Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
bruintje123 schreef:Ook, maar jij blijft ook zeggen dat hij niet dood gaat aan die tiedeman en sporen.
Nee hij gaat er niet dood aan, als ik iemand tegen zijn kop sla gaat hij niet ook niet dood maar is het ook mishandeling.
En dat is wat ts en jij hier bagatelliseren. En daar vallen mensen over.
Precies Nies.
suikermeisje schreef:Ianrowan2009 schreef:Ik denk dat aan de insteek van dit topic volledig voorbij is gegaan, en dat TS niet zo goed meer weet wat ze met ( sommigs best heftige ) reacties moet.
Ik kan uit de OP opmaken dat TS zich echt van geen kwaad bewust is, gezien haar reactie later in dit topic dat de pony in haar ogen stijf is en gebrek aan spieren heeft.
Daarbij komt ook dat TS zelf in al haar andere topics laat zien dat ze echt super maar dan ook echt super lief en begaan is naar haar pony toe!
Ze zal haar pony echt niet doelbewust 'stuk' rijden zoals sommige reacties hier vertellen.
Ik schrik echt van de sfeer die hier in dit topic hangt en misschien is het dan ook een goed idee om TS op een andere manier te benaderen want echt waar sommige zouden hun reactie eens terug moeten lezen.
Dat de pony niet goed loopt is te zien in de filmpjes maar de manier waarop dat meerdere malen gemeld is...
Je vangt immers meer vliegen met stroop dan met azijn!
Dit bedoelde ik dus precies..
ik ben gelukkig niet de enige met een hart.
En ik rechtvaardig niet het rijden op een kreupele pony. Wel het thiedeman gedeelte waarover zo extreem wordt gedaan alsof die pony daaraan dood gaat.
doerakje schreef:Ik heb hier dus echt wakker van gelegen gisteren, het zit me zo dwars. Vandaag wat oude topics gelezen van haar.
Het is dat ik niet weet waar dat dier staat, anders had ik direct in de auto gestapt. Ik vind het te schofterig voor woorden om zo met een dier om te gaan.. En je dan verschuilen achter je aandoening.. Ik snap verder niet dat er überhaupt gesproken word over aandoeningen, welke idioot haalt het in z'n hoofd om daar over te praten, dit dier moest wat mij betreft in 2014 al eens goed bekeken worden. En nu 2017 is ts nog steeds zo echoistisch on door te rijden, want je maakt mij niet wijs dat er nog nooit iemand is geweest die geschrokken aan heeft gegeven dat dit zo niet langer kan. Je "instructrice" mag van mijn part ook meteen haar "carrière" aan de wilgen hangen. Zelf ben ik ook instructrice, en jurylid.. En hoe vervelend ook, ik zal altijd mijn klant of combinatie inlichten van mijn bevindingen zodat er een professional bij gehaald kan worden.
TS als je niet voor je paard kan zorgen op de manier die hij verdient verkoop dat arme beest dan aan iemand die hem wel een pijnvrij leven kan geven.
dat we dat niet uit z'n verband trekken.. doerakje schreef:Het is een heel vervelende situatie waar weinig aan te doen is, het enige dat ik weet is dat je via 144 melding kan doen van verwaarlozing, en het niet geven van medische zorg valt daar onder. Volgens mij ziet ze de ernst van de situatie hier niet in, en het zou slim zijn om toch te reageren, alleen al om te voorkomen dat er zo een tiental boze bokkers zijn die melding gaan doen van dit incident.
Lienek schreef:Ts is meermaals online geweest en reageert niet. Dan krijg ik echt de neiging om te zeggen wie niet horen wil moet maar voelen. Dan beslist de dierenbescherming er maar over.
Nies_ schreef:Als TS slim is reageert ze snel, want die klopjachten op bokt wordt je niet blij van en iedereen met internetverbinding heeft binnen een minuut opgezocht waar ze rijdt.
The_Cat schreef:Lienek schreef:Ts is meermaals online geweest en reageert niet. Dan krijg ik echt de neiging om te zeggen wie niet horen wil moet maar voelen. Dan beslist de dierenbescherming er maar over.
Door de toon van sommige zou ik ook niet meer willen reageren. De zin van pb maar en we halen hem op is echt niet ok..
The_Cat schreef:Lienek schreef:Ts is meermaals online geweest en reageert niet. Dan krijg ik echt de neiging om te zeggen wie niet horen wil moet maar voelen. Dan beslist de dierenbescherming er maar over.
Door de toon van sommige zou ik ook niet meer willen reageren. De zin van pb maar en we halen hem op is echt niet ok..
amado7 schreef:Zinnen met : ik kom hem ophalen vind ik wat vergaan. Hopelijk ziet TS dat heel bokt samen er meer verstand van heeft dan 1 DA die zegt dat hij goed is.