Z1 debuut en gelijk een 2e plaats

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 21:18

Moderatoropmerking:
RIJ-ITP is niet een verplichte plaats om (opbouwend) commentaar te geven, in tegenstelling tot HAW, maar het mag wel. Toch vragen we jullie rekening te houden met deze richtlijn:

Citaat:
Negatief commentaar is toegestaan, mits opbouwend en vriendelijk gebracht. Probeer niet in herhaling te vervallen, dit ontaardt snel in 'bashen'.
Posts op een denigrerende, sarcastische en/of aanvallende toon zijn per definitie ongewenst op Bokt.
Een constructieve post op respectvolle toon, die de TopicStarter meer informatie of onderbouwing geeft m.b.t. nog te ontwikkelen punten zal in de regel ook een positiever effect hebben op de lezer. Meer daarover kun je hier lezen.

Inmiddels is de discussie over gewicht hier uitgebreid gevoerd, maar valt daarmee ook sterk in herhaling. Ik wil jullie vragen die discussie (die zeker interessant en onderbouwend kan zijn) verder te voeren in een ander topic en het hier te laten gaan.
Bedankt :)

Peelie

Re: Z1 debuut en gelijk een 2e plaats

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-18 21:25

Het moge duidelijk zijn dat een slobberriempje iets ouderwets is en dat daardoor een hoop mensen niet weten waar het voor gebruikt wordt. Dat is prima, maar lees je dan verder in ipv overhaaste conclusies te trekken over iets waar duidelijk geen kennis over is...

Jester. Je legt mij nu woorden in de mond die ik niet gebruikt heb.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 21:39

In alle eerlijkheid, ik ben het volledig eens met Jester en ik ben blij dat iemand dat uit durft te spreken.
Tuurlijk, ik vind het onwijs knap dat je een Haflinger naar Z-niveau weet te rijden, daar heb ik respect en bewondering voor.
Maar feit blijft dat ik het onprettige foto's vind door de verhouding van jou op je paard. En hoe je het ook wendt of keert, hoe goed je ook rijdt, geloof ik niet dat je paard daar geen last van heeft. Ondanks dat de osteo zegt dat je paard er goed uitziet (want hij zal ongetwijfeld goed bespierd zijn etc). Ik ben zelf ook te zwaar, maar ik ben wel zo eerlijk naar een paard dat ik er dan gewoon niet op stap. Ik probeer je in dezen echt niet zwart te maken, ik hoop gewoon dat je zelf inziet dat menig reactie in dit topic vrij voor de hand liggend is omdat het geen prettig beeld is.

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 21:41

Renee1991 schreef:
In alle eerlijkheid, ik ben het volledig eens met Jester en ik ben blij dat iemand dat uit durft te spreken.
Tuurlijk, ik vind het onwijs knap dat je een Haflinger naar Z-niveau weet te rijden, daar heb ik respect en bewondering voor.
Maar feit blijft dat ik het onprettige foto's vind door de verhouding van jou op je paard. En hoe je het ook wendt of keert, hoe goed je ook rijdt, geloof ik niet dat je paard daar geen last van heeft. Ondanks dat de osteo zegt dat je paard er goed uitziet (want hij zal ongetwijfeld goed bespierd zijn etc). Ik ben zelf ook te zwaar, maar ik ben wel zo eerlijk naar een paard dat ik er dan gewoon niet op stap. Ik probeer je in dezen echt niet zwart te maken, ik hoop gewoon dat je zelf inziet dat menig reactie in dit topic vrij voor de hand liggend is omdat het geen prettig beeld is.

Lees even de moderator opmerking erboven, zeg maar :+

xhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 21:53

Hee super gefeliciteerd met je Z - debuut *\o/* Ik volg je ook al op insta en daar zie je ook dat je echt vriendelijk rijdt! Ik heb zelf ook veel op haflingers gereden en echt respect dat je het al zover hebt weten te schoppen _/-\o_ Heel veel succes nog verder :o

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 21:56

Wat goed, gefeliciteerd!
Ik vind jullie mooi samen. :j

Knudd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 22:04

Hele mooie prestatie, ik vind dat je ook en knap setje aan hebt :D Meestal ben ik niet zo van zwart, maar dit staat wel chique <3 Ik ben heel benieuwd naar je vorderingen :j

Desi_2409

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 22:10

Gefeliciteerd! een hele prestatie! Ik vind jullie leuke combinatie!

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-18 22:30

xhaflinger schreef:
Hee super gefeliciteerd met je Z - debuut *\o/* Ik volg je ook al op insta en daar zie je ook dat je echt vriendelijk rijdt! Ik heb zelf ook veel op haflingers gereden en echt respect dat je het al zover hebt weten te schoppen _/-\o_ Heel veel succes nog verder :o

Super leuk dat je ons volgt op insta! We gaan het zien hoe ver we gaan komen.

MirandaFuego schreef:
Wat goed, gefeliciteerd!
Ik vind jullie mooi samen. :j

Thnx :)

Knudd schreef:
Hele mooie prestatie, ik vind dat je ook en knap setje aan hebt :D Meestal ben ik niet zo van zwart, maar dit staat wel chique <3 Ik ben heel benieuwd naar je vorderingen :j

Ik ben ook helemaal happy met mn zwart :D

Ik ben zelf ook benieuwd hoe hij zich verder gaat ontwikkelen.

Afbeelding
Van dit.

Naar dit in een jaar tijd. Ik ben er trots op.
Afbeelding

Afbeelding

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 22:33

Knap zeg! Lekker genieten van jullie ontwikkeling.

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 22:47

Die eerste foto is ook in Leusden of niet?

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-18 22:49

Ja

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 22:58

Komt het door je rijjasje of ben je nou behoorlijk afgevallen in de tussentijd?

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 23:01

Dit topic gaat over haar succes in de Z-dressuur. Dus je vraag is off topic en onnodig.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 23:05

senna21 schreef:
Dit topic gaat over haar succes in de Z-dressuur. Dus je vraag is off topic en onnodig.

:')

Allegra

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 04:31

Renee1991 schreef:

Dus, ondanks dat alle féiten iets anders zeggen, is de TS niet eerlijk naar haar paard omdat een paar bokkers het beeld/het plaatje niet mooi vinden? En ergens in geloven zonder dat ze dit kunnen onderbouwen? Well that's rich. Dan moet iedereen die een bepaald bit gebruikt, of een bepaalde hulpteugel oid ook maar meteen afstappen want stel je voor dat iemand het beeld niet prettig vind en niet gelooft dat het paard er geen last van heeft, ondanks dat het geen enkel teken daar van uit. Oh nee, voor die dingen geld dat het maar net is hoe je ze gebruikt. Waarom hierbij dan niet? Je geeft zelf aan dat hij vast goed bespierd is. Wat meteen je mening ontkracht, want als weefsels beschadigen krijg je drukplekken of atrofie en als het paard ergens last van heeft gaat het compenseren en bouw je op de verkeerde plekken spieren. Daar is blijkbaar geen spake van. Dus wat probeer je te bereiken? Dat de ts niet lichter is zal vast een reden hebben, niet iedereen is te zwaar uit pure luiheid of gebrek aan wilskracht. Is het dan aan jou om de ts een ongegrond schuldgevoel aan te praten terwijl de feiten iets anders vertellen?

Sorry dat ik erop door ga. Maar ik vind het een behoorlijk zelfingenomen reactie. Dat jij niet meer op je paard stapt wil niet zeggen dat iemand die dat wel doet slecht is voor zijn paard. Net zo min als dat iemand die een bit gebruikt slecht is voor zijn paard omdat sommige mensen geloven dat het per definitie schadelijk is.

Murphylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 05:41

Gefeliciteerd *\o/* en dat zijn mooie punten voor de eerste keer z1 +:)+

Btw jou haf heeft een mooie speknek ( zoals wij dat thuis zeggen) daar hou ik wel van <3

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 06:02

Gefeliciteerd!
Knap in een jaar tijd zo ver te komen!

Start jij alleen koudbloed- en haflingerwedsfrijden of ook veel regulier?
Merk je daar veel verschil in qua beoordelen?
Was ik gewoon even benieuwd naar.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-18 06:15

Murphylover schreef:
Gefeliciteerd *\o/* en dat zijn mooie punten voor de eerste keer z1 +:)+

Btw jou haf heeft een mooie speknek ( zoals wij dat thuis zeggen) daar hou ik wel van <3

Dankjewel. Toch zit er geen gram vet te veel op zijn nek <3

Nouvel schreef:
Gefeliciteerd!
Knap in een jaar tijd zo ver te komen!

Start jij alleen koudbloed- en haflingerwedsfrijden of ook veel regulier?
Merk je daar veel verschil in qua beoordelen?
Was ik gewoon even benieuwd naar.

Ik start ook reguliere wedstrijden en rij daar ook vaak in de prijzen.

Ik merk weinig verschil. Ik zou zelfs bijna zeggen dat ze op koudbloedwddstrijden strenger zijn.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 08:54

Jester_ schreef:
Tja misschien door dat flatgebouw voor je gezicht te komen maar dat wil niet.

Altijd zeggen mensen nee hij heeft er geen last van, dunne mensen die hupsen is erger. Nee het beide net zo erg. En ja als je aan je paar denkt was je zo niet opgestapt nee. En overal excusus voor verzinnen heb ik een hekel aan, oke het is een paard (en falabella toch ook? Maae dat is dan flauw? maar hij is klein en kan daarom nog steeds niet zoveel dragen. Ookal is het een haflinger. En je stang: je doet er alles aan om hem stil in de mond te hebben en niet aan te raken; waarom heb je hem er dan in vredesnaam inhangen? Voor het plaatje dus?

Maargoed alleen oeh en ah en wauws zijn welkom dus ik zal het erbij laten

Mee eens,,'
Ik vind het ook egoïstisch van ts dat ze op dit paard stapt. Het motto * het is voor mijn plezier * kan ik al helemaal niet uitstaan...en het welzijn van je paard dan?
Ook geeft ts aan meer te geloven in de jury dan de mensen hier. De jury zijn ook mensen die gewoon hun mening geven net als wij, je kan dus beter zeggen * ik geloof liever wat in mijn straatje past *. Je denkt er volgens mij niet eens over om niet op te stappen...

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 08:57

Of het paard hier nou schade aan over gaat houden of niet, TS geeft zelf al aan dat minder gewicht fijner en makkelijker zou zijn voor het paard. Het is los van of het paardvriendelijk is ook gewoon zo jammer. TS bespaart kosten noch moeite als het om haar paarden gaat, ze lopen er altijd tip top bij en dan laat je zoiets er bij zitten. Geloof mij, als het gewicht er af is weet je pas hoe erg het eigenlijk in de weg zat. Zowel bij je paard als bij jezelf. Waarom zou je daar niet wat aan willen doen?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 08:58

Zie moderator opmerking, is het nu zo moeilijk om dat optevolgen.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 09:11

Wauw meid wat knap zeg +:)+ +:)+ Je mag super trots zijn op jezelf en je topper.
Echt een prestatie. Ik volg jullie natuurlijk ook op Instagram en geniet altijd van jullie foto’s.

Ik vind het opzich niet negatief dat mensen dingen als gewicht opnoemen zolang het netjes en beleefd blijft mag iedereen daar zijn mening over geven toch? Daar is dit een forum voor.

Ik ben nu zelf 5 kilo kwijt omdat ik mijzelf te zwaar vond voor mijn te klein gebleven Fjord. Nog 3 te gaan en dan ben ik helemaal tevreden. Zo te lezen ben jij er ook mee bezig en dat vind ik super knap want het is zoo moeilijk :o Succes samen maar dat gaat zeker goedkomen :D

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 09:18

Cinnepin schreef:
Mee eens,,'
Ik vind het ook egoïstisch van ts dat ze op dit paard stapt. Het motto * het is voor mijn plezier * kan ik al helemaal niet uitstaan...en het welzijn van je paard dan?
Ook geeft ts aan meer te geloven in de jury dan de mensen hier. De jury zijn ook mensen die gewoon hun mening geven net als wij, je kan dus beter zeggen * ik geloof liever wat in mijn straatje past *. Je denkt er volgens mij niet eens over om niet op te stappen...

Misschien hecht de TS gewoon meer waarde aan het oordeel van iemand die werkelijk 6 minuten live de proef heeft beoordeeld dan iemand die online 5 foto's ziet? ;)

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 09:23

mylittlejoy schreef:
Cinnepin schreef:
Mee eens,,'

Misschien hecht de TS gewoon meer waarde aan het oordeel van iemand die werkelijk 6 minuten live de proef heeft beoordeeld dan iemand die online 5 foto's ziet? ;)

Ik denk niet dat je het 6 mins live hoef te zien, om te zien dat ts te zwaar is ;)