Wie nog meer debuut in de B in 2013 met hun jonkie ???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

FairLady_

Re: Wie nog meer debuut in de B in 2013 met hun jonkie ???

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 11:54

aukelizzy, leuk stukje, hopelijk gaat op de regio net zo goed!.

lijkt mij ook erg leuk. misschien emmelie scholtens een idee? zij is natuurlijk erg goed met jonge paarden!

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 11:57

Leuk stukje!

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 12:05

Oeh Marinke dat klinkt niet fijn! Beterschap! Hoe gaat het vandaag?
De laatste puntjes op i zetten is nooit slecht liesen. Denk dat ik ook een keer extra les pak voor ons debuut. Hebben gisteren voor de 1e keer een proefje geoefend. Dat moeten we toch nog maar even wat vaker doen :P

Ben benieuwd naar de film Aukelizzy! Erg leuk stukje :)

Clinic lijkt mij heel leuk! Waarschijnlijk niet haalbaar voor mij maar leuk idee!

CvDartel89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 12:22

Ook ik ben benieuwd naar je film Aukelizzy.
Clinic erg leuk idee, maar waarschijnlijk voor mij ook niet haalbaar, ook vanwege dat mijn paard niet dressuur gefokt is.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 12:26

de mijne ook niet (Viceroy (= Indoctro * Nimmerdor) * Zuidhorn * sport spr van Emilion) maar een clinic zou ik best overwegen

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 12:27

Denk dat de richting niet zoveel uit maakt. Zal een clinic worden die gericht is op de basis lijkt mij met deze jonkies. En de basis voor springen en dressuur zal toch redelijk gelijk zijn.

FairLady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 12:28

pattypaard waarom is het voor jouw niet haalbaar?

en wat dachten jullie van wim bonhof? die kan beide erg goed?

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 12:52

Qua tijd en mogelijkheden (auto incl trailer enz.) zou het wel mogelijk zijn alleen is het al heel wat dat ik 1 x in de 3 a 4 weken op wedstrijd mag van mijn vriend. Hij heeft niks met paarden en vind dat ik er maar veel tijd aan besteed. Niet haalbaar is niet helemaal de juiste benoeming. Ik zou moeten kiezen tussen wedstrijd of clinic. En mijn vriend uitleggen van de clinic, de kosten, waarom een clinic rijden terwijl ik goed les heb enz.
Op dit moment kies ik eerder voor de wedstrijd :).

Mijn lesgever zou naar mijn idee ook een goede zijn voor een clinic.
John Erb (Eerder van de Balingehof)
http://www.equine-improvement.com Érg goed voor een goede basis.
Laatst bijgewerkt door Pattypaard op 30-01-13 12:54, in het totaal 2 keer bewerkt

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 12:54

Ik ben ook altijd in voor een clinic, lijkt me leuk trouwens :D!

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 15:02

Mij lijkt een clinic ook leuk :j

Ik heb waarschijnlijk een zadel. Heb nu een tweedehands zadel maar die is gewoon zo fijn. En hij ligt heel mooi.
Anders weet ik niet wanneer een nieuw zadel binnen komt, of ie fijn zit en überhaupt past.

FairLady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 15:34

een fijn zittend zadel is heeel belangrijk.
dan zou ik ook voor een tweede handse gegaan zijn.

Malou9

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 18:47

Tuurlijk zijn wij ook altijd paraat voor een clinic :D
Vandaag voor het eerst na 2.5 week gereden. Veeeel te veel energie en veeel spanning maar ze ging ook stukken fijn. Toch wel trots op dr met regen wind en kippen haha

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 19:08

Yelly schreef:
Was er een speciale reden dat hij opstapte, of wilde hij jouw paard gewoon eens aanvoelen :)?

Op het moment dat hij wat meer aanspanning moet krijgen wil hij alleen nog maar stappen of galopperen, erg lastig dus. :+Hij doet dat omdat hij dan in zijn linkerschouder gaat hangen en ik kreeg het niet voor elkaar om hem van links af te krijgen dus hij bleef iedere keer aangalopperen. Maar aangezien we over twee weken kampioenschappen hebben moet het er toch echt uit. Vandaar dat hij er even opgestapt is. Erg fijn! Als hij nu wil aangalopperen hoef ik alleen nog maar twee handen naar rechts te doen en hij draaft braaf door, hoe lekker is dat hihi.

Uiteindelijk krijg je dan deze draf eruit maar dan iets meer naar voren, hier was hij pas 4 en had daar de kracht nog niet voor. ( op het filmpje tot 18 sec. ) http://www.youtube.com/watch?v=SI0faP0LruE

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 11:02

Clinic lijkt me erg leuk om te doen! Al een aantal goede namen voorbij zien komen hier, lijkt mij overigens wel leuk om eentje te hebben die inderdaad erg goed is met jonge paarden (zowel dressuur als springen dan inderdaad). Geen idee hoe de verdeling hier is, maar als het mogelijk is kunnen we misschien een dressuur groep maken en een spring groep?

Wel vervelend Pattypaard dat je vriend daar zo in zit, heb ik ook gehad met m'n ex en haalt de lol van het met paarden bezig zijn wel naar beneden. Logisch hoor dat je wedstrijden dan voor laat gaan op een clinic rijden.. ;)

Hier gaat het wel aardig eigenlijk, slik hele dag door pijnstillers en dan wil het allemaal nog wel een beetje. Moet wel gewoon alles blijven doen van de ha (behalve paardrijden dan..), dus dat doen we dan ook wel maar sommige dingen kunnen gewoon echt niet. Bukken bv (schoenen / sokken aantrekken is een ramp). En ik kan 's nachts maar in 1 houding slapen, ga ik draaien word ik weer wakker van de pijn.. :\

Gisteren weer even op stal geweest... Ligt de bak er hier nu zo gigantisch mooi bij (absoluut geen monderpoel) kan ik nu niet rijden.. ;( Vriendlief heeft paardlief nog wel gelongeerd, pakte die weer mooi aan (hij word wel veel gelongeerd de laatste tijd, pech op pech op pech :+ ). Met beetje geluk heb ik iemand die hem een paar keer onder het zadel mee kan pakken, kan ik het nog even rustig aan doen.

Olrike

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 13:30

Marinke heel veel beterschap!

Clinic is een heel leuk idee. Vanuit stal organiseer ik ook regelmatig een clinic of oefendressuur. Welke locatie/stal hebben jullie in gedachte?

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 14:57

Sjieke draf kan je daaruit krijgen Aukelizzy! Ziet er veelbelovend uit!

Ja het is wel vervelend inderdaad Marinke. Maar hij verbeterd gelukkig al :D. Eerst was het geen paard.. toen hebben we besloten dat ik een paard voor mijn verjaardag kreeg en dat ik op wedstrijd zou mogen maar hoe vaak zouden we nog bekijken. En de planning nu is stiekem al vaker als dat hij eerst wou :P.
Hij heeft er zelf ook al een paar keer op gezeten. Rondje buiten uitstappen zonder zadel, een stapritje met de groep weg (Was écht hilarisch! Paard snapte niet altijd wat hij bedoelde, mijn vriend helemaal wit.. 'ik ga dood' :') ) Hij gaat ook vaker mee naar stal. Meer voor de gezelligheid dan voor wat anders maar toch. Moet alleen niet elke dag willen gaan want dan gaat het fout ;).

Gelukkig dat het met de pijnstillers wel gaat.. Blijft toch vervelend!
Helemaal nu de bak er zo bij ligt bij jullie! Fijn dat je vriend je paard wel doet longeren! Wordt er iig nog iets mee gedaan.

Ik ben vanmorgen naar de handchirurg en therapeut geweest. Heb al maanden last van mijn handen. Kan bijv. niet vlechten, niet rijden met zweep, niet meer dan 5 zinnen achter elkaar schrijven, met koken niet goed roeren e.d. Heb geluk dat mijn paard uit zichzelf niet echt sterk is dat ik haar normaal wel gewoon kan rijden maar anders kon dat ook niet. Krachtverlies, tintelingen enz.
Vorige week test in het ziekenhuis gehad voor het carpaal tunnel syndroom. Dat zou het niet zijn, vandaag weer getest en kwam weer niks 'positiefs' uit. Blijkt dat bij 1 op de 10 mensen het voorkomt dat de test zegt dat het goed is terwijl er toch iets zit.
Toen is maar besloten om in mijn rechterhand, waar het het ergst is, de injectie voor het syndroom te zetten. Nu afwachten of dat iets gaat uithalen.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 15:08

Ben benieuwd Pattypaard, hopelijk komt er snel naar boven wat je mankeert :(:)
Lijkt me niks, last ergens van hebben maar niet weten wat.

Ik ga vanavond weer even op mijn jonkie :)

gretoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 15:35

wat een goede punten komen er voorbij zeg!! zooo leuk!
geeft een goed gevoel met zo'n jong paard!

Marinke, beterschap! hopelijk knap je gauw weer helemaal op!

Ik ben even niet actief geweest op het topic...

zou afgelopen zaterdag starten maar heleaas was mn paard niet goed.

Vorige week maandag had ie een erg dik been, veearts verdacht hem van grbroken griffelbeen,
dus naar de kliniek foto's gemaakt, gelukkig alles goed, het was einschuss dus aan de antibiotica.
Donderdag werd ie lekker gemasseerd...... alleen zat ie wel hier en daar wat vast,
en hij sloeg tegen de muur, helaas meerder keren,
en de laatste trap was foute boel, stond op drie benen,
daarna ging ie weer goed staan en behandeling afgemaakt.
om de afvalstoffen eruit te lopen deed ik hm aan de longe........ Mega kreupel rechtsachter :-(
niks te zien, dus op rust, volgende dag (vrijdag) kom ik op stal heeft ie aan de buitenkant een hele rare dikke bult op zn been,
verder dun.
ik zou t weekend aan kijken en dan de dierenarts inschakelen.
Maandag was de bult bijna helemaal weg, dus hm heel even aan de longe (5minuten) laten draven, gelukkig Helemaal goed!
dinsdag even aan londe bijgezet en gister er 15min op gezeten.
dus hopelijk gaat t nu weer goed!

9 maart is onze volgende wedstrijd pas, dus lekker kalm aan en streker worden

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 15:44

Jeetje Gretoes wat een geluk! Fijn dat ze nu weer goed gaat! Lekker weer rustig aan doen :)

Nivada

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 10:01

Jeetje ik loop ook weer een end achter.

Pattypaard, wat vervelend voor je. Iets aan je handen hebben is zeker niet fijn.
Hopelijk is het niet het carpaaltunnelsyndroom.

Wat jammer Gretoes! Al een heel gedoe achter de rug met je paardje. Fijn dat het nu alweer wat beter gaat!

Ik heb weer voor het eerst gereden, sinds bijna 3 weken winterstop. Heeft ons blijkbaar erg goed gedaan. Heerlijk relaxed gereden. Niet veel bijzonders gedaan. Vooral ontspannen rijden.
Ze liep ook zo fijn de vrachtwagen in. Wat niet altijd even makkelijk gaat. Volgens mij had ze ook wel weer zin om wat te doen.

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 10:10

Inderdaad vervelend en zeker omdat we nog niet weten wat het is. Ergens hoop ik dat het geen carpaal tunnel syndroom is, maar aan de andere kant weten we dan wel wat het is en kunnen we er iets aan doen (opereren). Al sta ik daar ook niet om te springen ;).

Hoe ging het met je jonkie SteffiiY?

Wat vervelend gretoes! Hopelijk blijft ze nu wel goed :).

Fijn dat ze zo de vrachtwagen ingaat Nivada! Dan zal ze er vast wel zin in hebben gehad :D

Gisteren heeft een stalgenootje die van mij gereden. Leek me iets verstandiger. Moet zeggen, ging prima! Ze heeft er niet lang opgezeten maar haar wel lekker bezig gehouden. Soms nemen we met rijden wat wijken, schoudervoor en schouderbuiten mee en dat pakte ze gisteren heel fijn aan! Leuk om te zien :D.

jes_sam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 13:46

Het gaat best snel hier! Gelukkig lijkt het nu goed te gaan gretoes!
Jeetje Pattypaard dat klinkt niet plezierig! Sterkte ermee!

Even een updatetje van mij :) Ik rijd helaas niet meer op Dieke, ze was toch wat te moeilijk nog voor me en aangezien de eigenaren haar voor de verkoop hebben willen ze haar toch best snel klaar hebben. Daarnaast was ze springgefokt en tja.. ik ben nou echt een dressuurpopje. Nu wordt Dieke dus gereden door iemand anders die haar straks gaat uitbrengen in de springsport.
Maar.. ik mag nog steeds rijden bij die mensen! Maar nu op een jong pony'tje! Een hele leuk (talentvolle) D-pony die ook nog vrijwel alles moet leren. Is ook nog jong, heb geen idee hoe oud precies. Ga morgen voor de eerste keer weer op haar rijden. Ze heeft erg lang stil gestaan, heb wel al 1 of twee keer op der gereden voordat ze stil stond. Ben erg benieuwd hoe ze het morgen gaat doen! \

Sharona95

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 13:53

Phoe Pattypaard, wat naar! Zoals je al zei: hopelijk weet je hierna wat het is..

Leuk idee van de clinic! Ik heb het zelf nog nooit georganiseerd, maar ik ben al wel een tijdje op zoek naar een leuke/leerzame clinic.

Leuk jes_sam! Jammer dat het met Dieke niet lukte, maar wel begrijpelijk dat iemand anders haar nu rijdt! Ik ben benieuwd hoe het gaat met de D-pony, heb je een foto voor ons?

Ik had gisteren sinds lange tijd een privélesje, ging erg fijn. Ondanks al het lawaai van klapperende platen door de windstorm!

Malou9

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 15:11

Yesss ik heb een klein filmpje van nog geen minuut van mijn Kyara. Zoals jullie zien op de foto is ze nog erg puppy maar we gaan ervoor. Daarbij had ze hier ook een tijd een winterstop :)

http://www.youtube.com/watch?v=ihn8gsLOFx8

jes_sam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 15:23

Sharon95; Ja ik snap het ook wel hoor en als ik de eigenaren was geweest had ik het ook gedaan. Het ging op zich wel goed maar het duurde elke keer even voordat ze lekker over haar rug liep en dan nog was het vaak net niet dan wel zeg maar. Ik heb geen foto van der onder het zadel ofzo, heb deze wel gevonden!
Afbeelding

Malou9; Leuk filmpje, lekker relaxed! Gewoon weer wat spieren opbouwen :D