En dan zeggen ze dat ze veel paardensport uit hebben gezonden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Juultj schreef:Ik heb een reactie van NOS:
Geachte kijker.
Dank u voor uw e-mail. De NOS heeft veel paardensport laten zien de afgelopen dagen, maar Studio Sport kiest er niet voor om op mooie sportzondagen ( zoals gisteren ) maar een enkele sport te laten zien. Wij proberen zoveel mogelijk topsport aan te bieden en dat geldt dus ook voor de Wereldruiterspelen. Voor dergelijke evenementen ligt het accent op de middaguitzending.
Dit aanbod doen wij eigenlijk elk weekend en dus ook als wij sporten als motorsport, wielrennen, tennis, schaatsen of zwemmen op de agenda hebben staan.
Het hangt natuurlijk wel af van het aanbod. Dit om het voor alle sportliefhebbers aantrekkelijk te maken.
Wij proberen rekening te houden met de sportwensen van zoveel mogelijk Nederlanders.
Namens studio sport
Hebben jullie een soortgelijk mailtje terug gekregen?
Citaat:EK atletiek is net geweest, er zijn geen grote tennis en volleybal wedstrijden, en een Eneco tour...
Citaat:Geachte heer/mevrouw Kosterman,
Dank voor uw 'persoonlijke' reactie op mijn e-mail.
De dressuurcompetitie in Aken vond dit jaar plaats op dinsdagmiddag, woensdagmiddag, vrijdagmiddag en zaterdagavond. Uw 'mooie sportzondagen' waren derhalve op geen enkel moment in het geding.
Ik heb uw uitzendingen van afgelopen week gemist omdat ik Eurosport en WDR heb gekeken. Echter begrijp ik natuurlijk ook dat de Beach-volleyballende vrouwen kwa sportniveau op gelijk plan staan met een 4-jaarlijks Wereldkampioenschap Dressuur. En zo zijn er natuurlijk veel meer sporten; waterpolo, tafeltennis, kanoën, skating. Logisch dat u uw zendtijd moet verdelen als de sport op alle vlakke even interessant is.
Vind u dat argument nou zelf ook niet een beetje achterhaald inmiddels? Grote sporten behoren meer aandacht te krijgen in de media van de publieke omroepen dan minder grote sporten.
Het is toch raar dat een Tour de France 3 weken lang live kan worden gevolgd ongeacht het tijdstip van uitzending en ongeacht het aantal mogelijke kijkers, en dat een kijkcijfer-trekker als de WK Dressuur Kür op Muziek toch heeft bewezen te zijn, geen live-zendtijd bij NOS kan krijgen. Lijkt mij dat de persoonlijke voorkeur van de programma-maker zwaar weegt bij NOS in haar programmering. Dat vind ik niet correct voor een publieke omroep.
Mijn mail diende u op deze dis-balans te wijzen.
Vriendelijke groeten, [naam verwijderd]
terorita schreef:Geachte
Gisteravond laat hebben wij nog een interview met Anky uitgezonden.
Met vriendelijke groet,
N. Kosterman
NOS Publieksvoorlichting
dit is wat ik terug kreeg.
tis van de zotte
Romykiki schreef:De NOS word waarschijnlijk steeds korter met de reacties haha, half bokt over zich heen