Tip: CHIO Rotterdam kur op muziek live te volgen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-24 13:33

Janine1990 schreef:
Veronica2 schreef:
Wat hieruit blijkt is dat de KNHS een team neerzet dat op dit moment het meeste kans maakt om medailles te winnen. Voor de KNHS is de OS dus kennelijk geen moment om de meest harmonieuze combinaties aan de wereld te laten zien. Dat is de keuze die onze sportbond heeft gemaakt en daar zullen we het mee moeten doen.

Gezien de berichten die momenteel over de KNHS over en weer gaan, begrijp ik dat ze voor kortetermijn resultaten gaan. Al betwijfel ik of de topsport het geld nu momenteel oplever. Het lijkt me dat een figuur als Britt Dekker momenteel meer voor de KNHS betekent in de breedtesport.

Voor de leeftijdsgroep van 10 tot 13 zeker wel, dat staat als een paal boven water.

Benzz

Re: Tip: CHIO Rotterdam kur op muziek live te volgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-24 13:56

Hans Peter is wel gewoon doorgestart, dus om die twee Glock heren over 1 kam te scheren vind ik weer niet eerlijk.

Enzo_Ollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-24 14:06

Ik kom me ook even mengen in het gesprek, Hans Peter z'n eerste wedstrijd met Toto was pas in april :=

maar hij is idd wel doorgestart

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-24 14:10

Enzo_Ollie schreef:
maar hij is idd wel doorgestart

Dit dus

Enzo_Ollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-24 14:12

Maar aan de andere kant: dat is HP en niet het paard en als mens zijnde snap je wat er "gebeurd", Toto zelf is de afgelopen 2 jaar ook niet gestart toch? Net als Total.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-24 14:23

Enzo_Ollie schreef:
Maar aan de andere kant: dat is HP en niet het paard en als mens zijnde snap je wat er "gebeurd", Toto zelf is de afgelopen 2 jaar ook niet gestart toch? Net als Total.

3 jaar zelfs zie ik in de database.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-24 14:32

Met andere paarden inderdaad. Ik weet niet wie het was die aankaarten of in zo'n korte periode een paard in het diepe gooien (dus grote wedstrijden rijden, na lange tijd niet mee te zijn geweest), wel zo goed is voor de mentale gezondheid van een paard.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-24 14:38

denisesilver schreef:
Met andere paarden inderdaad. Ik weet niet wie het was die aankaarten of in zo'n korte periode een paard in het diepe gooien (dus grote wedstrijden rijden, na lange tijd niet mee te zijn geweest), wel zo goed is voor de mentale gezondheid van een paard.

Het maakt geen fluit uit wat ze doen, in de ogen van sommige mensen is het nooit goed. Deze keer hebben ze de paarden rust gegeven en dat is niet goed. Hopelijk stappen ze niet onhandig van de laadklep deze keer.

Enzo_Ollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-24 14:46

Nee Edward heeft zelf een sabbatical genomen van wedstrijden, ik heb daaruit niet begrepen dat dit voor de paarden was.. En natuurlijk is rust goed, maar het is toch ook niet eerlijk tegenover de paarden om ze 3 jaar rust te geven, dan binnen 2/3 maanden een paar wedstrijden te rijden en dan naar zoiets groots als de OS te gaan?
Dan had je ze net zo goed geen rust hoeven geven, maar gewoon voor het ritme af en toe starten (in mijn opzicht)

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-24 14:51

Enzo_Ollie schreef:
Nee Edward heeft zelf een sabbatical genomen van wedstrijden, ik heb daaruit niet begrepen dat dit voor de paarden was.. En natuurlijk is rust goed, maar het is toch ook niet eerlijk tegenover de paarden om ze 3 jaar rust te geven, dan binnen 2/3 maanden een paar wedstrijden te rijden en dan naar zoiets groots als de OS te gaan?
Dan had je ze net zo goed geen rust hoeven geven, maar gewoon voor het ritme af en toe starten (in mijn opzicht)

Dat is wat jij vindt, maar we weten er eigenlijk te weinig van. De een zegt dat het een wedstrijdpauze was voor Edward Gal, de ander denkt te weten dat hij zelf ook zijn rijbroek achterin de kast heeft gelegd voor die periode en dus ook niet meer reed. De paarden zullen heus aan het werk gehouden zijn in die tijd en misschien ook wel op een lokaal wedstrijdje zijn geweest. We weten het niet he.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-24 14:56

OS is niets meer dan een gewone internationale wedstrijd voor die paarden.

Wedstrijdritme, dat is weer wat anders.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-24 15:07

Uiteindelijk is het mentale aspect ook maar speculatie uit mijn kant. Er zullen best paarden zijn die je zo op kan laden en ergens met veel heisa eromheen kan rijden.

Voor alle duidelijkheid, ik begrijp dat de regels rondom selectie zijn wat ze zijn. Neemt niet weg dat ik het hele gebeuren belachelijk vind. Dat is namelijk mijn mening.

Enzo_Ollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-24 15:12

denisesilver schreef:
Uiteindelijk is het mentale aspect ook maar speculatie uit mijn kant. Er zullen best paarden zijn die je zo op kan laden en ergens met veel heisa eromheen kan rijden.

Voor alle duidelijkheid, ik begrijp dat de regels rondom selectie zijn wat ze zijn. Neemt niet weg dat ik het hele gebeuren belachelijk vind. Dat is namelijk mijn mening.

ja dit idd, en je mag toch gewoon een mening erover hebben en ik geloof ook best wel dat als de paarden niet konden ze ze niet mee hadden genomen

@veronica2 daarom zeg ik ook idd nog erbij dat dat mijn perspectief is ;)

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-24 15:38

Veronica2 schreef:
Wat hieruit blijkt is dat de KNHS een team neerzet dat op dit moment het meeste kans maakt om medailles te winnen. Voor de KNHS is de OS dus kennelijk geen moment om de meest harmonieuze combinaties aan de wereld te laten zien. Dat is de keuze die onze sportbond heeft gemaakt en daar zullen we het mee moeten doen.

Misschien is de wedstrijdpauze voor Total juist wel goed geweest, we kunnen in elk geval niet zeggen dat hij de laatste tijd overvraagd is. Laten we ook niet vergeten dat het een bijzonder dier is dat zichzelf makkelijk overloopt, het is een dun lijntje tussen specta en hysterisch.

Nou ja, de keuze die de sportbond maakt.. Het is de resultante van hoe de jurering werkt op de OS. Als harmonie een groter onderdeel van de percentages zou zijn, dan is het snel opgelost.

Zijn er eigenlijk gesprekken met de juryleden hierover? Lijkt me wel, maar als buitenstaander krijg ik daar weinig van mee eigenlijk.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-24 15:40

Veronica2 schreef:
Enzo_Ollie schreef:

Dat is wat jij vindt, maar we weten er eigenlijk te weinig van. De een zegt dat het een wedstrijdpauze was voor Edward Gal, de ander denkt te weten dat hij zelf ook zijn rijbroek achterin de kast heeft gelegd voor die periode en dus ook niet meer reed. De paarden zullen heus aan het werk gehouden zijn in die tijd en misschien ook wel op een lokaal wedstrijdje zijn geweest. We weten het niet he.

Volgens mij is het vrij simpel, Toto en Total zijn desnoods te snel "klaargemaakt" voor de OS in Tokyo omdat hij het Totilas effect met ze wilde bereiken. Op de OS zaten er nog veel te veel basisfouten in, dit is afgestraft er was veel kritiek..Edward teleurgesteld en gestopt. Ik had verwacht dat ie nu dan wel die 3 jaar zou hebben besteed aan hem echt perfect voor elkaar te krijgen maar dat lijkt ook niet het geval te zijn.

Volgens mij had ie beter gewoon door kunnen starten of in ieder geval iets eerder weer begonnen zijn en mee zijn gegaan met de tijd en de veranderingen in het rijden.

Maar goed, wellicht heeft hij pas begin dit jaar besloten toch nog naar de OS te willen gaan.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-24 15:41

Ladyson schreef:
Veronica2 schreef:

Misschien is de wedstrijdpauze voor Total juist wel goed geweest, we kunnen in elk geval niet zeggen dat hij de laatste tijd overvraagd is. Laten we ook niet vergeten dat het een bijzonder dier is dat zichzelf makkelijk overloopt, het is een dun lijntje tussen specta en hysterisch.

Nou ja, de keuze die de sportbond maakt.. Het is de resultante van hoe de jurering werkt op de OS. Als harmonie een groter onderdeel van de percentages zou zijn, dan is het snel opgelost.

Zijn er eigenlijk gesprekken met de juryleden hierover? Lijkt me wel, maar als buitenstaander krijg ik daar weinig van mee eigenlijk.

Het meest kritische verhaal vind je altijd in de paardenkrant. :)

Daar staan ook vaak genoeg interviews met juryleden.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-24 15:43

Is dit niet het geval of hadden ze verkeerd ingeschat hoe Total op de entourage zou reageren? Wie weet loopt hij thuis wel perfect.

Ik heb weleens een podcast geluisterd met een jurylid als gast. Is ook heel interessant!

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-24 15:44

Ladyson schreef:
Veronica2 schreef:

Eigenlijk denk ik eerder dat de KNHS de opdracht van NOC/NSF uitvoert: zoveel mogelijk medailles winnen. Het credo dat meedoen belangrijker is dan winnen, geldt allang niet meer.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-24 15:45

denisesilver schreef:
Is dit niet het geval of hadden ze verkeerd ingeschat hoe Total op de entourage zou reageren? Wie weet loopt hij thuis wel perfect.

Ik heb weleens een podcast geluisterd met een jurylid als gast. Is ook heel interessant!

Dat eerste ook denk ik, maar gezien hoe hij het "op lost" schort er toch ook nog wel wat aan de basis is mijn bescheiden mening. :o

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-24 15:47

Bij ruiter of bij paard? Kan je dat verder toelichten? Ik volg je niet

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-24 15:47

Rechtgerichtheid, naar de hand toe, over de rug..............er schort best veel aan :+

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-24 15:52

Bij dat paard kun je je afvragen of hij gek is of geniaal en dat zit hem nog wel eens in de weg. Het eerste wat dan verdwijnt is de ontspanning en hij overloopt zich dan nogal eens.

Elisa2 schreef:
Volgens mij is het vrij simpel, Toto en Total zijn desnoods te snel "klaargemaakt" voor de OS in Tokyo omdat hij het Totilas effect met ze wilde bereiken.

Dit denk ik ook en het talent van de paarden heeft hier eigenlijk alleen tegen ze gewerkt, net als bij hun beroemde vader.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-24 16:03

Precies :-)

Dat op druk rijden zorgt natuurlijk ook nog voor extra spanning en hectiek.

En inderdaad wat Benzz zegt dus..vooral dat naar de hand toe rijden.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-24 16:07

Ik zeg het ook in de verkeerde volgorde: eerst naar de hand toe rijden en dan is over de rug een vanzelfsprekendheid en kun je pas gaan werken aan je rechtgerichtheid.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-24 17:10

Elisa2 schreef:
Volgens mij is het vrij simpel, Toto en Total zijn desnoods te snel "klaargemaakt" voor de OS in Tokyo omdat hij het Totilas effect met ze wilde bereiken. Op de OS zaten er nog veel te veel basisfouten in, dit is afgestraft er was veel kritiek..Edward teleurgesteld en gestopt. Ik had verwacht dat ie nu dan wel die 3 jaar zou hebben besteed aan hem echt perfect voor elkaar te krijgen maar dat lijkt ook niet het geval te zijn.

Volgens mij had ie beter gewoon door kunnen starten of in ieder geval iets eerder weer begonnen zijn en mee zijn gegaan met de tijd en de veranderingen in het rijden.

Maar goed, wellicht heeft hij pas begin dit jaar besloten toch nog naar de OS te willen gaan.

Dat hoop ik toch niet... Want zou eigenlijk echt heel erg dom zijn... Iedereen weet toch dat een hype iets is van een korte termijn en een paard opleiden iets van de (heule) lange termijn...