En, ik weet niet of ik nu heel bokt over me heen krijg

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Texas02 schreef:HC starten mag altijd, dat klopt. Alleen het voordeel van verliespunten was, dat je op een gegeven moment gewoon terug ging naar de vorige klasse en daar dan weer officieel kon starten.
Altijd terug naar de vorige klasse mag je alleen als je maar 1 startpas hebt. Heb je meerdere startpassen en al 30 winstpunten in de vorige klasse, dan mag je dus niet meer terug..
Texas02 schreef:HC starten mag altijd, dat klopt. Alleen het voordeel van verliespunten was, dat je op een gegeven moment gewoon terug ging naar de vorige klasse en daar dan weer officieel kon starten.
Altijd terug naar de vorige klasse mag je alleen als je maar 1 startpas hebt. Heb je meerdere startpassen en al 30 winstpunten in de vorige klasse, dan mag je dus niet meer terug..
irmaz schreef:Ik zou wel willen dat het mogelijk was om via 1x HC te starten met een bepaald aantal punten je je kunt kwalificeren voor een hogere klasse dan dat je mag starten volgens de tabel.
En, ik weet niet of ik nu heel bokt over me heen krijg, maar ik zou het voor het paardenwelzijn niet verkeerd vinden dat er een maxiale ruiter-BMI of iets dergelijks wordt gesteld waarmee je wedstrijden mag starten.
Texas02 schreef:Dat weet ik niet, hoe dat zit.. Mijn reactie was eigenlijk bedoeld op de post van immanuela29Maar hoe het met een hogere klasse zit, geen idee! Zou het bij het springen geen gevaarlijke situaties opleveren, bij mensen die denken dat ze wel klaar voor het Z zijn, maar dat nog niet zijn? Bij dressuur mislukt de oefening gewoon, bij springen beland je er boven in..
DuoPenotti schreef:Xliez
Meer bitten toestaan?
Er is al zoveel toegestaan. Vroeger kon je uit 5 bitten kiezen geloof ik. Nu uit honderd of zo.
Bijna alles is al toegestaan, behalve hefboom in de lagere klasses.
Wat voor speciaal bit heb je dan wel niet?
xLiez schreef:Het zou leuk zijn als je als volwassene (18+) niet gelijk bij de paarden hoeft te springen. Dat is me veel te hoog en red mijn pony nooit qua afstanden
MyWishMax schreef:DuoPenotti schreef:Xliez
Meer bitten toestaan?
Er is al zoveel toegestaan. Vroeger kon je uit 5 bitten kiezen geloof ik. Nu uit honderd of zo.
Bijna alles is al toegestaan, behalve hefboom in de lagere klasses.
Wat voor speciaal bit heb je dan wel niet?
Helemaal mee eens. Er mag zoveel qua bitten. Ja, een gebroken bot wat een stang wordt bij druk niet, bijvoorbeeld uit mijn hoofd. Vind ik juist goed. Alleen veel mensen kennen het reglement niet en zijn dan erg verbaasd dat iets niet mag.
MCE schreef:MyWishMax schreef:Helemaal mee eens. Er mag zoveel qua bitten. Ja, een gebroken bot wat een stang wordt bij druk niet, bijvoorbeeld uit mijn hoofd. Vind ik juist goed. Alleen veel mensen kennen het reglement niet en zijn dan erg verbaasd dat iets niet mag.
lijkt me wel logisch als je er door instructie ook niet op gewezen wordt
en je thuis met "verboden" bitten - als symptoombestrijder - mag rijden
wie hou wie voor de gek!!!
MCE schreef:MyWishMax
als je instructie er niets over zegt en bitten gebruikt om te scoren ga je er als - beginner - vanuit dat de instructie je goed voorbereid op wedstrijden
inderdaad iedereen moet als het op wedstrijd gaat weten wat de regels zijn, het is eigen verantwoordelijkheid,
maar goede instructie heeft er ook aandacht voor als "de pupil" op wedstrijd gaat
evenzo aandacht voor het enten/vaccinatieboekje
MyWishMax schreef:MCE schreef:MyWishMax
als je instructie er niets over zegt en bitten gebruikt om te scoren ga je er als - beginner - vanuit dat de instructie je goed voorbereid op wedstrijden
inderdaad iedereen moet als het op wedstrijd gaat weten wat de regels zijn, het is eigen verantwoordelijkheid,
maar goede instructie heeft er ook aandacht voor als "de pupil" op wedstrijd gaat
evenzo aandacht voor het enten/vaccinatieboekje
Ook wel weer waar, ja.
Hoewel ik dus wel zo'n entings fout heb gemaakt. Paard gekocht en boekje laten nakijken door da en zelf gekeken. Mee laten gaan in schema en jaar later er achter komen dat de basis enting bij vorige eigenaar 2 dagen te laat was geweest. Niemand was het opgevallen, eigenaar van paard niet, mij niet, DA die haar al 2 keer geënt had bij ons niet. Vorige eigenaar had haar elk jaar netjes op tijd laten enten en gaf een lijstje mee, enting voor die datum, hoefsmid en noem maar op. Net zo dom, ook al was het jaren voordat ze bij ons kwam fout gegaan.
Maar die fout maak ik nooit meer. Bitten zoek ik echt goed uit, vooral met al die nieuwe soorten, of metaalsoort wel mag enzovoorts. Zijn altijd simpele bitjes, geen speciale werking, maar liever zekere voor onzekere.
Varekaj schreef:Over hengsten:
Bij PSV mag iedereen ongeacht ervaring met een hengst starten. Ik heb mijn wedstrijddebuut in de laagste klasses gemaakt... Met een hengst van 4,5 jaar. Toen hij 6 was laten castreren omdat ik meer miserie had door anderen waardoor hij zich dermate ging opfokken dat het niet lollig meer was.
En dan bedoel ik echt mensen die met (drachtige) merries met rode strik naast me kwamen bij het inrijden en voor zijn neus de boel dichttrokken, door zweepgebruik lieten uitslaan etc. Tot mensen die hem kwamen gebruiken als schouwhengst "ja kijk ze pist ze staat hengstig" en jouw paard breekt zowat door het deurtje van de trailer heen.
Hij reageert nu als ruin nog altijd stevig op andere paarden bij momenten.
Bij LRV mag je pas een hengst starten als je als ruiter L1 rijdt.
Eerlijk waar, er zijn meer dan genoeg ruiters in L1 die ik nooit met een hengst zou vertrouwen. Zelfs Z-ruiters waarvan ik zou maken dat ik weg ben als die een pittige hengst mee hebben, omdat ze nu enkel maar Z rond kunnen sturen op een zeer goed geschoolde automatische piloot waar nog een bom naast mag ontploffen. Maar diezelfde ruiters gillen wel huilend dat dat ene bloempotje weg moet naast de ring want "hij is er bang van" (lees: paard hapert wat als hij erlangs loopt).
agee schreef:@Gini: Dat de organisatie verantwoordelijk is voor een veilige wedstrijd zal ik nooit betwisten. Dat is absoluut zo.
Waar het hier om gaat is dat er in dit topic een aantal zaken als verbeterpunten/wensen genoemd worden die volgens mij een financieel gevolg hebben en het niet duidelijk is waar die kosten dan moeten komen te liggen. Daar was mijn oorspronkelijke reactie op bedoeld.