NRPS Hengstenshow 2007

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Dees

Re: NRPS Hengstenshow 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 10:14

levi schreef:
Iemand hier wat van gezien??
15.30 uur RIJPONY MET NAKOMELINGEN 070. Sergi van Vreeburg 150. Surprice 151. Santos 152. Senim

Ja gezien. Geen 1 die me specifiek is opgevallen hoor.
Ik vond vooral opvallend dat ik zelf een mooie Sjapoer-ruin heb gehad, en ik in dit pony spul werkelijk niets van die ruin terug kon vinden, terwijl het hetzelfde bloed was.

Algemeen: er werd werkelijk bijzonder slecht gereden door de ponyruitertjes.
Net dat jochie met de kur op muziek, die viel me positief op kwa rijden!

Positief was voor mij ook de presentatie van hengst Santiago - wat is dat een fijne hengst geworden. Die is helemaal klaar voor het zwaardere dressuurwerk, werd ook netjes gereden, hengst toonde aanleg. Zo had ik Santiago nog niet eerder gezien.

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 10:18

ik heb 3 fijne pony's gezien (niet echt mijn interessegroep) een koffievos met vrij veel wit (EK-pony ofzo?) behoorlijk aan het einde rond 14.30 ofzow?? en volgens mij nog een koffievos met een iets oudere vrouw erop, die vond ik ook erg apart lopen.
En natuurlijk de hengst King Kadanz, ondanks dat hij een beetje heet was, liet hij toch wel paar leuke stukjes zien...

Cristina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 11:16

gabyfedde schreef:
gomir schreef:
Welke hengsten waren er afwezig Cristina?

Heeft er iemand nog iets zinnigs te zeggen over de springpaarden? Mijn zusje vond Royal Highness heel fijn springen, verder weet ik eigenlijk niets van vandaag Clown Zat dit jaar maar een keer op Jumping ipv Ermelo, ga toch niet dekken dit jaar

Bij pony's sowieso Don Carino du Bois
Bij paarden sowieso Blauwendraad's O'Brien en Dutch Oil.

Een E pony ,Sultan vd Ijsseldijk....en verschillende leuke paarden (al eerder goedgekeurd)

Cristina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 11:19

levi schreef:
15.30 uur RIJPONY MET NAKOMELINGEN 070. Sergi van Vreeburg 150. Surprice 151. Santos 152. Senim

Aleen surprise was knap, die Sergie viel tegen

Cristina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 11:25

weule schreef:
ik heb 3 fijne pony's gezien (niet echt mijn interessegroep) een koffievos met vrij veel wit (EK-pony ofzo?) behoorlijk aan het einde rond 14.30 ofzow?? en volgens mij nog een koffievos met een iets oudere vrouw erop, die vond ik ook erg apart lopen.
En natuurlijk de hengst King Kadanz, ondanks dat hij een beetje heet was, liet hij toch wel paar leuke stukjes zien...

Koffievos die (super)goed kan lopen is Iracion.....had slechts een matig voor de draf Clown ......ik vond dat hij geweldig liep voor een net 4 jr. Tja ik kan het NRPS effe nie meer volgen. Hoe moet een hengst lopen wil hij een voldoende halen voor de draf ?? De ponyhengsten die een goed of zeer goed hadden gehad (ooit) voor de draf, die staken hun voorbenen omhoog en doken met de kop naar benee. Het stamboek boekt achteruitgang. Wordt tijd dat er eens een "frisse wind" doorheen gaat waaien. Als je selecteerd op betere sportpony's en de verrichtingsbalken vliegen omlaag...dan klopt er iets niet meer volgens mij.

marjolein88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 11:30

Dees schreef:
levi schreef:

Ja gezien. Geen 1 die me specifiek is opgevallen hoor.
Ik vond vooral opvallend dat ik zelf een mooie Sjapoer-ruin heb gehad, en ik in dit pony spul werkelijk niets van die ruin terug kon vinden, terwijl het hetzelfde bloed was.

Algemeen: er werd werkelijk bijzonder slecht gereden door de ponyruitertjes.
Net dat jochie met de kur op muziek, die viel me positief op kwa rijden!
Positief was voor mij ook de presentatie van hengst Santiago - wat is dat een fijne hengst geworden. Die is helemaal klaar voor het zwaardere dressuurwerk, werd ook netjes gereden, hengst toonde aanleg. Zo had ik Santiago nog niet eerder gezien.

Ik vond Isarco ook niet spectaculair lopen.. idd wel goed/netjes gereden.. maar kwa hengst viel hij niet positief op

Cristina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 11:34

hey Marjolein, ik heb Djamai du Bois met jou gezien......goh wat is hij meer hengst geworden en z'n kleur vond ik toch wel leuk (eerst niet). Beweging o h zadel vond ik ook goed. Succes in de sport!

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 12:07

Dees schreef:
Bloos
En tóch ben ik elke keer weer in de verleiding om Lobeke op mijn merrie te zetten Haha!
Wat een gewéldige hengst!

Ik vond het ook een leuke dag, al heb ik ernstige vraagtekens bij de jury-selectie voor rijpaardhengst met beste draf.... waar de 3 beste lopers niet voor waren uitgenodigd (toch een beetje KWPN-kiespijn?)...
Voor de rest, toffe dag.
En ik heb Haan ontmoet Haha!

het is dat ik geen ppny's meer heb want anders had ik er ook al mee gefokt. Cool

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 12:12

vraagje wie heeft er een dekking gewonnen en van wie? ik had Parino B aangeduide als beste draf. Wist ik veel dat ze enkel de 3-jarigen aanduiden.

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 12:13

jah, dat hadden wij ook, pony hadden we goed (3 briefjes:P), paard niet, wel als we geweten hadden dat het alleen 3-jarige waren, maar nu dus niet..., ook eigenlijk niet afgewacht, wie de dekkingen hebben gewonnen..

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 12:21

Wij hadden op 1 briefje de pony goed, maar zaten er bij de paarden ook naast.
Kan idd aan die "alleen de 3 jarigen" regel liggen, want dat lees ik nu voor het eerst Haha!

We hebben de prijsuitreiking niet meer afgewacht, toch geen kans.
vind trouwens het sowieso wel een kleine kans worden hoor, zowel de paarden als de ponies juist hebben. Ben benieuwd of er wel uberhaupt 30 mensen waren met de juiste combinatie Tong uitsteken

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 12:22

rijpaard hengst hadden wij dan wel weer goed. Ook drie briefjes bij ons maar de pony's hebben ons de das om gedaan.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 12:24

Dees wij hebben de prijsuitreiking ook niet meer afgewacht aangezien wij de pony verkeerd hadden dus na de uitslag van de hengsten zijn wij naar de auto gegaan. Alleen pap ging nog effe terug om naar het toilet te gaan en hij zei dat er maar heel weinig mensen waren blijven zitten. Hoop alleen dat ze dit volgend jaar ook nog doen. Nieuwe poging wagen om een gratis dekking te winnen. Haha!

gabrycha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 13:04

Gomir: Royal highness liet zich goed zien op de sprong, veel vermogen en mooie techniek. Hij was alleen behoorlijk heftig en had er veel zin in!

Van die nieuwe lichting springhengsten die ik heb gezien vond ik de andiamo uit isp moeder het fijnste paard. De quidam de revel was een houterig beestje met verkeerde beenstand die op de sprong wel spectaculair leek maar erg op d ekop loopt. De oklund lijkt aan de hand nog wel wat maar op de sprong moeilijk te rijden en te sturen en lijkt weinig inzicht te hebben in de sprong.

Ik ben niet tot het einde geweest zit lekker met een fanatiek griepvirus in mijn lijf.

Jammer dat de palomino van du bois niet door is en petje af voor het karakter van neptune van d ebeekerheide die met een nieuwe amazone geen stap verkeerd deed. Knipoog

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 13:08

Er waren genoeg mensen die de uitslag goed hadden hoor, althans er waren 30 winnaars !! Wij hadden 3 briefjes ingeleverd met waarvan 2 met de juiste uitslag (op één briefje een andere ponyhengst omdat we een klein beetje onze twijfel hadden). En op één van de briefjes hadden we een gratis dekking (Debsoleino hier van Bokt heeft hem gewonnen). Ook vorig jaar hadden ze al een gratis dekking (het loont dus wel de moeite, mits je de juiste uitslag voorspelt natuurlijk Haha! Haha! Haha! ).

Marjolein, ik vond het erg leuk om een keertje bij jullie rond te kijken !!

marjolein88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 13:14

Netje schreef:
Er waren genoeg mensen die de uitslag goed hadden hoor, althans er waren 30 winnaars !! Wij hadden 3 briefjes ingeleverd met waarvan 2 met de juiste uitslag (op één briefje een andere ponyhengst omdat we een klein beetje onze twijfel hadden). En op één van de briefjes hadden we een gratis dekking (Debsoleino hier van Bokt heeft hem gewonnen). Ook vorig jaar hadden ze al een gratis dekking (het loont dus wel de moeite, mits je de juiste uitslag voorspelt natuurlijk Haha! Haha! Haha! ).

Marjolein, ik vond het erg leuk om een keertje bij jullie rond te kijken !!

Ja was wel een gezellige dag he !!! En nogmaals heel erg bedankt voor het rijden !

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 13:16

Graag gedaan hoor: je belt maar als het nog eens nodig is of je een extra trailer nodig hebt!!

haan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 13:19

Ik heb genoten gisteren ondanks dat het een erg lange dag was, 4.15uur opgestaan, eerst even op stal gemest, tja het thuisfront moet er ook schoon bij staan (18 boxen met 4 man, zo klaar dus!) en om 7 uur zaten we in de auto.
We zijn heel erg blij met het resultaat Go jij! Go jij! wel gehoopt maar je weet maar nooit ....en toch wel emotie, de fokker van onze Ferro is nl. vorig jaar overleden en het was altijd zijn droom om er eens en hengst door te krijgen en dat is nu gelukt.
Pony's vond ik allemaal wel leuk, maar de beste draf was ik het niet mee eens, de kampioen ging wel erg wijd van achter.

Dees schreef:
Bloos
En ik heb Haan ontmoet Haha!

Ja leuk ! Nu eens een gezicht bij een bokker, leuk dat je ons kwam opzoeken !

ktink

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 13:44

Ik ben gister ook geweest Lachen
Wij hadden Guiminko (Guidam x Triton) mee Lachen
Hij liet zich goed zien Haha! (gelukkig Tong uitsteken)

Polaris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-07 14:18

Nog even terugkomend op Isarco: Ik vond zijn kur wel redelijk netjes, en hij liet ook wel alles zien.. ik heb hem wel eens met zijn vorige ruiter gezien en daar was hij altijd heel vervelend bij! Als hengst op zich vind ik Isarco verder niets aan...

Ik snap niet dat ze die Boy elk jaar weer een kur laten rijden... dat leek nergens op! En die meiden op Nobility en Ismar hadden geen fluit te zeggen over de pony's, maar goed ze waren niet de enige.. Bloos Ik vond vooral de dressuur ponyhengsten over het algemeen erg ongehoorzaam.

marjolein88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 14:28

eefangel schreef:
Nog even terugkomend op Isarco: Ik vond zijn kur wel redelijk netjes, en hij liet ook wel alles zien.. ik heb hem wel eens met zijn vorige ruiter gezien en daar was hij altijd heel vervelend bij! Als hengst op zich vind ik Isarco verder niets aan...

Ik snap niet dat ze die Boy elk jaar weer een kur laten rijden... dat leek nergens op! En die meiden op Nobility en Ismar hadden geen fluit te zeggen over de pony's, maar goed ze waren niet de enige.. Bloos Ik vond vooral de dressuur ponyhengsten over het algemeen erg ongehoorzaam.

hihhih Nobility was het niet Tong uitsteken want die is verkocht naar buitenland !
ennneuhmmm Ik zag ook een paar dresuurponyhengsten die geen stap verkeerd deden in de ring.....*hint*
zelfs niet toen er een pittige king kadanz Vork langs kwam rennen hahaha

Go jij! Go jij!

Polaris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-07 14:32

Huh? welke pony was dat dan in het tweede blokje dressuur hengst pony's onder het zadel? Ik bedoel de donkerbruine! Zat een klein meisje op.

jaja complimenten aan die van jou Tong uitsteken Kadanz voelde zich denk ik geintimideerd door zo'n jonge concurrent, wilde even laten zien dat hij ook nog vitaal kan zijn! Clown

marjolein88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 14:42

eefangel schreef:
Huh? welke pony was dat dan in het tweede blokje dressuur hengst pony's onder het zadel? Ik bedoel de donkerbruine! Zat een klein meisje op.

jaja complimenten aan die van jou Tong uitsteken Kadanz voelde zich denk ik geintimideerd door zo'n jonge concurrent, wilde even laten zien dat hij ook nog vitaal kan zijn! Clown

Ik denk dat je Voltreffer bedoelde, dat is een 21 jarige hengst.
die reed in de groep bij Neptune vd Beekerheide.

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 14:50

marjolein88 schreef:
eefangel schreef:

Ik denk dat je Voltreffer bedoelde, dat is een 21 jarige hengst.
die reed in de groep bij Neptune vd Beekerheide.

Ja, dat moet dan haast wel. Op Neptune zat ook een niet al te groot meisje. Maar dat is een vos. Kierow is een schimmel. En Nicolai erg onopvallend in mijn ogen... Heftige pony die Voltreffer.

flora

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 15:14

eefangel schreef:

ik vind boy wel een errrug stoere pony Haha! en tjah, de kur ging niet egt lekker, maar er waren meer
pony's die niet even lief waren en zich niet lieten zien Knipoog

gefeliciteerd met het predikaat trouwens Haha! en echt jammer dat kadanz zich niet liet zien