Trainen met mijn gouden vriendje.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 15:53

Wauw wat een leuk dier, je rijdt hem ook erg fijn!

en super hoe je al die negatieve reacties gewoon lekker laat gaan, houden zo! ;)

Lonni

Re: Trainen met mijn gouden vriendje.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 16:11

Knappe Nash <3
Ik vind dat je hem retegaaf aan het lopen hebt, je zit er zelf ook mooi op!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 16:46

Is ts te dik, jazeker. Voor haar paarden? Geen idee dan zou ik haar en haar paard eerst in levende lijve moeten bekijken.Voor haar gezondheid is afvallen goed en daar is ze dus druk mee bezig. Wat me al veel vaker opvalt op Bokt, wanneer iemand als ts een topic opent komen de moraalridders en paardenpennys direct te voorschijn. Wanneer een hier ook bekende dame met haar parels een topic over een internationale wedstrijd plaatst hoor je niemand over die dikke kont en bovenbenen. Dan is het alleen maar OH's en AH's . Typisch }> . Dus laten we TS ook in haar waarde laten, of ze wel of niet drie keer in de week moet gaan rijden met haar huidige gewicht omdat het dier er in de toekomst last kan krijgen, dat kan niemand hier voorspellen.
Ts, even voor jou, je gaat M2 starten, verschil tussen m1 en m2 is bij een goede jury redelijk groot, hij zal echt op de achterhand moeten, veel meer dan nu. Groot voordeel is wel dat hij sterker word en gemakkelijker door de oefeningen zal gaan zonder impulsverlies, veel succes.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-17 16:54

Het was nu een relaxed rondje, niet echt heel fanatiek rijden.

Ik ben zeker bezig hem meer op achter te krijgen. Stukken lukt dat ook wel, maar het is wel heel hard werken. Het komt nog niet automatisch zeg maar.

Iig bedankt voor de reacties. De negatieve reacties negeer ik gewoon. Idgaf.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 17:05

Peelie schreef:

Ik ben zeker bezig hem meer op achter te krijgen. Stukken lukt dat ook wel, maar het is wel heel hard werken. Het komt nog niet automatisch zeg maar.

Inderdaad, dat is heel hard werken en moet ook in stukjes, uitbouwen naar langere stukjes en weer ontspannen. Reken er op dat er veel gevraagd word van zo'n lijf dus het is belangrijk om dat goed aan te leren en met veel beleid te doen, komt helemaal goed.
Als het zo gemakkelijk was dan was elk paard binnen no time klaar om een gp proef neer te leggen. En als je één keer gemerkt en gevoeld hebt hoe het gaat dan word het steeds gemakkelijker.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-17 17:10

bigone schreef:
Peelie schreef:

Inderdaad, dat is heel hard werken en moet ook in stukjes, uitbouwen naar langere stukjes en weer ontspannen. Reken er op dat er veel gevraagd word van zo'n lijf dus het is belangrijk om dat goed aan te leren en met veel beleid te doen, komt helemaal goed.
Als het zo gemakkelijk was dan was elk paard binnen no time klaar om een gp proef neer te leggen. En als je één keer gemerkt en gevoeld hebt hoe het gaat dan word het steeds gemakkelijker.

Ik verwacht ook helemaal niet dat hij gelijk maar op achter moet. Anders liep hij met 6 jaar al Z....

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 17:20

Vergis je er niet op, kijk maar eens hoe ontzettend veel ruiters het cool vinden dat hun paard Z loopt met zes, vaak loopt de helft niet correct voor een Z paard. Kwestie van heel veel wedstrijden starten en dan ben je zo Z.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-17 17:59

bigone schreef:
Vergis je er niet op, kijk maar eens hoe ontzettend veel ruiters het cool vinden dat hun paard Z loopt met zes, vaak loopt de helft niet correct voor een Z paard. Kwestie van heel veel wedstrijden starten en dan ben je zo Z.

I rest my case...

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 18:36

Mijn hart huilt, waar is de liefde voor de medemens heen? Sinds wanneer en waarom is er meer empathie voor dieren dan voor mensen. Waarom is er überhaupt empathie voor dit dier?

Ik zie foto's en filmpjes waar ik blij van word, een leuke combinatie die net zoals zoveel andere nog een hoop te leren hebben!

Ik ben uiteraard bevooroordeeld, het betreft een (heel knappe) Haflinger. :j

Ik zie graag meer topic van jullie in de toekomst! Laat je niet wegjagen door de zure pruimen hoor!! :*

leanR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 21:07

Balou_k schreef:
Mijn hart huilt, waar is de liefde voor de medemens heen? Sinds wanneer en waarom is er meer empathie voor dieren dan voor mensen. Waarom is er überhaupt empathie voor dit dier?

Lastige materie hoor!! ......

Ik kan alleen voor mezelf spreken, en volgens mij val ik ook onder je categorie 'zuurpruim'. Ik vind het slecht advies om commentaar wat je niet ligt, ook al is het ongevraagd, maar gewoon weg te wuiven.

In het begin van het topic heb ik een vraag gesteld, alleen omdat het mij benieuwt. Buiten een aantal grove reacties (die nou eenmaal typisch zijn op een discussie forum, ongeacht het onderwerp) ook meerdere nette onderbouwde reacties. Een aantal hier laten lijken alsof er alleen twee uitersten zijn. Dat is makkelijk om aan te nemen, maar natuurlijk niet waar.

Ts, Ik ken jou inderdaad niet persoonlijk. Dat hoeft ook niet. Dat mensen elkaars standpunten niet delen hoeft natuurlijk niet te betekenen dat je elkaar niet respecteert. Ik blijf erbij. Én ik wens jou en je knappe paard het beste toe. Dat kan heel goed samen.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 22:05

IeanR mijn reactie was niet persoonlijk bedoeld, maar ik kan mij voorstellen dat sommige mensen zich aangesproken voelen. Sommige reacties gaan veel, veel te ver.

TS wat voor afstamming zit er achter deze hunk?

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-17 03:32

Mag het dan ook als mij dan zo'n vraag (verwijt) gedaan wordt, dat is vewoon geen antwoordt geef. Of dat als ik een antwoordt geef wat niet is wat gezocht wordt toch geaccepteerd word. Mag mijn reactie ook gerespecteerd worden. En ja, LeanR, ik vond jij vraag behoorlijk respectloos. Alleen al omdat je nieteens de moeite neemt om met een andere bril te kijken. Je niet de moeite neemt om jou vooraf gestelde aannames en conclusies bij je te houden. Het is dat jij nu reageerd en dat ik dit nu naar jou s hrijf. Maar dit is eigenlijk bedoeld voor iedereen die gelijk zijn woordje klaar heeft en gelijk zijn voorbedachte conclusie op het internet plempt.

En ja, dat iemand anders (die nog veel dikker is dan dat ik dat ben) dan U25 en GP kan rijden en daar alleen maar lof over is, daar snap ik niks van. Als mijn paard nou écht slecht zou lopen, dan zou ik zeggen dat jullie recht hebben. Maar ik kan het niet met jullie eens zijn.

Balou nash is een Nobbi (duits edelbloed) x Willem van Steenbergen

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 05:51

Balou_k schreef:

En wie bepaalt wat "oneerlijk is voor het dier?" We hebben toch allemaal leren paardrijden? En tenzij we allemaal Anky's waren of buitengewoon getalenteerd hebben we allemaal ons paard wel eens in de weg gezeten. Redenerend vanuit oneerlijk voor het paard is het uberhaupt oneerlijk om te willen opstappen tenzij je kan garanderen dat je je paard nooit in de weg zit. En dat kan helemaal niemand. Ik denk dat er heel veel ruiters zijn die qua gewicht misschien lichter zijn, maar rijtechnisch zoveel slechter dat ze hun paard meer in de weg zitten.

Het is erg makkelijk en inderdaad respectloos om voor een ander te bepalen wat jij wel of niet eerlijk vind voor een dier, al helemaal gebaseerd op n paar plaatjes. Ik zou het vreselijk jammer vinden als Peelie geen topics meer zou plaatsen uit angst afgebrand te worden en vind dat het echt geen kwaad kan als mensen wat beter zouden nadenken over de meerwaarde van het plaatsen van een mening die behoorlijk kwetsend kan zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 08:00

Ik ken Peelie ook niet en ik wil haar ook niet kwetsen maar als ze vol trots haar foto's laat zien dan kan het zo zijn dat niet iedereen haar enthousiasme deelt.
Iemand die wat voller is hoeft zijn paard heus niet in de weg te zitten maar wat ik hier zie is een vreselijk lieve haflinger die enorm zijn best doet maar die uiteindelijk zichzelf voorbij loopt.
Ik heb je al eerder gezegd dat je zadel niet op je paardje past en nu zie ik ook dat het voor jou veel te klein is. Ik schreef je al eerder dat je zadel boven de schoft zweeft en te krap is. Jij zei toen dat het zadel tijdens het rijden echt wel over de schoft zakt.
Maar ik snap nu wel waarom dat is. Door je gewicht zakt het zeker maar het is gewoon niet fijn voor je paardje. Op den duur gaat dat echt lichamelijke problemen voor je haf opleveren.
Doe ermee wat je wil. Ik wens jullie veel geluk toe!

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 08:12

Dat is wel niet zo'n handige vergelijking Peelie. Die friezen van deze 'niet benoemde' bokker
Spoiler:
(we weten allemaal dat je het over snoeppig hebt)
zijn een stuk groter dan jouw haflinger. Vind dus niet dat je dat kan vergelijken. Begrijp me niet verkeerd, ik heb niet de bedoeling om mee te gaan in deze fat-shaming discussie, anders had ik dat al wel in mijn eerste reactie gezet. Want dat is wat ik vind dat het is, gewoon fat-shaming. Je bent bezig met je gewicht, ik kan me voorstellen dat zoiets niet op drie maanden tijd klaar is. Anders zou niemand overgewicht hebben. En de term klinkt misschien wat onhandig en bot, maar dat is het enige woord wat ik heb voor al die bemoeizieke opmerkingen.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-17 08:29

Ik was niet de eerste die die vergelijking maakte. Ik brei er op door.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 08:30

Peelie, ik vind het top dat je nog steeds topics maakt. Ondanks alle verdeelde meningen of je nou wel of niet op je paard moet gaan zitten.
Ik heb werkelijk geen idee of je het nou wel of niet moet doen. Want ik kan vanaf een scherm - aan de hand van een paar foto's - niet zien wat je gewicht is. Vind het knap dat anderen dat wel kunnen. Ja, ik zie ook wel een volle vrouw, maar dan nog weet ik niet welk gewicht daar bij hoort. En weet ik je lengte ook niet. Misschien ben je wel een stuk kleiner dan ik. En schelen wij qua gewicht weinig omdat ik langer ben en jij misschien klein? Ik weet het echt niet.
Wel kun je beter dressuur rijden dan ik in ieder geval. Dat is duidelijk. Want wat jij doet, krijg ik niet voor elkaar! En je zit erg netjes. Voor zover ik kan beoordelen dan, want ik ben zelf een leek in dressuur. Daarom kan ik het ook niet. :Y)
Jouw Haf ziet er sterk uit! En goed in conditie! En hij kan mooi lopen!
Ik zou niet meer durven posten na sommige reacties, zou me echt vreselijk onzeker maken! Maar jij wel! Jij staat erboven :) En hopelijk blijf je dat ook gewoon doen. Je hebt een super knappe haf.
Ik weet hoe donders moeilijk het is om af te vallen. Dus wens je daar ook veel... ehm... ja wat is het goede woord eigenlijk? Succes? Sterkte? Nou ja, ik hoop in ieder geval dat je een punt bereikt dat je denkt "Ja, nu zit ik weer lekker in mijn vel". Letterlijk en figuurlijk.
Ikzelf ben ook elke dag bezig tegen de strijd met de kilo's. Op dit moment een goed en gezond gewicht, maar zo houden is een crime! Het is en blijft gewoon altijd een gevecht, en dat is heel vervelend!

Succes met je knappe haffie. +:)+

bontejames

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 09:00

:# Ik kom ook binnen vallen. Ik kijk altijd met groot plezier naar je topics en lees ze ook erg graag. De foto's zijn zoals altijd prachtig gemaakt en met het enthousiasme dat je de topics schrijft wordt ik zelf ook vrolijk. Rijtechnisch heb ik niet genoeg expertise om vanaf foto's te zeggen wat er wel en niet goed aan is. Maar waarom zou dat nodig zijn?

Op bokt moet je als je een topic opent jezelf als het ware al verontschuldigen in je OP, over alles wat je fout/niet goed genoeg doet, om te voorkomen dat je allemaal nare reacties krijgt. Hoe lastig dit ook is, deze zullen er 9/10 x wel zijn.

Wat betreft het onderwerp gewicht: ik heb zelf ook met 96 kilo nog op mijn haflinger gereden. Niemand op stal die daar wat van zei en ik zelf reed gewoon door. Hij kon het toch wel aan, ik was een stuk jonger en dacht er niet bij na. Ik had geen bokt toen. Het paard heeft er niks aan over gehouden omdat ik vooral recreatief reed. Achteraf vind ik het jammer dat ik geen bokt had en niemand mij erop heeft gewezen. Ook ben ik boos op mijzelf, en de mensen in mijn omgeving, die nooit hebben gezegd dat het niet verantwoord was voor de pony om er met mijn gewicht op te rijden. En wanneer ben ik dit in gaan zien? Nu ik 15 kilo ben afgevallen (en nog bezig). Als ik terug kijk naar die tijd heb ik spijt dat ik toen op mijn pony ben gaan rijden. Ik wist toen best dat ik te zwaar was en er wat aan moest doen. Maar het gebeurde maar niet.

Wat ik hiermee wil zeggen: misschien is het naar om commentaar over je gewicht te horen en zeker icm rijden. Maar misschien zit er ook een positieve kant aan, dat je ondanks je fibromyalgie, in gaat zien dat ook jij af kan vallen (hoe lastig dit ook is), is dit niet mogelijk, dan zul je denk ik toch maatregelen moeten gaan nemen met betrekking tot het rijden (niet, of staptraining).
Gail, je bent een goede ruiter dat zeker, dus op dat gebied kan ik geen commentaar geven en dat wil ik ook niet. Ik zal in de toekomst graag nog topics zien met mooie foto's van jou en de paardjes. Ik wil dan ook niet dat jij dit "commentaar"/"mijn verhaal" opvat als negatief, neerhalend of wat dan ook. Maar misschien als een van de vele eye openers die je hier al meerdere malen hebt gehad.

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 09:10

Peelie schreef:

Is dat dan echt alles wat je uit mijn reacties kan halen?

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-17 09:33

Heleennn schreef:
Peelie schreef:

Is dat dan echt alles wat je uit mijn reacties kan halen?

Wat moet ik op de rest reageren? Dankjewel voor het erkennen van het fat-shaimen?

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 09:59

_Rataplan schreef:
Ik ken Peelie ook niet en ik wil haar ook niet kwetsen maar als ze vol trots haar foto's laat zien dan kan het zo zijn dat niet iedereen haar enthousiasme deelt.

Ik ben ook niet positief. Ben ook echt verbaasd dat een aantal bokkers hier dat zo anders zien.
Ik heb de filmpjes (recent) gekeken. Het korte filmpje in het topic maar nog een filmpje van een dressuurproef M1 op YT. Op beide gevallen zit ze erg "zwaar" door, is niet mee met de beweging (mogelijk omdat ze niet in het zadel past, kan ze het bekken niet kantelen en stuitert ze op haar *poenanie* om het zo maar even te omschrijven).
Ik vind dat het duidelijk zichtbaar is dat de pony het zwaar heeft. Het is een best beest en doet erg zijn best.

"Ga zo door" is dan ook iets dat ik beslist niet zou willen zeggen. Niet op deze wijze.
Zo jammer want ik denk dat TS rijtechnisch best wel een stukje kan sturen.
Peelie ik hoop echt dat het je lukt om het teveel aan kilo's kwijt te raken. Als het je niet alleen lukt, zoek er dan begeleiding bij. Je doet je pony (en jezelf) er een enorm plezier mee. Succes. +:)+

Yevrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 10:28

Enough already.. punt is gemaakt. Ik had nooit weer een topic geplaatst joh, zou echr diep en diep gekwetst zijn hierdoor. TS weet nu wel dat het beter kan en ze is er immers mee bezig? Als ze nou zei nee ik wil op dit gewicht blijven en het boeit me geen zak okay maar afvallen gaat ook niet over een dag? De een zaagt, de ander trekt, de een rijdt met veel spanning, de ander kan niet doorzitten, of zit het paard in de weg of is te zwaar of te lang. Wat rijden betreft valt er altijd wel iets te zeuren maar ze is er mee bezig en ze is goed voor haar beestjes.

TS. Ik was 18 kg te zwaar en ben die kwijtgeraakt voor de wedstrijden en dus voor mijn e pony en ik ben gelukkiger dan ooit. Ik hoop dat het jou ook lukt om je streefgewicht te bereiken. Je beestjes lopen nu al mooi maar wie weet hoe mooi ze nog zullen gaan lopen!

Ik vind het persoonlijk wel ff genoeg zo hoe sommige haar de grond in stampen. Kom op zeg. We zijn allemaal mensen met dezelfde hobby en niemand is perfect.

Einde rant.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 10:31

Wat ik vooral jammer vind is dat TS reacties die totaal niet over haar gewicht gaan, maar wel kritisch zijn op andere punten óók compleet negeert.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 10:38

Idd, want die dame die op gp niveau rijdt, vind ik persoonlijk ook aan de grote kant, maar ik heb niet het idee dat ze haar paarden heel erg in de weg zit in de beweging, en dat zie ik bij jou wel. Daardoor loopt je paard niet lekker door zijn lijf, en volgens mij is dat de hele intentie van dressuur toch? En als jij zegt dat een proefje niet representatief is ben ik het even kwijt, want een proef zou toch juist resultaat van juiste training moeten zijn? Als hij in de proef beroerder loopt dan thuis, gaat er iets mis.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 10:40

Liselot schreef:
Wat ik vooral jammer vind is dat TS reacties die totaal niet over haar gewicht gaan, maar wel kritisch zijn op andere punten óók compleet negeert.

Ik zou niet eens meer de behoefte hebben om überhaupt te reageren. En TS mag toch hopelijk zelf wel beslissen waarop ze antwoord geeft. Ze is niemand iets verplicht.

@Joolien want bij een proef speelt niet eventueel spanning mee, onbekende locatie, vlaggetjes, jury auto's etc? Vind het een beetje onrealistisch om te gaan zeggen dat je niet op wedstrijd moet gaan als je paard daar niet precies zo loopt als thuis. Imo is kilometers maken juist de manier om je wedstrijden eigen te maken en je paard aan die ambiance te laten proeven en wennen. Oefening baart kunst, zeggen ze dan..