Rondje rijden "ZONDER IETS"

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

sunny0

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 08:42

Naomi is nu op vakantie met Beauty.. Dus dat is de reden dat ze niet reageerd..

Zelf weet ze vast ook wel in haar achterhoofd dat ze gevaarlijk bezig was.. Maar op het moment dat we het deden was er bijna geen verkeer..

En hoe ze halt houd.. benen klemen en met haar zit erin..Zo is ze het gewend, en Beauty houd daar ook eerder halt op dan op het bit.

AnjaKos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 09:11

Gaaf zeg OK dan! Dat hoef ik met Miro echt niet de doen, bij het eerste plukje gras dat hij tegenkomt gaat hij grazen Haha! en als meneer links wil dan GAAT hij ook links Tong uitsteken

Shettur

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 09:16

mijn verzorg pony zou gelijk weg lopen

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 10:16

snowdon"]
Waarom maar altijd, altijd, altijd alles voorkomen? Waarom mag niemand eens een keertje een risico nemen?
Alsof iedereen altijd bij alles zo heilig is? Rijdt iedereen bijvoorbeeld de aangegeven snelheden met de auto? Rijdt iedereen met de fiets keurig waar ie hoort? Steekt iedereen altijd netjes bij het zebrapad over als die 10 meter verderop ligt? En zeker wat betreft de jongere garde...

Ik weet zeker dat niemand hier zo'n heilig boontje is, eerder schijnheilig!
[/quote]

Voorkomen is beter dan genezen... Rolleyes
En ik zeg niet dat iedereen heilig is, dat niemand een keer te hard rijd o.i.d... En het gaat hier niet over risico's nemen, maar het bewust in gevaar brengen van jezelf en anderen...

Maar als ik jou zo hoor vind jij het heel normaal dat iemand te hard rijd met de auto en "zonder iets" met zn paard op de openbare weg rijd... Vraag me af wat er gebeurt als iedereen dat zou doen...

[quote="runningkawa schreef:
waar slaat dat op?
En niemand hoeft het verplicht met me eens te zijn of zo
Maar misschien zeg ik toevallig gewoon wat zinnigs hier, waarover nagedacht is
en zijn daarom sommige het met me eens?

en wat is volledig?
wat zeg ik dan nog meer?

Als ik iets zeg dan wordt het gelijk de grond in getrapt, maar als jij het zelfde zegt, dan heb je ineens helemaal gelijk... Rolleyes
Vandaar dat ik zeg dat ik het volledig met jou eens ben... Haha!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 10:23

xtwisterx schreef:
Als ik iets zeg dan wordt het gelijk de grond in getrapt, maar als jij het zelfde zegt, dan heb je ineens helemaal gelijk... Rolleyes
Vandaar dat ik zeg dat ik het volledig met jou eens ben... Haha!

Flauw he Clown

promiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 11:53

ik denk...dat iedereen wel eens iets doet met hun paard dat gevaarlijk kan zijn!
nu omdat ze het op bokt heeft gezet..met foto's erbij! komen er reacties!
terwijl dat ik zeker weet..dat er meer zijn die dingen doen..waarvan ze zelf ook weten dat er eigenlijk iets kan gebeuren!

zoals er al werd gezegd..paarden zijn vluchtdieren!
paarden kunnen zomaar van iets schrikken..maar daar word vaak niet bij nagedacht..dus nu ze deze foto's er op heeft gezet..komen er van die reacties!
dit is gewoon hoe ik er over denk...ik denk dat als ik zo'n pony had..waar je gewoon los mee kon lopen..dat ik het ook geprobeerd zou hebben!
ze heeft het toch niet alleen gedaan?
dan zou het iets heel anders zijn...
ik weet gewoon zeker dat er meer mensen zijn die zoiets doen met hun paard...?

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 11:53

Knap dat je paard zo braaf is, maar doe zulke dingen alsjeblieft in een afgesloten bak. Hoe braaf je paard ook is, hij kan altijd schrikken. Ik vind dit levensgevaarlijk. Ookal doe je het niet voor je zelf, doe het dan voor je mede weggebruiker...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 12:24

vind het knap dat je zo een sterke band met je pony hebt.

maar je gedrag vind ik onverantwoord,ik hoef niet uit te leggen waarom.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 12:39

Het is inderdaad zo dat als je op deze manier in een ongeluk verzeild raakt (zelfs buiten je schuld) je diep in de problemen zit.
De Nederlandse Wet zegt namelijk dat je je dier ten alle tijden onder controle moet hebben en dat kan je niet aantonen als je er 'kaal' mee de weg opgaat.
Ik snap het idee ook helemaal niet. Ik ging met mijn beide paarden ook rustig zo rijden in het weiland of in de bak maar als ik naar buiten ging deed ik altijd een hoofdstel (of halster) om.
De teugels hingen dan altijd helemaal los en hoefde ik niet te gebruiken (zelfs niet in rengalop Haha! ) maar ik had wel iets om op terug te vallen in geval van nood.
Dit komt mij een beetje over van "kijk eens wat ik kan en durf".
Een heleboel mensen kunnen hun paard(en) op zit en stemhulpen rijden maar de meesten zijn gelukkig verantwoordelijk genoeg om dat niet op de openbare weg te doen.

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 12:42

Citaat:
Voorkomen is beter dan genezen...
En ik zeg niet dat iedereen heilig is, dat niemand een keer te hard rijd o.i.d... En het gaat hier niet over risico's nemen, maar het bewust in gevaar brengen van jezelf en anderen...

Maar als ik jou zo hoor vind jij het heel normaal dat iemand te hard rijd met de auto en "zonder iets" met zn paard op de openbare weg rijd... Vraag me af wat er gebeurt als iedereen dat zou doen...

Ik vind het niet normaal dat men te hard rijdt en ik vind het ook een gevaarlijk risico die Naomi nu heeft genomen om door het dorp te rijden op deze manier en een nog gevaarlijker risico om het dan op Bokt te plaatsen Haha! (zie daar aub even de humor van in, een grapje tussendoor kan geen kwaad!)

Maar dan kan ik het nog wel een beetje voor d'r opnemen, omdat ik haar moed respecteer! Ik zelf zou maar al te graag zo rond willen scharrelen met mijn paardje. Het is dat ik te laf ben en mijn paardje niet volledig vertrouw erop, terwijl het in de bak en op een polderweg hartstikke goed ging. En dan vooral om dit op Bokt te plaatsen. waar ze deze overdreven schijnheilige reacties kon verwachten.... eigenlijk is ze daarmee hartstikke gek verklaart bij mij ipv zo op straat te gaan rijden Scheve mond Maar ik voind het erg moedig van haar!

En ja zoals al eerder gezegd, het is een soort van Penny-actie. Velen dromen hier alleen maar van. Maar als je zo'n actie waar kan maken en het ook gewoon goed gaat. Dan zou ook ik het risico nemen. Al wetende dat t gevaar er is, dat je niet alleen voor jezelf weglegt. En daarin zouden Naomi en ik absoluut niet de enige zijn. Misschien wel op deze manier? (alhoewel ik al begrepen heb, dat er meerdere zo zijn) Maar er zijn zoveel anderen die op hun eigen manier bewust of onbewust een gevaar voor hun zelf en voor anderen zijn!

En worden die zo massaal afgekraakt? Ik dacht het niet!

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 12:44

promiss schreef:
ik denk...dat iedereen wel eens iets doet met hun paard dat gevaarlijk kan zijn!
nu omdat ze het op bokt heeft gezet..met foto's erbij! komen er reacties!
terwijl dat ik zeker weet..dat er meer zijn die dingen doen..waarvan ze zelf ook weten dat er eigenlijk iets kan gebeuren!

zoals er al werd gezegd..paarden zijn vluchtdieren!
paarden kunnen zomaar van iets schrikken..maar daar word vaak niet bij nagedacht..dus nu ze deze foto's er op heeft gezet..komen er van die reacties!
dit is gewoon hoe ik er over denk...ik denk dat als ik zo'n pony had..waar je gewoon los mee kon lopen..dat ik het ook geprobeerd zou hebben!
ze heeft het toch niet alleen gedaan?
dan zou het iets heel anders zijn...
ik weet gewoon zeker dat er meer mensen zijn die zoiets doen met hun paard...?

Ben het helemaal met je eens

Zullen we nou deze discussie sluiten? Hier vraagt ze toch neit om? Het standpunt is wel gegeven nu het is gevaarlijk, maar het is haar paard en ze moet het zelf weten.

Er is nu 6 pagina's gepraat en volgens mij is dat meer dan genoeg. Dus reageer gewoon op de foto's en anders pben jullie toch?

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 12:47

Kheops schreef:
maar het is haar paard en ze moet het zelf weten.

Dit gaat dus alleen maar op als ze op haar eigen land blijft.
Zodra je op de openbare weg komt (en dus ook in het bos) gelden de regels van de wet en hoor je als bestuurder gewoon een rem op je voertuig te hebben. Staat een beetje krom zo, maar daar komt het dus wel op neer.

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 12:50

oejjjj gevaarlijk zo op de weg... Scheve mond Heb niet alles gelezen dus sorry als ik er weer over begin terwijl de discussie al gesloten is....

Vind het eigenlijk niet zo'n hele mooie kruising.. maar natuurlijk wel mooi dat hij zo braaf is.. Lachen

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 13:02

ThePast03 schreef:
Dit gaat dus alleen maar op als ze op haar eigen land blijft.
Zodra je op de openbare weg komt (en dus ook in het bos) gelden de regels van de wet en hoor je als bestuurder gewoon een rem op je voertuig te hebben. Staat een beetje krom zo, maar daar komt het dus wel op neer.

Dan is het nog steeds zij die de wet overtreed en NIET jij!
Ze weet het nu wel....

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 13:05

Kheops schreef:
Dan is het nog steeds zij die de wet overtreed en NIET jij!
Ze weet het nu wel....

Rustig maar.
Met het verkeerde been het bed uitgestapt? Schijnheilig

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 13:37

ThePast03"]
Rustig maar.
Met het verkeerde been het bed uitgestapt? Schijnheilig
[/quote]
Daar hebben er wel meer last van in dit topic... Haha!

[quote="Snowdon schreef:
Maar als je zo'n actie waar kan maken en het ook gewoon goed gaat. Dan zou ook ik het risico nemen. Al wetende dat t gevaar er is, dat je niet alleen voor jezelf weglegt.

Nu zeg je het zelf, bewust in gevaar brengen van anderen... Haha! En als iets 1 keer goed gaat, wil het niet zeggen dat het de volgende keer ook goed gaat...

Voor een deel heb je ook wel gelijk, wie droomt er nou niet van om op deze manier met zn paardje rond te hupsen... Er zit alleen een groot verschil tussen dromen en het ook echt doen... Haha!

Verder ga ik er maar niks meer over zeggen, iedereen heeft zn standpunt gegeven... Het is duidelijk hoe ik er over denk... Lips are sealed

promiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 13:48

oke...moet nu iedereen even zeggen dat ze fout is?
of is het nu al genoeg gezegt...
ik denk dat ze het nu zelf zown beetje wel weet eigenlijk...
ik vind gewoon het is haar paard! en ik vind het heel leuk voor haar dat het paard zo braaf is..ik had het zeker ook geprobeerd als ik zo'n paard had!
maar moet nu iedereen zeggen dat het fout is?:S
ik weet zeker dat iedereen wel eens iets doet met hun paard waarvan je weet dat het fout is

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 14:09

Ik vind het een grappig paardje en vind het prettig om te zien dat ze het paard kan berijden op zit en stemhulpen.
Maar ik vind het niet prettig om te zien dat ze dit op de openbare weg doet. Als je toch zo'n vertrouwensband hebt met je paard dan maak je toch geen misbruik van dat vertrouwen. Dan doe je voor alle zekerheid gewoon een bitje in. Heeft het paard weinig last van aangezien je dat bit alleen maar hoeft te gebruiken in geval van nood.

Bovendien maak ik me zorgen dat er hier mensen rondlopen die na het bekijken van deze foto's dit ook willen gaan proberen.
Als weggebruiker hoop ik ze niet tegen te komen.

ophrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 14:35

moedig maar levensgevaarlijk. en als er wat gebeurt zeker hard gaan janken als je paard z'n been breekt door een ongeval of zo. doe dit soort dingen gewoon in de bak of zo dan kan je paardje tenminste niet gewond raken.

Smurfinnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 15:13

Hallo hee, honderden dezelfde reacties. Wat een gezeik! De boodschap zal ongetwijfeld duidelijk zijn nu. Wat is dat toch hier op bokt; allemaal last van korte termijngeheugen ofzo? Als 1 of twee personen zeggen dat het gevaarlijk is moet dat al genoeg zijn. Maar nee, hier moet iedereen ff z'n mening geven ook al is die precies hetzelfde als iedereen...:-s

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 15:27

Smurfinnetje schreef:
Hallo hee, honderden dezelfde reacties. Wat een gezeik! De boodschap zal ongetwijfeld duidelijk zijn nu. Wat is dat toch hier op bokt; allemaal last van korte termijngeheugen ofzo? Als 1 of twee personen zeggen dat het gevaarlijk is moet dat al genoeg zijn. Maar nee, hier moet iedereen ff z'n mening geven ook al is die precies hetzelfde als iedereen...:-s

Ik zie ook honderd reacties hoe mooi en knap het is. Dat zouden er dan ook maar 1 of 2 mogen zijn Verward

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 15:31

ThePast03 schreef:
Ik zie ook honderd reacties hoe mooi en knap het is. Dat zouden er dan ook maar 1 of 2 mogen zijn Verward

nee joh, dat mogen er best honderd zijn hoor Haha! Haha! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 15:36

Wauw lef hoor!
Natuurlijk is het wel een beetje gevaarlijk zo op de openbare weg, en paard en ruiter moeten, als je zonder iets gaat rijden, wel erg veel vertrouwen in elkaar hebben.
Maar leuke foto's en fijn dat het zo goed is gegaan!

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 15:55

Smurfinnetje schreef:

In je eentje het Nederlands elftal aanmoedigen komt ook niet echt over... Rolleyes

promiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 11:45

nu lijkt het net of iedereen hier altijd netjes naar de regels luisterd...
en nooit eens iets spamnnend's uitprobeerd met hun paard...? Verward

en nu alleen omdat zij er foto's bij zet..krijgt ze van die reacties!
ik weet zeker dat er nog meer mensen zijn!