Pavo Cup 2007

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Abrahams

Re: Pavo Cup 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 07:43

Mireille0 schreef:
Hey Tamaar,

Nou moet ik met zijn tweeen in de ring, er heeft zich iemand afgemeld. Nou weet ik wel dat ik geluk heb dat zij zich heeft afgebeld, want het paard zou nog wel eens voor problemen kunnen zorgen dus dat is een last minder maar nou moet ik nog meer mijn best doen. Ik heb gisteren nog even geoefend in de wei, ging echt heel goed, vanavond nog even rustig rijden en wat overgangen en tempowisselingen rijden en dan ben ik er klaar voor. Spullen schoonmaken en vlechten en dan er tegenaan! Ben jij al zenuwachtig?

Ik zag het. Je zit bij Nicole in de groep. Ze heeft een leuke merrie mee. Fijn dat het goed ging. Ik heb met die van mij een beetje rustig aan gedaan gister. Hij voelde niet superfijn aan maar de dag ervoor had hij dan ook wel heel goed gewerkt. Vlechten doe ik zaterdagochtend (dat wordt vroeg m'n bed uit!). Ik begin het nu wel spannend te vinden. Zenuwachtig zal ik morgen waarschijnlijk pas zijn maar meestal is dat wel weer weg zodra ik op m'n paard zit en hij fijn aanvoelt. Ik ben benieuwd hoe we het zullen doen morgen!

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 09:27

Mireille0; wel spannend met z'n tweeën de baan in. Dan heeft de jury extra veel tijd om goed op jullie te letten Haha! Fijn dat het rijden iig lekker ging!

Jammer dat het rijden iets minder fijn bij jou ging Tamara. Ach lekker vandaag weer achter zijn broek aan zitten en je zult zien dat hij weer fijn gaat lopen!

Ik weet nog niet zeker of ik morgen wel ga starten. Mijn paard komt wat in verzet zodra hij op het achterbeen en in de oprichting moet lopen. Dat kan ik dus echt niet hebben in de ring.

Abrahams

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 09:53

VValar schreef:
Mireille0; wel spannend met z'n tweeën de baan in. Dan heeft de jury extra veel tijd om goed op jullie te letten Haha! Fijn dat het rijden iig lekker ging!

Jammer dat het rijden iets minder fijn bij jou ging Tamara. Ach lekker vandaag weer achter zijn broek aan zitten en je zult zien dat hij weer fijn gaat lopen!

Ik weet nog niet zeker of ik morgen wel ga starten. Mijn paard komt wat in verzet zodra hij op het achterbeen en in de oprichting moet lopen. Dat kan ik dus echt niet hebben in de ring.

Ach hij ging niet heel slecht hoor. Had het idee dat hij een beetje spierpijntje had. Later ging het wel weer wat beter. Vandaag weer een beetje oppakken.

Niet zeuren. Gewoon starten! Je moet hem gewoon fijn in de aanleuning en ontspannen houden. Dat gaat Valar gelukkig gemakkelijker af dan Wondertje. Wonder wil graag alleen maar hoog in de oprichting. Zo heeft iedereen wel wat. Ruilen? Haha!

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 09:55

Nou op dit moment zou ik wel met je willen ruilen hoor...

Mireille0

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 10:19

Gewoon starten Vvalar!! Dan rijd je hem niet zo hoog in de oprichting en probeer je wel het achterbeen erbij te rijden maar niet extreem.

Die van mij heeft de neiging om op de rechterhand als er veel spanning is teugelkreupel te gaan lopen dat is al een stuk minder maar ze doet het nog wel af en toe dat moet ik voorkomen dus ik heb ook wat te doen. Ik ga toch!!

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 11:26

Leuk presto, dan zie ik je morgen ook rijden.

Ha Mireille, ik ga het vandaag even aankijken. Monster is het haha. FJ zei laatst tegen mij dat hij wel wilde dat ik mijn paard in de oprichting reed, dus dat is toch wel wat ze willen zien dan bij de 5jarige. Ben benieuwd naar je paardje!

Mireille0

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 12:19

VValar schreef:
Leuk presto, dan zie ik je morgen ook rijden.

Ha Mireille, ik ga het vandaag even aankijken. Monster is het haha. FJ zei laatst tegen mij dat hij wel wilde dat ik mijn paard in de oprichting reed, dus dat is toch wel wat ze willen zien dan bij de 5jarige. Ben benieuwd naar je paardje!

Natuurlijk willen ze dat zien bij de 5-jarige, maar als die daar zo naar op reageerd dan moet je even een andere oplossing zien te vinden toch? Misschien gaat het morgen wel goed!? Als je niet start kom je toch wel gewoon?

Marielle88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 15:17

Mireille0 schreef:
Hey Tamaar,

Nou moet ik met zijn tweeen in de ring, er heeft zich iemand afgemeld. Nou weet ik wel dat ik geluk heb dat zij zich heeft afgebeld, want het paard zou nog wel eens voor problemen kunnen zorgen dus dat is een last minder maar nou moet ik nog meer mijn best doen. Ik heb gisteren nog even geoefend in de wei, ging echt heel goed, vanavond nog even rustig rijden en wat overgangen en tempowisselingen rijden en dan ben ik er klaar voor. Spullen schoonmaken en vlechten en dan er tegenaan! Ben jij al zenuwachtig?

Ik moest ook met zn 2en! maar eigenlijk vond ik het wel fijn! je zag vaak als ze met z'n 3en rijden rijd je mekaar toch sneller in de weg...bij ons waren er ook een paar die alleen moesten omdat er aardig wat afmeldingen waren Clown

Abrahams

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 20:48

Succes morgen allemaal. Ik ben er klaar voor. Presto, zie jou wel in de ring dan Haha!

Abrahams

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 20:54

presto schreef:
VValar je hebt ons al gezien en gefotografeerd op de oefen avond in midden beemster.... Het is de grote vos met die vlek op zijn kont en achterbeen.... Verder zou ik zeggen tegen iedereen gewoon lekker rijden zolang je zelf maar tevreden bent is het goed toch. Okee het is natuurlijk ook wel erg leuk als de jury het met je eens is maar we zullen wel zien morgen. Misschien zijn er wel tien bakspoken of zoiets.... Hoop wel dat het droog is!!!

Heb net even zitten kijken op de site. Welke vos is het? Zag er meerdere maar geen eentje met een vlek op z'n kont Haha!

Marielle88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 21:08

iedereen succes morgen!

JulienSVU

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 21:39

Succes morgen allemaal! ben benieuwd naar de resultaten.
Onze merrie moet Woensdag in Gorredijk als allerlaatste starten. (half 3)

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 22:59

Iedreen suc6 morge!! Haha!

Mireille0

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 23:23

Succes iedereen!!!!

danifur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 16:23

Paardje wat ik mee had was echt ontzettend braaf vandaag. We waren niet door, maar dat wisten we eigenlijk al. Het is gewoon niet wat ze willen zien, maar we wilde toch iig ook voor de ervaring meedoen. Hij ging zeker niet slecht, en hij was super braaf.

_Nancy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 17:52

Staan er al foto's online? Lachen

Abrahams

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 18:18

danifur schreef:
Paardje wat ik mee had was echt ontzettend braaf vandaag. We waren niet door, maar dat wisten we eigenlijk al. Het is gewoon niet wat ze willen zien, maar we wilde toch iig ook voor de ervaring meedoen. Hij ging zeker niet slecht, en hij was super braaf.

Jammer. Helaas zijn wij ook niet door. Mijn paard was ook superbraaf maar helaas wat te mat. Kreeg hem niet fijn aan m'n hulpen. Ze vonden dat hij wat aan kracht miste in de draf. Dat kan wel kloppen. Doordat hij wat te mat was, was mijn draf eigenlijk te gewoontjes en aangezien het een grote beweger is worden zijn bewegingen dan gewoon te traag. Dat is natuurlijk niet wat ze willen zien. Verder wel weer een hele goede ervaring voor hem. Lekker doortrainen en op naar de wedstrijden. Volgend jaar kunnen we altijd nog een keer.

SaskiaKur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 18:40

Jammer dat jullie niet door zijn, maar als jullie gevoel tevreden is en de ervaring goed verlopen is dan is dat veel belangrijker dan een plekje in de halve finale in Ermelo. (Alhoewel het wel altijd fijn is meegenomen Knipoog )

Zeabiscuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 20:53

Is er iemand die door mocht uit dit topic?

Onze foto's van de 5 jarigen staan online op onze website: www.full-focus.nl

De vierjarigen volgen z.s.m.

maritsza

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 21:49

Mireille0 schreef:
Hey Tamaar,

waarom zou dat problemen kunnen geven dan?

Mireille0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 22:34

maritsza schreef:
Mireille0 schreef:
Hey Tamaar,

waarom zou dat problemen kunnen geven dan?

Omdat het niet een makkelijk paard is wat bij mij in de groep moest dus vandaar dat het makkelijker was

Mireille0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 22:36

Abrahams schreef:
danifur schreef:

Jammer. Helaas zijn wij ook niet door. Mijn paard was ook superbraaf maar helaas wat te mat. Kreeg hem niet fijn aan m'n hulpen. Ze vonden dat hij wat aan kracht miste in de draf. Dat kan wel kloppen. Doordat hij wat te mat was, was mijn draf eigenlijk te gewoontjes en aangezien het een grote beweger is worden zijn bewegingen dan gewoon te traag. Dat is natuurlijk niet wat ze willen zien. Verder wel weer een hele goede ervaring voor hem. Lekker doortrainen en op naar de wedstrijden. Volgend jaar kunnen we altijd nog een keer.

Hey Tamaar,

Helaas ben ik ook niet door. Ik schrok wel van de lage punten bij iedereen. Ze was wel braaf, maar inderdaad was ze vandaag niet spectaculair en daardoor te gewoontjes. Bak was ook zwaar en daardoor best wel moeilijk bij elkaar te rijden. Ik heb je niet meer gezien jammer. Ik ga nu ook doortrainen en op wedstrijd.

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 22:49

Jammer dat jullie allemaal niet door zijn. Hoeveel mochten er door?

Abrahams

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 23:29

Jammer. Helaas zijn wij ook niet door. Mijn paard was ook superbraaf maar helaas wat te mat. Kreeg hem niet fijn aan m'n hulpen. Ze vonden dat hij wat aan kracht miste in de draf. Dat kan wel kloppen. Doordat hij wat te mat was, was mijn draf eigenlijk te gewoontjes en aangezien het een grote beweger is worden zijn bewegingen dan gewoon te traag. Dat is natuurlijk niet wat ze willen zien. Verder wel weer een hele goede ervaring voor hem. Lekker doortrainen en op naar de wedstrijden. Volgend jaar kunnen we altijd nog een keer.[/quote]

Hey Tamaar,

Helaas ben ik ook niet door. Ik schrok wel van de lage punten bij iedereen. Ze was wel braaf, maar inderdaad was ze vandaag niet spectaculair en daardoor te gewoontjes. Bak was ook zwaar en daardoor best wel moeilijk bij elkaar te rijden. Ik heb je niet meer gezien jammer. Ik ga nu ook doortrainen en op wedstrijd.[/quote]

In mijn geval vond ik de lage punten wel terecht. Hij was gewoon niet fijn aan het been en liep daardoor ook wat uit elkaar en had gewoon geen kracht in de draf. Telkens als ik hem wat op wilde rijden in de draf en wat bij elkaar wilde rijden, sprong hij aan in galop. Normaal thuis rijd ik hem dan even flink door voorwaarts in de galop en dan is het wel weer over. In de ring kon ik dat natuurlijk niet zo meer oplossen. Jammer. Wist gewoon even niet hoe ik dit op dat moment nog kon oplossen. Het beeld was gewoon niet fijn, geen souplesse in de draf en geen gedragenheid in het algemeen. Balen. Thuis hier weer verder aan werken en op naar de wedstrijden! Heb jou ook niet meer gezien, stond bij de veulens te kijken.

Abrahams

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 07:30

milou123 schreef:
Jammer dat jullie allemaal niet door zijn. Hoeveel mochten er door?

Bij de vierjargen mochten er in totaal 8 door van de 40 deelnemers.