Weer van Start na een rollercoaster van emoties en gebeurtenissen.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-23 23:12

GabberGill schreef:
Misschien duidelijker uitleggen we gaan van een persoonlijke aanval, naar hoog en laag.

GabberGill schreef:
Ik zeg dus inderdaad heel persoonlijk dat ik haar geen uitleg meer geef. Eerder in het topic vraagt ze iets waar ik een gedetailleerde uitleg over geef. Daarna nooit geen reactie meer gehad tot ze weer dacht wat negatiefs te zien.

Imo doe je dat zelf. En dat is dus ook de reden dat ik erover ophou :) ik denk dat we langs elkaar heen aan het praten zijn, en ik denk niet dat we elkaar gaan begrijpen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-23 23:14

Avalanche schreef:
Imo zijn breed en hoog niet hetzelfde. Maar ik hou erover op :) ik denk niet dat we elkaar gaan begrijpen.

als je de handen breder zet werk je minder opwaarts in. Je werkt meer zijdelings in. Op die manier kan je een paard iets hoger instellen dan ze wellicht zelf de voorkeur voor heeft en toch blijven inwerken zonder op protesten te stuiten. Wanneer je een paard hoger in stelt dan de voorkeurshouding én de handen bij elkaar houdt vraag je met elke inwerking nog iets meer want dat is nu eenmaal een logisch gevolg van de handen bij elkaar boven de schoft, dat je iets "omhoog" inwerkt. Zet je ze opzij, dan werk je dus zijdelings in en vraag je niet onbewust nog meer dan je al gevraagd hebt.

Ik zet mijn hand met Rêve ook opzij als ik wil inwerken om die reden. :) Het zorgt er ook voor dat je een hulp kan geven zonder dat je daadwerkelijk een ophouding moet geven (denk aan een vorm van neck reining.)

Avalanche

Re: Weer van Start na een rollercoaster van emoties en gebeurtenissen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-23 23:15

Thanks, dat vind ik wel duidelijk :)

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-23 23:46

Ayasha schreef:
Avalanche schreef:
Imo zijn breed en hoog niet hetzelfde. Maar ik hou erover op :) ik denk niet dat we elkaar gaan begrijpen.

als je de handen breder zet werk je minder opwaarts in. Je werkt meer zijdelings in. Op die manier kan je een paard iets hoger instellen dan ze wellicht zelf de voorkeur voor heeft en toch blijven inwerken zonder op protesten te stuiten. Wanneer je een paard hoger in stelt dan de voorkeurshouding én de handen bij elkaar houdt vraag je met elke inwerking nog iets meer want dat is nu eenmaal een logisch gevolg van de handen bij elkaar boven de schoft, dat je iets "omhoog" inwerkt. Zet je ze opzij, dan werk je dus zijdelings in en vraag je niet onbewust nog meer dan je al gevraagd hebt.

Ik zet mijn hand met Rêve ook opzij als ik wil inwerken om die reden. :) Het zorgt er ook voor dat je een hulp kan geven zonder dat je daadwerkelijk een ophouding moet geven (denk aan een vorm van neck reining.)

Ooooh ik had het zo moeten uitleggen.

Nou dankjewel dat jij het doet. Ik had verwacht dat dat in dit geval niet nodig was.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-23 08:26

Ik heb zelf nooit gewerkt met handen breder zetten, maar snap wel als anderen dat doen..mits de hand en armhouding open blijft (en knik in de ellebogen) en naar voren ipv naar beneden zie ik er geen problemen in. Er zijn altijd meerdere wegen die naar Rome leiden, alleen lijkt dat op Bokt nooit te mogen bestaan naast elkaar zonder dat het andere gelijk afgezeken moet worden. (in het algemeen)

Dat gezegd hebbende snap ik de reactie van GG ook goed, heb meegelezen en sommige Bokkers kunnen alleen maar iets negatiefs zeggen/ afzeiken en dat zijn vaak ook degene die zelf nooit beeldmateriaal plaatsen maar alles wel beter weten. Ik vind dat zelf ook storend.

Dit paard is heel mooi gebouwd, voor het oog is het plaatje al snel mooi. De B is niks anders dan basis en zoals al eerder gezegd is, als er niet anders gereden wordt dan thuis is dit voor een paard echt niet zo belastend. Ook heeft ze al eerder uitgelegd waarom ze dit nu zo doet.

Dus ga lekker zo door GG, ik blijf de ontwikkeling volgen.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-23 14:55

Ik blijf ook lekker doorgaan.

Heb toevallig net der nieuwe voer binnen. Ze levert best wat in nu ze dagelijks bezig is en der spieropbouw gaat natuurlijk trager.

We hebben wat voeradviezen uitgegooid en we kwamen hierop uit.

Afbeelding

https://www.agradi.nl/pharmahorse-multi ... gJ_r_D_BwE

https://www.agradi.nl/pharmahorse-prote ... gLS1_D_BwE

Verder hebben ze nu 24/7 ruwvoer naast de weide. 22 Augustus wordt ze weer gemasseerd en kunnen we weer peilen hoe en wat.

Thuis pakken we nu schoudervoor en travers mee puur om wat kracht op te wekken. Dan heb ik het niet over meters, denk eerder aan 3 pasjes en weer terug

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-23 20:15

GabberGill schreef:

Nou dankjewel dat jij het doet. Ik had verwacht dat dat in dit geval niet nodig was.

Neehoor, had niets uitgemaakt. Ik zag het in de foto's niet terug dus het voelde voor mij als een theoretisch verhaal wat je spuide.

Ik ben daar niet op ingegaan, omdat ik daar mijn bedenkingen over had. ( Maar noteerde het als een FYI, want vaak ontploft zoiets hier als de een dit vindt, en de ander dat )
Zoals ik het lees had ik dat dus beter wel kunnen doen, daarin heb ik je verkeerd ingeschat.

Ik zal mij verder alleen beperken naar plaatjes kijken als je wat post :j
Veel succes met dit mooie&brave dier.

PS, beeldmateriaal van mij ga ik niet op bokt zetten, júist omdat ik nu meer weet dan toen ik nog fanatiek reed, het enige wat daar nu over zou willen zeggen is 'Sorry, Summer/Douwe/Harry'. Baal vaak over het feit wat ik nu weet..Had ik maar.... _-:( >;)

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-23 21:17

Nielojram schreef:
GabberGill schreef:

Neehoor, had niets uitgemaakt. Ik zag het in de foto's niet terug dus het voelde voor mij als een theoretisch verhaal wat je spuide.

Ik ben daar niet op ingegaan, omdat ik daar mijn bedenkingen over had. ( Maar noteerde het als een FYI, want vaak ontploft zoiets hier als de een dit vindt, en de ander dat )
Zoals ik het lees had ik dat dus beter wel kunnen doen, daarin heb ik je verkeerd ingeschat.

Ik zal mij verder alleen beperken naar plaatjes kijken als je wat post :j
Veel succes met dit mooie&brave dier.

PS, beeldmateriaal van mij ga ik niet op bokt zetten, júist omdat ik nu meer weet dan toen ik nog fanatiek reed, het enige wat daar nu over zou willen zeggen is 'Sorry, Summer/Douwe/Harry'. Baal vaak over het feit wat ik nu weet..Had ik maar.... _-:( >;)

Je hoeft echt niet alleen plaatjes te kijken. Je mag best wat zeggen hoor. Dat doen meerdere namelijk. Daar geef ik ook nog ergens gewoon toe dat ik haar soms tegenwerk doordat ik miss iets te vroeg voor mezelf opgestapt ben. Ik kan prima tegen kritiek en ik kan ook in een heleboel meningen meekomen. Ik hoef ook echt niet alleen maar schouderklopjes.

Als jij je ergens niet in kan vinden dan kan je alsnog reactie terug geven. Jij bent volwassen en ik ook. Ookal zouden onze meningen mijlenver van elkaar af liggen dan nog zou ik je mening kunnen waarderen en misschien steek ik er wel wat van op. Paardenwereld is een zeer ruime wereld waar van alles en nog wat voorbij komt.

Ik rijd niet heel fanatiek. Ik denk dat je je de blubber lacht als je het leven van dit paard ziet.

Ik rijd werkelijkwaar helemaal niet zoveel. Ik longeer meestal aan een enkele lijn met kaptoom of halstertje. Verder staat ze vooral met der hol buiten te eten.

Het is een op en afbouw schema met helemaal niet zoveel groots erin. Merendeel rijden we nog steeds lang en laag met zo nu en dan wat oprichten. Merendeel kijken we naar wat de dag brengt en naar hoeveel zin we ergens in hebben. 0,0 verwachtingen!

Dat het zo bizar goed gaat is gewoon een zegen.

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-23 21:42

Oh wat is dit toch een typisch bokt topic :')

TS, ik vind het leuk te zien hoe dit paard ontwikkeld en jullie als combinatie. Ik ben zeer benieuwd hoe jullie er over een jaar uitzien samen!

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-23 11:55

Ik trek me van weinig wat aan. Alle stappen die ik doorloop zijn met een reden. Manieren van rijden zijn afgesteld op en vood het paard. Als ik het allemaal te snel en te vlug en oneerlijk zou doen zou ze echt niet lopen.

Daarom zeg ik ook, we blijven dicht bij onszelf. We zien wel waar we stranden maar dat ze 8 proeven loopt met 7x een 1e plaats en 1x een 3e plaats door mijn 2x verkeerd rijden zegt genoeg over hoe we het doen denk ik.

Gisteren na een week longeren opgestapt en rustig wat gereden. En toen kwam dit langs.
Https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=pfbid02AVd6qPEgusMv38RtBERGEuqhLn5LbhtjtoQBT5fS5dtzi3qLaU3JhmbodBnXySSil&id=100015645846381

Ik kan helaas de filmpjes niet plaatsen maar wel een linkje. Ze loopt alsof er niks aan de hand is. Terwijl deze draak aardig zijn best doet hele volksstammen gek te maken.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-23 12:22

Ik onthou me van rijcommentaar, bij gebrek aan kennis. Maar volgens mij is die witte langs rennende flits je dochter's "terrorpony". Hij bemoeit zich er blijkbaar ook mee als hij niet aan de beurt is.

Fijn dat jouw paard daar niet zoveel van vindt tijdens het rijden.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-23 12:25

Maflinger_S schreef:
Ik onthou me van rijcommentaar, bij gebrek aan kennis. Maar volgens mij is die witte langs rennende flits je dochter's "terrorpony". Hij bemoeit zich er blijkbaar ook mee als hij niet aan de beurt is.

Fijn dat jouw paard daar niet zoveel van vindt tijdens het rijden.

Dit heb je goed gezien :')

Hij staat graag op de voorgrond :7

Ze trok zich er aan het begin heeeeeel veel van aan. Nu is zelfs hij normaal geworden voor haar.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-23 13:31

Haha hij steelt graag de show!

Whizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-23 16:41

Hahhaa die heeft lol!

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-23 21:01

Het is een figuur!

Vandaag nam ik mijn kanjer mee in het L! Ik heb even getwijfeld omdat ik echt een zeikerd qua warmte ben. Vanaf 25 graden hoeven mijn paarden nooit wat eigenlijk.

De heenweg helemaal zelf gelopen zonder fietsbegeleiding. Geloof me dat is heel wat voor haar. Dit heeft haar mentaal ook een beetje uitgeput. Een mooie 1e proef en in de 2e proef was ze op. Deze heb ik dus heel mat gereden en eigenlijk ver onder ons kunnen.

189.5 en 175
2 verschillende jury's weer

1e proef was ze superfijn en stond echt aan

2e proef werd ze gewoon wat trager en besloot ik haar wat terug te houden. Hierdoor werden de hoeken weer wat ontweken maar heeft zij het positiever afgesloten. Letters kwamen dus ook niet meer uit. Liever een mindere proef dan haar over de jank helpen.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-23 21:05

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-23 23:40

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Langzaam aan omhoog zetten en proberen los te blijven in de bovenlijn. Vooral geen spanning te pakken.

Morgen masseren en kijken wat de bovenlijn doet. Ze wordt ook weer voller dus dat is ook wel fijn!

Afbeelding

Afbeelding

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-23 07:37

Ze ziet er goed uit, wel heel jammer dat ze zo licht wordt he :+
Wat een verschil met toen ze net bij je was.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-23 07:40

BloemBloem schreef:

Snel de winter weer in *\o/*

Ik zat er van de week naar te kijken. Ik vond haar donker zo leuk. Nu nog hoor maar ze had wat speciaals.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-23 07:46

GabberGill schreef:
BloemBloem schreef:

Snel de winter weer in *\o/*

Ik zat er van de week naar te kijken. Ik vond haar donker zo leuk. Nu nog hoor maar ze had wat speciaals.

Dit, haha, ik wilde eerst doodzonde schrijven :o := :D, maar dat klinkt
zo negatief, maar we zitten duidelijk op één lijn :))

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-23 08:07

Als ik haar rug zo zie dan denk ik dat het belangrijk is dat ze dat stuk onder het zadel omhoog houdt in de beweging als ze wat meer in oprichting gaat lopen. Ik vermoedt dat dit snel weggedrukt/ vast gezet wordt.

Wel grappig trouwens dat verschil met de stand en bewegingsfoto's..ze waardeert zich wel enorm op in de beweging.

En gefeliciteerd met de winst en kwalificatie in het L1!

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-23 08:25

Elisa2 schreef:
Als ik haar rug zo zie dan denk ik dat het belangrijk is dat ze dat stuk onder het zadel omhoog houdt in de beweging als ze wat meer in oprichting gaat lopen. Ik vermoedt dat dit snel weggedrukt/ vast gezet wordt.

Wel grappig trouwens dat verschil met de stand en bewegingsfoto's..ze waardeert zich wel enorm op in de beweging.

En gefeliciteerd met de winst en kwalificatie in het L1!

Klopt helemaal zodra ze omhoog komt is dit zeker een ding. Daarom train ik dit liever eerst zonder gewicht en vanaf de grond zodat ik kan zien wat daar gebeurd. Ze wilt graag heeeeel veel en ze moet soms even beseffen dat dat nog niet kan.

Ze denk het dan te kunnen en gaat "smokkelen". Niet dat ze echt denkt en doelbewust smokkelt maar ze zet verkeerde spiergroepen aan dan.

Ik zoek dit punt wel op zodat ik het ook kan aanpakken en haar kan begeleiden naar lossigheid in het werk. Lang laag is ze heel fijn nu, dit is en blijft dus ook nog steeds de manier hoe we voor 80% werken. De andere 20% is toch om haar langzaam wat hoger te krijgen. Onder het zadel behoud ik ook nog steeds lang en laag met af en toe een paar pasjes iets meer "contact" en haar sluiten.

Jaaa dat van stand en werken is een wereld van verschil. Ze doet ook echt der best in het werk en wilt graag.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-23 08:32

Ja ik denk dat het belangrijk is bij haar dat het van achteruit komt, eerst achter wat meer gaan buigen/ dragen en dan die energie vloeiend over de rug naar voren brengen. Dat stukje heeft ze volgens mij nog nooit geleerd. Ik snap wel dat je graag wilt zien wat er gebeurd, enorm leerzaam.

Ben wel benieuwd hoe dat zich verder gaat ontwikkelen. :-)

Haha ja op stand zou ik er zo voorbij lopen hahaha (sorry), in beweging trekt ze mijn blik gelijk.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-23 08:46

Elisa2 schreef:
Ja ik denk dat het belangrijk is bij haar dat het van achteruit komt, eerst achter wat meer gaan buigen/ dragen en dan die energie vloeiend over de rug naar voren brengen. Dat stukje heeft ze volgens mij nog nooit geleerd. Ik snap wel dat je graag wilt zien wat er gebeurd, enorm leerzaam.

Ben wel benieuwd hoe dat zich verder gaat ontwikkelen. :-)

Haha ja op stand zou ik er zo voorbij lopen hahaha (sorry), in beweging trekt ze mijn blik gelijk.

Op wedstrijd terrein heb ik haar altijd lang en stilstaand. Je wilt niet weten hoe vaak ik te horen krijg "Ze trok mijn aandacht toen ze in beweging was. Ik dacht dat het een doodsimpel paard was."

Die ga ik sowieso meenemen. Ik start haar nu op vanuit lang om daar wat rek te pakken en vanuit daar "probeer" ik haar iets omhoog te laten lopen de hand in maar vanaf daar merk je dat ze ook afzakt in het "lopen" ze loopt nog wel maar de activiteit gaat weg.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-23 08:55

Oja zie, precies wat ik dacht want dan moet het over dat stukje rug en dat is moeilijk en kent ze nog niet.

Haha ja, in beweging heeft ze echt de uitstraling van een Queen ofzo..zo'n wow factor.