Miss scissorhands kwam langs. Van 1.5m manen naar sportcoupe

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Penotti

Re: Miss scissorhands kwam langs. Van 1.5m manen naar sportcoupe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 19:25

Die manen niet uitdunnen, deze dikke knotten staan hem zo gaaf!!

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 20:02

Die lange manen stonden hem natuurlijk echt fantastisch! Maar die dunne slierten is toch echt niet mooi meer. Dan de schaar er naar in. En dan een lekkere korte sportcoupe. dat staat hem ook leuk en waarschijnlijk vindt hij het even een stuk fijner. En voor jezelf natuurlijk ook. Geen vlechten meer en uitkammen en nog meer vlechten.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-20 21:33

_Penotti schreef:
Die manen niet uitdunnen, deze dikke knotten staan hem zo gaaf!!

Ik ga het ook niet mega uitdunnen. Met een beetje het bulk er af zou wel fijn zijn.

Maar ik vind de knotten idd ook ecjt serieus gaaf :D

Misty12 schreef:
Die lange manen stonden hem natuurlijk echt fantastisch! Maar die dunne slierten is toch echt niet mooi meer. Dan de schaar er naar in. En dan een lekkere korte sportcoupe. dat staat hem ook leuk en waarschijnlijk vindt hij het even een stuk fijner. En voor jezelf natuurlijk ook. Geen vlechten meer en uitkammen en nog meer vlechten.

Volgens mij vind hij het heel erg fijn.

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 22:47

Hoe ga je het uitdunnen? Met zo’n kammetje met die mesjes?

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-20 23:54

Ymor schreef:
Hoe ga je het uitdunnen? Met zo’n kammetje met die mesjes?

Ja

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 00:07

Ben benieuwd naar het eindresultaat. Wil er ook zo eentje kopen.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 00:38

Groot gelijk dat je de manen hebt ingekort. Wat een lekker gevoel lijkt mij dat voor je paard; minder gewicht, minder warm en minder vlecht-gepluk aan de hals. En dat geklepper van die dikke vlechten lijkt mij ook niet echt comfortabel.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 05:19

Heel gewaagd! Vind het nash stoer staan !
Maar peelie, wow. Wat ben he afgevallen. Prachtig! Petje af!! Heel mooi :D

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-20 08:36

Ymor schreef:
Ben benieuwd naar het eindresultaat. Wil er ook zo eentje kopen.

Als het ingedunt is, dan plaats ik hier nog wel een foto.

senna21 schreef:
Groot gelijk dat je de manen hebt ingekort. Wat een lekker gevoel lijkt mij dat voor je paard; minder gewicht, minder warm en minder vlecht-gepluk aan de hals. En dat geklepper van die dikke vlechten lijkt mij ook niet echt comfortabel.

Of dit nu persee minder gepluk is weet ik niet. Wat ik wel merkte gisteren dat hij gewoon stil stond toen ik hem aan het vlechten was voor de knotjes. Hoj stond anders echt nooit stil en altijd te rommelen. Nu leek hij er zelfs van te genieten.

Kabayo schreef:
Heel gewaagd! Vind het nash stoer staan !
Maar peelie, wow. Wat ben he afgevallen. Prachtig! Petje af!! Heel mooi :D

Ik ben er ook nogsteeds blij mee, die korte coupe :)

En dankjewel wbt het afvallen.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 08:39

Ziet er stoer uit!

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-20 09:17

Dustinlover schreef:
Ziet er stoer uit!

Dankjewel :D

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 09:51

Zo dat is een verbetering zeg!! Staat hem super die sportcoupe! Altijd maar van die zware lange vlechten lijkt me ook helemaal niet comfortabel voor een paard. Die wil toch lekker zijn kop kunnen schudden en met zijn manen de vliegen verdrijven.

Om een wat minder bot afgeknipt effect te krijgen met zulke dikke manen doe ik altijd de onderste lagen wat korter zodat de bovenste laag er natuurlijker overheen valt. Dan hoef je niet uit te dunnen.

Super zeg, 35 kilo afgevallen! Ik moet er 15 kwijt en weet hoe moeilijk het is. Petje af! _/-\o_

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 10:21

Mijn kruising Tinker x halflinger heeft ook al enkele jaren ofwel sportcoupe ofwel hanenkam. Hij heeft dubbelzijdige manen, ook nog eens dikke lagen en stug en naarmate de zomer vordert begint hij te schuren... En zijn maatje bijt ook altijd op dezelfde plek, dus er mist steeds een stuk na verloop van tijd. Tevens ook de oorzaak van zijn gehalveerde staartdikte }>

Voor mij hoeft het ook niet meer zo lang te worden. Geen gedoe met vlechten, geen gezweet bij warm zomerweer. Ik wil hem nu beginnen oppakken in het werk en dan stoort al dat haar ook niet.
Mijn sportpaard laat ik nu wel langere manen groeien als bescherming tegen de vliegen en daar kan ik makkelijk een hengstenvlecht in maken voor rijden. En anders gaat de schaar er ook weer doorheen :D

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-20 13:12

oji schreef:
Zo dat is een verbetering zeg!! Staat hem super die sportcoupe! Altijd maar van die zware lange vlechten lijkt me ook helemaal niet comfortabel voor een paard. Die wil toch lekker zijn kop kunnen schudden en met zijn manen de vliegen verdrijven.

Om een wat minder bot afgeknipt effect te krijgen met zulke dikke manen doe ik altijd de onderste lagen wat korter zodat de bovenste laag er natuurlijker overheen valt. Dan hoef je niet uit te dunnen.

Super zeg, 35 kilo afgevallen! Ik moet er 15 kwijt en weet hoe moeilijk het is. Petje af! _/-\o_

Dat id eigenlijk een beetje wat de uitdun kam moet gaan doen ja. Maar op zo'n manier dat het er wat "natuurlijker" uit ziet.

Ik moet er nu ook nog 15 a 20 kwijt om te zitten waar ik wil zijn. Maar dat is best lastig. Maargoed. Ik ben ook pas een jaar bezig. Het ging in het begin heel hard en alles ging hangen, dus de boel moet een beetje bijtrekken zeg maar.

Varekaj schreef:
Mijn kruising Tinker x halflinger heeft ook al enkele jaren ofwel sportcoupe ofwel hanenkam. Hij heeft dubbelzijdige manen, ook nog eens dikke lagen en stug en naarmate de zomer vordert begint hij te schuren... En zijn maatje bijt ook altijd op dezelfde plek, dus er mist steeds een stuk na verloop van tijd. Tevens ook de oorzaak van zijn gehalveerde staartdikte }>

Voor mij hoeft het ook niet meer zo lang te worden. Geen gedoe met vlechten, geen gezweet bij warm zomerweer. Ik wil hem nu beginnen oppakken in het werk en dan stoort al dat haar ook niet.
Mijn sportpaard laat ik nu wel langere manen groeien als bescherming tegen de vliegen en daar kan ik makkelijk een hengstenvlecht in maken voor rijden. En anders gaat de schaar er ook weer doorheen :D

Heel veel mensen vragen nu ook aan me of ik het weer ga laten groeien, maar ik weet het oprecht niet... ik vind het nu wel fijn zo kort.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 13:13

Echt 100x beter :o <3
Nu niets meer aan doen, haha!

Booklover01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 13:38

Wauw, dat is idd wel erg anders ineens! Maar ik kan me zo voorstellen dat het voor het paard ook erg fijn is, want dat haar is best zwaar!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 13:46

Wow, da's lef hebben, maar het staat wel lekker fris zo :j

En Gail, echt super knap dat je 35 kilo kwijt bent. Heel knap _/-\o_ En ach, te snel afvallen is ook niet goed hè. Dus misschien maar goed ook dat je je lichaam even de tijd gunt om hier aan te wennen.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-20 15:17

BloemBloem schreef:
Echt 100x beter :o <3
Nu niets meer aan doen, haha!

Jaweeellll. Alleen nog een beetje uitdunnen, because he thickkkkk hahahhaha.

Booklover01 schreef:
Wauw, dat is idd wel erg anders ineens! Maar ik kan me zo voorstellen dat het voor het paard ook erg fijn is, want dat haar is best zwaar!

Ik heb de vlechten gewogen. 320 gram.

Renee1991 schreef:
Wow, da's lef hebben, maar het staat wel lekker fris zo :j

En Gail, echt super knap dat je 35 kilo kwijt bent. Heel knap _/-\o_ En ach, te snel afvallen is ook niet goed hè. Dus misschien maar goed ook dat je je lichaam even de tijd gunt om hier aan te wennen.

Dankjewel. En ja. Mijn vel heeft echt tijd nodig merk ik. Ik zit inmiddels al eventjes op dit gewicht en de kilo's gaan nu niet zo hard, maar omvang wel redelijk en alles lijkt weer wat strakker te worden. Dus dat is fijn.

Suikerspinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 16:18

Heel gaaf!! Veel beter zo :j Zal voor Nash inderdaad een stuk prettiger zijn.

Mijn merrie had altijd heel dunne, sprieterige manen, dus twee jaar geleden alles er gewoon vanaf gehaald.

Van dit:
Afbeelding

Naar dit:
Afbeelding

Afbeelding

En zo heb ik het sindsdien altijd gehouden. Haar hals komt veel mooier uit, geen gedoe meer met knotten en is superfijn in onderhoud. :D

saartjuh__08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 21:10

heb je nuo van die mooie manen afgeknipt?? -O-

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 22:48

Staat prima :)

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-20 08:24

Nissima schreef:
Heel gaaf!! Veel beter zo :j Zal voor Nash inderdaad een stuk prettiger zijn.

Mijn merrie had altijd heel dunne, sprieterige manen, dus twee jaar geleden alles er gewoon vanaf gehaald.

Van dit:
[ [url=m/b5MbCx.jpg]Afbeelding[/url] ]

Naar dit:
[ [url=m/rZvt28.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/BHFWAh.jpg]Afbeelding[/url] ]

En zo heb ik het sindsdien altijd gehouden. Haar hals komt veel mooier uit, geen gedoe meer met knotten en is superfijn in onderhoud. :D

Net een jachtpaard zo. Staat wel gaaf!

saartjuh__08 schreef:
heb je nuo van die mooie manen afgeknipt?? -O-

Nee. Ik heb zelf extentions genomen.

Sosha schreef:
Staat prima :)

Dankje.

viola

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 13:37

Hier ook gaan knippen afgelopen dagen. Gisteren eerst een tussenstap je omdat ik niet korter durfde, maar vandaag toch nog iets eraf. Het voorste zwarte stuk is echt heel dik. Het witte daarna mist en stuk, daar heeft hij een tijd geleden een hele vlecht uit zijn hals getrokken omdat hij vast zat. De rest is gewoon een stuk dunner.

Afbeelding

kimwilliam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 16:34

hier ook!
Afbeelding
Afbeelding

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-20 17:12

Veeeeeeel beter! <3

Ik ben sowieso pro sportcoupe bij kwpn (achtige) paarden.

Viola, ik zou nog korter gaan :oo

Staat wel super!