Indoor Brabant 2010

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Re: Indoor Brabant 2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 22:28

Neuh, ik heb niets met Edward ;)
Beste vent, leuke kerel... Maar zijn ruiter van het jaar... Tsjah, om de resultaten kan je niet heen...

_Judith

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 22:29

Ah oke :)

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 22:32

De show vond ik leuk, alleen de zang wat minder. Het kleine meisje zong vals, en de andere dames.... tja.. ik heb het wel eens beter gehoord. Ook vrij riskant om een show met livezang te doen: als het vals is, is het direct zo'n afgang.

Totilas was geweldig, moest ook wel even een traantje wegpinken! Mooie huldiging ook!

x_Lys

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 22:33

Ik was er vandaag ook boij.
Nog nooit zoeits live meegemaakt.

Maar echt in 1 woord geweldig, je veolt dan echt de spanning en heeel dat publiek echt helemaaaal geweldig! Heerlijk.

Kreeg er kippenvel van!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 22:33

Alet74 schreef:
De show vond ik leuk, alleen de zang wat minder. Het kleine meisje zong vals, en de andere dames.... tja.. ik heb het wel eens beter gehoord. Ook vrij riskant om een show met livezang te doen: als het vals is, is het direct zo'n afgang.

Totilas was geweldig, moest ook wel even een traantje wegpinken! Mooie huldiging ook!

Was dit Totilas op zijn "geweldig" modus? :=

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 22:39

Totilas was inderdaad super! Zat een stuk minder spanning in en het was een compleet plaatje om te zien.

Imke en Sunrise vond ik echt geweldig. Net weer even terug gekeken en weer tranen :=

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 22:41

En er is niemand die denkt: Hé, er is een piaffe uitgelaten? En de andere twee waren dusdanig kort????
Vind ik wel opvallend...

Heb Totilas net gekeken, maar ik vond het niet indrukwekkend... :n Ik zie de grote afstand met Adelinde ook niet...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 23:01

En er is niemand die ziet dat het hoogste punt bij Totilas ongeveer in het midden van zijn hals ligt en dat hij met zijn kin haast tegen zijn hals op getrokken wordt? :=
Ik hoopte al dat ie niet zo fijn in zijn vel zat oid maar dit is dus Totilas op zijn "geweldig". Prima dan :') Hoop dat ie lang mag mee gaan want vond het paard an sich (de ruiter en zijn trixen effe daar gelaten) erg sympathiek over komen en dat geduld van dat dier lijkt eindeloos!

De piaffes waren inderdaad erg kort. Ik keek daar ook al bedenkelijk bij. ;) Misschien is dat geduld toch niet zo eindeloos.

happyness

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 23:05

Doet de livestream het bij jullie ook niet?

Tweetyj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 07:56

al mijn spullen gepakt, en dan nu.....

Op naar de brabanthallen *D *D *D *D

Jnien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 08:24

Ik ben er geweest en vond het geweldig. Kreeg echt kippenvel bij Totilas.
Vind het een beetje kort door de bocht opmerkingen als men gaat zeggen dat hij niet zo goed was..... tis een monsterpaard wat een monsterscore neerzet. En tuurlijk zijn er altijd verbeterpunten, maar kom op hei.. het zijn ook levende wezens. Als het een robot zou zijn geweest, zou het waarschijnlijk perfect zijn geweest. Beste stuurlui staan aan w.. zitten op de barkruk.
Tis hetzelfde als ik over Adelinde zou gaan zeuren.. ik vind dat ze ietwat duwerig Parzival rijdt en wat vast aan de voorkant, maarrrrre...... ik tekende er meteen voor om zo te kunnen rijden!

Ik vond trouwens Ekwador, die schimmel van die poolse amazone een geweldig paard met veel potentie!

Jnien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 08:32

Ayasha schreef:
En er is niemand die ziet dat het hoogste punt bij Totilas ongeveer in het midden van zijn hals ligt en dat hij met zijn kin haast tegen zijn hals op getrokken wordt? :=
Ik hoopte al dat ie niet zo fijn in zijn vel zat oid maar dit is dus Totilas op zijn "geweldig". Prima dan :') Hoop dat ie lang mag mee gaan want vond het paard an sich (de ruiter en zijn trixen effe daar gelaten) erg sympathiek over komen en dat geduld van dat dier lijkt eindeloos!

De piaffes waren inderdaad erg kort. Ik keek daar ook al bedenkelijk bij. ;) Misschien is dat geduld toch niet zo eindeloos.

Daar heb je enigzins gelijk in. Vond in de kur dat hij wat kort werd in de hals.. maarre.... who cares ;) .
Nee, alle gekheid op een stokje, waarschijnlijk weet Edward dit zelf ook al, maar daarnaast loopt dat paard gewoon magnifiek.
En zoals ik hierboven al schetste, als het perfect moet zijn, moet het een robot zijn.

Zo, nu ga ik mijn eigen knollie zadelen en hem in het oor fluisteren hoe geweldig Totilas wel niet is.... hopelijk wordt hij jaloers :D :D !

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 09:34

geweldige prestatie van Henk vd Pol zeg :oo en dat met Abeltje Z die paar jaar geleden hier nog landelijk wat Z sprong

Unfaithful

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 10:40

Jnien schreef:
Ik ben er geweest en vond het geweldig. Kreeg echt kippenvel bij Totilas.
Vind het een beetje kort door de bocht opmerkingen als men gaat zeggen dat hij niet zo goed was..... tis een monsterpaard wat een monsterscore neerzet. En tuurlijk zijn er altijd verbeterpunten, maar kom op hei.. het zijn ook levende wezens. Als het een robot zou zijn geweest, zou het waarschijnlijk perfect zijn geweest. Beste stuurlui staan aan w.. zitten op de barkruk.
Tis hetzelfde als ik over Adelinde zou gaan zeuren.. ik vind dat ze ietwat duwerig Parzival rijdt en wat vast aan de voorkant, maarrrrre...... ik tekende er meteen voor om zo te kunnen rijden!

Ik vond trouwens Ekwador, die schimmel van die poolse amazone een geweldig paard met veel potentie!

Ben het met je eens! :)
Ik was er gisteren ook en ik vond het heel gaaf. Alleen beetje jammer van die zangeressen!

Bianc_Sten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 10:43

Ik vond er geen hol aan, maar dat is mijn mening

Bomba

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 11:34

Jnien schreef:
Daar heb je enigzins gelijk in. Vond in de kur dat hij wat kort werd in de hals.. maarre.... who cares ;) .
Nee, alle gekheid op een stokje, waarschijnlijk weet Edward dit zelf ook al, maar daarnaast loopt dat paard gewoon magnifiek.
En zoals ik hierboven al schetste, als het perfect moet zijn, moet het een robot zijn.

Zo, nu ga ik mijn eigen knollie zadelen en hem in het oor fluisteren hoe geweldig Totilas wel niet is.... hopelijk wordt hij jaloers :D :D !

Dus dat het beest vrijwel de hele proef met de kin op de borst loopt en in de passage heel erg ongelijk in het achterbeen is, is niet erg omdat het paard magnifiek beweegt?
Er is een piaffe weggelaten uit de kür en de andere twee waren erg kort omdat het dier anders in verzet zou komen. Ja.. dat getuigt van een goede harmonie tussen ruiter en paard :')

Als er ooit een moment komt dat Edward Totilas fijn in aanleuning kan rijden, het beeld harmonie uitstraalt, Totilas niet meer de benen tot aan de oren zwaait en in balans gaat lopen; dan ben ik fan.
Voor nu vind ik het net een machine die verkeerd is afgesteld.

x_Lys

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 11:36

En hun rijden daar toch maar mooi en jij niet :o .

Bomba

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 11:38

En daarom mag ik geen mening hebben? :D

x_Lys

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 11:39

Dat zeg uik niet.. maar je kan wel leuk commentaar gaan geven hoie het wel moet.
Maar waarom rijd jij daar dan niet als je het zo perfect weet?

Kennelijk is dat gewoon de manier om daar te komen.
Ik heb er ook een aanral voorbij zien komen waar ik wel echt de rillingen van kreeg omdat ze echt hun kin op de borst hadden met hun mond open liepen etc.

Daar zeg je niks over? En met de mensen die gewoon goed rijden en altijd wat te verbeteren is maar een perfecte proef neer zet, het paard een show stilt dat is slecht.

Oke prima wat jij wil ;)

Bomba

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 11:42

Waarom is het toch zo dat als iemand is negatiefs zegt, hij niet het recht heeft om dat te zeggen, tenzij hij het beter doet?

Die andere combinaties die kin op de borst hadden krijgen geen 89%, misschien vandaar dat ik daar niet over 'zeur'?

Dressuur is nu eenmaal geen show. Dressuur gaat om harmonie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 11:45

Ik zie liever Edward in de ring dan dat getrek en gepluk soms wat je in de B t/m de Z2 en nog verder ziet. Het beest liep zo, Edward had naar mijn mening vrij weinig druk op de teugels, als je dat vergelijkt met sommige andere ruiters. En met die benen zo gooien is show, dressuur is een en al show. Als je daar niet tegen kan denk ik dat je nooit meer naar een nationale/internationale wedstrijd kan gaan kijken over een paar jaar. Daar gaat het gewoon heen. ;)

Zeker de kür van de wereldbeker is show, en ik vond het leuk om ze zo door de baan te zien gaan. Ook al is het niet mijn type paard (van mij mag er de achterhand wel meer onder en iets meer lengte in, maar voor dat niveau hebben ze die druk nodig)

x_Lys

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 11:46

Dat beweer ik niet. Ik weet ook hoe het beter zou kunnen en zou moeten. Maar kennelijk is dat allemaal niet nodig en kan je er ook op andere manieren komen. Het gaat tenslotte toch om het 'beeld' wat je dan neerzet en niet om of je lief bent en dus harmineus voor jepaard . Nee, dat niet.

En hun reden volgens mij ook om die redenen geen 89% . Dat was meer omdat er veel dingen fout gingen, misschien ookwel mede door de manier van rijden. Je kan een paard niet zo rijden zoals Edward doet als je zijn achtebeen er niet bij rijd. Dan komt er zo'n resultaat niet uit.

Kijk naar Sister, ik vond die giga uit elkaar vallen. Achterbeen was er dus niet goed bij, nou dan rijd die dus ook niet zo.

Bij Clinics is het eerste wat die doet laten zien hoe je een paard moetrijden en dat is vanuit achteren. Ten alle tijden moet di
voorwaarts willen vanuit achteren.

Marloes ben het helemaal met je eens :j !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 11:52

Al met al vond ik dit nog het leukste om te zien, ze was zo blij. ze reed de proef van der leven:

Afbeelding

Bomba

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 12:06

x_Lys schreef:
Dat beweer ik niet. Ik weet ook hoe het beter zou kunnen en zou moeten. Maar kennelijk is dat allemaal niet nodig en kan je er ook op andere manieren komen. Het gaat tenslotte toch om het 'beeld' wat je dan neerzet en niet om of je lief bent en dus harmineus voor jepaard . Nee, dat niet.

En hun reden volgens mij ook om die redenen geen 89% . Dat was meer omdat er veel dingen fout gingen, misschien ookwel mede door de manier van rijden. Je kan een paard niet zo rijden zoals Edward doet als je zijn achtebeen er niet bij rijd. Dan komt er zo'n resultaat niet uit.

Kijk naar Sister, ik vond die giga uit elkaar vallen. Achterbeen was er dus niet goed bij, nou dan rijd die dus ook niet zo.

Bij Clinics is het eerste wat die doet laten zien hoe je een paard moetrijden en dat is vanuit achteren. Ten alle tijden moet di
voorwaarts willen vanuit achteren.

Marloes ben het helemaal met je eens :j !

Lief en harmonieus voor je paard? Dat bedoel ik helemaal niet. Het gaat om harmonie tussen ruiter en paard. Neem een voorbeeld aan Anky van Grunsven en Bonfire. Bekijk een proef van hen, en dan weet je wat harmonie is. Dat is puur dressuur.
De manier waarop Edward zijn paard rijd is alles behalve harmonieus. De aanleuning is al niet in orde, terwijl de aanleuning juist de spiegel van de africhting van het paard is. De ongelijkheid in het achterbeen in de passage en het in verzet komen bij de piaffe; dat is in mijn ogen toch een teken dat het niet helemaal goed zit.

Dit heeft niets te maken met dressuur veranderd; want dit is geen dressuur meer. Verder wat betreft het achterbeengebruik; de actie daarvan moet overeenkomen met de actie in het voorbeen. Dat is bij Totilas niet het geval.

Ik kwam onlangs een reactie tegen; het publiek wil bij dressuur geen rijtechnisch goede rit meer zien, maar een show.

Zoek een video van Edward en Totilas op en zet hem op een moment stil, het maakt niet uit waar. Je zult zien dat de rug van Totilas hol is. ;)

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 12:07