Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Ayasha schreef:Een eigen paard is prioriteiten stellen. Hier absoluut niet rijk, twee paarden en een derde op komst. Geen drie vakanties per jaar maar daar hebben we ook beide geen behoefte aan, onze thuis is leuk genoeg dat we er geen pauze van nodig hebben. Geen kinderen zal ook al wel een heel verschil maken.
Shirleyp: ik heb een uitkering. Ik zou geen seconde twijfelen om weer 40 uur per week te gaan werken om mijn leven te bekostigen als dat betekende dat ik al maar de helft van mijn gezondheidsklachten kon in leveren. Ik heb zo’n hekel aan ‘daar wat van vinden.’‘wat je vindt, mag je houden.’ las ik in mijn begin tijd op bokt en die uitspraak is hier IMO mooi van toepassing.
shirleyp schreef:Ayasha schreef:Een eigen paard is prioriteiten stellen. Hier absoluut niet rijk, twee paarden en een derde op komst. Geen drie vakanties per jaar maar daar hebben we ook beide geen behoefte aan, onze thuis is leuk genoeg dat we er geen pauze van nodig hebben. Geen kinderen zal ook al wel een heel verschil maken.
Shirleyp: ik heb een uitkering. Ik zou geen seconde twijfelen om weer 40 uur per week te gaan werken om mijn leven te bekostigen als dat betekende dat ik al maar de helft van mijn gezondheidsklachten kon in leveren. Ik heb zo’n hekel aan ‘daar wat van vinden.’‘wat je vindt, mag je houden.’ las ik in mijn begin tijd op bokt en die uitspraak is hier IMO mooi van toepassing.
Zonder vinden geen forum. Bijzonder vervelend dat je gezondheidsklachten hebt, ik hoop echt dat je verlichting van je klachten krijgt en wens je het beste toe.Toch vraag ik me vaak (bij situaties dichterbij) af hoe het kan dat iemand volledig is afgekeurd, een uitkering ontvangt, maar wel fysiek zorg kan dragen voor één of meerdere paarden en soms zelfs fanatiek kan trainen. Ik wil niet ruilen, maar voel me dan als links-stemmende volle bak belastingbetaler toch een beetje genaaid.
oji schreef:Maar sober houden is allemaal leuk en aardig in mijn ogen, en ja het kan en het kan dat je dan voor relatief weinig geld per maand rond komt en dat dat jaren goed gaat. Maar wat als je paard enorme mok krijgt, laat je hem dan in de blub staan? Persoonlijk zou dat voor mij onacceptabel zijn.
shirleyp schreef:Zonder vinden geen forum. Bijzonder vervelend dat je gezondheidsklachten hebt, ik hoop echt dat je verlichting van je klachten krijgt en wens je het beste toe.Toch vraag ik me vaak (bij situaties dichterbij) af hoe het kan dat iemand volledig is afgekeurd, een uitkering ontvangt, maar wel fysiek zorg kan dragen voor één of meerdere paarden en soms zelfs fanatiek kan trainen. Ik wil niet ruilen, maar voel me dan als links-stemmende volle bak belastingbetaler toch een beetje genaaid.
oji schreef:superpony schreef:Dat is echt weer zulke grote onzin.
Sympathieke manier van discussiëren![]()
Jij vind het onzin. Ik vind het onzinnig als mensen hun paarden met mok in de blub laten staan. Laten we het daar op houden.
Ninx schreef:Nou, jij verbindt buiten staan lineair met blubber.
Dat is ook onzin....
Een goede voorziening doet iets aan modder. De aanwezigheid van modder verplicht je om daar iets aan te doen, niet om je paard dan maar weer achter de tralies te mikken...
tjaakje schreef:Wat is dat toch dat mensen met paarden andere mensen een paard misgunnen of zich meteen genaaid voelen als mensen met minder inkomen het toch voor elkaar krijgen een paard te houden.
Ik zeg: koop dat paard en geniet er van. Je hebt er goed genoeg over nagedacht.
tjaakje schreef:Wat is dat toch dat mensen met paarden andere mensen een paard misgunnen of zich meteen genaaid voelen als mensen met minder inkomen het toch voor elkaar krijgen een paard te houden.
Amalarab schreef:Sober staat niet meteen gelijk aan blub(bij ons wel trouwens in de paddock maar weide is altijd droog) Maar ik had bij mijn stalpaarden in de goede(slechte) oude tijd VAAK mok. Nu nooit meer last van. Fulltime buiten, bewegen en onbeperkt ruwvoer zorgt er hier juist voor dat ze géén mok hebben.
996981 schreef:tjaakje schreef:Wat is dat toch dat mensen met paarden andere mensen een paard misgunnen of zich meteen genaaid voelen als mensen met minder inkomen het toch voor elkaar krijgen een paard te houden.
Vragen stellen bij de mogelijkheid (meerdere) paarden te kunnen onderhouden met een (bijstands)uitkering, is toch niet direct misgunnen?
De bijstandsuitkering is ervoor bedoelt mensen die het om welke reden dan ook niet redden zichzelf te voorzien in het bestaansminimum, daarbij te helpen. Het sociaal minimum is het minimale bedrag dat je nodig hebt om in je levensonderhoud te kunnen voorzien. Het gaat daarbij om de basisbehoeften: kleding, eten, drinken en onderdak.
In beginsel is de bijstandsuitkering dus niet bedoelt voor het beoefenen van hobby’s. Het houden van eigen paard is echter ook nog eens een dure hobby.
Het resultaat van de uitkering: het kunnen houden en onderhouden van (meerdere) paarden, strookt dus niet met het doel van de uitkering: voorzien in de fysieke basisbehoeften.
In mijn ogen niet meer dan logisch dat men zich afvraagt hoe dit kan?