Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Oakland1990 schreef:Ben benieuwd of ze morgen de vrachtwagen op zal gaan... Ik hoop dat ze niet té erg getraumatiseerd is.

garny95 schreef:Oakland1990 schreef:Ben benieuwd of ze morgen de vrachtwagen op zal gaan... Ik hoop dat ze niet té erg getraumatiseerd is.
En wat dacht je van het trauma van de TS en iedereen die daarbij was.
TS, zorg voor goede professionele begeleiding voor je paard maar ook voor jezelf als je straks weer ga laden op de trailer, neem er je tijd voor en ga alleen rijden als je er zelf weer vertrouwen in heb en idem voor je paard. De schrik zal er nog wel even in zitten.
Heel veel sterkte en succes met het herstel van je paard.

wat een schrik...themi schreef:Ik herhaal uit je openingspost: Na ongeveer een half uur duwen en slepen met haar stond ze uiteindelijk in de trailer en gingen we opweg. Wel met het nodige gestommel, maar we dachten dat ze wel zou kalmeren.
Er waren stukken dat ze heel rustig was, en stukken dat ze wat onrustiger was.
Nog even getwijfeld of we wel door zouden rijden, omdat ze het misschien té spannend vond. Maar goed, we wilden ook weer niet de indruk geven, dat als ze dit soort trucjes vaker zou uithalen, ze gelijk weer lekker naar stal mocht. Even doorzetten dus.
Hoeveel signalen moet een paard afgeven en waarom wordt er nou toch zo vaak gedacht dat het paard men in de mailing neemt?? Dit paard heeft duidelijk aangeven dat ze ( nog ) geen vertrouwen had in het trailerladen en rijden. Met tranquil opgehaald en dan moet ze het de volgende keer "gewoon "normaal doen. Neem de tijd ervoor, bouw het rustig op, maak korte proefritjes etc.
Dit paard is in totale paniek geraakt en de baas heeft het voortijdig niet gehoord..en geen rustige trainingsopbouw voor trailerladen aangehouden. Paarden worden helaas niet trailermak geboren..
jaja, nu krijg ik vast alle bokkers over me heen maar ik kies de kant van het paard hier en hoop dat mensen nu eens de tijd nemen voor het trailermak maken. ( en onderhouden ) Weten jullie dat er zelfs paarden doodgeschoten worden in Nederland omdat ze niet meer verantwoord vervoerd kunnen worden??