Haflinger Renate @ buitenrit (je)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

pubelia

Re: Haflinger Renate @ buitenrit (je)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-08 14:38

Dank je wel allemaal. En ik blijf zolang foto's plaatsen tot dat bokt een keer op houd met zeiken over dat mensen te zwaar zijn bla die bla die blaaa. Dus je zal nog wel veeeeeeeel meer foto's van mij zien als het aan bokt ligt Haha!

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 14:52

pubelia schreef:
Dank je wel allemaal. En ik blijf zolang foto's plaatsen tot dat bokt een keer op houd met zeiken over dat mensen te zwaar zijn bla die bla die blaaa. Dus je zal nog wel veeeeeeeel meer foto's van mij zien als het aan bokt ligt Haha!

Toppertje.

Ik vind jou echt zo'n stoere bokker, gewoon lekker nergens op uit doen.
En lekker topics blijven openen.
Heb ik echt respect voor! Haha!

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 15:15

plutolover schreef:
vroeger wogen de soldaten ook zo gouw 110/120 klilo vanwege hun harnas enz enz.

Haha, maar die reden niet op Hafs Clown

Citaat:
De eerste Haflinger is geboren in Zuid-Tirol in het plaatsje Sludenz. In 1874 werd er uit de Arabische volbloed El Bedavi XIIII en een inheemse merrie de hengst Folie geboren, die genoemd was naar de eigenaar van het paard.

Volgens mij hadden de ridders hun harnas toen al wel weer in de kast hangen... Clown

Er is ook een verschil tussen mannen en vrouwen, want veel mensen gebruiken dit als argument. Door meer bespiering wegen mannen al snel meer dan vrouwen. Maar een man van 100 kilo kan er nog slank uitzien, terwijl de gemiddelde vrouw er daaarentegen veel dikker uitziet en minder bewegingsvrijheid heeft dan een vrouw van 70 kilo of die man van 100 kilo...!

Maar goed, dat terzijde...

Het zadel is en blijft te klein, dat is gewoon heel erg duidelijk te zien.

Ik heb het gevoel dat sommige mensen zeggen van niet om haar niet te kwetsen, maar het feit blijft dat het niet grof of gemeen is dat er hier mensen zijn die het welzijn van het paard voor ogen hebben en daarom een opmerking plaatsen over het zadel.

Pubelia, ik wens je echt al het geluk van de wereld en ik hoop dat je nog jaren van je haf mag gaan genieten. ik hoop alleen dat je in gaat zien dat de kans geringer wordt jaren van je haf te genieten als je nu niks onderneemd...

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 15:44

Kir_Ples schreef:
De TS rijd voor de LOL.

De TS rijdt voo de lol...en het paard dan...Jaaaaa, het paard heeft er ook lol aan, beweerd de TS en een paar bokkers (aan hand van foto's, zeer knap)

OMG, ik ben omringt door paardenfluisteraars die zelfs met paarden kunnen communiceren via pc's!!! Clown

De Haf heeft ze zeker persoonlijk verteld dat ze er geen problemen mee heeft, dat het zadel niet in haar rug prikt etc. etc.

Haha, kom nou....Mensen mogen niet oordelen over het zadel omdat ze dat niet n.a.v. een paar foto's kunnen zien (en niemand verklaart waarom niet...) maar mensen mogen wel beweren dat het paardje er lol aan heeft aan hand van diezelfde foto's...

Knap...Ja ja, erg knap zelfs....

Maar Pubelia aan de andere kant, afvallen is erg zwaar (boy I know) en ik vind het ook echt goed dat je rekening houdt met de bewegingsbelasting van je paard, maar je moet echt naar het groter geheel gaan kijken en daarmee bedoel ik ook de toekomst...! Hoe ziet jouw Haf er over 5 jaar uit? Kun je haar dan nog berijden? Of heeft ze dan zoveel pijn dat het niet meer kan...?

En mogen wij een zadel op een dier knikkeren voor ons eigen genoegen terwijl we weten dat het niet optimaal is....? Paardrijden is (misschien is dit niet iedereen met me eens) een zeer gecompliceerde vorm van teamsport. Je werkt namelijk met iemand samen die jou niet rechtstreeks kan vertellen wat haar dwars zit, wat ze graag anders zou zien etc.

Ik vind daarom ook dat we in elk aspectje moeten opletten op het welzijn van onze paarden...

Soms wordt ik gevraagd om een wat kleiner paardje te rijden...Ik doe dat dan wel, maar als ik dan op m'n Hugo van 1.70 m. voel ik me weer veel prettiger, want we passen van lichaamsbouw vel beter bij elkaar....

Maar goed, preken heeft volgens mij helemaal geen zin hier...dus...

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 15:46

Ik denk dat het verstandig voor je is de regels een keer door te nemen en de mod opmerkingen in dit topic.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 15:49

slimmerik schreef:
Ik denk dat het verstandig voor je is de regels een keer door te nemen en de mod opmerkingen in dit topic.

Clown

Tis wel Bokt, maar ook een vrij land, en ik kan rustig mijn mening geven....Ik heb dit op een hele fatsoenlijke manier gedaan en stel hierbij de welzijn van dit paard ter discussie. Problem? Volgens mij niet hoor, volgens mij draait het hierom in een discussie: meningen uitwisselen...! Ik vraag Pubelaia naar haar mening, niet meer en niet minder

Volgens mij moet jij de grondwet eens door gaan lezen, die gaan volgens mij nog wel voor boktregeletjes Knipoog

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 15:51

.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-08 15:53

Adil18 schreef:
Kir_Ples schreef:
De TS rijd voor de LOL.

De TS rijdt voo de lol...en het paard dan...Jaaaaa, het paard heeft er ook lol aan, beweerd de TS en een paar bokkers (aan hand van foto's, zeer knap)

OMG, ik ben omringt door paardenfluisteraars die zelfs met paarden kunnen communiceren via pc's!!! Clown

De Haf heeft ze zeker persoonlijk verteld dat ze er geen problemen mee heeft, dat het zadel niet in haar rug prikt etc. etc.

Haha, kom nou....Mensen mogen niet oordelen over het zadel omdat ze dat niet n.a.v. een paar foto's kunnen zien (en niemand verklaart waarom niet...) maar mensen mogen wel beweren dat het paardje er lol aan heeft aan hand van diezelfde foto's...

Knap...Ja ja, erg knap zelfs....

Maar Pubelia aan de andere kant, afvallen is erg zwaar (boy I know) en ik vind het ook echt goed dat je rekening houdt met de bewegingsbelasting van je paard, maar je moet echt naar het groter geheel gaan kijken en daarmee bedoel ik ook de toekomst...! Hoe ziet jouw Haf er over 5 jaar uit? Kun je haar dan nog berijden? Of heeft ze dan zoveel pijn dat het niet meer kan...?

En mogen wij een zadel op een dier knikkeren voor ons eigen genoegen terwijl we weten dat het niet optimaal is....? Paardrijden is (misschien is dit niet iedereen met me eens) een zeer gecompliceerde vorm van teamsport. Je werkt namelijk met iemand samen die jou niet rechtstreeks kan vertellen wat haar dwars zit, wat ze graag anders zou zien etc.

Ik vind daarom ook dat we in elk aspectje moeten opletten op het welzijn van onze paarden...

Soms wordt ik gevraagd om een wat kleiner paardje te rijden...Ik doe dat dan wel, maar als ik dan op m'n Hugo van 1.70 m. voel ik me weer veel prettiger, want we passen van lichaamsbouw vel beter bij elkaar....

Maar goed, preken heeft volgens mij helemaal geen zin hier...dus...
Als jij dit topic goed door had gelezen heb je op veel vragen van jou al antwoord gehad.

Vraagje eerst aan jou hou jij net zo veel rekening met jou paard als ik?

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 16:05

pubelia schreef:
Vraagje eerst aan jou hou jij net zo veel rekening met jou paard als ik?

Moeilijke vraag, want dan zou ik eens een dagje met je mee moeten lopen bij jouw paard, dus ik ga hier niet beweren dat ik net zoveel of zelfs meer reking houdt met 'mijn' paarden dan jij...

Maar ja, ik doe dat echt wel, ik ben echt heel erg gek op paarden en ik doe er alles aan om er voor te zorgen dat ze lol beleven aan het rijden en aan het leven op zich, in alle aspecten...

Maar ik denk dat iedere paardenliefhebber begaan is met het lot van zijn/haar paard, toch?

Ik heb ook aangegeven dat ik het goed vind dat je op de bewegingsbelasting acht, maar alleen daar mee ben je er niet...

Maar ja, natuurlijk hou ik rekening met mijn paard, anders ben je een paard niet waard

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-08 16:10

Daarom omdat je niet weet wat ik doe om rekening te houden met mijn paard, hoe kan het dan dat je weet hoe oa het zadel op mijn paard ligt, en dat het zadel bij mij niet past...? En nee alleen van een foto kan je het niet zien.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 16:20

pubelia schreef:
Daarom omdat je niet weet wat ik doe om rekening te houden met mijn paard, hoe kan het dan dat je weet hoe oa het zadel op mijn paard ligt, en dat het zadel bij mij niet past...? En nee alleen van een foto kan je het niet zien.

Waarom niet dan? Ik zie toch dat je met je kont te veel op de lepel zit? Haha! En bovendien ben ik niet de enige, denk je nou werkelijk niet dat er een kern van waarheid in zit als meerdere mensen dit zien?

En nomgaals, maar dit ga ik echt niet blijven herhalen want het is een kwestie van lezen, dit zadel past de haflinger misschien wel maar daar zeg ik niks over, dit zadel is voor JOU echter te klein...!

Rekening houden met een paard kan van mens tot mens verschillen. Ik zou in jouw situatie wachten met rijden tot ik af zou zijn gevallen en een groter zadel kopen, maar goed, dat is mijn manier van rekening houden....

Nogmaals much fun met je paard, maar ik kijk graag naar het grotere geheel wanneer het gaat om mijn paard en niet alleen naar 'nu'.
Laatst bijgewerkt door Adil op 14-04-08 16:25, in het totaal 1 keer bewerkt

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-08 16:24

Als mensen in mijn omgeving zeggen dat het zadel wel de goede maat is, zijn die maar blind, terwijl dat mensen van bokt die een foto zien het zeker in jou ogen goed zien. Year right dream on...

Ik kan jou topics ook gaan afkraken maar ik hou wijs mijn mond, miss is dat wel de wijsheid die bij jou ontbreekt. Doei Adil18

Ik ga er overigens ook niet meer verder op in. Als je mijn Topic goed had doorgelezen was mijn dubbelen antwoord niet nodig geweest. En Was duidelijk dat je weer ontopic moest gaan

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 16:49

pubelia schreef:
Als mensen in mijn omgeving zeggen dat het zadel wel de goede maat is, zijn die maar blind, terwijl dat mensen van bokt die een foto zien het zeker in jou ogen goed zien. Year right dream on...

Ik kan jou topics ook gaan afkraken maar ik hou wijs mijn mond, miss is dat wel de wijsheid die bij jou ontbreekt. Doei Adil18

Ik ga er overigens ook niet meer verder op in. Als je mijn Topic goed had doorgelezen was mijn dubbelen antwoord niet nodig geweest. En Was duidelijk dat je weer ontopic moest gaan

Maar waar de mensen de wijsheid vandaan gaan halen dat dit paard er lol aan zou hebben is 'scheiss egal?'

Ik ben jou toch niet aan het afkraken of wel soms? Ik geef alleen mijn mening, en als jij iets in mijn topics ziet wat je niet bevalt moet je dat ook zeggen) Maar goed, daar is niks wijs of onwijs aan, das gewoon eerlijk...En ik ben best een slimme dame als ik dat mag zeggen, alleen ben ik daarbij ook open en eerlijk, en volgens mij schiet jou dat meer in het verkeerde keelgat als al het andere...

Maar goed, ik ga hier ook ophouden want volgens mij zouden wij twee eeuwig door kunnen gaan met welles-nietes, en dat heeft voor ons beide geen nut Lachen

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-08 16:56

Ik ken mijn pony en ik weet dat als ze het niet leuk zou vinden dat ik dat echt wel merk, ook als ze pijn zou hebben.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 17:01

Moderatoropmerking:
Eindeloos herhalen is ook niet de bedoeling, en dat gebeurt nu wel met de dingen die aangehaald worden.

Yvon72

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 20:58

meid, ik vind je een kanjer!!!!

Ben zelf ook een stevige tante, en heb een fjord.
rijden doe ik zelf haast niet, alleen lekker op een buitenrit, stappen en soms een klein stukje draven, en genieten dat we dan doen, pfffff

en zo te zien, en te lezen genieten jullie ook dubbel en dwars.

Meis , respeckt voor jou.

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 21:06

Ik zeg toch, sorry dat ik het zeggen moet.
Ben er echt niet op uit, haar af te kraken oid..
Maar een haflinger is idd sterk, maar daar gaan we gewoon snel de fout in.
Er is ook een maxium, je kan niet onder elk gewicht blijven zeggen: MAAR een haflinger/fjord is sterk.
Er is een max, wanneer zou die max wel komen volgens jou dan?
Dit is namelijk in mijn ogen echt te zwaar, en niet zo van , het kan wel.[/quote]

Ja, sorry dat ik het zeg maar ik ben het hier ook mee eens. Er word idd tevaak en te snel gezegt: Maar een haflinger is sterk, die kan dat wel! Maar wij hebben tenslotte niet aan de haflinger gevraagt of hij dit te zwaar vind. En idd, het zadel ziet er ook te klein uit vind ik. Je zit zowat op de rand van de achterkant. Dat hoort niet, en het lijkt mij ook niet echt fijn zitten, maargoed.
Dit is idd niet om je af te kraken, maar ik geef gewoon mijn mening.
Er is idd een max zoals er word gezegt Knipoog

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 21:16

Amigos_ schreef:
Ik vind het knap dat je ondanks alles toch foto's blijft plaatsen! Het ziet er gezellig uit met je paardje en denk echt wel dat je rekening houd met wat je van dr vraagt!
Je bent misschien wel wat zwaarder, maar dat weet je van je zelf daarom vraag je ook minder van haar.

Ik ben heeeeeel erg slank, misschien mag ik dan maar niet meer rijden want dat paard voelt niet eens dat ik er op zit Tong uitsteken zucht wat een onzin allemaal.

Veel te zwaar, of te dun is toch wel een heeeel groot verschil. Beetje onzin om nou te zeggen dat het paard je niet eens voelt zitten. Dat weet je zelf hopelijk ook wel Knipoog
Dus, dit is niet echt een goede vergelijking.. het is namelijk een groot verschil.
En met te licht zijn, daar kun je het paard niet mee belasten.. maar als je te zwaar bent, daar kun je het paard dus wel mee belasten. En ik denk dat diegene waar het hier omgaat en der paard heeft gevraagt of die er geen last van heeft, want ze is er zo zeker van!

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-08 21:33

Yvon72: Dank je wel! er zijn meerdere mensen die respect hebben, heb zelfs een pb van een mod gehad die respect had voor mijn schrijven. En natuurlijk de andere mensen niet te vergeten. Geloof me je bent niet de enige. Ik ga overigens door met foto's plaatsen totdat mensen een beetje meer respect kunnen opbrengen. dat houd niet in dat je geen negatieve kritiek mag geven, maar niet 100 keer het zelfde of erg bot oid. Jullie weten wel wat ik bedoel.

En als je te licht ben kan je ook een paard in de kreukels rijden. allerlei hulpteugels eraan hangen, verkeerd zadel, tegen het paard zn gang in zitten, op zn rug bonken. Ow ja wel als je te licht bent kan je ook je paard de kreukels in rijden.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 21:44

Moelie schreef:
maar als je te zwaar bent, daar kun je het paard dus wel mee belasten. En ik denk dat diegene waar het hier omgaat en der paard heeft gevraagt of die er geen last van heeft, want ze is er zo zeker van!

Ze geeft aan dat ze 2 keer per jaar haar DA haar paard laat nakijken. Ze geeft aan dat ze er een osteopaat naar laat kijken.... en toch maar doorzagen.. Bah !! Misselijk Als je zoiets durft te plaatsen heb je het topic niet gelezen. Kom je alleen maar kritiek spuien.

Toch vat ze het allemaal perfect op. OK dan!

Diep respect voor haar !!!
OK dan!

letziforevr

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 21:55

Leuke fotos!

Dit jaar gaat mijn paard mee op vakantie (naar het bos) we kijken hier nu al naar uit!!
Gezellig dat je vriend mee gaat op de fiets voor de fotos!!

LoTjE22

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 23:33

Hoi

Je hebt echt een hele leuke merrie!
Heerlijk kan niet wachten tot ik weer lekker kan rijden.

Ik heb een 18 inch pagony boomloos zadel is prima, volgens mij zit die van jou ook prima.

In 2005 woog ik 89 kilo met me 1.66, mijn haf was 1.46 en hield t makkelijk, ze had er geen moeite mee. ze had nooit last van dr rug of benen en ook was zei een luxere type.Werd 2 x per jaar ff nagekeken en ook door de osteopaat en fysiotherapeut.
Nu ben ik flink afgevallen en voel me lekkerder in me vel,rijd makkelijker in galop etc..
maar nico is 1.51 zijn verwachte stokmaat is 1.56 moet makkelijk willen dacht ik zo met 76 kilo of nie Pling

Vind t dapper van je hoor.
Hoe je met t commentaar om gaat. en zo te zien genieten jullie toch echt van elkaar Haha!

Ga zo door!!!!!! Haha! Pling

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 07:05

en maar doorgaan he sommige mensen.............triest!
en léés de mod opmerkingen eens,maar nee sommigen blijven liever door zeuren terwijl er al genoeg gezegd is.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-08 11:10

Idd daarom schreef ik al lees eerst eens goed het topic door. Maar zulke mensen zijn er nou eenmaal!
Ik heb gisteren mijn meisje gelongeerd, maar ze wilde niet echt. liep erg opgekorpt (had er touwtjes aan gehangen) toen die er vanaf af waren ging het goed!!

unicumW

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 13:00

pubelia schreef:
Idd daarom schreef ik al lees eerst eens goed het topic door. Maar zulke mensen zijn er nou eenmaal!
Ik heb gisteren mijn meisje gelongeerd, maar ze wilde niet echt. liep erg opgekorpt (had er touwtjes aan gehangen) toen die er vanaf af waren ging het goed!!

haha lekker eigenwijse beestjes he!! ik zou ok liever zonder touwtjes lopen!!