Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Xme schreef:gister ook ik en een vriendin naar buiten ( linnietje ) hier
kwam er van achter een auto aan ( zo gepimptewagen met dubbele uitlaat )
zij midden op de weg rijden van je remt maar af
Jester_ schreef:Tja, vaaak is het wel onwetendheid.
Maandag ook, moeten we altijd een half uurtje rijden na het ponyclubterrein, waar 15 min. langs een rusitge weg is. Komt er zo'n motor aan, die zo'n extra hard geluid maakt, echt 'zo'n crossmoter. Normaal schikt mijn paard er niet van, maar een jong maar dat meeliep, flipte totaal, dus alle 4 zaten ze te stuiteren. Die man schok zich het apezuur, en draaide maar om, hij ging wel een andere weg. Vond ik toch wel erg aardig van hem.
Maarja, woensdag op diezelfde weg (Heel smal weggetje), komt er een vrachtwagen aan, nou dan kan je nergens heen, die neemt de hele weg in beslag. Dus ik, en 2 andere pony in de berm, hij reed zo'n meter van ons af. Wij hadden zoiets van, Als hij nou stopt, stappen we er rustig langs. Nee hoor, gewoon doorrijden die aso. Pony's op hol, ik bijna geplet, tussen de vrachtwagen en een lantarenpaal (Zat zo'n meter tussen)
slimmerik schreef:Jester_ schreef:Tja, vaaak is het wel onwetendheid.
Maandag ook, moeten we altijd een half uurtje rijden na het ponyclubterrein, waar 15 min. langs een rusitge weg is. Komt er zo'n motor aan, die zo'n extra hard geluid maakt, echt 'zo'n crossmoter. Normaal schikt mijn paard er niet van, maar een jong maar dat meeliep, flipte totaal, dus alle 4 zaten ze te stuiteren. Die man schok zich het apezuur, en draaide maar om, hij ging wel een andere weg. Vond ik toch wel erg aardig van hem.
Maarja, woensdag op diezelfde weg (Heel smal weggetje), komt er een vrachtwagen aan, nou dan kan je nergens heen, die neemt de hele weg in beslag. Dus ik, en 2 andere pony in de berm, hij reed zo'n meter van ons af. Wij hadden zoiets van, Als hij nou stopt, stappen we er rustig langs. Nee hoor, gewoon doorrijden die aso. Pony's op hol, ik bijna geplet, tussen de vrachtwagen en een lantarenpaal (Zat zo'n meter tussen)
Ik snap ècht niet wat je met zulke dieren op de weg doet
slimmerik schreef:Jester_ schreef:Tja, vaaak is het wel onwetendheid.
Ik snap ècht niet wat je met zulke dieren op de weg doet
sonjim schreef:Een vrachtwagen op een meter daar moet een paard waarmee je op de openbare weg gaat tegen kunnen mijns inziens, desnoods laat je iemand ernaast lopen de eerste paar keer.
slimmerik schreef:Als ze 's maandags nog het verkeer in gevaar gebracht hebben door te stuiteren dan is het echt onverstandig om er woensdag wéér mee de weg op te gaan.
Een vrachtwagen is een duur vervoersmiddel die van A naar B moet en niet voor iedere ruiter stil kan houden.
Aangezien het een smalle weg betrof, had je met toch al zenuwachtige paarden een uitrit op moeten zoeken. Die goede man denkt ook dat je met verkeersmakke paarden op de weg komt. Een ruiter dient ten alle tijden zijn paard onder controle te hebben. Oefenen met verkeersmak maken doen wij op het terrein.
Vrachtwagen, tractor, motor, brommer.... alles wordt eerst goed getest op het terrein.
Jester_ schreef:Oh, je denkt nu dat mijn pony al schikt van een bewegend blaadje?
Nou nee. Als je ook even leest wat ik typ; Ze ging toch niet aan de kletter?
En btw; als moeder met klein kind moet je het kind meteen leren niet te dicht bij paarden te komen. Dus dat slaat nergens op
slimmerik schreef:Okee dan moet je ook niet zeuren. Het weggetje was supersmal volgens Jester dus vind ik het knap en goed van de chauffeur dat ie er nog een meter tussen kon houden. Ruiters kozen er zelf voor om er langs te gaan.... ze hadden ook om kunnen keren.