pol1 schreef:Kim zou ook kunnen kiezen voor een volwaardig supplement zodat ze iig zeker weet dat ie de juiste voedingswaarde binnen krijgt!
Marstall Force zou goed kunnen.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
karijn schreef:Meer brok om meer spiermassa te kweken, is je doel voorbij schieten. Meer spiermassa krijg je door meer trainen en anders trainen. Meer brok (en ander spul anders dan hooi/gras) zorgt er alleen maar voor dat hij of heter wordt of luier. Een heter paard kan Kim niet gebruiken met haar beperkte kennis en ervaring. Pas als hij meer in het werk komt te staan, kan je meer brok gaan voeren.
De kijkers hier willen graag een paard zien met meer spiermassa, vinden hem schraal dus hij moet dikker worden. Belangrijkste nu is dat het paard los in zijn lijf wordt. Pas dan kan je gaan werken aan spiermassa en gewicht. Daarnaast moet hij conditie gaan krijgen om langer aan het werk te kunnen zijn. Dat betekent dat hij wel eens over zijn grenzen heen moet gaan. En daar is die extra ruiter voor nodig. Iemand die dat weet, kan en ook weet wanneer het even genoeg is. Dat is de ervaring van voelen.
Majabeestje schreef:Ik zou helemaal gek worden als ik TS was met al die adviezen![]()
Lekker je instructrice, stalbaas en eventuele andere persoon vragen bij je in de buurt die er verstand van heeft. Kom je vast een heel eind
Arethe schreef:Ik lees al langer mee met de topics van Kim.
En ik heb heel veel respect voor Kim, haar manier van reageren en het feit dat ze toch dingen blijft posten.
Laten we nou niet elke keer bovenop haar duiken met alle goedbedoelde adviezen en wat ze allemaal wel niet moet doen.
Kim ik hoop dat je er qua advies waar je iets aan hebt wat van op kan steken en probeer de rest langs je heen te laten glijden. Er hebben een aantal mensen reageerd waar je wel van op aan kan qua advies.
Babootje schreef:Arethe schreef:Ik lees al langer mee met de topics van Kim.
En ik heb heel veel respect voor Kim, haar manier van reageren en het feit dat ze toch dingen blijft posten.
Laten we nou niet elke keer bovenop haar duiken met alle goedbedoelde adviezen en wat ze allemaal wel niet moet doen.
Kim ik hoop dat je er qua advies waar je iets aan hebt wat van op kan steken en probeer de rest langs je heen te laten glijden. Er hebben een aantal mensen reageerd waar je wel van op aan kan qua advies.
Als Kim alleen maar wilde boscrossen met Shan dan zou ze denk ik minder adviezen krijgen.
Maar Kim wil meer met haar paard en vooral ook meer leren.
Dan heeft ze er niets aan als we blijven zeggen dat ze het allemaal zo goed doet.
Want dat is nu eenmaal niet de waarheid. Shan ziet er belabberd, futloos en onbespierd uit.
Bloedwormen. Natuurlijk, kan dat zn effect hebben, maar dan moet je het toch wel al ver hebben laten komen.
Aangezien de paarden van stal uit worden ontwormd (had ik zo begrepen) is het de stal ook wel te verwijten, mocht de bloedworminfectie echt de oorzaak zijn van zijn achteruitgang. Maar dat zal niet de oorzaak zijn van zijn stramme bewegen en onregelmatig lopen. Het hoeft echt geen topper te worden, maar als Kim niet leert hoe een gezond paard eruit moet zien en hoort te bewegen, dan wordt het helemaal niks.
Arethe schreef:Majabeestje schreef:Ik zou helemaal gek worden als ik TS was met al die adviezen![]()
Lekker je instructrice, stalbaas en eventuele andere persoon vragen bij je in de buurt die er verstand van heeft. Kom je vast een heel eind
Dit dus..
Ik lees al langer mee met de topics van Kim.
Heel veel plezier en succes gewenst met Shan
Danique schreef:Zonder bokt had TS er (waarschijnlijk) ook niet achter gekomen dat Shan bloedwormen heeft. ''Lekker lol met je knol'' is inderdaad hartstikke leuk als je paard gezond is en het kan permitteren om afentoe een foutje van de ruiter door de vingers te zien, maar hier is gewoon een hoop werk aan de winkel voor de gezondheid en het lichaam van Shan. Die zit nu zo oncomfortabel in zijn lijf dat iedere 'fout' van TS 3x zo hard aankomt dan op een gezond paard.
Als dat allemaal op orde is kan ze inderdaad lekker haar hart gaan volgen en een hoop plezier maken, maar eerst moet Shan gezond worden. En dat is hij niet met zo'n lichaam+bloedwormen+incorrecte voeding...
safina schreef:Kim, ik heb maar één advies voor jou en Shan: Have fun!!!
Veeg je kont af met al die online rijlessen, voeradviezen en andere goedbedoelde bemoeierij hier. Volg je hart! Ga dingen doen waar je paard plezier in heeft en waar je zelf ook blij van wordt. Maak lol met die knol!!!
sneeuwpop schreef:karijn schreef:Meer brok om meer spiermassa te kweken, is je doel voorbij schieten. Meer spiermassa krijg je door meer trainen en anders trainen. Meer brok (en ander spul anders dan hooi/gras) zorgt er alleen maar voor dat hij of heter wordt of luier. Een heter paard kan Kim niet gebruiken met haar beperkte kennis en ervaring. Pas als hij meer in het werk komt te staan, kan je meer brok gaan voeren.
De kijkers hier willen graag een paard zien met meer spiermassa, vinden hem schraal dus hij moet dikker worden. Belangrijkste nu is dat het paard los in zijn lijf wordt. Pas dan kan je gaan werken aan spiermassa en gewicht. Daarnaast moet hij conditie gaan krijgen om langer aan het werk te kunnen zijn. Dat betekent dat hij wel eens over zijn grenzen heen moet gaan. En daar is die extra ruiter voor nodig. Iemand die dat weet, kan en ook weet wanneer het even genoeg is. Dat is de ervaring van voelen.
Een atleet en een bodybuilder hebben een verschillend dieet.
Zo moet je dat ook met paarden zien.
Een dressuurpaard gaat richting de bodybuilder en heeft meer (gezonde) voering nodig om de spieren te laten groeien.
Ga je bespiering trainen op het dieet van een atleet, krijg je juist afbraak.
Heb ook jaren op een pensionstal gestaan en zolang mijn pony en paard er goed uit zagen, ook niet bewust mee bezig gehouden (wel het aantal voorbeurten). Echter had mijn jonge paard ineens meer nodig omdat hij snel groeide, dan ga je eens kijken.
Nu hebben we Welsh pony's aan huis en moeten soms naar de keuring of show, dan is het voeren ook een belangrijk onderdeel naast de training.
Heb daar ook weer veel van geleerd.
Iig is duidelijk dat hoe en wat je moet voeren , daar heel veel meningen over zijn.
Daarbij is het belangrijk om vooral naar je paard te kijken.
Ik vind 4 x pw rijden meer dan genoeg hoor.
Reed mijn vorige paard met max 3 x pw en max 1x per maand een wedstrijd toch naar de Z dressuur.
Daartussen zaten vaak nog wat weken vakantie.
Kimmie25501 schreef:De eerste kan met Shan niet eens, want als je dat ook maar een beetje doet, wordt hij woest.
Kimmie25501 schreef:En daarna werd hij zo heet en druk dat ik moest stoppen met foto's maken
Kimmie25501 schreef:Pol, als hij zo heet wordt, en ik sta in het midden, stop ik meestal met filmen. Gewoon omdat ik het voor mezelf veiliger vindt om dan op mijn paard te letten
Kimmie25501 schreef:Hij is nogal eenkennig, dus als er een nieuw iemand komt vindt hij het vaak weer spannend. En dan vindt ik het dus niet fijn als ik er zelf niet bij kan zijn.