Power and Paint ( o.a. ) YDF- Weert 2008

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Charlottte

Re: Power and Paint ( o.a. ) YDF- Weert 2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 08:42

Niet de pony! Tong uitsteken
Maar hoe hij loopt!
En kind of niet met zo'n begleiding + geld + pony komt iedereen er zo ongeveer.
Natuurlijk is het nog altijd knap, en ik heb zeker geen afgunst; ben super tevreden met hoe het nu allemaal bij mij loopt Knipoog
Als iemand ergens commentaar op heeft hoeft het sowieso niet altijd afgunst te zijn omdat jij het er toevallig niet mee eens bent Knipoog

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 19:42

anneliesdj schreef:
__KELLY schreef:
Elke pony loopt op z'n eigen niveau Knipoog .... of het nou internationaal is of nog niet eens goedgenoeg voor een b-proef .. als jij het vind dat het al 'zielig' is als een pony om de 3/4 jaar of misschien iets korter een andere ruiter krijgt, dan is het al helemaal 'zielig' dat manegepony's wel 3x per dag een andere ruiter krijgen. Dat heeft toch helemaal niks met niveau te maken ?
En power is daarbij niet de enige pony die elke 3/4 jaar een andere ruiter krijgt. Kinderen groeien nou eenmaal dus gaan als de ruiter is uitgegroeid weer naar een ander kind toe en kopen weer een grotere of gaan over op een paard... een 'ponycariere' op welk niveau dan ook is nooit langdurig.
Ik vind dat dus wel zeker muggenziften..

ik zie je anders wel in meer van dit soort topics terugkomen over de 'prof's'

Wat hebben mijn berichten in andere topic's ermee te maken? (overigens heb ik geen idee waar je het over hebt)
Ik heb mijn vraagtekens bij zijn manier van lopen, zoals ik al zei had ik die al veel langer, ook al bij de vorige ruiters. Ik denk ook niet dat het zozeer aan de ruiter ligt, meer aan de manier van trainen.
Bovendien vind ik een manegepaard en grandprix paard niet te vergelijken en ik hoop voor pp dat hij maar eens in de 3 jaar van ruiter wisselt.

Nou ik kwam jou gelloof ik al eens ergens anders tegen dat ik een topic doorlas dat je daar ook al zo fel tegen de 'profs' was..

Power is geen grandprix paard Knipoog ... maar een internationale pony, dat niveau komt overeen rond het Z2 .. maar dan de top daarvan.
Een manegepaard en een top pony hebben alsnog hetzelfde gevoel.. dus waarom vald het daar niet mee te vergelijken ? een pony is een pony ...

Maargoed voorderest heb ik mijn woorden uitgesproken en ik kan ze wel de heletijd gaan herhalen of er over discuseren maar dat heeft ook weinig zin. Jij heb een beeld in je hoofd over die o zo slechte 'profs' terwijl ik echt het iddee heb dat je niet verder kijkt dan je neus lang is Lachen .. en ik heb zoiets van hoe weet je zo iets, waar kan jij je mening op baseren ? hoe kan je zo iets nou beoordelen terwijl je dr echt niks over weet, heb je wel eens een dag meegelopen o.i.d. ? of haal jij je mening alleen uit het 1e de beste artikel en een leuke opgedoke foto ?? (daar heb je nou 2 hele mooie begrippen voor, objectieve en subjectieve informatie)

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 22:26

dit vind ik altijd zo kinderachtig!! als je niet kan rijden, kom je niet zo ver hoor, ook al heb je goed les en ook al heb je een goede pony onder je kont! ik vind het juist knap dat ze het zo goed doen, power heeft zichzelf echt al wel bewezen dus voor rachell is het alleen maar moeilijker om met zo'n pony binnen te rijden! en ze hebben dit weekend toch maar weer mooi laten zien in bonn dat ze het zeker wel kunnen samen!

een goed gereden paard of pony die al op niveau loopt overnemen is echt niet altijd even makkelijk, want daar zitten vaak de knopjes al op, en als je zelf dan alleen maar mee zit te rijden, of juist verkeerde hulpen geeft wordt je door die paarden meteen op je nummer gezet!
Laatst bijgewerkt door Neonlight op 24-09-24 21:11, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote op verzoek verwijderd

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 23:12

__KELLY schreef:
Nou ik kwam jou gelloof ik al eens ergens anders tegen dat ik een topic doorlas dat je daar ook al zo fel tegen de 'profs' was..

Power is geen grandprix paard Knipoog ... maar een internationale pony, dat niveau komt overeen rond het Z2 .. maar dan de top daarvan.
Een manegepaard en een top pony hebben alsnog hetzelfde gevoel.. dus waarom vald het daar niet mee te vergelijken ? een pony is een pony ...

Maargoed voorderest heb ik mijn woorden uitgesproken en ik kan ze wel de heletijd gaan herhalen of er over discuseren maar dat heeft ook weinig zin. Jij heb een beeld in je hoofd over die o zo slechte 'profs' terwijl ik echt het iddee heb dat je niet verder kijkt dan je neus lang is Lachen .. en ik heb zoiets van hoe weet je zo iets, waar kan jij je mening op baseren ? hoe kan je zo iets nou beoordelen terwijl je dr echt niks over weet, heb je wel eens een dag meegelopen o.i.d. ? of haal jij je mening alleen uit het 1e de beste artikel en een leuke opgedoke foto ?? (daar heb je nou 2 hele mooie begrippen voor, objectieve en subjectieve informatie)

Ten eerste reageer ik bijna nooit in topic's over prof's en ten tweede heb ik niets tegen de prof's maar tegen de manier waarop die pony loopt. Ik heb helemaal geen slecht beeld van prof's, ik zie foto's voor me en dit zijn niet de eerste foto's die ik zie van pp, bij lange na niet.
Daarbij, wat iemand in een artikel schrijft is vaak ook een persoonlijke mening dus dat intresseert me niet.

Waarom zou ik een dag mee moeten lopen? Wat die pony op concoursen laat zien is toch het resultaat van hun dagelijkse trainingen? Daaraan kun je dus prima zien wat zij als resultaten hebben van hun trainingen.
Ik heb niets tegen van Baalen maar wel tegen de manier waarop pp loopt en daarmee ook tegen zijn trainingen. Ik ben van mening dat als je zo'n goede pony hebt een zo'n goede training dat hij beter zou moeten lopen. Welke ruiter er ook op zit.

Charlottte

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 08:27

-
Laatst bijgewerkt door Charlottte op 24-09-24 21:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Daniellev

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 08:52

Beetje raar als de pony 'verpest' zou zijn en rachel niet kan rijden, dat ze dan toch zo scoren......... Clown Tuurlijk mag je een eigen mening hebben, maar dat moet dan wel ergens op gebaseerd zijn. In dit geval is het gebaseerd op jaloezie. Velen van jullie hebben over de foto's een mening en nog nooit op dat nivo gereden???? Daar klopt natuurlijk niets van. Wees trots op wat jezelf doet, maar laat een ander ook zijn waarde. Dit ruitertje is 12, leuk als ze op bokt leest hoe jullie over haar denken. Maar goed, zij rijdt daar, jullie niet..... Tong uitsteken

Charlottte

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 09:50

-
Laatst bijgewerkt door Charlottte op 24-09-24 21:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Sjaad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-08 10:27

Daniellev schreef:
Beetje raar als de pony 'verpest' zou zijn en rachel niet kan rijden, dat ze dan toch zo scoren......... Clown Tuurlijk mag je een eigen mening hebben, maar dat moet dan wel ergens op gebaseerd zijn. In dit geval is het gebaseerd op jaloezie. Velen van jullie hebben over de foto's een mening en nog nooit op dat nivo gereden???? Daar klopt natuurlijk niets van. Wees trots op wat jezelf doet, maar laat een ander ook zijn waarde. Dit ruitertje is 12, leuk als ze op bokt leest hoe jullie over haar denken. Maar goed, zij rijdt daar, jullie niet..... Tong uitsteken

Helemaal mee eens. Iedereen weet hoe moeilijk het paardrijden is.

Daniellev

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 10:38

Je hoeft het ook niet met me eens te zijn. Maar ik verbaas me er altijd weer over hoe snel hier een mening over mensen/ruiters/kinderen gevormd wordt. En een mening moet ergens op gebaseerd zijn, in dit geval is de mening gebaseerd op een momentopname, een flits. Dat is sowieso nooit te onderbouwen.
Laatst bijgewerkt door Neonlight op 24-09-24 21:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 11:49

oei wat worden er hier weer veel mensen met jaloers bestempelt Clown ik noem dat gewoon kritisch! niemand rijd perfect en iedereen maakt fouten! ook bij anky zie je er mindere stukken in zitten Knipoog maar die fouten mogen echt wel gemeld worden vind ik!

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 12:12

Citaat:
Maar goed, ze rijdt hem ook nog niet zo lang, en ze is nog heel jong, het is gewoon moeilijk

Citaat:
En wat kan je verwachten van een kind van 12!!!!! Het is een KIND wat toevallig op een super pony rijdt. Een pony die al heel erg ver is. En een kind wat met de pony mee groeit. Mag ze gespannen zijn.

Citaat:
k vind dat jullie wel erg bot reageren, het is een nog nieuwe combinatie, Rachell is nog hardstikke jong. Laat haar gewoon de ervaring op doen, het super plaatje komt vanzelf hoor

Citaat:
Tuurlijk hoef je van een kind van 12 niet een perfect ontspannen proef te verwachten op zo'n grote wedstrijd,

Dit soort antwoorden zie ik verdacht vaak langstkomen. Erg vreemd vind ik dat. Je hoort een combinatie toch niet te beoordelen op de leeftijd of ervaring of 'nieuwheid van de combinatie'? Dat die ruiter nu 12 of 18 is, nog maar een week of al twee jaar op die pony rijdt maakt toch hélemaal niks uit. Het moet juist zijn, punt aan de lijn. Zeker op dat niveau... En als het op dat niveau nog niet lukt voor een kind van twaalf dat net een nieuwe combinatie vormt? Dan start ze toch simpelweg een (paar) niveau lager zeker...

Daniellev

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 15:32

Ja maar als de pony door andere ruiters op dat niveau wordt gehouden dan is het voor het meisje niet zo moeilijk!
En daar zijn er ovrigens genoeg van die het op die manier doen.
En als ik deze foto's zie valt mij dat inderdaad heel erg tegen, maarja die pony is al zo verpest dat die niet beter weet hè.[/quote]

(hierboven is ook een quote, niet mijn tekst)

Voor mij zitten er hier toch echt enkele stukken tussen, waarin duidelijk naar voren komt dat het hier niet om een mening gaat die onderbouwd is, maar een mening gebaseerd op het feit dat 'iedereen toch wel aan de top komt met zo'n pony en zulke begeleiding' . Hoe noem je dat dan? Ik noem dat jaloezie. Zoek de topics maar uit op bokt over 'een Z-pony met een B-ruiter', of alle topics over ruitertjes die internationaal rijden. Daarin zie je naar mijn smaak iets teveel van dit soort reacties terugkomen. Ik zie die 'mening' nl. nooit bij een shet die het leuk doet met een ruitertje. En dat vind ik toch eigenlijk best wel triest. :o
Laatst bijgewerkt door Neonlight op 24-09-24 21:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 18:10

het ligt er maar net aan hoe je alles oppikt!
iemand met een z pony/paard onder zen reet word vast strenger bekeken omdat de pony het in principe moet kunnen maar de tekortkomingen dus aan de ruiter liggen Ach gut

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 18:28

tantjeuh schreef:
Dit soort antwoorden zie ik verdacht vaak langstkomen. Erg vreemd vind ik dat. Je hoort een combinatie toch niet te beoordelen op de leeftijd of ervaring of 'nieuwheid van de combinatie'? Dat die ruiter nu 12 of 18 is, nog maar een week of al twee jaar op die pony rijdt maakt toch hélemaal niks uit. Het moet juist zijn, punt aan de lijn. Zeker op dat niveau... En als het op dat niveau nog niet lukt voor een kind van twaalf dat net een nieuwe combinatie vormt? Dan start ze toch simpelweg een (paar) niveau lager zeker...

Helemaal mee eens, maar blijkbaar mag je geen commentaar hebben op kinderen op zulk niveau, dan ben je meteen jaloers en heb je zelf nog niets bereikt in het leven.

Maar zoals ik al zei is die druk om te presteren bij zo'n ruiter heel groot, is ook niet altijd makkelijk. Je hebt het talent, krijgt een goede pony, goed les en dan moet je ook presteren. Waarschijnlijk wordt er niet eens aan gedacht om een niveau lager te starten, waarom? De pony doet het wel, dan lift je maar gewoon mee en doe je ervaring op.
Persoonlijk vind ik dat ook geen manier van ervaring opdoen maar goed.

Ik heb mijn zegje gedaan, al 2 pagina's terug dus ik ga er ook niet meer op reageren, vind het wel best zo.

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 18:31

Hele mooie foto's, wat is Power and Paint toch een plaatje van een pony. Lovers

Ben het wel eens met het commentaar van tantjeuh & Annelies... Scheve mond

Ptries

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 18:47

Maar als ze een niveau lager zou starten zou het volgens een hoop mensen weer niet eerlijk zijn tov de tegenstanders om met zo'n pony een lager niveau te starten...

Charlottte

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 18:58

Ik denk ook neit dat ik hier nog verder op in ga; je wordt toch meteen in het hokje jaloers geplaatst als je het er niet mee eens bent Knipoog
Maargoed nogmaals niet mijn probleem

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 19:04

Ptries schreef:
Maar als ze een niveau lager zou starten zou het volgens een hoop mensen weer niet eerlijk zijn tov de tegenstanders om met zo'n pony een lager niveau te starten...

Ik denk dat die hoop van mensen hun mening misschien hebben als ze de startlijst zien.
Als ze de spanning van het meisje zien stellen ze hun mening echt wel bij.

Daniellev

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 20:34

Op de foto zien jullie haar gespannen kijken, maar dat kan net zo goed geconcentreerd kijken zijn, dat bedoel ik dus. En dit ruitertje rijdt al vanaf haar 8e Z dressuur en op haar 9e Z2 dressuur, dus ze is ook wel wat gewend qua spanning.

123m456

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 13:50

Super mooie foto's!
Het rijden van een bevestigd paard/pony is echt niet makkelijk. Ik heb zelf op mijn 16de een prix paard gekregen om junioren mee te rijden. en geloof mij dat is echt niet zo makkelijk als het lijkt. Daarbij komt bij dat mensen altijd hun mening klaar hebben, voordat je ook maar 1 keer gestart hebt. Als je wint ligt het aan je paard, als je niet minder goede punten krijgt, ligt het aan jou. Daarbij komt dat als je zoon pony rijd alle ogen op jou gericht zijn en dat zijn er nog al wat!
Een klasse lager starten gaat niet, als de pony al z2 heeft gelopen, en het meisje z2 heeft gereden.
Tuurlijk heeft rachel een grote voorsprong, goede pony, begeleiding, en de financiele middelen. Maar moet je is kijken wat er meteen al van dat meisje verwacht word.. Ik vind dat ze het super goed doet! je debuut meteen al 68% rijden! petje af hoor! en dan nog over het rug gebruik van de pony, misschien moet je ook is kijken naar hij de pony gebouwd is, korte dikke hals, iets week in de rug.. dan lijkt het al snel zo.. en geloof mij een pony die niet lekker door zijn lijf loopt, scoort internationaal echt niet rond de 70%!!

Daniellev

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 16:38

Zo is het ook. Kan niet anders dan het met je eens zijn.

Abrahams

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 18:32

Wat een geneuzel zeg.

Je kunt nog zo'n goede pony/paard hebben die nog zo hoog heeft gelopen, zonder talent en gevoel voor het rijden krijg je je pony of paard echt niet fijn aan het lopen en rijd je echt niet zulke scores op een wedstrijd. Natuurlijk heeft ze voorsprong op kinderen met misschien net zoveel talent maar met een minder goede pony, maar dan nog....

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 18:36

Dat gespeculeer over een paar niveau's lager gaat wel lekker makkelijk hier. Jullie vergeten even dat Rachell niet eens een niveau lager MOCHT startten, kijk maar in het regelement.

Power is Z2, Rachell is Z2, gezamelijk niveau is Z2.

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 13:55

pffff toen ik 12 was had ik zo'n druk echt niet aangekund, ik vind der wel dapper Ja

Zo lang rijdt ze hem toch nog niet?

MonMich

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 16:58

Gave foto's zeg heb je toevallig ook van Mirano Des Etisses foto's gemaakt?

Groetjes !!