Wie nog meer debuut in de B in 2013 met hun jonkie ???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

CvDartel89

Re: Wie nog meer debuut in de B in 2013 met hun jonkie ???

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 10:01

Wauw wat een punten allemaal!
Fairlady: Jij had hem ook erg goed aan het lopen! Kan die van mij nog een hoop van leren.
Mijn proef ging niet goed.. Ze was de afgelopen twee weken weinig gereden en weinig buiten geweest door het weer dus tja, was een beetje te verwachten. Wel weer een ervaring rijker en de volgende keer beter!

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 10:08

Wat een gave punten allemaal!! Hoop dat ik ooit zo'n debuut kan maken :P

DromenLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 12:34

Gefeliciteerd allemaal met de mooie resultaten. Schijnt het zonnetje ook bij jullie?

Malou9

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 14:53

Yesss hier is het zonnetje present. Na twee weken rust morgen eindelijk weer eens rijden

FairLady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 18:27

iedereen gaat goed hier.

@dartel, maar je hebt weinig kunnen trainen de laatste 2 weken, dat is best veel voor een jong paard.
zelf vond ik mijn proef nog niet geweldig. hij kwam namelijk nog iets achter mijn been te staan. dan sluit hij zich nog iets af. maar dat is iets groenigheid mag ik hopen. verder deed hij goed zijn dingen zonder fouten. persoonlijk vond ik het wel erg hoog gejureerd.

DromenLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 10:57

Als het goed is ga ik op 6 februari ook een mini-debuutje maken. Ik ga oefendressuur rijden bij de manege die naast ons zit met Elena. Ben heel benieuwd. Ze hebben daar een glaswand langs de kantine en voor de rest aan elke zijde een ingang met schuifdeuren dus ik en benieuwd hoe ze zich houdt. Heb er ook al een maand niet opgezeten dus het wordt nog interessant haha

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 11:23

Aah succes Dromenlies! :D

Hier gisteren even pech gehad, van een ander jong paard afgekletterd.... Rug flink beurs, spieren trokken me helemaal vast, heb tijdje op de grond 'gezeten' in een toen voor mij fijne houding dat ik kon ademhalen en de pijn ff te handelen was. Daarna is paard nog even weer paar rondjes gelongeerd en liep ik ook gelijk wat rondjes, ging het weer een beetje langzaam aan. Nog wel weer opgestapt maar na een paar rondjes weer gestopt, ging me te zeer doen. :\

Stil zitten mocht ik niet, voelde ook echt dat het hem voornamelijk in de spieren zat (die trokken zich helemaal strak en verkampte helemaal) ben dom rondjes blijven lopen, zodat ik in beweging bleef. Hete douche, van dat zalf erop en vanochtend was die spierpijn aardig over alleen 1 plek op de rug waar toch nog wel hele stekende pijn vanaf komt geeft ook blokkade bij bepaalde bewegingen). Dus net toch maar even langs de huisarts gegaan om te laten kijken, wervels wel goed zit ook geen pijn in en druk op schouders en recht op de wervels kan ik gewoon hebben maar iets opzij op de ribben doet het echt gigantisch zeer. Hij hoefde maar iets te drukken en ik lag al bijna op de grond.... Hij vond het gelukkig niet nodig om foto's te laten maken (ook om het feit dat ik daarna nog wel weer even ben opgestapt en ben blijven lopen, geen bloed plas en geen koorts heb e.d.), maar wel flinke kneuzing op de ribben verwacht ie. Ohjee.....

Even rustig aan doen hier, in de gaten houden dat ik geen koorts ga krijgen of bloed bij urine zit en dan moet het met 4 weken over zijn. En nog maar even niet weer op het paard gaan zitten...... Dus maar even kijken hoe ik dat met de mijne ga doen, wil hem wel in beweging houden.. :\

Nivada

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 11:47

Ai ai aijj! Dat doet zeer Marinke :(

Beterschap ermee. Doe het voorzichtig aan.

FairLady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 11:48

wat vervelend marinke!!
kan maikel die van jouw niet door rijden?
wat vervelend allemaal, ik wens je heeeeel veel sterkte!

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 11:51

Beterschap MArinke :(:)

Malou9

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 11:57

Beterschap Marinke! Heb ik laatst ook gehad helaas. Even een rondje springen met een ander paard. Was toen nieuwjaarsreceptie en toen deden ze de muziek keihard aan. Whoppa daar hing ik dan. Ook een gekneusde rib, precies jou verhaal. Moet eerlijk zijn vrijdag is het een maand geleden maar heb d'r maar 2,5 week last van gehad!

CvDartel89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 12:09

Beterschap Marinke!! Wat balen zeg! Net nu je eigen het zo goed doet..

DromenLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 12:23

He jasses dat klinkt niet fijn Marinke. En daar val je dan op de nog niet volledig ontdooide bodem. Dames blijven we wel een beetje in het zadel zitten en heel haha?

snowylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 12:34

Beterschap marinka.
Iedereen veel succes met zijn/haar wedstrijddebuut.

Sharona95

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 12:42

Ik heb mooie resultaten voorbij zien komen van dit weekend, de een wat minder en Tita is helaas helemaal niet gestart, wel een slimme keuze hoor! Als je paard zo gespannen is, is het ook niet eerlijk..

En jeeetje Marinke, dan heb je maar mooi geluk gehad. Je moet er toch niet aan denken om er weer een hele poos niet te kunnen rijden en in een rolstoel te zitten. Alsnog enorm vervelend zeg, ik hoop dat je er gauw weer bovenop bent!

liesen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 17:28

Poeh schrikken Marinke! Gelukkig is het goed gegaan met je rug. Moet je nu vier weken rusten?
Echt balen dat je nu je eigen paard niet kunt rijden.

Ik heb op de valreep voor mijn debuut nog priveles aangevraagd. Misschien is dat toch wel zo verstandig :o .
Even de laatste puntjes op de i. Ik heb eerder ook les gehad van deze lesgeefster en het beviel me wel. Maar sinds ik het paard gekocht heb niet meer eigenlijk.
Je gaat toch 10x snelle vooruit met priveles vind ik.
Brightlin is weer de rust den zelve op basisbrok ;) Sportbrok en sneeuw werd haar iets te veel.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 18:19

Klinkt niet zo lekker Marinke, beterschap!

Liesen, fijn dat je nog even kunt lessen voor je debuut uit! Idd even de puntjes op de i zetten, is altijd fijn!

Mijn 5 jarige is gister gereden door mijn instructeur ( T.heo H.anzon ), jeetje ik wist niet wat ik zag! Super gaaf paard. Maandag ga ik weer en zal hem dan even filmen!

En er stond nog een stukje over mijn 5 jarige in de nieuwsbrief van de rijvereniging:
Afbeelding

DromenLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 20:14

Leuk stukje hoor. Btw het lijkt me leuk om een keer een clinic te rijden.... Is er nog meer animo? Misschien kunnen we wat organiseren

jes_sam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 20:58

Zo nette punten allemaal hoor :)
Wat balen _Marinke_ hopelijk is het snel weer over!
Ah wat een leuk stukje zeg!
Zo'n clinic lijkt mij ook altijd leuk!

DromenLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 21:16

Iemand nog suggesties hoe je iets dergelijks regelt qua locatie en wie we zullen benaderen?

liesen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 22:42

Wauw dat is nog eens een positief stukje :D Leuk hoor!

Clinic is altijd leuk al ben ik er zelf niet heel bekent mee. Geen idee hoe je zo iets regelt hehe.

Vanavond nog even in de regen gereden. In de blub. Niet echt heel fijn. Morgen gelukkig weer les in de binnenbak. Brightlin eet nogsteeds niet heel goed. Het gaat echt met ups en downs. De stal eigenaar zegt dat het er heel erg aan ligt hoe druk het in de stal is. Als het rustig is eet ze wel goed. Hooi eet ze wel heel veel. Ze is nog steeds denk ik nerveus op stal. Zielepietje -O-

ulaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 23:16

Wauw mooi stukje aukelizzy!

Clinic lijkt mij ook leuk, heb er zelf alleen geen ervaring mee.

Die van mij loopt op t moment heel fijn, al heeft hij wel energie teveel.
Kreeg zondag een kleine rodeo. Maar gelukkig is de sneeuw weg dus kunnen ze in de wei weer spelen.

DromenLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 23:44

Nou roep maar namen.... Als ik het ga organiseren dan zorg ik er alleen wel voor dat het te bereizen is iig voor mezelf haha dus dat wordt midden NL.
Wat denken jullie van Madeleine de Witte of Johan Hamminga? En wat hadden jullie qua kosten in gedachten?

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 23:55

Hoi!

Wat een punten zie ik voorbij komen!
Leuk stukje AL! :j
Auw marinke. Dat is de reden dat ik nooit op een ander paard durf, je weet nooit wat ze doen :=

Hier vandaag weer voor het eerst gereden. Was heel braaf na 2,5 week. Kan nu weer een beetje rijden thuis dus ik hoop zo verder te gaan.

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 23:57

Beterschap, Marinke.

Leuk stukje, Aukelizzy :) Ook leuk om je instructeur eens op je paard te zien, helemaal als hij dan waanzinnig fijn gaat lopen natuurlijk :D Was er een speciale reden dat hij opstapte, of wilde hij jouw paard gewoon eens aanvoelen :)?

Het lijkt mij ook wel leuk om eens ergens een clinic te rijden :)