Mijn paard gedekt en nu....hellup!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

juval

Re: Mijn paard gedekt en nu....hellup!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 10:34

jeetje wat een vervelende situatie. veel sterkte ermee, ik hoop dat je merrie gauw weer de oude is.

ik sta ook op een kleine pensionstalling, maximaal 5/6 pensionklanten. Bij ons wordt met nieuwe klanten een proeftijd afgesproken. Onze pensionhouder wil geen onrust op stal, dus als iemand problemen maakt kan die snel vertrekken. Zo houden we het dus gezellig op stal.
Ik vind dat jouw pensionhouder inmiddels wel mag gaan ingrijpen als deze nieuwe mensen de stemming op stal zo aan het verzieken zijn.

MiniLoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 10:55

[/quote]
net zoals jouw merrie de ruin had kunnen schoppen, dat is een "normaal" risico. [/quote]

Dit is wel te verhalen op je W.A verzekering.
Toen mijn shetlander een groot paard zo hard in de benen had gebeten dat het ging bloeden en ontsteken. Op een bepaald moment kwam er zelfs bijna wildvlees op en dat wou de eigenaar weg hebben, heb mijn W.A gebeld en die zouden alles vergoeden kwa dierenarts kosten die nodig zouden zijn voor deze behandeling.
Grote kans dat deze mensen het gewoon via hun w.a verzekering dus terug krijgen, dus waar doen ze moeilijk over. Ik hoop echt voor je dat er iets uitkomt, dit is niet prettig voor jou niet en je merrie niet. Misschien dat je de nu al gemaakte kosten kunt verhalen op hun....

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 11:14

piewie schreef:
idd, daar dacht ik ook aan.
onsteking in de baarmoeder kan natuurlijk ook.

De kosten zijn verder voor jezelf.
Als er een ruin in de wei komt, kan hij je merrie dekken, net zoals jouw merrie de ruin had kunnen schoppen, dat is een "normaal" risico. Zij is alleen aansprakelijk voor de vrucht, mocht haar ruin toch vruchtbaar zijn geweest.
Direct schoonspuiten had een makkelijkere oplossing geweest.

Dat de eerste kosten voor mezelf komen, dat weet ik en vind ik ook normaal. Maar wanneer mijn merrie wel drachtig is, komen de kosten voor haar zei de rechtsbijstand.
Over het schoonspuiten, dat kon niet zei mijn veearts, aangezien er niet zeker was of er een vrucht in zat. En ik vind het ook niet zo prettig, doordat mijn veearts zei dat de merrie daardoor ook onvruchtbaar kon worden. En dat zou ik erg sonde vinden. Ik denk nu wel zo, is ze drachtig oke we houden het erin en we kijken wat eruit komt..... maar aan de andere kant denk ik.... dat ze nu al zulke tekens vertoont, is het dan strax nog wel haalbaar om te rijden tijdens de dracht enz.
Zit dus best met gemengde gevoelens.[/quote]

Dan was schoonspuiten idd geen optie.
kan me goed voorstellen dat je met gemengde gevoelens zit. Niemand zit op zoiets te wachten.
Het ergste vind ik nog de reactie van die mensen, walgelijk.

sterkte iig!

marieminime -> de W.A vergoed echt niet altijd hoor. Dat jij een goede ervaring heb is heel fijn. Ja

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 11:31

de wa hoort de schade die jij of je dieren aanricht bij een ander te vergoeden!
Daarvoor is er de wa!
Mocht de wa het om de een of ander reden niet doen, is de eigenaar van de dier dat schade aanrichtte nog steeds verantwoordelijk.
Heel veel sterkte Piewie!

Ibalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 11:39

Ik las dat je merrie al drachtigheidsverschijnselen vertoond.
Hoelang zou je merrie dan nu drachtig zijn?

Wij hebben verschillende fokmerries maar daar verneem je de eerst maanden nooit wat aan.
Hoe gaat het nu met de baarmoeder ontsteking?
Ik wil je even waarschuwen dat ze daar soms ook hoefbevangen van kunnen worden. Hoeft natuurlijk niet maar even als waarschuwing..

melaniepk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 11:48

Jeetje wat een toestand, toch vind ik dat de stalhouder wel wat strenger op mag treden Ja

MiniLoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 10:03

C_arola schreef:
Daarvoor is er de wa!
Mocht de wa het om de een of ander reden niet doen, is de eigenaar van de dier dat schade aanrichtte nog steeds verantwoordelijk.

ja dit is mij toen ook verteld door de W.A, tot drie paarden geld dit, ze vallen onder grote huisdieren. Nog van vroeger toen ze als vervoersmiddel diende enzo Haha!

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 10:04

Lees al een poosje mee, is er al meer bekend of ze daadwerkelijk drachtig is of niet?

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 10:07

marieminime schreef:
C_arola schreef:
Daarvoor is er de wa!

ja dit is mij toen ook verteld door de W.A, tot drie paarden geld dit, ze vallen onder grote huisdieren. Nog van vroeger toen ze als vervoersmiddel diende enzo Haha!

je hebt ook verzekeringen waarbij het gezien word als vee, en je daar dus een aparte verzekering voor moet afsluiten.
Ligt dus aan de maatschappij.
Weet niet tot hoeveel dieren het is, bij mij zit het erin (automatisch, net als voor mijn hond, katten enz) als ik een paard koop

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 10:07

Breghje schreef:
Lees al een poosje mee, is er al meer bekend of ze daadwerkelijk drachtig is of niet?

dacht zaterdag scannen, ook kijken of er anders een baarmoederontsteking oid is

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 10:11

C_arola schreef:
Breghje schreef:

dacht zaterdag scannen, ook kijken of er anders een baarmoederontsteking oid is

Oké, thnx! Spannende week dus nog.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 10:12

idd, hoop dat het rijtechnisch nog een beetje lukt.

lisa_pluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 10:23

Spuit maar hengstig, doen ze ook als een paard een tweeling verwacht.
Groetjes

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 10:37

Lisa_Pluisje: heeel heeel misschien heeft het nu om het hele topic te lezen? Of alleen de posts van de TS op z'n minst.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 10:39

Lachen
sommige reactie...

Famke_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 10:54

Jeetje Meis, wat een verhaal.
Is inderdaad een spannende week voor jou en je paardje.
En dan snap je toch niet dat er zulke mensen op deze wereld rondlopen en alleen maar aan zichzelf kunnen denken?
Ik blijf dit ook even volgen.

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 10:57

Heb het hele topic gelezen en ben nu toch wel benieuwd naar de uitkomst van de twee scan (want die is inmiddels geweest toch?)

Een heel vervelende situatie inderdaad. Goed dat je erboven staat en je niet laat kennen. Echt knap dat je zoveel zelfbeheersing hebt, maar dat kan je alleen maar voordeel opleveren mocht het tot een rechtszaak komen.

Sterkte ermee!

piewie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-08 11:04

He hallo, ten eerst allen bedankt voor jullie reacties en ik ga het een en ander ook voorleggen bij de dierenarts.
Zaterdag maken we een nieuwe scan en dan weet ik meer.
Waarschijnlijk is mijn merrie waarschijnlijk nu al 2mnd drachtig.... ze is nog steeds niet hengstig en qwa rijden.....dat doe ik tot zaterdag ff niet meer. Ben nu een paar x achter elkaar er flink afgebokt. Dat bokken doet ze sinds vorige week.
dus wacht het zaterdag even af en anders keer ik haar van onder tot boven, waar het gebok plots wegkomt, mocht ze niet drachtig zijn. jullie horen zo snel mogelijk meer....

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 11:05

ik ben erg benieuwd, hoop dat het meevalt voor je!

Charlottte

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 11:05

dit verhaal heeft nog een staartje heb ik het gevoel..

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 11:07

een ontzettend lange staart vermoed ik.
Je hebt iig sterke bewijzen..

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 11:09

Hmm, die plotselinge gedragsverandering vind ik wel typisch... Een kennis van mij haar merrie is ook drachtig (gewenst) en die merkt ook dat het rijden wat minder lekker gaat. De hormonen doen hun werk dus wel.

Ben je er zeker van dat het niet tussen jouw oren zit of dat er iets anders lichamelijks met je merrie aan de hand is. Zoals Cassidy ook al eerder opmerkte...misschien zit het (door het dekken) in haar rug niet helemaal lekker?

Maargoed, voordat je van alles uit de kast gaat trekken... eerst maar even die tweede scan afwachten van zaterdag. Tot die tijd, houdt je hoofd koel. Succes ermee nogmaals!

MiniLoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 11:10

ik ben ook zeer benieuwd wat het is.
Ik heb niet veel ervaring met drachtige merrie's, maar die ik ken gaven niet zo snel al tekenen van drachtig zijn in zo een vroeg stadium, echter is elk dier anders natuurlijk.

Hoop dat dit goed komt, echt heel erg vervelend zowel voor jou als je paardje

MiniLoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 11:12

_Sigrid_ schreef:
Ben je er zeker van dat het niet tussen jouw oren zit !

Als je paard nooit heeft gebokt als je je been aanlegt en opeens wel... en niet een keer maar steeds en zeker sinds die gedekt is..... lijkt me dat bokken niet tussen de oren zit.
Zeker niet als het paard dat nooit van te voren deed en nu opeens wel

piewie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-08 11:13

Ach ik heb het boze nu maar even naast me neergelegd, maar baal nog wel hoor. We moeten verder en ik wil het gewoon nu eigenlijk al weten. Ik ben met het meisje geheel klaar. Gisteravond ging ik mijn paard doen en zij had haar paard al op stal gezet...... We hebben de afspraak, dat we onze eigen paarden op stal doen en voeren en sóchtends doet de staleigenaar het. Dus ik kwam daar.... had haar paard geen opgestrooide box, geen kuil of hooi en ook nog geen bix gehad....
Mijn vriendin zei laat toch, maar ik krijg het niet over mijn hart... Dus heb haar box opgestrooid en het paard te eten gegeven. Het paard was me niet dankbaar, mepte me bijna de stal uit... dus zo'n lieverd is het....
Vandaag heeft de staleigenaar een gesprek, want dit kan natuurlijk niet.
Vond het gister zo sneu voor het paard van haar...