anjali schreef:Wever of luchtzuiger wil ik best kopen. Maar zo'n killerpony niet al zou ik geld toe krijgen.
En wat als je paard op een dag toch een egel of kip dood trapt tot je grote verrassing? Naar de slager ermee?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Sizzle schreef:Ik vraag me stiekum af of de mensen die het verschrikkelijk vinden dit ook vinden als een paard in de vrije natuur het gevecht met een beer of wolf aan gaat om de kudde te beschermen.
Sterker nog, als je paard een aanstormende hond tijdens het rijden over het hek parkeert, dan vind men het ineens wel stoer waarschijnlijk.
Doet het paard een keer hetzelfde met een jogger of fietser dan is hij ineens onbetrouwbaar terwijl de situatie vanuit de gedachten van het paard hetzelfde is.
Sizzle schreef:Ik vraag me stiekum af of de mensen die het verschrikkelijk vinden dit ook vinden als een paard in de vrije natuur het gevecht met een beer of wolf aan gaat om de kudde te beschermen.
Sterker nog, als je paard een aanstormende hond tijdens het rijden over het hek parkeert, dan vind men het ineens wel stoer waarschijnlijk.
Doet het paard een keer hetzelfde met een jogger of fietser dan is hij ineens onbetrouwbaar terwijl de situatie vanuit de gedachten van het paard hetzelfde is.
safina schreef:En geen haflinger, want die worden in dit topic verdacht vaak genoemd.
anjali schreef:safina schreef:En geen haflinger, want die worden in dit topic verdacht vaak genoemd.
Ik heb een Haflinger gehad (helaas overleden op 37 jarige leeftijd} en die deed letterlijk geen vlieg kwaad.
Sizzle schreef:Ik heb 1x een echt schatje die geen vlieg kwaad doet paard gehad die echt nooit boos keek, maar dat wil ik ook niet meer. Die was op de wei altijd de pispaal.
Daar heb ik duizenden euro‘s aan verwondingen aan moeten laten dichtmaken.
Sizzle schreef:Ayasha, ik ben daar ook heel streng in maar ik heb op bokt al vrij vaak ‚stoere‘ praat gelezen over je paard gewoon in de aanval laten gaan.
anjali schreef:safina schreef:En geen haflinger, want die worden in dit topic verdacht vaak genoemd.
Ik heb een Haflinger gehad (helaas overleden op 37 jarige leeftijd} en die deed letterlijk geen vlieg kwaad. Of dit rasgerelateerd zou zijn dat vraag ik me af. Zou er nog verschil zijn tussen hengst,ruin of merrie? Ik vind de berichten hier onprettig, maar ik ben alle posters wel enorm dankbaar omdat ik dit niet wist. En dit kan me in de toekomst een miskoop besparen. Ik heb wel eens een verkoopadvertentie gezien waarin stond dat het betreffende paard ook lief zou zijn voor andere dieren. Ik vond dat toen een vreemde opmerking omdat ik dacht dat dat vanzelfsprekend was.Natuurlijk is er een heel verschil tussen noodzakelijke verdediging, en zinloos geweld tegen kleine ongevaarlijke dieren.Maar nu weet ik dus dat ik mijn onderzoeksplicht bij aankoop ook op dit soort zaken moet richten. En dat is bij een medische aankoopkeuring helaas niet vast te stellen.