'Ongeluk' met trailer

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Oakland1990

Re: 'Ongeluk' met trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 22:04

Dan zou ik toch een tweedehands Ifor nemen, liefst nog anderhalf zodat ze voldoende ruimte heeft om te verstappen. Zo'n camera heb je voor ongeveer 300 euro geloof ik. Dus dat is niet zo veel als je ziet wat voor zekerheid het geeft.

Dat Voice zo reageert kan ook zijn omdat ze weer op een ander plekje staat dan gewend. Thuis zal ze meer op haar gemake zijn en hopelijk nog vlugger herstellen.

Xre

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 22:28

Jeetje wat erg zeg! Hopelijk is ze gauw weer in orde!

nexthorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 11:12

Jeetje mina, wat een verhaal!!
Ik vind dat jullie er goed aan hebben gedaan om te wachten met uitladen totdat je op de kliniek was.
En idd, jij kent je paard het best...
Heel veel sterkte en beterschap Ach gut

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 22:19

Ben benieuwd of ze morgen de vrachtwagen op zal gaan... Ik hoop dat ze niet té erg getraumatiseerd is.

Charles

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 11:26

Ik duim voor jou en Voice Veertje!

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 11:42

Waaw... met kippenvel je verhaal gelezen. Wat ontzettend heftig!
Ik hoop van harte voor je dat ze er niets aan overhoudt...

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 16:23

Veer, is ze al heelhuids thuisgekomen???
heb voor jullie geduimd hoor, vandaag!!

mdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 18:19

Ik hoop dat alles goed is gegaan vandaag!

double

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-08 20:35

Zo mijn meisje is weer thuis.. wat een fijn gevoel.. Maar wat was het spannend.. Misselijk
Vannacht al nachtmerries over de vrachtwagen.. Gelukkig is alles goed verlopen..
Mensen van Paardentaxi Rotterdam waren top! Echt helemaal geweldig, veel geduld.
Het duurde namelijk lang voordat ze erop stond. Uiteindelijk ook maar sedatie gegeven..
Madam staat wat onwennig in dr stal.. kan moeilijk draaien, dat gaat met het nodige gekreun..
Maar goed ben zo blij dat ze weer thuis is.. Nu 'lekker' aan de wandel.. En over 2 weken weer verder zien..

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 20:37

Fijn dat ze weer thuis is! Nogmaals beterschap voor 'r!

double

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-08 20:38

Iedereen bedankt voor het duimen.. Denk dat het geholpen heeft! Knipoog

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 20:47

Hoi, veer,
Ik had al gemsmt maar super dat ze weer thuis is!!
Miss is dat Dreamstables wel wat voor die trailer training... Wat ik met sul ook zou gaan doen...

double

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-08 20:50

hihi ik heb je alweer terug gesmst!

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 21:07

Gelukkig is dat goed verlopen! Stond ze stil op de vrachtwagen? Ik hoop dat ze niet té getraumatiseerd blijft, maar ik heb de site van Vlasblom bekeken en ben er van overtuigd dat het haar gaat lukken om je paard weer vlot in en uit de trailer te laten wandelen. Veel beterschap nog voor Voice

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 21:08

Oakland1990 schreef:
Ben benieuwd of ze morgen de vrachtwagen op zal gaan... Ik hoop dat ze niet té erg getraumatiseerd is.

en wat dacht je van het trauma van de ts en iedereen die daarbij was.
Ts, zorg voor goede professionele begeleiding voor je paard maar ook voor jezelf als je straks weer ga laden op de trailer, neem er je tijd voor en ga alleen rijden als je er zelf weer vertrouwen in heb en idem voor je paard. De schrik zal er nog wel even in zitten.
Heel veel sterkte en succes met het herstel van je paard.

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 21:13

Ook van mij heel veel sterkte met het verwerken en een plekkie geven van alle gebeurtenissen. Verwen je paardje, maar zeer zeker jezelf ook de komende tijd en neem je tijd om bij te komen.

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 21:16

garny95 schreef:
Oakland1990 schreef:

En wat dacht je van het trauma van de TS en iedereen die daarbij was.
TS, zorg voor goede professionele begeleiding voor je paard maar ook voor jezelf als je straks weer ga laden op de trailer, neem er je tijd voor en ga alleen rijden als je er zelf weer vertrouwen in heb en idem voor je paard. De schrik zal er nog wel even in zitten.
Heel veel sterkte en succes met het herstel van je paard.

Als je heel het topic leest zou je dit niet gezegt hebben, ik ken de TS persoonlijk en heb ook al heel wat af gePBt met 'r.
Terug naar het onderwerp nu?

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 21:23

was absoluut niet persoonlijk bedoelt op jou Oakland, ik haalde hem alleen aan omdat ik veel over het paard lees in dit topic maar niet over de ts, terwijl het voor haar en haar ouders traumatisch was. Maar niet op jouw gericht, sorry als dat zo overkwam.

Charles

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 21:24

Blij dat ze veilig thuis is schoonnichie Haha!

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 21:24

Net erg hoor, ik dacht dat je mij bedoelde vanwege die Quote Knipoog

themi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 22:42

Ik herhaal uit je openingspost: Na ongeveer een half uur duwen en slepen met haar stond ze uiteindelijk in de trailer en gingen we opweg. Wel met het nodige gestommel, maar we dachten dat ze wel zou kalmeren.
Er waren stukken dat ze heel rustig was, en stukken dat ze wat onrustiger was.
Nog even getwijfeld of we wel door zouden rijden, omdat ze het misschien té spannend vond. Maar goed, we wilden ook weer niet de indruk geven, dat als ze dit soort trucjes vaker zou uithalen, ze gelijk weer lekker naar stal mocht. Even doorzetten dus.

Hoeveel signalen moet een paard afgeven en waarom wordt er nou toch zo vaak gedacht dat het paard men in de mailing neemt?? Dit paard heeft duidelijk aangeven dat ze ( nog ) geen vertrouwen had in het trailerladen en rijden. Met tranquil opgehaald en dan moet ze het de volgende keer "gewoon "normaal doen. Neem de tijd ervoor, bouw het rustig op, maak korte proefritjes etc.

Dit paard is in totale paniek geraakt en de baas heeft het voortijdig niet gehoord..en geen rustige trainingsopbouw voor trailerladen aangehouden. Paarden worden helaas niet trailermak geboren..

jaja, nu krijg ik vast alle bokkers over me heen maar ik kies de kant van het paard hier en hoop dat mensen nu eens de tijd nemen voor het trailermak maken. ( en onderhouden ) Weten jullie dat er zelfs paarden doodgeschoten worden in Nederland omdat ze niet meer verantwoord vervoerd kunnen worden??

mesastamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 07:58

oww vera wat een goed nieuws , ik hoop dat je beestej er snel weer boven op komt! en dat jij straks het gevoel een beetje een plekje kan geven, want dit is niet niks.... gheel veel sterkte

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 08:11

he bah Ach gut wat een schrik...
hopen dat het goed afloopt!! fijn dat het nu al wat beter is...

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 09:52

themi schreef:
Ik herhaal uit je openingspost: Na ongeveer een half uur duwen en slepen met haar stond ze uiteindelijk in de trailer en gingen we opweg. Wel met het nodige gestommel, maar we dachten dat ze wel zou kalmeren.
Er waren stukken dat ze heel rustig was, en stukken dat ze wat onrustiger was.
Nog even getwijfeld of we wel door zouden rijden, omdat ze het misschien té spannend vond. Maar goed, we wilden ook weer niet de indruk geven, dat als ze dit soort trucjes vaker zou uithalen, ze gelijk weer lekker naar stal mocht. Even doorzetten dus.

Hoeveel signalen moet een paard afgeven en waarom wordt er nou toch zo vaak gedacht dat het paard men in de mailing neemt?? Dit paard heeft duidelijk aangeven dat ze ( nog ) geen vertrouwen had in het trailerladen en rijden. Met tranquil opgehaald en dan moet ze het de volgende keer "gewoon "normaal doen. Neem de tijd ervoor, bouw het rustig op, maak korte proefritjes etc.

Dit paard is in totale paniek geraakt en de baas heeft het voortijdig niet gehoord..en geen rustige trainingsopbouw voor trailerladen aangehouden. Paarden worden helaas niet trailermak geboren..

jaja, nu krijg ik vast alle bokkers over me heen maar ik kies de kant van het paard hier en hoop dat mensen nu eens de tijd nemen voor het trailermak maken. ( en onderhouden ) Weten jullie dat er zelfs paarden doodgeschoten worden in Nederland omdat ze niet meer verantwoord vervoerd kunnen worden??

en wat wil jij nu met deze post bereiken Verward
wil je dat TS nu nog meer schuldgevoel gaat krijgen dan ze al heeft?
waarom zet je dit nu eigenlijk neer?
wat wil je hier nu mee zeggen?

gelukkig gaat het weer goed met je paard Haha!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 09:58

ben het gedeeltelijk met themi eens hoe HARD dat ook klinkt!

Na een half uur duwen en slepen.... je paard kende de trailer niet? en toch dwing je hem erop? en dan voor zo'n lange rit?
Dit dier had er geen vertrouwen in, en hij is niet uitgegaan van jullie vertrouwen....!

ga dus alsjeblieft áls ze nog helemaal in orde komt werken aan vertrouwen met de trailer, en dit gaat je véél tijd kosten, en dat is te danken aan dit ongeluk.
neem er de tijd voor, geef je paard het vertrouwen, laat hem wennen, rij een klein endje en ga terug naar stal... rij wat verder en ga terug naar stal... Bouw dit op.

Voor jou zal er ook vast een stuk vertrouwen wegzijn.. jij zal nu angstig zijn om weer weg te gaan met dit paard.
Vantevoren zenuwachtig zijn van '' gaattie erop of niet.. gaat het wel goed...''
zorg dat je zelf eerst weer het vertrouwen krijgt (dus door te oefenen) en ga dan pas weer op stap

Ik wil je heel vele sterkte wensen met je paard en jezelf en de betrokkene!
Doe rustig aan, en succes ermee Lachen