Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
quinoa schreef:Het liep allemaal voorspoedig en het zag er super mooi uit, de mérens met de mooie authentieke dokterskoets erachter. Totdat er bij een vrij smalle doorgang tussen omheining en pilaar er wat mis ging. Er waren borden met letters (a,c etc.) in de grond gezet, de koets kwam hier overheen en vervolgens tegen de omheining aan, dit maakte aardig wat kabaal. Het paard schrok hier zo ontzettend van dat die hard ging rennen, bij de volgende bocht kantelde de wagen en brak alles af (boom, koets etc.)..... het paard rende met tuig en boom geschrokken rond. De koetsier was zwaar verwond omdat hij tussen de koets (die aan diggelen lag) en de omheining lag, zover ik weet heeft hij in ieder geval zijn been flink gebroken. De mérens heeft nog een aantal rondes gerend maar was al snel weer in handen, het paard stond stijfuit te trillen van de schrik.
Heb op het moment geen idee hoe het met de koetsier gaat, de ambulance broeders waren bij hem toen ik weg ging, hij lag aan het infuus en hij had ontzettend veel pijn.
Amable schreef:Ik ben heel benieuwd wie er naar dit 5daagse evenment komen! Paard 2008 loopt van 23 tot 28 januari en belicht vele facetten uit de paardensport. Dit is de site naar het evenement http://www.evenementenhalhardenberg.nl/ ... ard%202008
Jauke en ik zullen er iig de zaterdag en zondag bij zijn!
kimmie1018 schreef:morgen moet ik er heen met onze school AOC de groene welle dus ik ben er ook