Paard springt 2m17. *Trots*

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nessah

Re: Paard springt 2m17. *Trots*

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 14:21

Katja schreef:
Nessah schreef:
Sjonge jonge.. wat veel onnodige reacties zeg.. Niet goed voor de pezen? Denk dat menig Z parcour meer vraagt van de pezen dan 1 hoge sprong. Daarnaast is dit iets wat niet elke dag gedaan word maar 1 keer per jaar.
Kun je deze stelling ook onderbouwen.

Jahoor, dat kan ik.
Op een parcour zijn er 10 sprongen ofzo? ( sorry, weet niet hoeveel er precies in zitten). En dan hebben ze daarvoor nog ingesprongen. Dus zit je misschien op die dag op ( laat zeggen ongeveer) 15-20 sprongen. Dus 15-20 landingen. Ik denk dat al die landingen bij elkaar ( want dat zijn ook "klappen") zwaarder voor de pees is dan 1 zo'n klap. Veel schelen zal het elk geval niet.

Babetteh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-07 14:24

Idd, dat is ook mijn mening.

V_lalala

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 14:25

ZO he !! Wat een sprong Cool ...
Mjaa zie dr niet zoveel verkeerts aan, als het paard de bak zelf niet vertrouwd dan weigert die tog wel ? &. met die pezen ; als je vaak genoeg oefend Krijgt je paard vanzelf hele sterke pezen Knipoog

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 14:25

Idd!
Daar geef ik je groot gelijk in! Ja

Paperclip3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 14:26

ik ben echt benieuwd hoeveel pagina's is toppic gaat halen (denk heel wat) Haha! Pling

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 14:29

Nessah schreef:
Jahoor, dat kan ik.
Op een parcour zijn er 10 sprongen ofzo? ( sorry, weet niet hoeveel er precies in zitten). En dan hebben ze daarvoor nog ingesprongen. Dus zit je misschien op die dag op ( laat zeggen ongeveer) 15-20 sprongen. Dus 15-20 landingen. Ik denk dat al die landingen bij elkaar ( want dat zijn ook "klappen") zwaarder voor de pees is dan 1 zo'n klap. Veel schelen zal het elk geval niet.
Mag toch hopen dat er nu ook is ingesprongen en de hindernis zal echt niet in 1x op deze hoogte gezet zijn.

isaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 14:30

Kanonnen wat hoog zeg
Afbeelding

Paperclip3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 14:30

haha tuurlijk niet. .. dat zou echt ze belachelijk zijn geweest ik denk als je zo hoog springt dat je dat ze dat heeeuus wel zullen weten Tong uitsteken

Moosie3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 14:32

OMG ... Afgod
Dit zal je mij nooit zien doen Bloos
Geweldige prestatie van paard en ruiter!!!

Babetteh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-07 14:32

Katja schreef:
Nessah schreef:
Jahoor, dat kan ik.
Mag toch hopen dat er nu ook is ingesprongen en de hindernis zal echt niet in 1x op deze hoogte gezet zijn.

Tuurlijk is er ingesprongen! In een andere piste stonden nog een rechte en een oxer en als je kijkt
naast de triple bar van 2m17 staat nog een oxer van ik weet niet hoe hoog Tong uitsteken

Marleen79

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 14:33

Ach, er zijn veel concoursen waar het terrein er een stuk dramatischer bij ligt na een grote hoeveelheid regen dan deze bak. En op die concoursen wordt ook gewoon Z en ZZ springen verreden (en niet te vergeten dat op diezelfde bodem eerst ook al de lagere klasses zijn verreden). Denk dat dat een grotere aanslag op de pezen is dan een zo'n sprong...

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 14:34

Katja schreef:
Nessah schreef:
Jahoor, dat kan ik.

Hmm ik weet voorderest ook niet hoe en wat, ik was er niet. IK zeg alleen maar dat ik het overdreven vind, al die reacties over de pezen. Kijk goed rond, er zijn dingen die veel slechter voor de pezen zijn dan 1 hoge sprong. Ik vind het onzin en vind het een heel leuk filmpje. De ruiter zit het paard ook niet dwars en het ziet er naar uit alsof ze het allebei leuk vinden.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 14:35

Daarnaast ligt er bij de gemiddelde oefencross ( neem die in de vlietlanden, daar doe ik ook altijd aan mee) ook niet bepaald een droge bodem Lachen Is dat dan ook maar onverantwoord?

Babetteh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-07 14:36

Marleen79 schreef:
Ach, er zijn veel concoursen waar het terrein er een stuk dramatischer bij ligt na een grote hoeveelheid regen dan deze bak. En op die concoursen wordt ook gewoon Z en ZZ springen verreden (en niet te vergeten dat op diezelfde bodem eerst ook al de lagere klasses zijn verreden). Denk dat dat een grotere aanslag op de pezen is dan een zo'n sprong...

Ja idd, vooraf was er een normale onderlinge springwedstrijd. Waaraan ik ook heb deelgenomen.
En ik moet zeggen, ik vond dat de bak helemaal niet glad was hoor. Ik sprong parcours 90cm en 1m en met een ander paard 1m10 parcours, niet echt heel hoog, maar ik had geen problemen met de
bak hoor. Vork

nicole_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 14:37

Sorry hoor maar dit vind ik echt niet normaal hoe hoog Scheve mond
een sprong van 1,40m ofzo dat kan nog..
maar dit vind ik veel te ver gaan.
trouwens hij kon zo uitglijden dat paard..met die natte bak !!
volgens mij dachten ze alleen aan het springen en niet aan
het welzijn van het paard Slapen
slecht voor de pezen ook nog.

Hoewel ik het wel een mooie foto vind,
maar verder vind ik het niet gezond.

madameke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 14:37

Ik vind het wel heel knap van het paard enzo lijk net alsof die erop geplakt is op de foto haha Clown
Maar ik zou het zelf nooooooooooit doen ik vind het persoonlijk wel heel erg hoog (beetje overdreven).
Maar goed het blijf wel knap en die man heb ook wel lef zeg.
Het paard zou maar weigeren, dan val je daalijk zelf in die hindernis en die is ook niet bepaald klein Clown

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 14:38

[quote="Nessah"]
Hmm ik weet voorderest ook niet hoe en wat, ik was er niet. IK zeg alleen maar dat ik het overdreven vind, al die reacties over de pezen. Kijk goed rond, er zijn dingen die veel slechter voor de pezen zijn dan 1 hoge sprong. Ik vind het onzin en vind het een heel leuk filmpje. De ruiter zit het paard ook niet dwars en het ziet er naar uit alsof ze het allebei leuk vinden.[/quoteHoe kun je nu een oordeel hebben als je nieteens weet hoe het in elkaar steekt?

Babetteh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-07 14:40

Asjebliefd!! Vooraf is het paard helemaal gecontroleerd heb ik gehoord, en die mensen (ken ik ook persoonlijk) hebben een eigen manege met heel veel springruiters, die begonnen zijn van kleinsaf en nu ook parcoursen springen van een mooie hoogte, Het zilveren spoor in moorsele, Flandra, Mechelen, hebben we allemaal al gereden. Onderandere ik, ik vind dit een zeer ongepaste reactie! Ze zullen echt niet zo'n dingen gaan doen als het paard er niet tot in staat is hoor!

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 14:41

*zucht*

Iedereen oordeelt toch aan de hand van dit filmpje of niet soms? Dat is toch HAW?? Aan de hand van wat fotos of in dit geval een fimpje oordelen. Dus nee, ik weet niet precies hoe en wat omdat ik alleen maar 11 seconde zie van misschien wel een uur ofzo.. Dus ik oordeel van af dit filmpje dat ik de reacties overdreven vindt van de pezen.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 14:41

HAW---> EV-ITP

Lennek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 14:43

Jezus wat hoog !!!!!!!

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 14:43

de plaat blijft weer hangen in dit topic.. Slapen zullen we wedden hoeveel keer nog hetzelfde wordt gezegd? 60 keer? Rolleyes

Veel mensen hier weten werkelijk niet wat ze zeggen..
er heerst zoveel onwetendheid..

Marleen79

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 14:47

Dit is weer zo'n typisch voorbeeld van een topic op HAW...

In elk geval reden te meer om nooit een topic te openen op HAW. Al die zogenaamde experts hier die aan de hand van een paar foto's of een filmpje van een paar seconden je wel even zullen vertellen wat je allemaal wel niet verkeerd doet..

Ik hecht persoonlijk meer waarde aan de mening van mijn instructie...

@Babetteh: ik vind het in elk geval een leuk filmpje: ik zie niet iedere dag paarden over zo'n hoogte springen!

cile205

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 14:50

casperrr schreef:
dat filmpje duurt 11 seconden en bijna iedereen baseert gelijk zijn mening erop dat hij het paard niet beloond Verward
wie weet heeft hij dat paard daarna een hele tijd beloond en gedaan? Beetje vreemd om dan te zeggen dat hij gelijk zijn paard moet belonen....

Idd, typisch weer bokt. Jammer.

Geweldig als je zo'n paard hebt die het kan! Geweldig filmpje Haha!

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 14:50

Grappig dat zowel de voorstanders als de tegenstanders de indruk is daar zij alle wijsheid in pacht hebben. Haha!
Ik ben er geen voorstander van om een paard dergelijke hoge sprongen te laten maken tenzij er uitstekend voor getraind is en de omstandigheden perfect zijn. Dat laatste vind ik in ieder geval niet.