Zuidlaardermarkt 2016 dinsdag 18 oktober

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 18:27

Dat heeft een tijd geleden al in de krant gestaan.. Eigenlijk ook maar oud nieuws, elk jaar hangen er camera's op de markt. Alleen niemand die daar op let.

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 18:28

oh deden ze dat eerder ook al? ik dacht dat het nu voor het eerst was :) kreeg het bericht net binnen namelijk ;)

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 18:28

x_Irisje_x schreef:
Zou dit wel aandurven als projectje... als ik maar eens wist hoe groot ze waren :P
Wil er wel een in de grote maat

Rond de 135-140 (heb een vriendin die er nu bij kijkt)

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 19:07

Ik zou weleens de markt willen bezoeken en fotograferen. Op een mooie manier de traditie(s) vastleggen. Maar ik ben er wat onzeker over de negativiteit rondom dierenwelzijn en de vijandigheid die eerdere filmacties in de hand hebben gewerkt. Kan ik daar rustig heengaan met mn camera? Mogelijk fotografeer ik wel opvallend (geen sneaky pocketcamera). Mocht iemand me aanspreken/vragen wat ik doe ben ik prima bereid om te zeggen dat ik de markt juist mooi wil vastleggen.

Wat denken jullie?

JudithO

Re: Zuidlaardermarkt 2016 dinsdag 18 oktober

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 20:50

Gewoon gaan! Als je gewoon vertelt dat je een traditie wil vastleggen, dan is daar toch niks mis mee? Zeurmensen zul je altijd hebben, waar je ook heen gaat. Laat je vooral niet tegenhouden zou ik zeggen ;)

paramuse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 21:52

Ik zou gaan!!
Vorig jaar waren de personen waar jij naar refereert erg geheimzinnig in hun doen en laten.
Als je eerlijk aangeeft waarvoor je komt vinden ze het heus niet erg.
Handelaren zijn echt geen verschrikkelijke mensen, je moet ze alleen niet tegenwerken.

31Cinnamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 22:04

Gewoon lekker heen gaan. Ik ben nu 1x geweest en ik vind het zeker een mooi evenement. Ik vermoed dat er wel meer fotograven zijn met hetzelfde idee :D

Ik zou graag een shetje erbij willen als gezelschap voor mijn paard (kan alleen bij shetjes), maar eigenlijk mag ik niks mee naar huis nemen. Denk niet dat mijn vriend dat op prijs stelt hahaha. Dus dan maar kraampjes struinen :')

x_Irisje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 08:32

Leonoor schreef:
x_Irisje_x schreef:
Zou dit wel aandurven als projectje... als ik maar eens wist hoe groot ze waren :P
Wil er wel een in de grote maat

Rond de 135-140 (heb een vriendin die er nu bij kijkt)

Oh dank je! Dat is helaas te klein

SaraViavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 08:57

SaraViavia schreef:
Janinevv schreef:
Ligt er aan wat je zoekt. Zelf kijk in altijd even naar de tanden, hoe de benen staan, hoe hij stapt en draaft op het harde en uiteraard even de chip checken met een chipreader. Verder wel een beetje kijken waar je van koopt, al zegt dat lang niet altijd alles, maar bij sommige verkopers heb ik toch een beter of slechter gevoel dan bij andere.

Heb 2 maand terug een hele leuke gekocht op de markt, wat achteraf best een gokje was. Hij zei dat ze bereden was, maar hij had geen beeldmateriaal. Als ik haar mee naar huis zou nemen zou ik ze in de kinderlesjes laten lopen met beginners. Heb er die ochtend nog veel vraag naar gehad en af en toe getwijfeld of ik ze niet toch zou doorverkopen, maar ach, we hadden toch de trailer bij. En wat ben ik blij dat ik ze meegenomen heb!! Ze loopt hier nu in lesjes met de allerkleinste kindjes. Af en toe eigenwijs, maarja, het is een shetlander :P En de kindjes kunnen alles met haar :D

Aha okee! Fijn dat je die gok hebt genomen dan.

Jaa been stand en kijk ook vaak na de rug. Maar hoe zit het met dat chipreader?

Chipreader hou je tegen de hals aan en dan verschijnt er een nummer op het schermpje. Als je naar de laatste 4 cijfers kijkt en dat zijn dezelfde cijfers als in het paspoort dan zit je goed. Als het niet over een komt dan ben je dus (bijna) voor de gek gehouden en kun je pony/paard beter laten staan.. Chipreaders zijn nog wel duur, maar wellicht kun je er even eentje lenen van iemand?

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 09:26

SaraViavia schreef:
SaraViavia schreef:

Ligt er aan wat je zoekt. Zelf kijk in altijd even naar de tanden, hoe de benen staan, hoe hij stapt en draaft op het harde en uiteraard even de chip checken met een chipreader. Verder wel een beetje kijken waar je van koopt, al zegt dat lang niet altijd alles, maar bij sommige verkopers heb ik toch een beter of slechter gevoel dan bij andere.

Heb 2 maand terug een hele leuke gekocht op de markt, wat achteraf best een gokje was. Hij zei dat ze bereden was, maar hij had geen beeldmateriaal. Als ik haar mee naar huis zou nemen zou ik ze in de kinderlesjes laten lopen met beginners. Heb er die ochtend nog veel vraag naar gehad en af en toe getwijfeld of ik ze niet toch zou doorverkopen, maar ach, we hadden toch de trailer bij. En wat ben ik blij dat ik ze meegenomen heb!! Ze loopt hier nu in lesjes met de allerkleinste kindjes. Af en toe eigenwijs, maarja, het is een shetlander :P En de kindjes kunnen alles met haar :D

Aha okee! Fijn dat je die gok hebt genomen dan.

Jaa been stand en kijk ook vaak na de rug. Maar hoe zit het met dat chipreader?

Chipreader hou je tegen de hals aan en dan verschijnt er een nummer op het schermpje. Als je naar de laatste 4 cijfers kijkt en dat zijn dezelfde cijfers als in het paspoort dan zit je goed. Als het niet over een komt dan ben je dus (bijna) voor de gek gehouden en kun je pony/paard beter laten staan.. Chipreaders zijn nog wel duur, maar wellicht kun je er even eentje lenen van iemand?[/quote]

Ja wij hebben er geen een, ben niet echt van plan om wat te kopen aangezien we al veel hebben. Dus leen er denk ik ook geen, maar ze hebben toch sowieso een chip? Word toch gecontroleerd of word er veel vervalst met chip en paspoort??

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 09:53

Er lopen op de markt genoeg mensen met een chipreader, even om je heen vragen.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 11:01

ALTIJD controleren! Ik heb het al eens meegemaakt moest geen chip in zitten en dus ook geen paspoort en zat wel een chip in. Andere pony zat paspoort bij maar konden geen chip vinden, bleek hele paspoort er niet bij te horen.

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 11:37

Haha ik heb ze altijd nog gekocht zonder te controleren en nooit problemen mee gehad ☺️
Geluk dus.
Als de mogelijkheid er is kan je idd beter wel
Checken.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 12:42

Okeee bedankt voor de tips !

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 13:27

Ik heb zelf een dwergje en houd altijd mijn ogen open op markten.Maar ik ben wel erg blij om te zien dat ze veel minder op markten worden aangeboden. Ergens lijken de controles dus wel te helpen

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 14:46

Zijn er eigenlijk veel c en d ponys? Is al poosje terug dat ik er was namelijk.

skweldam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 21:47

Bij wie op de paardenmarkt kan ik het beste kijken voor een leuke beleerd d pony merrie van 5 tot 9 jaar.. geen tinker of fjord...

skweldam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 21:48

Janinevv schreef:
Zijn er eigenlijk veel c en d ponys? Is al poosje terug dat ik er was namelijk.

Vorig jaar wel. Veel c pony's. D pony aanbod viel iets tegen. Jaar daar voor was het meer.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 21:50

Je moet niet in de illusie hebben braaf gereden pony's op de markt te vinden, want die staan er maar verdomd weinig.

Alles wordt als beleerd verkocht, maar je kunt ze daar niet zomaar op hun blauwe ogen geloven.

Wil je een goed gereden pony kun je beter op marktplaats kijken.
Want zijn ze en braaf en goed beleerd kosten ze op de markt ook gewoon een flinke duit.

Knd844

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 23:07

Even een vraagje. Ik verhuis vanuit Den Haag naar Groningen. Vlak bij zuidlaren een ben eigenlijk op zoek naar iemand die daar heen gaat met veewagen die voor mij mijn paard kan meenemen. Dat zou mij heen en weer rijden schelen.

Dus weet je iemand of ga je zelf vanuit regio Den Haag laat aub weten. Of misschien samen een veewagen huren?

caitelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 09:54

Ik ga dit jaar ook samen met een vriendin.
vriendin is opzoek naar een d/e pony veulen.
En ik opzoek naar een ijslander of kwpn veulen.
mochten jullie nog iemand weten met dit aanbod hoor ik het heel graag!

kwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 11:50

Zijn kraampjes op de markt eigenlijk 'goedkoop' qua paardenspullen? Nog nooit echt naar gekeken.
Net een nieuwe pony gekocht, dus misschien wel waard om daar ook nog even rond te struinen.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 11:55

kwii schreef:
Zijn kraampjes op de markt eigenlijk 'goedkoop' qua paardenspullen? Nog nooit echt naar gekeken.
Net een nieuwe pony gekocht, dus misschien wel waard om daar ook nog even rond te struinen.

Ik koop altijd wel standaard elk jaar halsters daar waar die shetten altijd staan, is meestal rond 3,50 tot 4,50 per halster.
Terwijl ze hier in de winkel rond de 10,- zijn. En ja als je 4 pony's hebt is dit natuurlijk gunstig. O:)
En ik vind het fijne halsters, simpel en krijgen ze niet af in de trailer. :))

Andere kraampjes weet ik niet meer qua prijzen.

kwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 11:58

Ja zat meer te denken aan een leuk hoofdstel of een deken ofzo. Halsters genoeg _O-
Maar zal wel gewoon gaan kijken, kom er snel genoeg achter!

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 12:03

caitelien schreef:
Ik ga dit jaar ook samen met een vriendin.
vriendin is opzoek naar een d/e pony veulen.
En ik opzoek naar een ijslander of kwpn veulen.
mochten jullie nog iemand weten met dit aanbod hoor ik het heel graag!

Ga maar een kwpn zoeken. IJslanders kom je alleen bij heel hoge uitzondering op de markt tegen.