Jill en Sunn vliegen vooruit!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Elisa2

Re: Jill en Sunn vliegen vooruit!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-24 21:26

Ik vind het wel interessant, het is ook iets waar veel mensen zich denk ik niet bewust van zijn. Ik denk dat dit enorm belangrijk is om te leren voor kinderen. Zo leren ze ook veerkracht denk ik, immers is het daarvoor ook belangrijk om in oplossingen te kunnen denken.

Nielojram: ja het topic staat bij mijn berichten dus ik zie het steeds omhoog komen. En ze is gelukkig inderdaad goed terecht gekomen en dat verdient ze ook.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-24 22:55

Nielojram schreef:
Elisa2 schreef:
Sowieso denk ik dat zoals dit topic gaat het een heel goed voorbeeld is van waarom er steeds minder rij foto topics geopend worden.

Rij-foto's niets mis mee.

Rij-foto's van paarden waarvan eigenaren elkaar kennen op bokt, dat geeft vraagtekens.

Krijgen wij bokkers altijd een gevoel dat de tafel mooier wordt gedekt dan het eten wat wordt gereserveerd.

Ik ben juist blij dat Elisa Sun kent hahahahaha dan weet in ieder geval 1 iemand dat dit een hele prestatie is en dat ze oprecht de goede kant op gaan. Gelukkig zijn er meer mensen die door kleine dingen heen kunnen kijken

Vele bokkers willen namelijk een fantastisch feestmaal op een mooie gedekte tafel.

Dat gaat niet altijd he :') waar geleerd wordt worden fouten gemaakt. Het gaat om het proces, inzien wat er waar fout ging en voelen wat we in deze situatie kunnen doen. Een leerproces voor een ieder.

Nps verwoorde dit net prachtig.
Onveilig, jullie hebben in geur en kleur mee mogen kijken hoe we alle kanten op gingen.

Ik heb altijd de achterliggende gedachte erbij verteld. Als A niet werkt schakelen we naar B en als dat niet werkt gaan we naar C en ga zo maar door. Ook weten vele dat ik de knoop doorhakte toen hij een heleboel stappen te ver ging. Ik heb later ook erkend dat we al te ver in de neerwaartse spiraal zaten en het niet meer met Jill en hem konden oplossen. Jill wilde het niet meer proberen en hij had teveel successen behaald.

Zie je hier nu een witte pony die losgaat? Een onzekere Jill? Wat zie je als je de foto's van een jaar geleden kijkt en naar de foto's van nu.

En dan kan je 2 dingen doen
Vasthouden aan waar we waren en dat steeds oprakelen of kijken hoe ze nu met beide pony's iets doet waar ze allemaal blij van worden.

Vasthouden aan wat fout gaat is niet ons ding, wij kijken graag terug op de weg die we hebben mogen bewandelen om haar hier te krijgen.

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 04:10

Nielojram schreef:
Elisa2 schreef:
Sowieso denk ik dat zoals dit topic gaat het een heel goed voorbeeld is van waarom er steeds minder rij foto topics geopend worden.

Rij-foto's niets mis mee.

Rij-foto's van paarden waarvan eigenaren elkaar kennen op bokt, dat geeft vraagtekens.

Krijgen wij bokkers altijd een gevoel dat de tafel mooier wordt gedekt dan het eten wat wordt gereserveerd.

"Wij bokkers" namens wie spreek je?

Daarnaast wie kent wie?
Vanuit eerdere topics van TS weet ik dat Elisa de vorige eigenaar van Sun is.
Maar of zij en TS elkaar kennen in de zin van regelmatig een bakkie doen of dat het FtF contact zich beperkt heeft tot de transactie van Sun dat is mij onbekend. En boeit mij niet.

Ik interpreteer de tafel van TS als een rijkelijke tafel in de zin van 3 mooie paarden + 2 leuke dochters.
En nee, ik ken TS niet.
Ik volg uitsluitend haar topics omdat ik haar waardeer door haar ongecensureerde manier van berichten plaatsen. Het zijn niet uitsluitend de mooie dingen maar ook de momenten dat het tegen zit.

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 07:12

Ik ken haar ook niet persoonlijk en alleen via deze topics.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 14:03

Wij wonen zo'n 2,5 uur rijden met de auto van elkaar af.."kennen" elkaar omdat we voor Sun al contact hadden over "probleempaarden". Daar we beide daar graag mee werken/ werkten. Juist door de afstand is dat contact altijd beperkt geweest.

Voor mij was het heel fijn om Sun zo over te kunnen dragen, heb heel lang getwijfeld over wel of niet verkopen omdat ik absoluut niet wilde dat ze in de handel terecht zou komen. Daar heb ik haar namelijk uitgehaald en ze had het niet best gehad en was vreselijk angstig. Juist omdat ik wist dat GG ervaring heeft met projectjes en ik ook wel een terugslag verwachtte bij Sun na een verhuizing was het een stuk makkelijker voor mij om haar zo te verkopen. En ik kan haar blijven volgen en Sun kan doen was ze het liefste doet en dat is eten en niet te hard werken. :+
Ondertussen gaat ze steeds beter met Jill en dat vind ik hartstikke leuk om te zien.

Soms is het even puzzelen, wat wel en wat niet..voor mij zijn dat normale leerfases waar iedere ruiter met paard doorheen gaat. Dat maakt het ook zo leuk vind ik die processen, niemand is ooit helemaal uitgeleerd en als het goed is blijft iedereen zich ontwikkelen.

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 14:21

Elisa2 schreef:
Wij wonen zo'n 2,5 uur rijden met de auto van elkaar af.."kennen" elkaar omdat we voor Sun al contact hadden over "probleempaarden". Daar we beide daar graag mee werken/ werkten. Juist door de afstand is dat contact altijd beperkt geweest.

Voor mij was het heel fijn om Sun zo over te kunnen dragen, heb heel lang getwijfeld over wel of niet verkopen omdat ik absoluut niet wilde dat ze in de handel terecht zou komen. Daar heb ik haar namelijk uitgehaald en ze had het niet best gehad en was vreselijk angstig. Juist omdat ik wist dat GG ervaring heeft met projectjes en ik ook wel een terugslag verwachtte bij Sun na een verhuizing was het een stuk makkelijker voor mij om haar zo te verkopen. En ik kan haar blijven volgen en Sun kan doen was ze het liefste doet en dat is eten en niet te hard werken. :+
Ondertussen gaat ze steeds beter met Jill en dat vind ik hartstikke leuk om te zien.

Soms is het even puzzelen, wat wel en wat niet..voor mij zijn dat normale leerfases waar iedere ruiter met paard doorheen gaat. Dat maakt het ook zo leuk vind ik die processen, niemand is ooit helemaal uitgeleerd en als het goed is blijft iedereen zich ontwikkelen.

Helemaal offtopic, maar ik denk dat mijn vraag wel mag van GG.
Een vraag vanuit interesse, wat deed Sun bij jou? Was ze al een "kinderpony"?

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 14:40

Ik had Sun gekocht om voor de wagen te gaan lopen. Ze was al voor de wagen beleerd werd verteld. Helaas bleek ze een trauma te hebben voor de wagen waardoor ze te paniekerig was. Oogkleppen en broek raakte ze ookal van in paniek. Ze is waarschijnlijk gewoon zo voor de wagen geknupt en de zweep er over.. met dit resultaat. Alleen tuig op gaf al spanning..en de prof beleerder raadde het af om ermee verder te gaan zo. Zei dat zij beter een of twee jaar in tweespan kon gaan lopen. Die mogelijkheid had ik niet en ik wilde toen kijken of ze geschikter was voor ohz en heb haar zadelmak laten maken. Hier bleek ze wel ontspannen in te zijn, dit is echt meer haar ding. Ik had alleen een gebrek aan passende ruiters. Dus ze is eerst gereden door een lief meisje van 13 met alleen manege ervaring onder mijn begeleiding zo'n 1 keer per week. Groen plus groen is niet handig.. dat weten we allemaal. Dus op een gegeven heb ik een volwassen vriendin van mij gevraagd om haar te rijden. Die kon dit ook maar 1x p/w doen. In de tussentijd longeerde ik haar aan de dubbele longe. (ook bij het manege meisje)Zo is ze dus een jaar gereden voordat ze bij GG kwam. Dus eigenlijk is ze nog heel groen ohz. Ze kent wel wat oefeningen, wijken, schouderbinnen, achterwaarts etc. Maar nog niet op het niveau dat zoiets er ohz goed of makkelijk uit te rijden is.

Bij mij was ze nog nooit zonder zadel gereden en ook niet zonder begeleiding van mij met kinderen alleen. Dus dat moest ze ook allemaal nog leren. Ze leunde altijd erg op mij (degene op de grond)
Dus nee, ze was altijd super braaf..wie er ook op zat. Er zit geen kwaad in maar echt een kinderpony. Nee dat heeft ze moeten leren bij GG. :)

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 15:00

Bedankt voor je toelichting Elisa!

Die Jill, met haar volwassen uiterlijk maar op de telraam nog weinig levensjaren, presteert het maar wel "even" om op Sun te rijden alsof het diertje veel ervaring heeft met kinderen.

En ik kan daar dus van genieten!

Dus GG blijven posten met je paarden en kinderen!

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-24 15:30

Van mij mag alles gevraagd en beantwoord worden zolang er geen nare ondertoon onder zit, dus vraag maar raak.

Toen Frits nog gewoon frits was zag ik een pony te koop staan op de voorpagina van bokt. Dat was precies wat ik qua uitstraling zocht. Een mooie merrie en niet te groot en robuust. Toen ik de advertentie opende bleek ze van Elisa te zijn.

Ik heb Elisa dus geappt omdat ik er een pony bij wilde. We zouden een paar keer in de vakantie heen en weer rijden om kennis te maken met de pony en te kijken of het klikte met Jill en de pony. Na alle frits momenten wilde ik safe spelen en met Elisa en Sun kon dit.

Aangezien Frits zich toen zo misdroeg heb ik ervoor gekozen hem te verkopen en hij was sneller verkocht dan verwacht. Ik heb Elisa toen geappt of ze eigenlijk vrij snel kon komen omdat Frits al weg zou gaan en Ziva de grote alleen zou komen te staan.

Geen tijd om kennis te maken, maar we vertrouwde erop dat dit goed zou komen. Zoals Elisa zegt Zij weet wat ik kan en ik weet wat ik al allemaal met Elisa heb doorgenomen. Er zou dus een pony komen die aan onze manier van werken gewend was.

Vanaf daar hebben we inderdaad gepuzzeld, gewerkt, pauzes genomen, overlegd met Elisa en ga zo maar door. Sun moest erg wennen aan ons en als ik tegen een "reactie" van Sun aanliep vroeg ik bijv of dit een bekende reactie was of dat ik dit veroorzaakte en vertelde erop hoe ik dat aanpakte en vroeg ook hoe zij dit aanpakte.

Ik zit dus zeker niet met Elisa aan de koffie maar ik overleg veel en Elisa staat nog steeds heel dicht bij Sun.

Nienke1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 17:48

Elisa wat een nare achtergrond heeft Sun
Ook hier een hackney in de omgeving gehad met precies dezelfde achtergrond. Ook dit is uiteindelijk Een rijpony geworden omdat voor de wagen niet meer lukte.
Ook ik heb erop gereden (ik heb ook mijn lengte mee) en ook super braaf maar groen onder het zadel.

Gabbergirl wat fijn dat je nog zo goed kunt overleggen met Elisa

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 19:28

Ja het schijnt ook vaker voor te komen, heb uit verschillende bronnen te horen gekregen hoe ze ermee omgaan in de Hackney wereld en dat is echt niet tof. (op wat positieve uitzonderingen na)
En dat met zulke gevoelige diertjes..

Toen ze er net was en in een klein stukje wei stond hebben we er met z'n drieën twee uur over gedaan om haar te vangen. Zo bang was ze..en bij sommige mannen kreeg ze ronduit paniekaanvallen.

Ik heb er inderdaad op vertrouwd dat het goed zou gaan bij GG. Had alles verteld, ook de te verwachten terugslag in gedrag. Ze had al veel vertrouwen in mensen weer gelukkig maar in een vreemde omgeving komen met vreemde mensen is natuurlijk voor zo,n diertje best een shock.
Voor mij alleen maar super dat ze naar GG kon, het is toch anders als je weet hoe iemand met dieren omgaat dan zomaar verkopen aan een random stranger.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 20:11

Oh, I've touched the saint }:)

Vind het overigens wel bijzonder dat mijn :PB box overstroomt met reacties op dit pijlertje, wellicht zijn mensen tot onder de indruk van de naam van de topicstarter. Gabbergrill als nickname geeft natuurlijk niet aan dat je iemand bent met een brede blik op samenleving.

Paarden, die al-dan-niet in haar bezit zijn, hebben het goed, dat geloof ik oprecht.
En dat is alles wat er hier toe doet toch?
Excuus voor de pertinente opmerkingen.
Ik zal jullie laten.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 20:12

Nielojram schreef:
Oh, I've touched the saint }:)

Vind het overigens wel bijzonder dat mijn :PB box overstroomt met reacties op dit pijlertje, wellicht zijn mensen tot onder de indruk van de naam van de topicstarter. Gabbergrill als nickname geeft natuurlijk niet aan dat je iemand bent met een brede blik op samenleving.

Paarden, die al-dan-niet in haar bezit zijn, hebben het goed, dat geloof ik oprecht.
En dat is alles wat er hier toe doet toch?
Excuus voor de pertinente opmerkingen.
Ik zal jullie laten.

Excuus aanbieden maar in je allereerste zinnen alweer aanvallen en beledigen, geldt nou niet echt als een excuus eh :')

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-24 21:03

Gabber en gillian

Mijn vorige paarden
Aangenaam
Zoveel oordelen en aanvallen, waarom?

*\o/*

Heb je nog meer?

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 21:10

Maar echt he...over een nickname...hoe verzin je het om daar nou weer over te vallen mafketel :')
Oja, mafketel is grappig bedoeld :))

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-24 21:24

Het leuke is dat het ook helemaal uit zijn verband getrokken wordt Gabber hoofdletter Gill hoofdletter. 2 namen over het algemeen in mijn beleving.

Mijn vorige was Dancie
Ik wilde nu eigenlijk alle 3 de paarden doen maar helaas kan dat niet.

Je hele naam achterstevoren schrijven is natuurlijk een knap staaltje werk dus ik begrijp de haat en nijd naar mijn belachelijke nickname wel. Volgende keer doe ik Ynahpets miss dat we dan levelen

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 21:49

Marjolein ( je naam achterstevoren typen heb ik geen zin in. Te veel gedoe )..
Ik ga temmen...

Want echt.. Iemand veroordelen op een naam, dat is gewoon pesten.
Ik ben al geen fan van je hier op bokt, heb echt nog geen positieve post van je gezien, alleen maar kritiek en zeuren, zonder maar iets van je zelf te laten zien.. .maar dit gaat echt te ver, zo'n opmerking over iemand.

Een Tem dus...

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 21:59

Ik hoop zelf van harte dat mijn toekomstig kind ook interesse heeft in paarden/ponnies.
En dan hoop ik ook echt dat er een fijn leerproces komt.

Ze is nog jong en rijd al best fijn.
De rest komt allemaal wel

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-24 22:03

hagelslag schreef:
Ik hoop zelf van harte dat mijn toekomstig kind ook interesse heeft in paarden/ponnies.

Hahahaha als je ze er vroeg genoeg ingooit dan komt dat helemaal goed. Mijne van 1.5 gebruikt de bank zelfs als paard, misbruikt de hobbyhorse van mijn dochter en zit op Sunn.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 22:19

Gabber laat het gaan... Energie niet waard.

Zie nu het topic pas.
Ik vind je dochter heel dapper dat zij zo rijd.
Niet de dieren die het cadeau geven.
En het dan ook nog zo netjes doen.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 22:24

GabberGill schreef:
hagelslag schreef:

Hahahaha als je ze er vroeg genoeg ingooit dan komt dat helemaal goed. Mijne van 1.5 gebruikt de bank zelfs als paard, misbruikt de hobbyhorse van mijn dochter en zit op Sunn.

Ik doe nu nog alsof het straks een optie is om paarden leuk te vinden ~~}>

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-24 00:25

DP dankjewel! Ik lach er maar om. Het laat zien dat ze verre van weten wat er hier gebeurd.

En hagelslag dit deed ik ook. Ben je zwanger?

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-24 07:16

Niveau kleuterschool.

Ha ha. Ik dacht dat er Gabber girl stond. Ach ja ik lees wel eens meer een naam verkeerd. Langdurig. Bigone is voor mij heel lang Bi-go-ne geweest.

Maar goed. Ff on topic. Aan het einde van de rit heb je dus een kind wat met een moeilijke pony om kan gaan. Wat weet waar haar grenzen liggen (mama helpt mee haar dat te herkennen) en die met een stalen gezicht zonder zadel op een Hackney stapt. Ik zou hopen dat meer jonge kinderen dit mogen meemaken. In plaats van op super dure Z2 pony’s gehesen worden.
En dan nu maar hopen dat ze nog even niet gaat groeien als kool. Vind t altijd zo sneu voor die kinderen; veel tijd en energie in een pony gestopt, de combinatie gaat lekker lopen en dan wordt het kind te groot.

Nienke1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-24 08:11

Elisa2 schreef:
Ja het schijnt ook vaker voor te komen, heb uit verschillende bronnen te horen gekregen hoe ze ermee omgaan in de Hackney wereld en dat is echt niet tof. (op wat positieve uitzonderingen na)
En dat met zulke gevoelige diertjes..

Toen ze er net was en in een klein stukje wei stond hebben we er met z'n drieën twee uur over gedaan om haar te vangen. Zo bang was ze..en bij sommige mannen kreeg ze ronduit paniekaanvallen.

Ik heb er inderdaad op vertrouwd dat het goed zou gaan bij GG. Had alles verteld, ook de te verwachten terugslag in gedrag. Ze had al veel vertrouwen in mensen weer gelukkig maar in een vreemde omgeving komen met vreemde mensen is natuurlijk voor zo,n diertje best een shock.
Voor mij alleen maar super dat ze naar GG kon, het is toch anders als je weet hoe iemand met dieren omgaat dan zomaar verkopen aan een random stranger.

Aaah wat ontzettend sneu dat het vaker voor komt terwijl het echt een super leuk ras is.
Wat fijn ook voor jou dat Sun nu bij gabbergirl is en een fijn ruitertje heeft

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-24 08:32

Jaaa dus we hebben nog wel eens een gespannen moment en dat is niet erg dat mag.

Helaas liggen we nu weer 6 weken stil. Mijn snoetje Jill dacht gisteren met haar hobbyhorse en de hond een paar hindernissen te springen.

Eindstand een gekneusde voet.

Is die hobbyhorse toch een stuk onveiliger dan der eigen paarden