die spuit erbij komt......

Misschien voor jullie ook leuk:
http://sphotos-h.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/v/702545_528841960472967_931782451_n.jpg?oh=7e5f8c0ab4d36f19eb189fe629ab3d3d&oe=510F5E0B&__gda__=1359952336_4bbb6e949196f9ee1063ef08cbfdd76b

En gurbe paar dagen oud:
http://www.youtube.com/watch?v=KzCFMrU1giM

Wat een verschil he;-)

Dieselpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 15:10

@risje: nee, dat heb ik nog niet eerder geprobeerd. Ik heb wel in de buurt gestart waarbij we 2x in dezelfde ring reden. De eerste proef ging slecht, 163 punten, maar de 2e proef had ie de bak al gezien en scoorden we 183 punten. Het is echt dat hij nog te weinig gezien heeft en weinig vertrouwen in z'n omgeving heeft. Het op een andere locatie rijden kunnen we natuurlijk wel proberen! Weet jij of het gebruikelijk is dat je dan ook bakhuur betaald? Als we trouwens buiten rijden is er niks aan de hand...dat is dan ook wel weer vreemd...