verwaarloosde pony's (mischien schokkende foto's)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

stalbles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-04 22:34

nee nog niet maar ik bel maandag ff
en dan hoor ik het wel
morgen komen er denk ik wel nieuwe foto's op want madie88 en buster gaan als t goed is mee

maarre ff voor de duidelijkheid
niet iedereen kan mee want mischien krijg ik daar problemen mee
madie88 en buster gaan morgen mee als t goed is en aardbei en -punky- gaan als t goed is volgende week mee en ik wou het daar voorlopig bij houden want me ma zei als je met zoveel mensen in die wei gaat kunnen ze mij zelfs nog aanklagen wegens het betreden van priveterein

Quarterh0rse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 23:43

er bestaan echt mensen op de wereld die ze van mij mogen afschieten Boos!

SaskiaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 09:55

zal t straks eens aan mijn vader vertellen die werkt bij de aid, misschien weet hij wel wat ze kunnen doen

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 10:06

Ongelovelijk dit is al de de 2de keer op deze ochtend dat ik er mee in aanraking kom. Op tv was er ook iets heel erg voer hoe dieren, paarden, koeien ten dode worden gebracht. Mag ik vragen in welke omgeving die paarden staan? Want ik heb ooit met een meid gemailt die kende een meid met heel veel verwaarloosde paarden. En ze was ook al een paar keer in aanraking gekomen met de dierenbescherming

stalbles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-04 10:10

ze staan in pannerden dat is vlakbij zevenaar

iwayalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 14:57

Ik volg het topic nu iedere keer en ik hoop echt dat er snel wat gaat gebeuren! Dit kan zo niet langer!

Goed dat jullie er zo mee bezig zijn!
Ik ken een meisje uit Pannerden. Ik zal eens vragen of zij er ook iets over weet.

Janneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 17:30

jeezus wat verschrikkelijk

wie doet nu zoiets??? Stoom uit je oren Stoom uit je oren Boos!
ik hoop dat de DB hier iets aan doet..

goed dat jullie hier zo mee bezig zijn..

Estragon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 17:38

stalbles schreef:
heel toevallig ken ik de eigenaar (staat hier ook ergens)
ik ga geen namen noemen
ik wist niet dat hij hier ook pony's had staan maar ik heb me goed laten informeren door veel mensne die in de buurt wonen
en ze komen niet allemaal zo binnen hoor want er staan ook gezonde pony's maar dat zijn oude manege pony's die met pensioen zijn.

maar ik heb ook van meerdere mensen gehoord dat als hij een paar merries ophaalt de veulens die nog lang niet van de moeder weg kunnen(pas geboren) en jah als die een paar dagen zonder moeder staan gaan die inderdaad dood of worden heel erg ziek en tevens ze hebben zon honger dat ze ook bij de andere merries proberen te drinken maar dat vinden deze niet altijd leuk dus trappen en bijten het veulen gewoon weg.

Maar het meeste heb je dus gehoord... Ik vind dat je het nu de DB verder moet laten uitzoeken.. Straks is het echt iemand die alleen maar goed probeert te doen, sta jij daar met je spandoekjes
Je hebt heel veel alleen maar gehoord..... Je weet het dus niet zeker..
Ik ben het met je eens dat die paarden er slecht uitzien maar ik vind niet dat je zelf actie meot gaan ondernemen als je niet de precieze toedracht weet...

Moirsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 18:22

ik krijg echt tranen in mijn ogen hoe kan je zo iets doen ik bedoel in kan een pony al moeilijk straffuh. een poy mishaldele nou wie het ook heeft gedaan hij verdient de dood staf.

Assiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 18:24

estragon, ik vind ook wel dat ze het 'alleen maar' gehoord heeft, maar het lijkt mij vrij duidelijk dat ze hier wel mishandeld/verwaarloosd worden, tenminste als iemand het echt goed probeerd te doen, zal hij/zij een goed hart hebben voor (deze) dieren.

het lijkt mij dan wel dat ze naar de hoefsmid gaan... en ook dat ze ontwormt worden. Anders vind ik het niet echt iemand die goed probeerd te zijn voor de dieren.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 18:31

Assiej schreef:
estragon, ik vind ook wel dat ze het 'alleen maar' gehoord heeft, maar het lijkt mij vrij duidelijk dat ze hier wel mishandeld/verwaarloosd worden, tenminste als iemand het echt goed probeerd te doen, zal hij/zij een goed hart hebben voor (deze) dieren.

het lijkt mij dan wel dat ze naar de hoefsmid gaan... en ook dat ze ontwormt worden. Anders vind ik het niet echt iemand die goed probeerd te zijn voor de dieren.

Idd. En daarnaast... Goed proberen te doen, maar dode veulens laten liggen Scheve mond

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 18:37

Jezus, wat erg! Ik zie het nou pas!

Was ik maar rijk......Dan had ik lekker een superultra wei voor ze en heel wat plakken hooi, smid en veearts erbij gehaald...

Dit kan toch niet !

tijger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 18:41

ahh wat erg.
ze zouden hetzelfde met die mensen moeten doen als wat zij hun paarden aan doen.
armen beesten. het is om te Huilen

stalbles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-04 18:51

ik ben er vandaag geweest samen met "buster"nadia dus enne t lijkt erop dat de db er wat aan heeft gedaan want ze hebben nu een heel groot stuk wei erbij met veel water en gras
en we hebben in die korte tijd dat we daar waren maar een magere pony gezien de rest stond redelijk op de hoeven en ik kon de paardjes van de foto's ook niet vinden maarjah we zijn niet de hele wei door geweest dus wie weet
dus ik ga maandag de db bellen wat ze nou precies gedaan hebben

Linda_Fleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 18:54

Jee echt beter voor die paardjes! Ik hoop dat ze er echt vanalles aan proberen te doen en dat die paarden gewoon weer een beter leven krijgen!

Dobby91

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 19:00

Fijn dat er wat aan gedaan is, want dit is echt vreselijk!

aardbei

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 19:13

IK hoop dat het probleem verholpen is!! En anders komen _punky_ en ik zaterdag ook nog even!!

mirkip

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 19:31

ooh wat erg die foto's! :/ sommige mensen hebben gewoon geen hart Boos!
ik hoop ook dat het echt verholpen is!

Mareska

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 19:44

Mijn god Verdrietig goed dat er al iets aan gedaan is..

Maar ik ben wel benieuwd of die hele magere paardjes er nog staan, en zoniet, waar ze gebleven zijn..

Estragon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 19:58

Tancreda4"]
[quote="Assiej schreef:

Idd. En daarnaast... Goed proberen te doen, maar dode veulens laten liggen Scheve mond
[/quote]

Die dode veulens zijn ook alleen van horen zeggen...

Nou ja het maakt niet uit, ze staan er nu iig een stuk beter bij Lachen
Das zeker een goede zaak, toch??

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 20:21

als het een bedrijf is wat consequent op deze manier met zijn dieren omgaat helpt een weide met meer gras en water niet hoor. er is meer voor nodig om je paarden gezond te houden.

ik ben erg benieuwd hoe dit verhaal verder loopt.

Joets

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 21:27

Dit is echt zóó erg,
Krijg er kippenvel van.
Houd ons op de hoogte,
En heb je nog meer foto's?
Ik hoor het 'graag'

Assiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 22:33

mooi stalbles, hopen dat ze iig beter uit gaan zien, en dat ze wat dikker worden... hou ons op de hoogte he Knipoog

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 23:20

en heb je al een reactie gehad van de DB wat ze gedaan hebben?

kan trouwens iemand mij vertellen wat voor stofje door welk bedrijf met welke reden voor welk product er dan afgetapt word ??

christiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 23:43

gelukkig dat de db er wat aan heeft gedaan!!!!
maar ben het wel met pellie eens....,
er moet meer gebeuren om die paarden een goed leven te geven