Heleennn schreef:Precies dat Geryon. Het is erg frustrerend voor ruiters die wel dagelijks met dit soort paarden werken en weten waar ze mee bezig zijn om door andere verteld te worden hoe verkeerd ze het doen en hoe het dan wel moet. Want laten we eerlijk zijn, en dan heb ik het vooral op jou Stitchlover: het feit dat ook jij automatisch spreekt over "koekjes voerende, bitloos rijdende amateurs die nog nooit een jong paard hebben opgeleid" doet niet veel goeds aan je poging om net dat stereotype te vermijden. 
Niemand, of toch ik niet in ieder geval, spreekt hier over amateurs of pennymeisjes die het niet eens zijn met spoorgebruik of slofteugels. Wat mij steeds opnieuw verbaast is dat er snel gezegd wordt dat menig ruiter steeds commentaar heeft hier op een manier dat ze hun eigen manier van werken en denken als enige de beste vinden. En dat zeggen ze dan niet met veel woorden maar tussen de lijntjes door kan je dat er wel uit opmaken. Terwijl dat in dit topic juist heel erg meevalt. Iedereen reageert best onderbouwd, niemand is respectloos of wijst met de vinger om pro of anti te zijn. TS lijkt mij echt wel te weten waar ze mee bezig is, iedere amazone heeft een eigen stijl van trainen. En dit paard ziet er alles behalve slecht gereden uit.
Ik spreek over koekjes voerende, bitloos rijdende amateurs, omdat dat een beknopte samenvatting is van verschillende laconieke stereotyperende reacties die ik over 5 pagina's verspreid heb gelezen. Mijn reactie was ook geen aanval op jou, maar meer een poging om het perspectief van de mensen met vraagtekens te helpen onderbouwen. Hierbij gebruikte ik jouw opmerking 'geen kaas van gegeten' als opstapje. 
De onderbouwde reacties die naar beweegredenen van TS vragen, vind ik in dit topic op een uitschieter na erg respectvol. Evenals de reacties van TS om uitleg te geven over haar beweegredenen. Wat ik apart vind is dat het vragen naar beweegredenen achter sporen en slof van sommige bokkers blijkbaar niet mag?