Tryon 2018

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Queen123

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 20:09

Pfoe, wat is springen dan ook spannend he. Wordt zelf zenuwachtig als de Nederlanders moeten springen, haha.

Mooi rondje van Jur, indd al helemaal als je beseft dat 'ie 2 gebroken ribben heeft!! Nette 5e plaats voorlopig, Nederland staat er goed voor *\o/*

Zou mooi zijn als we met het springen, para-dressuur en mennen nog wat mooie resultaten voor NL kunnen neerzetten in Tryon.

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 20:10

Of via Longines Timing kan je ook alles volgen

Alnieno

Re: Tryon 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 20:13

Ligt het aan mij of is oranje hip in springland? :Y)
Of volgen ze de code van het weer..?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 20:14

Dat die Portugees bleef zitten is ook meer geluk dan wijsheid...jeetje als dit B was had hij wel een dikke onvoldoende voor stijl gehad.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 20:22

SusanH schreef:
Dat die Portugees bleef zitten is ook meer geluk dan wijsheid...jeetje als dit B was had hij wel een dikke onvoldoende voor stijl gehad.

heb sowieso al veel ruiters gezien die als een zak aardappelen door het parcours gaan, ongelooflijk :')

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 20:23

Ja erg he? Meedoen is belangrijker als winnen volgens mij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 20:25

Beetje de show vullen :')

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 20:25

Mja, ik doe het ze ook niet na op deze hoogte hoor.. Dat is ook niet meer een kwestie van rijden en kijken waar je uitkomt, wat je in een M proefje nog wel kan.

Oke, ik ga nergens ontkennen dat het inderdaad niet de mooiste ritten zijn, maar jullie snappen vast ook wel wat ik bedoel haha

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 20:28

Ik kom niet verder dan BB hoor, alles daarboven vind ik echt te hoog :')

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 20:34

Ik kom niet eens verder als 60 cm haha. Maar dan mag je nog wel kritisch kijken naar de rijstijl ;-).
Er zitten er een hoop bij met super brave paarden, laten we het daar op houden :=

Flipper11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 20:37

N0a schreef:
Ik kom niet eens verder als 60 cm haha. Maar dan mag je nog wel kritisch kijken naar de rijstijl ;-).
Er zitten er een hoop bij met super brave paarden, laten we het daar op houden :=

Laten we het erop houden dat we toeschouwers zijn en de ballen verstand er van hebben :D

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 20:39

Is een hoop geld voor betaalt, voor die paarden.

Nou ja, hoezo geen verstand? Als je zelf al een tijdje meedraait heb je er toch wel wat verstand van inmiddels. Genoeg iig om er een mening over te hebben.

ChristyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 20:42

Gaat mooi zo met de Nederlanders, prima rondjes!

En Pedro en Quabri, geweldige combinatie! <3

Flipper11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 20:43

SusanH schreef:

Nou ja, hoezo geen verstand? Als je zelf al een tijdje meedraait heb je er toch wel wat verstand van inmiddels. Genoeg iig om er een mening over te hebben.

Als je niet verder dan BB bent gekomen moet je jezelf gewoon realiseren dat je er niet genoeg verstand van hebt om het te beoordelen. Das niet erg, daardoor ben je geen minder mens............bedoel, je kunt waarschijnlijk autorijden, maar je hebt toch ook geen commentaar op Max verstappen?

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 20:45

Flipper11 schreef:
SusanH schreef:

Als je niet verder dan BB bent gekomen moet je jezelf gewoon realiseren dat je er niet genoeg verstand van hebt om het te beoordelen. Das niet erg, daardoor ben je geen minder mens............bedoel, je kunt waarschijnlijk autorijden, maar je hebt toch ook geen commentaar op Max verstappen?

Maar jij mag dan wel commentaar hebben op Edward Gal? :+

Als er ruiters voorbij komen met klapperende benen van het aansporen en voor elke hindernis het paard een mep verkopen met de zweep. Dan mag je daar best een mening over hebben. :)

Flipper11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 20:49

N0a schreef:
Maar jij mag dan wel commentaar hebben op Edward Gal? :+

Als er ruiters voorbij komen met klapperende benen van het aansporen en voor elke hindernis het paard een mep verkopen met de zweep. Dan mag je daar best een mening over hebben. :)

Een mening is iets anders he, dan zeggen dat iemand iets niet kan. Ik heb hierboven ook een mening gegeven, dat ik het aan mn hart krijg, maar ik zeg niet dat ze niet kunnen rijden.

Net als Gal, ik kijk er niet graag naar, maar beweren dat hij het niet kan, dat is iets anders.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 20:52

Flipper11 schreef:
SusanH schreef:

Dat ik zelf geen hoog niveau rijdt wil niet zeggen dat ik er geen kijk op heb. Maar goed, blijkbaar heeft een ander meer verstand waar ik verstand van heb dan ik :)

Enne ik heb nergens gezegd dat er mensen zijn die niet kunnen rijden. Alleen zie ik hier wel mensen rijden waarvan je je af kan vragen of ze op dit niveau thuis horen als je een oxer van dit formaat amper uit kan zitten zoals de Portugees waar ik op doelde.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 20:53

Mwah ik denk dat een hoop ook gewoon uitvergroot lijkt.
Je komt niet zomaar op een wk. Daar moet je wel even je kwalificaties voor halen.
En nu zal dat in sommige landen makkelijker gaan dan ik andere en kijk ik ook met ongemak naar ruiters uit Hong Kong die een heel braaf paard hebben, maar die hebben toch die ring in gereden en naar zo’n oxer toe. Dan ben je misschien geen Harry Smolders, maar kan je echt wel een stukkie beter sturen dan een gemiddelde M ruiter.
Dot soort parcoursen is technisch echt niet zomaar wat. Dan is voorwaarts denken echt niet genoeg.

Ik heb meer gereden dan een rondje BB maar mij hoor je niet zeggen dat ze er geen hout van kunnen. Wel vind ik dat er wel regelmatig wat ongelukkig wordt gereden.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 20:59

Misschien is dat idd een betere manier om het uit te drukken :j

Flipper11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 21:01

_lautje_ schreef:
Mwah ik denk dat een hoop ook gewoon uitvergroot lijkt.
Je komt niet zomaar op een wk. Daar moet je wel even je kwalificaties voor halen.
En nu zal dat in sommige landen makkelijker gaan dan ik andere en kijk ik ook met ongemak naar ruiters uit Hong Kong die een heel braaf paard hebben, maar die hebben toch die ring in gereden en naar zo’n oxer toe. Dan ben je misschien geen Harry Smolders, maar kan je echt wel een stukkie beter sturen dan een gemiddelde M ruiter.
Dot soort parcoursen is technisch echt niet zomaar wat. Dan is voorwaarts denken echt niet genoeg.

Ik heb meer gereden dan een rondje BB maar mij hoor je niet zeggen dat ze er geen hout van kunnen. Wel vind ik dat er wel regelmatig wat ongelukkig wordt gereden.

Dat dus..........

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 21:07

O Jos wat jammer.

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 21:08

Wat klote voor Jos... Hij baalde echt als een stekker

SolarHertog

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 21:09

Super rixt!!

remi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 21:09

Ik vind dit haast nog spannender om naar te kijken dan de cross van zaterdag :D jemig wat een hindernissen zeg :oo ik geloof wel dat er een aantal meerijden met een hoop lef en een dikke portemonnee...van sommige kan ik me echt niet voorstellen dat ze ooit zelf een paard opgeleid hebben. Dat ze op tijd rijden helpt ook niet mee voor het mooie beeld.

Moet wel zeggen dat ik persoonlijk bij een paar combinaties wel zoiets had van joh misschien is afgroeten handiger( 5 balken achterelkaar oid) of wat rustiger gecontroleerder je rondje afmaken ipv nog even extra gas te geven :+

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 21:10

Op eurosport wordt nu springen uitgezonden (of ben ik nu spuit 11?)!