[WN] NK Westernriding Marienheem van 23 t/m 28 september

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: NK Westernriding Marienheem van 23 t/m 28 september

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 20:10

In de voorgaande jaren was het dat je 2 bandjes gratis kreeg, 1 voor de ruiter en 1 groom.

shellybelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 20:23

we hanteren per combinatie 2 bandjes...

Niels, de FNW wordt verreden onder het WRAN-reglement, dus als je die regels er op na leest dan weet je of je wel of niet mag starten met een 3-jarig paard ongeacht de youth klasse...Dit reglement geldt voor zowel de jackpotklassen als de Youth Riders klassen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 20:26

Ok, dank je sheila.
Wel jammer, maar goed ik snap het op zich wel.

dropje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 14:48

Daar er dus alleen boxen voor een hele week beschikbaar zijn, stel ik maar meteen de vraag:

Ik heb een box nodig voor woensdag-namiddag tot vrijdag na-middag; is er iemand die de rest van de week een box kan gebruiken en eventueel iemand voor dinsdag en woensdag overdag?
Ik heb een merrie, dus merrie of ruin is geen probleem Haha!

Laat het even weten, graag via PB, dan kan ik in overleg met de stalmeester gaan Cool

arnoldus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 20:11

shellybelly schreef:

Niels, de FNW wordt verreden onder het WRAN-reglement, dus als je die regels er op na leest dan weet je of je wel of niet mag starten met een 3-jarig paard ongeacht de youth klasse...Dit reglement geldt voor zowel de jackpotklassen als de Youth Riders klassen.

Hallo Sheila,

Wat ik raar vind dat je als jeugdruiter in de FNW Youth klasse volgens het WRAN regelement moet rijden, maar eerst lid van de WRAN moet worden om deel te nemen. Wanneer ik WRAN zou starten (wat overigens voor een jeugdruiter niet kan i.v.m school door de week wanneer de Semifinals worden gereden) hoef ik nergens lid van te zijn. Dit doen ze zeker om de jeugd te stimuleren. Ik begrijp hier niets van.................

Groetjes Liza

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 20:14

Je hoeft geen semi-finals te rijden voo de FNW youth classe´s.
Je kan gewoon starten maar je moet om te starten iig lid zijn van de WRAN of een andere bij de fnw aangesloten organisatie lid zijn.

arnoldus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 20:31

nielsd schreef:
Je hoeft geen semi-finals te rijden voo de FNW youth classe´s.
Je kan gewoon starten maar je moet om te starten iig lid zijn van de WRAN of een andere bij de fnw aangesloten organisatie lid zijn.

Ja Niels,

Als je eerst leest, wat er staat, had je niet op deze manier gereageerd. Waarom hoeft iemand die WRAN wil starten, nergens lid van te zijn, terwijl een jeugdruiter die FNW youth wilt starten, (volgens het WRAN regelement) wel lid moet zijn van de WRAN.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 07:33

Daar weet ik niets van, maar jeugd kan vrij krijgen van school, indien het topsport betreft. Een Nederlands Kampioenschap valt onder topsport. Lachen

arnoldus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 08:14

XoNo schreef:
Daar weet ik niets van, maar jeugd kan vrij krijgen van school, indien het topsport betreft. Een Nederlands Kampioenschap valt onder topsport. Lachen

Dit klopt gedeeltelijk, niet alle scholen gaan daar even soepel/gemakkelijk mee om.
Tevens is het zo, dat je de eerste maand van het nieuwe schooljaar geen vrij kan krijgen.

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 09:36

XoNo schreef:

De FNW youth classes worden tijdens de week van het NK gehouden,maar zijn geen NK opzich.

Dizzy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 11:56

hmmm ik hoop ook te kunnen komen om me vriendinnetje aan te moedigen...maar eerst moet ik op 23 sept trouwen....oolllleeee

shellybelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 15:57

arnoldus schreef:
shellybelly schreef:

Hallo Sheila,

Wat ik raar vind dat je als jeugdruiter in de FNW Youth klasse volgens het WRAN regelement moet rijden, maar eerst lid van de WRAN moet worden om deel te nemen. Wanneer ik WRAN zou starten (wat overigens voor een jeugdruiter niet kan i.v.m school door de week wanneer de Semifinals worden gereden) hoef ik nergens lid van te zijn. Dit doen ze zeker om de jeugd te stimuleren. Ik begrijp hier niets van.................

Groetjes Liza

Voor de FNW-klassen moet je lid zijn van 1 van de aangesloten verenigingen van de FNW, dus dit kan ook DPHC, DSBA, DAWRA of WRAN zijn. Deze bepaling is door het bestuur van de Federatie beslist en wij organiseren het NK in opdracht van de FNW.

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 16:23

Tja misschien tijd dat die toeslag voor niet WRAN leden gaat verdwijnen op het WRAN NK.
Oftewel,geen lid,niet starten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 16:25

Zou ik niet eens een gek idee vinden. Het wran NK voor alleen leden, klinkt best logisch Ja

Misty_1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 17:11

Rob_H schreef:
Tja misschien tijd dat die toeslag voor niet WRAN leden gaat verdwijnen op het WRAN NK.

Helemaal mee eens, laten we gelijk stellen dat men minimaal x aantal starts het seizoen gedaan moet hebben om te mogen starten in de semi-finals Vork

HardloserX

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 17:48

Tja... de meeste mensen denken "ik ben er nu toch, dus doe ik ook maar even met de WRAN wedstrijden mee".
Aan de andere kant.. hoe meer zielen hoe meer vreugde!

arnoldus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 18:10

Rob_H schreef:

nielsd schreef:
Zou ik niet eens een gek idee vinden. Het wran NK voor alleen leden, klinkt best logisch Ja

Hier kan ik wel begrip voor hebben, maar de actuele situatie is nou niet zo. Men geeft aan dat men de jeugd wil stimuleren, maar op deze manier is dit niet aan de orde. Waarom moet een jeugdlid in deze situatie meer betalen dan een willekeurig andere deelnemer. Ik als jeugdlid ben dan ook hevig teleur gesteld.

shellybelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 20:00

Als ik jou was zou ik even een mailtje sturen naar de FNW, daar kunnen ze je het beste antwoord geven op je vraag.
Voor een mailadres kun je even op hun site kijken. Dan weet je zeker dat je een antwoord krijgt Knipoog

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 22:21

arnoldus schreef:
Hier kan ik wel begrip voor hebben, maar de actuele situatie is nou niet zo. Men geeft aan dat men de jeugd wil stimuleren, maar op deze manier is dit niet aan de orde. Waarom moet een jeugdlid in deze situatie meer betalen dan een willekeurig andere deelnemer. Ik als jeugdlid ben dan ook hevig teleur gesteld.

Je kunt het ook anders bekijken.Tot voor kort was de situatie zo dat er helemaal geen jeugd onderdelen zouden zijn op het NK.Daar is ooit toe besloten,en met goede rede.
Er wordt me nu iets te krampachtig weer leven in de jeugd onderdelen geblazen.
Wat betreft de vraag neerleggen bij de FNW,hmmm ik denk dat je beter de wran kan vragen waarom zij als enige niet leden toelaten.Want bij dat gegeven ligt het uiteindelijke probleem.(want zover ik op de hoogte ben moet je lid zijn van de rest van de leden van de FNW om mee te mogen doen aan het NK,maarja dat kan zo maar weer veranderen).

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 09:28

Ik denk dat de WRAN moet oppassen met het bepalen van dat soort regels (ALS dat al aan de orde zou zijn natuurlijk). WRAN ligt al niet direct enorm in de smaak bij mensen op dit moment en als ze dan ook nog zouden stellen dat je lid moet zijn om te starten én dat je een minimaal aantal keer moet starten om uberhaupt de semi-finals te mogen rijden op het NK, dan gaan we de verkeerde kant op.

Ik heb de keus gemaakt om niet lid te zijn van de WRAN en om gewoon de toeslag per start te betalen als ik het wel wil starten, daar is toch niets mis mee?

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 09:59

Er is op dit moment helemaal niets aan de orde.Behalve de opmerking van arnoldus.
En dat minimaal moeten starten is al helemaal niet aan de orde.Dat was ooit en dat moet wat mij betreft ook niet meer terug komen.
Maar waar het begon is dat arnoldus zich afvroeg waarom je lid moet zijn van een vereniging aangesloten bij de FNW als je youth wil starten en je bij de WRAN geen lid hoeft te zijn als je maar een toeslag betaald.

Misschien is het handig om de FNW en de WRAN te zien zoals ze zijn.De FNW is de federatie en de WRAN is een vereniging die is aangesloten bij de federatie.
Dus de geheel terechte eis dat je lid moet zijn van een van de FNW leden wil je deelnemen aan een FNW classe staat totaal los van wat de WRAN wel of niet doet.

arnoldus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 19:22

Je kunt het ook anders bekijken.Tot voor kort was de situatie zo dat er helemaal geen jeugd onderdelen zouden zijn op het NK.Daar is ooit toe besloten,en met goede rede.
Er wordt me nu iets te krampachtig weer leven in de jeugd onderdelen geblazen.
Wat betreft de vraag neerleggen bij de FNW,hmmm ik denk dat je beter de wran kan vragen waarom zij als enige niet leden toelaten.Want bij dat gegeven ligt het uiteindelijke probleem.(want zover ik op de hoogte ben moet je lid zijn van de rest van de leden van de FNW om mee te mogen doen aan het NK,maarja dat kan zo maar weer veranderen).

Rob_H schreef:
Er is op dit moment helemaal niets aan de orde.Behalve de opmerking van arnoldus.
En dat minimaal moeten starten is al helemaal niet aan de orde.Dat was ooit en dat moet wat mij betreft ook niet meer terug komen.
Maar waar het begon is dat arnoldus zich afvroeg waarom je lid moet zijn van een vereniging aangesloten bij de FNW als je youth wil starten en je bij de WRAN geen lid hoeft te zijn als je maar een toeslag betaald.

Misschien is het handig om de FNW en de WRAN te zien zoals ze zijn.De FNW is de federatie en de WRAN is een vereniging die is aangesloten bij de federatie.
Dus de geheel terechte eis dat je lid moet zijn van een van de FNW leden wil je deelnemen aan een FNW classe staat totaal los van wat de WRAN wel of niet doet.

Ik kan het misschien wel met bovenstaande eens zijn, maar dan moet je ook eigen regels hebben en dan moet je ook niet zeggen dat je de jeugd wilt stimuleren.
Waar - en wanneer kunnen jeugdruiters aan een wedstrijd deel nemen en niet altijd tussen de 'groten' te moeten rijden.
Als het op deze manier gaat, komen er zeker geen nieuwe jeugdruiters bij.

Pannenkoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 19:55

Rob_H schreef:
[..........Tot voor kort was de situatie zo dat er helemaal geen jeugd onderdelen zouden zijn op het NK.Daar is ooit toe besloten,en met goede rede...........
Rob, zou je voor mij nog even willen uiteenzetten waarom de NK-titles in de Jeugdklassen niet meer uitgeschreven worden?

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 23:02

Ja Rob dat wil ik wel Knipoog

Tijdens de vergaderingen van de regelcomm. (we praten alleen over de wran,de DPHC en de DAWRA staan hier buiten) zijn de jeugklassen aan de orde geweest.Het merendeel vond dat met de invoering van het levelsysteem aparte jeugdklasses niet meer op zijn plaats zijn.Ze werden nooit gearganiseerd door het jaar en van instap klasses kon je dan ook niet meer spreken.Door toevoeging van L5 en L4 was voorzien in de behoefte met dien verstande dat als het nodig zou zijn er nog altijd splitsingen gemaakt konden worden in de levels mbt jeugdige ruiters.
Tevens werdt er besloten om voor te stellen geen NK meer te organiseren voor de jeugd.Omdat een NK toch een titel is met bagage en die bagage is er op dit moment niet bij de jeugd.Zeker gezien het feit dat het NK alleen is voor L1 en L2 ruiters(hoeveel L1 en L2 ruiters onder de 18 zijn er??)
Stimulerend en opbouwend te werk gaan was het advies met genoeg speelruimte voor aanpassingen als deze nodig zijn.
Die aanpassing is er in de vorm van de FNW youth classes.
Mijn mening is dat we op dit moment niet verder moeten gaan dan dit.

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 23:38

Een uur geleden is het DSBA programma definitief rond.Onderstaand het added money,en de bijbehorende trophy,s.De classes zijn allen NSBA-USA approved en zijn double judged.

Western Pleasure Open * C.R.Morrison Bronze Trophy*added money $2000

Hunter Under Saddle Open * OG Partners Bill French BronzeTrophy*added money $2000

Western Pleasure Non-Pro * Eurohorse C.R.Morrison Pewter *added money $1100

Hunter Under Saddle Non-Pro * DSBA Bill French Pewter*added money $1100

Western Riding Open * Small Rancher NSBA Plaque * added money $150