Blijf aub leven,geef niet op!! Poeka is niet meer (pag. 19)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

HaileysComet

Re: Blijf aub leven,geef niet op!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 17:11

Leuk dat hij zo vrolijk naar je toe komt, misschien voelt hij zich op een of andere manier meer op zijn gemak bij jou. Je weet natuurlijk ook niet wat het beestje al heeft moeten meemaken, voordat hij bij de vorige eigenaren terecht kwam.

Ik ben erg benieuwd naar de foto's en zal morgen zeker weer een kijkje in dit topic nemen.

_leonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 19:08

Heel veel succes met het opknappen van deze kleine! Ik heb het topic even doorgelezen, en zo te lezen krijgt ie het helemaal geweldig bij jou, echt super! OK dan! Ik zal dit topic ook blijven volgen, ben heel benieuwd hoe hij er over een aantal weken uitziet Lachen

savath

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-07 21:15

Michelle__ : jou bsje is nu wel een leuke pony geworden,je hebt goed werk geleverd bij hem.
Was poeka maar al zo in de huid.
Maar zoals ik eerder zei,leven we met hem van dag tot dag.
Hij is super braaf geweest bij de smid,maar kon moeilijk zijn evenwicht bewaren bij de achterbenen.
Dat hebben we opgelost door hem tegen de wand te laten leunen.
Er is dik 5 cm van de kleine hoefjes af en hij liep wat onwennig,ook is al het rot rond de straal en van de straal weggesneden.
Pffffff dat stonk verschrikkelijk ,maar alles is ingesmeerd met egyptische zalf,en hij staat op een mooie droge paddok,droge stal en hoge weide dus geen nattigheid aan zijn voetjes .
Zal dus wel sneml genezen.
Foto's komen morgen,vandaag zeer druk gehad,de andere paarden moesten ook geborsteld en geknuffeld worden,en morgen is het rustiger dus kan ik foto's nemen van de al iets voller wordende flank.

Dat was het verslagje voor vandaag,
Voor iedereen hier en hinnikje en een hoefje van poeka ! en een bedankje van mij!

xElienx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 23:34

ik heb bewondering voor je!!!!
heel veel succes met dit mooie ventje!!

_Michelle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 10:29

savath schreef:
Michelle__ : jou bsje is nu wel een leuke pony geworden,je hebt goed werk geleverd bij hem.
Was poeka maar al zo in de huid.
Maar zoals ik eerder zei,leven we met hem van dag tot dag.
Hij is super braaf geweest bij de smid,maar kon moeilijk zijn evenwicht bewaren bij de achterbenen.
Dat hebben we opgelost door hem tegen de wand te laten leunen.
Er is dik 5 cm van de kleine hoefjes af en hij liep wat onwennig,ook is al het rot rond de straal en van de straal weggesneden.
Pffffff dat stonk verschrikkelijk ,maar alles is ingesmeerd met egyptische zalf,en hij staat op een mooie droge paddok,droge stal en hoge weide dus geen nattigheid aan zijn voetjes .
Zal dus wel sneml genezen.
Foto's komen morgen,vandaag zeer druk gehad,de andere paarden moesten ook geborsteld en geknuffeld worden,en morgen is het rustiger dus kan ik foto's nemen van de al iets voller wordende flank.

Dat was het verslagje voor vandaag,
Voor iedereen hier en hinnikje en een hoefje van poeka ! en een bedankje van mij!

Ik heb lang geduld moeten hebben voordat hij er wat beter uitzag hoor.
Gelukkig was hij verder wel goed in orde, alleen heel ernstig vermagerd omdat hij niet at en weinig tot niets dronk.
Zijn hoefjes e.d. waren gewoon in orde, alleen wat lang, omdat hij tijdens dat hij ziek wa sniet naar de hoefsmid was geweest, maar verder geen rotte straal of iets dergelijks.
Basje is nu nog steeds niet dik, maar hij ziet er gewoon goed uit.
Goed in zijn vacht, wat ook heel lang heeft geduurd.
Ik heb er lang een hard hoofd in gehad dat hij ooit nog "normale" Basje zou worden, maar hij is echt opgeknapt en wordt met de dag trotser op hem dat hij het heeft volgehouden tijdens zijn ziekte.
Ben zooo blij dat hij het heeft overleefd, anders had ik hem nooit leren kennen.
Je hebt veel geduld nodig, want het is niet 1, 2, 3 beter, maar die dag komt. Echt waar! Daar moet je in blijven geloven hoor Lachen
Poeka komt er wel bovenop, het is een taai beestje met een grandioze vechtlust, anders had hij zich al wel overgegeven.
In ieder geval heel veel succes en zou graag strax foto's zien van dat hij alweer wat opgeknapt is.

fionaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 10:48

Ben zo benieuwd naar de foto's! Lachen
Blij dat t zo goed gaat met m!

Anka_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 14:43

Ik heb bewondering voor je..top dat je het ponytje een nieuw, goed leven geeft! Hou ons op de hoogte...ik weet zeker dat het allemaal goed komt met een baasje zoals jij! Lachen

NuggT

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 18:20

Jeetje wat vreselijk zeg.
Vind het wel onwijs goed van je dat je zo'n ponytje wil helpen een beter leven te krijgen.
Hoop dat het allemaal goed komt met hem. Lachen
Ik ga voor jullie duimen.

_Moonwalker_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 18:32

ach gut wat een iel beestje Verdrietig
Gelukkig heeft ie een prima tehuis bij jou!!
Echt geweldig dat je hem een kans geeft!!Hij haalt het wel!
Ben ook benieuwd naar voor en na foto's!!

savath

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-07 21:11

Zoals beloofd weer eens wat foto's.Eerst de voor en na foto van de hoefjes.
Afbeelding
Afbeelding

Hij voelt zich een pak beter op zen voetjes nu.
En hij weet dat hij hengst is,wanneer ik de merries buitenzet,laat hij nu toch merken dat hij er ook is.
Ik was daarstraks de gazon(gewoon graszaad gezaaid voor weide)
aan het kortermaaien en hij volgde gewoon de grasmaaier mee op de voet,hij is net een hondje.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dat zijn de foto's voor vandaag,hij heft zen hoofdje al mooi op,en zijn oortjes zijn meestal vinnig naar voren.
De darmen rommelen wel heel hard,maar hij voelt zich kiplekker.
Hij heeft van daarstraks een ander weitje met hoger gras(eiwit armer en onbemest) en hij doet wel goed zijn best,maar je mag het niet vergelijken met een ander grazend paard,bij hem duurt het eten op zich al veel langer.
Maar zen emmertje voer is zen god,want hij zit nu echt aan te dringen wanneer je met voer de weide inkomt.
Heb hem daarstraks even op de plaats moeten zetten.

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 22:21

de hoefjes zien er beter uit savath Ja
Hij is nogf wel erg mager natuurlijk (nogal logisch), maar ik vind dat hij al wat opgewekter lijkt..Hij heeft zn koppie niet meer zo op half stok hangen en dat is een goed teken Lachen
Dat je hem op zn plaats moet zetten, is ook wel een goed teken Knipoogga zo door!

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 22:25

joh wat is dat arme beestje nog mager. Zou een wondertje zijn hé, als ie er nu al rond en gezond uit zag. Maar dat hij praatjes begint te krijgen, is wel goed denk ik. Nagelbijten / Gniffelen

Veel succes nog !

Rocco1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 23:10

germ ! ik hoop dat je hem weer gelukkig en gezond krijgt Lachen

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 23:51

mooie hoefjes zijn het geworden! Ik kijk al uit naar de volgende update! Haha! Wat een schatje is het toch Haha!

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 23:51

jeetje, hij is nog wel bróódmager zeg! al oogt het geheel al wel wat beter dan op de eerste foto's. hou het rommelen van de darmen goed in de gaten, teveel geluid kan een voorbode zijn van koliek.

verder lijkt het wel of de hoefjes veel te steil gezet zijn, komt dat door de foto of zijn ze écht zo steil gekapt?

Piaffe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 09:42

Sjeetje zeg, dat arme dier. heel veel succes ermee!

fionaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 10:03

Zoow, die hoeven zijn inderdaad opgeknapt!
Hij knapt zelf ook op als je zo die verhalen van m hoort! Lachen
Nouuu heel veel succes, ben benieuwd naar de volgende verhalen en foto's ! Lachen

Duim nog steeds dat hij dr weer snel bovenop komt

savath

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-07 11:03

de hoefjes zijn niet zo steil gekapt als het op de foto lijkt,hij wist gewoon in begin niet hoe zijn voetjes te zetten,maar ze zijn goed nu.
Hij gaat nu voor dag twee in het hoge gras,dus weer afwachten of hij het aankan,maar ik heb er een goed oog in.

fionaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 11:05

dat denk ik ook wel Lachen

ozzieozzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 11:16

zijn hoefjes zien er echt al stukken beter uit, zal een opluchting voor hem zijn. Een goed teken dat hij al een beetje praatjes krijgt, logisch natuurlijk want hij wil graag zijn buikje vol eten.
Ben benieuwd hoe hij er over een paar weken uit ziet!

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 15:41

jemig,wat een mager diertje...

echt super dat je je best voor hem doet,en dat je hem die kans geeft...ik ga verder het topic volgen.

echt toppie!

elledani68

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 16:06

Jeetje die voetjes zien er al veel beter uit.Zal hem zeker ook veel beter doen.Er wat meer vlees opkrijgen vergt inderdaad heel wat tijd,maar zoela hij het bij jouw heeft gaat dat vanzelf wel komen.Hoop dat je hem voor de winter iets voller hebt gekregen.

mathilde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 16:07

zo!! Bloos die is opgeknapt OK dan!
echt goed zeg, ga zo door Ja
ik hou dit topic even in de gaten ben benieuwt hoe die verder verandert en even gezelig mee kletsen.

Erretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 16:07

Och arme, mijn mond viel open van schrik toen ik de foto's zag! Je bent er volgens mij geen dag te laat bij geweest! Gelukkig zie je wel dat die extreem vermagerde dieren weer heel goed kunnen opknappen, ik hoop dat hij het volhoudt! Ik ben heel benieuwd hoe hij vooruitgaat. Tjongejonge...Heel veel succes met Poeka!

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 16:45

jemig zeg, hoe kan iemand dit toch zo ver laten komen Boos! volgens mij zit er werkelijk een prachtige pony in dat geraamte, echt heel goed dat je dit doet! Ik zal voor hem duimen,dat het goed blijft gaan..

Wat een *&$&#volk bestaat er toch, hoe kun je dit zo'n diertje toch aandoen Boos!