[WN] NK Westernrijden 2009

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

CowgirlStore

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 15:26

XoNo schreef:
Hahaha, ik vind dat gezeur over roken gewoonweg hilarisch. Alsof je uberhaupt nog een goed oordeel kunt geven als je 's avonds je neus, oren en mond kunt uitbaggeren van alle stof. Ik voelde het gewoon tussen mijn tanden knisperen. Dan zie ik sommige zeggen dat het meeviel met de stof, maar het was nog steeds problematisch.

Dus Authentic, als jij last van je longen hebt gehad tijdens het NK, dan moet je het bij het stof zoeken en niet bij die roker die je af en toe tegenkomt.

Just my opinion :)
......zegt de verstokte roker..... :7 :D (maar ben het met je eens hoor ;) )

XoNo

Re: NK Westernrijden 2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 15:59

Inderdaad :D En je zal zien dat de ex-rokers nog het meest zeuren :))

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 16:17

XoNo schreef:
Dus Authentic, als jij last van je longen hebt gehad tijdens het NK, dan moet je het bij het stof zoeken en niet bij die roker die je af en toe tegenkomt.

Het ging mij om deze bewoording:
Dionnevdkaal schreef:
En als een niet roker zonodig frisse lucht wil , laat dan hij of zij naar buiten gaan.

En dat viel bij mij wat verkeerd, that's all. :)

Dionnevdkaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 17:04

Dionnevdkaal schreef:
En als een niet roker zonodig frisse lucht wil , laat dan hij of zij naar buiten gaan.

En dat viel bij mij wat verkeerd, that's all. :)[/quote]

Sorry , dat was inderdaad niet netjes van mij, maar ik word zo langzamerhand ziek van alle rookverboden

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 17:11

Ik ben het met Dionnevdakaal eens.
Als je frisse lucht wil ga je maar naar buiten, binnen wordt dat toch nooit wat. Hetzij door rook, hetzij door stof en zand.

Natascha dH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 17:24

Ik ben nog steeds ziek van al die jaren dat het normaal was dat je je dure diner in een restaurant kon eten in de sigarenrook van een ander.
Iemand mag best zijn gezondheid verpesten, maar dan wel zonder een ander lastig te vallen.
IMO geen rookverbod te weinig, behalve op een plaats waar zeker niemand komt behalve andere rokers.
Waarom het in zo'n overdekte hal, waar niet-rokers ook staan, gedoogt zou moeten worden, is mij een raadsel. Ga ff lekker ergens anders heen met je stink-dingen.
Net als in die cafés en barren: we verliezen klandizie als er niet gerookt mag worden: hebben ze wel door hoeveel klandizie ze nooit gehad hebben OMDAT er gerookt wordt? 8)7
Vind het dus niet netjes om te zeggen dat je ziek wordt van al die rookverboden, ik word mijn hele leven al ziek van jullie slechte gewoontes (maar op de een of andere manier wil dat er bij de rokers niet in)
Zo, ik kom weer van m'n kissie. 8-)

Jos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 17:44

we gaan wel helmaal offtopic, maar ik wil toch wel even reageren :o
ik heb astma. en dan merk je waar je wel en geen last van hebt.
ik vind het jammer dat hier een aantal mensen (die ik persoonlijk ken) reageren van je moet maar niet zeuren , ga maar naar buiten enz....
ik heb nooit gezeurd , ik denk dat de meesten niet eens weten dat ik er last van heb,
loop uit mezelf naar buiten , of ga ergens anders zitten , ruil wel eens van stoel met roel omdat de rook van iemand die in de buurt zit mijn kant op komt. maar alles onopvallend,
even naar de auto om te inhaleren en ja wel altijd de neusspray mee.
ik heb geen last van zand en stof, maar wel van rook , mist, vers gehakseld mais, persil wasmidden , paarden haar tijdens de verharing, inspanning, bv. lichtrijden in een vlot tempo, en zo zijn er wel meer dingen .
je wordt er handig om om dat ongemerkt te ontwijken .
het kwets me daarom toch wel een beetje dat er zo makkelijk gezegd wordt niet zeuren , ga maar buiten staan , het komt door het zand enz.....
wilde dit toch even kwijt :o
heeft niks met het NK of organisatie te maken.
het is idd mijn keus om er er wel of niet in te gaan zitten.

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 17:52

Jos, ik snap heus dat astma of een allergie vervelend is. Maar no offence, dat maakt je wel een beetje een bijzonder geval. En daarmee bedoel ik: zou het voor jou OOK een probleem als je er maar gewoon "last" van had en het alleen maar vond stinken?
Want er is ook geen verbod op honden, en daar kunnen mensen ook allergisch voor zijn. En honden genoeg op het NK. Snap je wat ik bedoel?

Ik kan me best vinden in gescheiden ruimtes, maar die zijn er al. In de kantine mag niet gerookt worden.
En dan komt "ja, maar daar is het niet gezellig". Dat klopt, maar dat is het buiten staan om een sigaretje op te steken ook niet.

Waarom moeten rokers nu de dupe zijn van niet-rokers die niet in de rook willen zitten omdat ze het vinden stinken (jos, jouw verhaal vind ik echt heel anders!), en ook niet in de kantine willen zitten omdat het daar niet gezellig is!

O ja: ik rook niet!

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 17:57

Begrijp ik helemaal Jos en nee, ik wist inderdaad niet dat je astma had :D Mensen die een probleem hebben met rokers op het NK, moeten of op de mensen afstappen, of naar de organisatie stappen en niet achteraf alle rokers als een stel asocialen afschilderen op Bokt. Dat bedoel ík met gezeur.

En als er flink gerookt wordt, zoals een aantal jaar terug toen de hele tribune tijdens de reining op zaterdagavond blank stond van de rook, heb ik er ook last van. Dat is natuurlijk niet te vergelijken met mensen die astmatisch zijn, maar ik denk dat de hoeveelheid stof nog de meeste problemen veroorzaakt.

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 18:10

Even een vraag, het is toch gewoon bij wet al geregeld dat er binnen niet gerookt mag worden? Of geld dat niet voor een binnen manege? (serieus een vraag hoor, ik weet het echt niet)

Want indien het niet zo is, dan zou ik zeggen, aparte rook en niet rook tribunes en klaar. Kantine telt imo niet, daar krijg je niks mee van de sfeer en omroep.

Indien het wel bij wet verboden is, klaar, niet roken. Je gaat toch ook naar de bioscoop of naar een indoor concert/muzical of whatever en rookt daar dan toch ook niet?

Dat de voorzitter dan wel rokenend rond zou lopen (heb ik persoonlijk niet gezien, maar wordt hier gezed) vind ik dan wel een mega kwalijke zaak.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 18:13

Jos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 18:13

rom: ik heb er nu ook niet echt een probleem wat het roken betreft.
je wordt erg handig in oplossingen zoeken .
bij het NK bv, op de hooge tribune gaan zitten daar kan de rook omhoog , op de lange tribune is het erg laag. op de hoek onder bij het omroephok gaan staan, daar trekt het wat en is weinig rook.
en met alleen stank heb ik geen probleem hoor. ik woon op het platteland , het tinkt hier genoeg, ik vind spruitjes heerlijk , maar die stinken ook. :D

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 18:27

Arrows

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 19:24

Heeey daar sta ik ook bij haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 19:50

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 19:55

Lekker Belangrijk :P

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 22:24

Arrows

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 22:27

johnpppp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 11:17

hij zou best wat vetter kunnen zijn ha ha

Hollowpoint

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 19:34

rapido schreef:
Hoort het roken niet een beetje bij western? ;)

Zeker vanwege die Marlboro reklame ! Nou die cowboy Wayne McLaren :7 is ook met 51 jaar overleden aan longkanker. Maar ja, zo'n peuk staat wel stoer 8-) !

smax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 21:39

Lucky Luke was tenminste verstandig die is gestopt :D

Dizzy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 15:20

hallo weet iemand wie dit paard is startnr 1607 wat een plaatje is dat zeg.

iedereen van harte met jullie prijzen.

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 15:45

Dizzy01 schreef:
hallo weet iemand wie dit paard is startnr 1607 wat een plaatje is dat zeg.

iedereen van harte met jullie prijzen.

Afbeelding

Zie uitslagen www.SWRN.info : 1607 - Ques Mark

Fullmoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 20:00