neeeeeeeeeeej :'( Foto's pagina 12

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ojajoh

Re: neeeeeeeeeeej :'( Update p.5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 20:42

heel veel sterkte
ik volg dit even ....zou graag zien dat indi erbovenop komt

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-08 20:48

ik gok da ze er wel boven op komt. voor zover dat kan. aan mij zal t niet liggen. ik heb er echt alles voor over. en geloof me: dat is veel!

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 21:45

He Agnes, een kuzzzje op je tenen. Bloedvaatjes dicht en nageltjes toe...slaap lekker. Dromen Slapen

Ik las je topic vanochtend en het toeval wil dat ik vandaag ook de veearts gehad heb omdat Ocho magerder en magerder wordt. Hij eet goed, is wel wat sip geweest, maar nu toch weer vrolijk en drinkt zich ongans. Net als Iny loopt hij prima en ben ik hem de laatste tijd steeds meer voer gaan geven, maar dat hielp dus niet. Ze heeft een rectaal gedaan en mest meegenomen voor onderzoek op zand en wormen. Ook heeft ze bloed getrokken om de nier en leverfunctie te controleren. Omdat ik jouw topic gelezen had heb ik ook nog even naar stapelingsziekte geinformeerd. Maar ik heb niks gehoord wat hier in het topic nog niet vermeldt staat. Wel zou ze natuurlijk ook daar naar kijken.
Drinkt Indy ook zo veel, of meer dan normaal? Ik maak me zorgen... Maar dat hoort ook zo als rechtgeaarde paardenmoeders.
Sterkte

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 21:47

Succes morgen. Hoelang duurt het dan voor hij de uitslag heeft?

Junip

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 21:55

Succes morgen!!

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-08 22:04

medio komende week hoor ik meer en gaan we kijken wat we gaan doen en hoe...

indi drinkt niet extreem veel meer ofzo. haar lever en nieren enzo zijn ook allemaal nagekeken, maar die waren allemaal goed.

er zijn wel n hoop magere paardjes laatste tijd. heb jij een uitgebreid onderzoek laten doen? of eerst alleen globaal?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 22:43

mrie schreef:
He Agnes, een kuzzzje op je tenen. Bloedvaatjes dicht en nageltjes toe...slaap lekker. Dromen Slapen

Ik las je topic vanochtend en het toeval wil dat ik vandaag ook de veearts gehad heb omdat Ocho magerder en magerder wordt. Hij eet goed, is wel wat sip geweest, maar nu toch weer vrolijk en drinkt zich ongans. Net als Iny loopt hij prima en ben ik hem de laatste tijd steeds meer voer gaan geven, maar dat hielp dus niet. Ze heeft een rectaal gedaan en mest meegenomen voor onderzoek op zand en wormen. Ook heeft ze bloed getrokken om de nier en leverfunctie te controleren. Omdat ik jouw topic gelezen had heb ik ook nog even naar stapelingsziekte geinformeerd. Maar ik heb niks gehoord wat hier in het topic nog niet vermeldt staat. Wel zou ze natuurlijk ook daar naar kijken.
Drinkt Indy ook zo veel, of meer dan normaal? Ik maak me zorgen... Maar dat hoort ook zo als rechtgeaarde paardenmoeders.
Sterkte

toch geen cushing?kan ook zonder krullende vacht....

Vlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 08:35

Nieuwe, spannende dag......

Gaat het lukken vandaag Agnes? Wat denk je, kun je het aan met je tenen/voeten?

Zet 'm op hoor!! Succes!!

X

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-08 08:53

mijn verband is van buiten nog helemaal wit!!!!!!!!!!! Haha!

ik weet niet hoe het er daaronder uit ziet, maar t heeft iig niet heftig gebloed, want tis niet meer doorgelekt:) zo even er af halen en weer voetenbadje Knipoog dan zal k eens kijken hoe het er uit ziet, maar ik doe gewon die teenspalkjes om en ga een buitenrit maken met indi! lekker puh! heb er echt zin in. en kwerd gister gebeld door ieman ddie wel kon helpen met opzadelen. super toch? er af kom ik vst wel. gewoon hopen dat de boer thuis is, en anders zien we dan wel weer;)

Dowski

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 09:57

hé, lees het net,sterkte, ik hoop dat de uitslag goed is.... altijd slopend om dat pas na een tijdje te horen te krijgen wat het is,

veel plezier met de buitenrit, hoop dat het allemaal gaat lukken Ja

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 10:01

nou dat mag ook wel dat het verband nog wit is want ik heb zere duimen van het duimen Clown

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-08 10:19

thnx voor t duimen allemaal!

t verband was aan de binnenkant maar een heeeeeeeel klein plekje bebloed. oftewel: t bloed nagenoeg niet meer! kheb nu pleisters er om. jaja! en die teenspalken. zo naar zwolle, en dan gelijk door naar indi, waar mijn paard dan als t goed is al opgezadeld klaar staat.

ik ben zo blij met sommige mensen in mijn omgeving die me zo helpen!!!
en natuurlijk met iedereen die zo meeleeft en zelfs zere duimen voor ons over heeft Knipoog

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 11:03

Ik zal voor je duimen, dat alles goed gaat en dat je volgende week een goede uitslag krijgt voor Indi (in die zin dat er wat aan te doen is)

Adrienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 16:32

Hopelijk kunnen ze een diagnose stellen na dat bloed onderzoek.

De voeding tips die ik gaf zijn (helaas) door ervaring geleerd. Mijn paard is vorig jaar bevangen geraakt door verkeerde (leest: meer suiker dan wat anders) voeding op de vorige pensionstal.
Het is erg belangrijk dat je wat spier ondersteunends geeft. Ik geef mijn paard nog steeds MuscleFit van pavo.
Je moet zo snel mogelijk van die muesli af. Geef hem weg of zo maar ga hem niet opvoeren die suikers zijn funest voor je paard! Haal bv Reform Muesli van Havens zonder suiker en met laag eiwit! Als je echt een volledig voer wilt geven dan kun je daar je dierenarts om vragen. De kliniek waar wij bij zijn heeft speciaal voer voor paarden die spier problemen hebben of makkelijk bevangen raken. Ik moet er bij zeggen dat het wel schrikbarend duur is. Ik was eigenlijk blij dat mijn meisje het niet graag lustte.
Maar het is wel ideaal om je paard eerst weer op orde te krijgen.
Verder krijgt mijn paard "prestatie" supplement van de Boerenbond (vitamine E Selenium en alle nodige elektrolyten) en krijgt ze standaard olie en MSM over haar voer. Tot nu toe gaat het goed met haar en heeft ze het niet meer terug gehad. (klop klop)

Fijn te horen dat je voet dicht aan het gaan is.

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 18:39

ondanks alle voedingsadviezen, zou ik toch nog heel even wachten met overschakelen.
kwestie van de bloedtest na inspanning niet te beïnvloeden, en zo het risico te lopen op een verkeerde diagnose...

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-08 19:20

nieuwe update:
vandaag lekker gereden. echt echt lekker, maar wel met tranen in mijn ogen. bah wat kunnen sommige dingen je van slag maken. ik was zo bang dat ze zoveel pijn zou hebben van het rijden...
ik ben eerst van de wei naar de manege gereden met haar. toen in de bak wat rondjes stappen, ook kleinere rondjes, andere kant op. daarna haar even expres door een plas laten gaan omdat ze daar `bang` voor was. toen nog stukje gereden en toen via een grote omweg terug naar de wei. ik heb denk ik een kwartiertje in de bak gereden, en ruim een uur buiten. twas heerlijk! mooi weer, indi liep netjes (erg snel alleen!), en we hebben zelfs stukken keihard gegaloppeerd. langzaam vond ze erg moeilijk. draven ging alleen ook wel erg hard zeg. volgens mij had ze peper ergens zitten...

daarna weer lekker op de wei gezet. ze stond te hijgen, dus ik denk dat ik aan de vraag om intensief te rijden van de da wel voldaan heb.

na haar water en voer bij te hebben gegeven ben ik even snel naar huis gegaan. even snel wat gegeten en gelijk terug naar indi. kwam de da me van het erf af al tegemoet rijden. hij had al bloed geprikt. de boer had hem de weg gewezen... hij stapte uit de auto om even te babbelen. hij vroeg hoe het rijden was gegaan. of indi het volgehouden had, of ze altijd buiten stond, of ze altijd hoio tot haar beschikking had.
na de vragen te hebben beantwoord zei hij dat hij haar er eigenlijk wonderbaarlijk goed uit vond zien. het leek hem allemaal erg mee te vallen. het is natuurlijk wachten op het bloedonderzoek, maar hij verwachte dat het wel mee zou vallen. als volgende week blijkt dat de waardes nog veel hoger waren dan vorige keer dan is het wel echt menes. zo niet verwacht hij dat we alleen wat moeten doen aan de voeding en dan vooral de voedingsstoffen die ze binnenkrijgt...

ik moet zeggen dat ik erg blij was dat hij zo positief leek. ik hoop natuurlijk wel dat hij gelijk heeft en zijn gedachtes overeenkomen met de uitslag van het lab. het blijft afwachten...

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-08 19:21

fojoe schreef:
ondanks alle voedingsadviezen, zou ik toch nog heel even wachten met overschakelen.
kwestie van de bloedtest na inspanning niet te beïnvloeden, en zo het risico te lopen op een verkeerde diagnose...

zo snel heeft dat geen effect. muesli krijgt ze trouwens niet meer. niet die van subli iig

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 19:24

nee, idd niet als de 2e bloedtest vandaag al was Bloos
(ben niet helemaal wakker, geloof ik Clown )
dat de da vond dat ze er goed uitzag, is toch wel hoopgevend Ach gut

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-08 19:26

ja toch?

fojoe

Re: neeeeeeeeeeej :'( Update pagina 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 19:57

Ja

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-08 20:05

Lachen

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 20:06

en hoe lang moet je nou weer wachten op deze uitslag?

in elk geval weer tot na het weekend, wat een spanning weer zeg.
fijn dat het rijden wel lekker ging,was ook wel superlekker weer daarvoor Knipoog

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-08 20:31

ja, ik moest volgens hem ook gewoon blijven rijden ook, dus morgen gaan we gewoon naar les...

t bloed gaat nu de koelkast in en kan maandag pas opgestuurd worden. wordt dus dinsdag of woensdag ofzo dat ik de uitslag ga krijgen...

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 23:09

Wel goed om te horen dat ze zo goed loopt, dat is toch een positief teken lijkt mij, ik zal voor je duimen.

Hoe hebben je tenen zich gehouden met rijden??

Vlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 23:16

Hey IndiKanjer! Wat fijn dat jullie saampjes zo genoten hebben!
Weet je, ik word toch voorzichtig blij...... Misschien is het straks her
en der aanpassen maar kunnen jullie saampjes toch prima jullie leventje
samen slijten. En dáár duim ik voor!

Zet 'm op IndiKanjer!