ProbeerFotoShoot paardje van mn straat enz.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Orsje

Re: ProbeerFotoShoot paardje van mn straat enz.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 20:54

Hey Omiratje!

Ik hoop dat je inderdaad dat halster snel meekrijgt....

Maar dan is er iets anders wat mij dwars zit...
Het touw is inderdaad al wat ingegroeid.... Maar als je dat losknipt...
Je doet het diertje echt heel veel pijn als je dat touwtje dan weghaalt...
Lijkt mij dan....

En je krijgt open wonden en als der vuil inkomt heeft het diertje nog meer ellende....
Het lijkt me echt wel verstandig iemand erbij te halen dan die er veel verstand van heeft en die man kan uitleggen wat hij het paardje aandoet... Of hij nu van zijn paardje houd of niet.... wat dit paardje doorgaat mag geen enkel paard doormaken!!

Mij lijkt verstandig toch de dierenbeschermig erbij halen, of een dierenarts die ook ff kijkt.... Voordat dingen erger worden gemaakt...

Iemand moet die man duidelijk maken dat dit pure mishandeling is......

Sorry voor mijn ietwat heftige reactie... maar anders kan ik het niet uitleggen...

(Vat dit niet persoonlijk op Omiratje & Ebony_lover, want zo wordt het niet bedoeld!)

irmalouise

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 16:38

zoals de Ts al schrijft weet ze nu wel dat ze het halster eraf moet halen, bijna de hele topic staat vol met knip het "halster"eraf. Ze zegt ook dat ze er mee bezig is, maar niet zoveel tijd heeft, dus mensen ook al duurt het nu al bijna 2 weken, er word aan gewerkt, en niet iedereen heeft alle tijd van de wereld, ik zou ook niet stel op sprong overal maar heen.
En daarbij ik zou het ook best wel moeilijk vinden om bij een andermans paard een halster er af te gaan knippen, je weet nooit hoe de eigenaar gaat reageren, deze eigenaar is dan wel niet zo jong meer, maar tegenwoordig word je al om de stomste dingen zonder pardon neergestokken, of doodgeschopt. Bij deze eigenaar lijkt me dit niet snel gebeuren, kan waarschijnlijk niet meer zo snel reageren , maar wat ik wil zeggen je moet tegenwoordig wel uitkijken met wat je doet.
Het komt vast weer helemaal goed met de pony, want ik vind dat zij er voor haar leeftijd goed uit ziet.
TS je doet je best en meer kan je op het moment niet doen. Succes nog.
Hopelijk horen we snel goed nieuws

Bino_Pino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-06 17:37

heel erg bedankt voor je begrip
zodra het halster gearriveert is en de baas het gebruikt heeft.. (hoop het ! ) trek ik nieuwe foto's en plaats die hierbij

Bino_Pino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-06 19:12

bewijs dat we ermee bezig zijn;
we gaan morgen of overmorgen het halster aan doen en haar touw afdoen en dat bij haar stal leggen en daar een briefje bij. ofwel gaan we gewoon naar hem toe en zeggen we het gewoon ! en bied ik aan om eventueel af en toe voor haar te zorge

travler

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 19:21

zo mensen verdiene geen dieren
ik zou die halster door knippen ze echt waar
en naar de politie gaan en da aan geven dan kan da paarder mischien weghaalt worden da verdien veel beter ze travler

Sanniej_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 19:25

ik wacht af

esziiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 19:26

Aaaaah wat zielig!!!
Dat halster schuurt toch hartstikke!1

MOHGirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 19:28

Is er al verandering ?

Bino_Pino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-06 19:36

morgen OF overmorgen we zien wanneer mn vriendin het halster mee kan nemen maar zeker 1 van die 2 dagen hoor !
dan gaan we naar de baas *moed bijeens halen * en zeggen we het ganse verhaal en vraag ik misschien of ik haar beetje mag verzrogen, wat wandelen poetsen enzo laat jullie zeker nog foto's zien met haar nieuwe halster als de baas naar ons luisterd.. *-)

irmalouise

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 19:48

Heel goed, volgens mij weet ook niet iedereen op bokt dat je pas 13 bent, vind het heel goed dat je actie onderneem. Toen ik zo jong was, zou ik ook niet zo snel durven, vind het heel goed van jou en ook je vriendin die het halster stiekum (mag eigenlijk niet maar als het nooit gebruikt word, en het is voor een goed doel) meeneemt.
Hopelijk wil de eigenaar, die blijkbaar toch wel om haar geeft toch naar jullie luisteren, en mogen jullie Sabientje lekker gaan vertroetelen.

Bino_Pino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-06 19:52

ja hoop het ook want het is wel een lieve toen ik mijn verzorgpny's nog niet had en nog in het lagere zat ging ik vaak wat naar haar om haar te wrijve en af en toe een koekje te geven en toen begon ze mij een beetje te kennen kwam ze altijd naar me toe

_Denies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 20:01

Hoi,
ik vind die pony echt heel zielig. Maar heb wel begrip voor je! Hoop dat er al wat meer bekend is. Is er al een ander topic geopend misschien?
Ik ben zelf erg verlegen dus had bij mij ook erg lang geduurt en anders was ik naar mijn buren gegaan

×××

Bino_Pino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-06 20:03

haha ik ben ook erg verlegen hoor.. maar het is voor een goed doel moet maar even moed bijeens halen

HaileysComet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 20:07

Goed dat je actie gaat ondernemen!

Je gaat naar de eigenaar toe en probeert uit te leggen dat het zo niet langer gaat, dat je het beste met zijn diertje voor hebt. Hij wil vast wel naar je luisteren en als je een halster bij je hebt, is hij vast niet te beroerd om het touw eraf te halen en een echt halster om te doen.

Als hij naar je luistert en hij reageert normaal, dan kun je hem er ook op wijzen dat het paardje ten alle tijden vers water tot zijn beschikking moet hebben.

Mocht hij nou wel moeilijk doen en niet willen luisteren, dan de Dierenbescherming bellen of vraag aan een volwassene of ze willen bellen. Of vraag desnoods iemand op het forum om te bellen.

Probeer ook even te kijken of ze geen wonden heeft, waar het touw heeft gezeten. Want als het open is, moet het wel behandeld worden. Bij twijfel kun je een dierenarts bellen om te vragen wat je het best kunt doen (of gezien je leeftijd even vragen aan een volwassene om de DA te bellen).

Nou meid, heb lef! Ik wens je succes.

_Denies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 20:09

Ik ben het met HaileysComet eens. Gewoon rustig blijven. Als je verteld dat je zelf paardrijdt en verzorgpony heb dat luisterd ie denk ik wel naar je. Ik hoop dat je snel moed heb gevonden

×××

Bino_Pino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-06 11:03

ja zal eraan denken
bedankt allemaal voor de steun

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 18:54

Sorrie dubbelpost.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 14-02-06 18:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 18:54

Succes Ebony!!||

**Nu maar hopen dat we niet met een 'eigenwijze'
persoonlijkheid te maken krijgen**
en dat het mannetje mee wilt werken.

Bino_Pino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-06 18:59

hehe Ebony is een pony haha moest even lachen
denk (voro zover ik hem ken ) het wel een vriendelijke man is maar volgens mij weet hij gewoon niks van omgaan met paarden.. of toch niet veel
ik laat jullie vanavond of morgen weten hoe het is afgelopen + eventueel foto's met het halster

Bino_Pino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-06 20:44

het zal morgen zijn!
omiratje is nog altijd neit online geweest en ondertussen is het al donker en staat ze allang in haar stalletje.. en dan komt hij neit meer en ben nog ziek ook..
groetjes & tot morgen

MirandaMalik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 20:57

Succes morgen!
Misschien helpt het om te zeggen dat als het halster ingroeid, het erge pijn gaat doen en er dan wonden ontstaan en er een dierenarts bij moet komen, dat is duur, dus dat zal hij liever niet willen!
Ook kun je zeggen dat je het paardje dan in de gaten kunt houden, want het is toch een ouder paardje en er kan altijd wat gebeuren.
Vraag dan of je het telefoonnummer mag, zodat je kunt bellen als er een noodgeval is!
Als het paardje een beetje verzorgd wordt zal dat alleen maar goed zijn, probeer dat uit te leggen!
En altijd netjes blijven, dat heeft het meeste effect!

Bino_Pino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-06 21:06

ja zal zeker netjes blijven
maar er is 1 klein probleempje maar da valt op te lossen hoor
er is een deeltje van het halster beetje stuk.. maar dat maken we wel en later hebben we misschien wel een ander
groetjes

cha_mira

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 21:07

hey,
heb 2 pony halsters gevonden helaas zijn ze kapot aan de musketon(dat klipje voor de keelriem) ik ga kijken of ik er wat op vind samen met yoicka of we het kunnen maken(met een draadofzo iets)misschien iemand ideeen hoe jullie dit maakten.
Vandaag kon ik ze nog niet meesmokelen er liepen te veel mensen rond in de zadelkamer.
Maar morgen hopelijk ...duimen .
en dan zullen we sabientje zo vlug mogelijk haar halster zien te krijgen!!

even een update van mij

groetjes vicky

Marigold

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 21:36

wat een gedoe..
is het niet een idee om de eigenaar te vragen of hij niet een ander halster wil kopen, je kan dan ook vertellen dat hij het paard eraan vast kan houden, dat lukt met dit halster niet lijkt me.
(ik vind het een BEETJE frustrerend dat het allemaal zo lang duurt al weet ik van de leeftijd van ts en vriendin..)

Bino_Pino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-06 21:38

sorry hoor.. het is voor ons ook niet makkelijk !! en we doen ons best en we zijn er al een hele tijd mee bezig gewees !!