Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
_Penotti schreef:Die manen niet uitdunnen, deze dikke knotten staan hem zo gaaf!!
Misty12 schreef:Die lange manen stonden hem natuurlijk echt fantastisch! Maar die dunne slierten is toch echt niet mooi meer. Dan de schaar er naar in. En dan een lekkere korte sportcoupe. dat staat hem ook leuk en waarschijnlijk vindt hij het even een stuk fijner. En voor jezelf natuurlijk ook. Geen vlechten meer en uitkammen en nog meer vlechten.
Ymor schreef:Ben benieuwd naar het eindresultaat. Wil er ook zo eentje kopen.
senna21 schreef:Groot gelijk dat je de manen hebt ingekort. Wat een lekker gevoel lijkt mij dat voor je paard; minder gewicht, minder warm en minder vlecht-gepluk aan de hals. En dat geklepper van die dikke vlechten lijkt mij ook niet echt comfortabel.
Kabayo schreef:Heel gewaagd! Vind het nash stoer staan !
Maar peelie, wow. Wat ben he afgevallen. Prachtig! Petje af!! Heel mooi
oji schreef:Zo dat is een verbetering zeg!! Staat hem super die sportcoupe! Altijd maar van die zware lange vlechten lijkt me ook helemaal niet comfortabel voor een paard. Die wil toch lekker zijn kop kunnen schudden en met zijn manen de vliegen verdrijven.
Om een wat minder bot afgeknipt effect te krijgen met zulke dikke manen doe ik altijd de onderste lagen wat korter zodat de bovenste laag er natuurlijker overheen valt. Dan hoef je niet uit te dunnen.
Super zeg, 35 kilo afgevallen! Ik moet er 15 kwijt en weet hoe moeilijk het is. Petje af!
Varekaj schreef:Mijn kruising Tinker x halflinger heeft ook al enkele jaren ofwel sportcoupe ofwel hanenkam. Hij heeft dubbelzijdige manen, ook nog eens dikke lagen en stug en naarmate de zomer vordert begint hij te schuren... En zijn maatje bijt ook altijd op dezelfde plek, dus er mist steeds een stuk na verloop van tijd. Tevens ook de oorzaak van zijn gehalveerde staartdikte![]()
Voor mij hoeft het ook niet meer zo lang te worden. Geen gedoe met vlechten, geen gezweet bij warm zomerweer. Ik wil hem nu beginnen oppakken in het werk en dan stoort al dat haar ook niet.
Mijn sportpaard laat ik nu wel langere manen groeien als bescherming tegen de vliegen en daar kan ik makkelijk een hengstenvlecht in maken voor rijden. En anders gaat de schaar er ook weer doorheen
BloemBloem schreef:Echt 100x beter![]()
Nu niets meer aan doen, haha!
Booklover01 schreef:Wauw, dat is idd wel erg anders ineens! Maar ik kan me zo voorstellen dat het voor het paard ook erg fijn is, want dat haar is best zwaar!
Renee1991 schreef:Wow, da's lef hebben, maar het staat wel lekker fris zo![]()
En Gail, echt super knap dat je 35 kilo kwijt bent. Heel knapEn ach, te snel afvallen is ook niet goed hè. Dus misschien maar goed ook dat je je lichaam even de tijd gunt om hier aan te wennen.
Nissima schreef:Heel gaaf!! Veel beter zoZal voor Nash inderdaad een stuk prettiger zijn.
Mijn merrie had altijd heel dunne, sprieterige manen, dus twee jaar geleden alles er gewoon vanaf gehaald.
Van dit:
[ [url=m/b5MbCx.jpg]Afbeelding[/url] ]
Naar dit:
[ [url=m/rZvt28.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/BHFWAh.jpg]Afbeelding[/url] ]
En zo heb ik het sindsdien altijd gehouden. Haar hals komt veel mooier uit, geen gedoe meer met knotten en is superfijn in onderhoud.
saartjuh__08 schreef:heb je nuo van die mooie manen afgeknipt??
Sosha schreef:Staat prima